Info

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2008: 916,9 km
- rok 2009: 567,13 km
- rok 2010: 284,46 km
- rok 2011: 1086,27 km
- rok 2012: 1138,93 km
- rok 2013: 5128,5 km
- rok 2014: 5630,4 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019: 7175 km
- rok 2020: 8429 km
- rok 2021: 5509 km
- rok 2022: 5303 km (od połowy roku przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy)
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: 7379,01 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2025:
Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.
Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 182 km.
Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl
Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu
Ogólnopolska Galeria Kolejowa
Częstochowska Galeria Komunikacyjna
Moje rowerowe początki klik
Więcej o mnie.
2025:

łącznie z elektrycznym: ODO: X km
2024:

łącznie z elektrycznym: ODO: 7379,01 km AVG: 20,28 km/h TRP: 265
2023:

łącznie z elektrycznym: ODO: 6738,44 km AVG: 21,24 km/h TRP: 116
2022:

2021:

2020:

2019:

Moje rowery
Wykres roczny

Archiwum bloga
- 2025, Kwiecień12 - 34
- 2025, Marzec25 - 78
- 2025, Luty17 - 49
- 2025, Styczeń16 - 27
- 2024, Grudzień20 - 62
- 2024, Listopad17 - 41
- 2024, Październik27 - 80
- 2024, Wrzesień30 - 83
- 2024, Sierpień27 - 83
- 2024, Lipiec29 - 85
- 2024, Czerwiec27 - 79
- 2024, Maj33 - 107
- 2024, Kwiecień18 - 57
- 2024, Marzec24 - 47
- 2024, Luty16 - 50
- 2024, Styczeń4 - 12
- 2023, Grudzień6 - 8
- 2023, Listopad5 - 8
- 2023, Październik14 - 20
- 2023, Wrzesień23 - 63
- 2023, Sierpień19 - 23
- 2023, Lipiec19 - 36
- 2023, Czerwiec15 - 29
- 2023, Maj9 - 16
- 2023, Kwiecień3 - 4
- 2023, Marzec1 - 0
- 2023, Luty1 - 0
- 2023, Styczeń1 - 0
- 2022, Grudzień1 - 0
- 2022, Listopad7 - 2
- 2022, Październik7 - 6
- 2022, Wrzesień12 - 15
- 2022, Sierpień21 - 12
- 2022, Lipiec27 - 57
- 2022, Czerwiec23 - 42
- 2022, Maj27 - 63
- 2022, Kwiecień14 - 41
- 2022, Marzec23 - 47
- 2022, Luty19 - 63
- 2022, Styczeń14 - 21
- 2021, Grudzień15 - 8
- 2021, Listopad25 - 6
- 2021, Październik20 - 22
- 2021, Wrzesień20 - 19
- 2021, Sierpień18 - 19
- 2021, Lipiec22 - 55
- 2021, Czerwiec32 - 84
- 2021, Maj28 - 85
- 2021, Kwiecień30 - 72
- 2021, Marzec25 - 69
- 2021, Luty9 - 18
- 2021, Styczeń20 - 49
- 2020, Grudzień23 - 46
- 2020, Listopad33 - 78
- 2020, Październik35 - 80
- 2020, Wrzesień30 - 46
- 2020, Sierpień30 - 56
- 2020, Lipiec35 - 80
- 2020, Czerwiec35 - 35
- 2020, Maj37 - 11
- 2020, Kwiecień33 - 12
- 2020, Marzec30 - 3
- 2020, Luty25 - 4
- 2020, Styczeń20 - 1
- 2019, Grudzień20 - 0
- 2019, Listopad29 - 7
- 2019, Październik32 - 5
- 2019, Wrzesień34 - 1
- 2019, Sierpień29 - 0
- 2019, Lipiec25 - 0
- 2019, Czerwiec32 - 0
- 2019, Maj28 - 0
- 2019, Kwiecień26 - 0
- 2019, Marzec24 - 5
- 2019, Luty10 - 0
- 2019, Styczeń21 - 0
- 2018, Grudzień12 - 0
- 2018, Listopad36 - 0
- 2018, Październik19 - 0
- 2018, Wrzesień12 - 1
- 2018, Sierpień11 - 0
- 2018, Lipiec12 - 0
- 2018, Czerwiec6 - 0
- 2018, Maj3 - 0
- 2018, Kwiecień3 - 0
- 2018, Styczeń1 - 0
Wpisy archiwalne w kategorii
Miasto
Dystans całkowity: | 9263.65 km (w terenie 0.00 km; 0.00%) |
Czas w ruchu: | 500:16 |
Średnia prędkość: | 18.38 km/h |
Maksymalna prędkość: | 60.18 km/h |
Suma podjazdów: | 777 m |
Liczba aktywności: | 307 |
Średnio na aktywność: | 30.17 km i 1h 38m |
Więcej statystyk |
- DST 15.11km
- Czas 01:01
- VAVG 14.86km/h
- VMAX 27.88km/h
- Temperatura 2.8°C
- Sprzęt Gazelle Orange C8
- Aktywność Jazda na rowerze
Nad zbiornik Huty Częstochowa i wzdłuż Kucelinki
Wtorek, 19 marca 2024 · dodano: 19.03.2024 | Komentarze 5
Dzisiaj do pracy zostałem podwieziony samochodem, więc mając wolny czas po południu trzeba było jakoś nadrobić tą rowerową stratę. Temperatura późnym popołudniem już mało przyjazna do jazdy, więc wybrałem się blisko z nastawieniem na więcej zdjęć. Zdecydowałem się na pobliskie zbiorniki Huty Częstochowa, nad wodą jeszcze chłodniej, temperatura oscylowała w okolicy 1-1,3°C. Średnia prędkość to typowy efekt jazdy rowerem holenderskim w terenie wzdłuż Kucelinki :)Trasa: Częstochowa, dzielnice: Wrzosowiak, Raków: Estakada, al. Pokoju; Zawodzie-Dąbie, zbiorniki, gruntowymi drogami wzdłuż Kucelinki, Bugaj, wschodnim brzegiem Kucelinki; Raków: al. Pokoju, Estakada; Wrzosowiak.

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin i Stalownia Liberty Steel Poland © Kolzwer205

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Przy zbiorniku wodnym Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Stalownia Liberty Steel Poland, zbiornik wodny Huty Częstochowa, osiedle Kucelin. © Kolzwer205

Stalownia Liberty Steel Poland, zbiornik wodny Huty Częstochowa, osiedle Kucelin. © Kolzwer205

Industrialny zachód słońca za Stalownią Liberty Steel Poland - Częstochowa. © Kolzwer205

Industrialny zachód słońca za Stalownią Liberty Steel Poland - Częstochowa. © Kolzwer205

Industrialny zachód słońca za Stalownią Liberty Steel Poland - Częstochowa. © Kolzwer205

Industrialny zachód słońca za Stalownią Liberty Steel Poland - Częstochowa. © Kolzwer205

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Stalownia Liberty Steel Poland, zbiornik wodny Huty Częstochowa, osiedle Kucelin. © Kolzwer205

Kolejowe mosty nad rzeką Kucelinką w Częstochowie - pierwszym przebiega tor hutniczy, kolejnym łącznica D29-701, kolejnym łącznica D29-703 i ostatnim podwójny tor linii D29-61. © Kolzwer205

Kolejowe mosty nad rzeką Kucelinką w Częstochowie - pierwszym przebiega tor hutniczy, kolejnym łącznica D29-701, kolejnym łącznica D29-703 i ostatnim podwójny tor linii D29-61. W oddali widoczny most na ulicy Bugajskiej (DK-46). © Kolzwer205
Kategoria Miasto, Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
- DST 16.52km
- Czas 00:54
- VAVG 18.36km/h
- VMAX 29.34km/h
- Temperatura 3.0°C
- Sprzęt Gazelle Orange C8
- Aktywność Jazda na rowerze
Miasto
Niedziela, 17 marca 2024 · dodano: 17.03.2024 | Komentarze 2
Krótka przejażdżka przed godziną 18, po drodze zajrzałem do pracy by zabrać jedną rzecz, która będzie mi jutro potrzebna na drugiej z nastawni. Ogólnie bardzo wietrznie, po mimo braku zapowiedzi deszczu ze strony pogodynek z nieba cały czas spadały pojedyncze niewielkie krople.Trasa: Cz-wa, dzielnice: Wrzosowiak, Stary Raków, Zawodzie-Dąbie, Raków; Estakada, Stary Raków, Wrzosowiak.
Kategoria Miasto
- DST 15.20km
- Czas 00:48
- VAVG 19.00km/h
- VMAX 33.61km/h
- Temperatura 8.0°C
- Sprzęt Gazelle Orange C8
- Aktywność Jazda na rowerze
Wieczorem do miasta
Niedziela, 10 marca 2024 · dodano: 14.03.2024 | Komentarze 3
Jazda na obrzeża, musiałem podskoczyć do swojej nastawni po pewną rzecz, wyjazd po godzinie dziewiętnastej, powrót po dwudziestej. Przed południem było w miarę ładnie, tylko wiało konkretnie, jednak musiałem trochę odpocząć po kilometrach pokonanych pieszo poprzedniego dnia. Wracając z nastawni dosłownie na styk udało mi się wyrobić przed deszczem.Trasa dzielnicami: Wrzosowiak - Raków - Zawodzie-Dąbie + powrót.
Jedno ujęcie cyknięte telefonem:

Częstochowa - Estakada © Kolzwer205
Poprzedniego dnia z kolei częstochowskie MPK obchodziło 65-lecie uruchomienia linii tramwajowej. Z tej okazji przygotowano wiele atrakcji, można było zwiedzić teren zajezdni wraz z przewodnikami z Częstochowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej, czyli m.in. ze mną :) Nie pamiętam ile grup przeprowadziłem przez zajezdnię, chyba przez ponad pół miesiąca nie chodziłem tyle km pieszo, co akurat tego dnia :)

4N1 #202 z 1958 roku wraz z doczepą wyprodukowaną w 1955 roku, po kliknięciu we wpis (w zdjęcie) poniżej widać także 102Na #628 z 1971 roku.
Oba tramwaje już dłuższy czas temu zostały odrestaurowane dzięki staraniom Częstochowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej we współpracy z MPK Częstochowa.
Montażem dekoracji na wagonach, poprzedniego wieczora (08.03) również zajmował się nasz klub CKMKM, niby zwykłe baloniki, chorągiewki, okrągłe naklejki i tablice na tramwaje, a zeszło nam na tym ponad 3 godziny.
Jak wyglądała część imprezy widać poniżej, mnie też tam koleżanka złapała w kadr :) :

102Na #628 oraz 4N1 #202 + 4ND #253 - wyjazd na paradę (dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie).


65 lat tramwajów w Częstochowie - 4N1 #202 + 4ND #253 oraz 102Na #628. Tramwaje pozują do zdjęć na przystanku przy pętli Raków dworzec PKP.
(DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W POWYŻSZE ZDJĘCIA).


Pętla Raków dworzec PKP (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Przystanek za pętlą Raków dworzec PKP

Przystanek za pętlą Raków dworzec PKP

Przystanek zajezdnia MPK.

Teren zajezdni MPK Częstochowa - tuż przed zjazdem do hali tramwajowej.

Teren zajezdni MPK Częstochowa - tuż przed zjazdem do hali tramwajowej.

Teren zajezdni MPK Częstochowa - zjazd do hali tramwajowej.


105Na #644, wagon z 1979 roku, przebudowany z typu 105N na 105Na w 1991 roku w zakładach Konstal, pełni jeszcze służbę liniową na linii nr 1 z uwagi na ograniczoną nośność wiaduktu nad torami hutniczymi w ciągu al. Pokoju.

Powyższe zdjęcie, tak po krótce i podsumowując - tramwaje stoją w zabytkowej hali pamiętającej początki otwarcia linii tramwajowej w 1959 roku. Hala wyposażona jest w kanały rewizyjne biegnące przez całą jej długość, w jej końcowej części znajduje się również myjnia tramwajowa.
Na pierwszym planie widzimy złożony odbierak prądu - pantograf połówkowy OTK-2, pneumatyczny ze sterowaniem elektrycznym, jaki montowany jest na tramwajach nowszej generacji. Za nim widoczny jest pantograf typu OTK-1, będący odbierakiem prądu typu linkowego - opuszczany jest przez motorniczego poprzez pociągnięcie linki przez otwór w dachu tramwaju. Montowane były głównie w tramwajach 102Na, 105N, 105Na.
W centralnej części zdjęcia widać wagon motorowy 4N1 #202 z 1958 roku wraz z doczepą 4ND #253 z 1955 roku. Tramwaj pełnił służbę liniową w Częstochowie do 1998 roku, a następnie został przeznaczony na pojazd gospodarczy i tak służył do czasu wypadku w 1997 roku. Od tego czasu aż do roku 2006 wagon niszczał "pod chmurką" na terenie MPK w Częstochowie. Pod naciskiem CKMKM, prowadzonych w mediach akcjach ówczesne władze zdecydowały się na jego renowację, tym samym od 31 sierpnia 2006 roku służy jako pojazd zabytkowy. Doczepa tramwaju jest natomiast starsza, pochodzi z 1955 roku, początkowo jeździła ona w Warszawie, później w 1968 roku trafiła do Szczecina, gdzie jeździła do 1996 roku, a następnie w 1998 roku ponownie wróciła do Warszawy. W 2011 roku CKMKM udało się sprowadzić ją do Częstochowy, a w 2018 roku doczekała się kapitalnego remontu.
Na tym samym, środkowym torze, stoi tramwaj 102Na #628 z 1971 roku, który pełnił służbę liniową w Częstochowie od 1973 do 1998 roku. Po tym okresie wagon został przeznaczony na pojazd gospodarczy, pełniąc tą funkcję do czerwca 2013 roku. Następnie członkowie CKMKM wraz z zarządem i niezastąpionymi pracownikami MPK podjęli się procesu odbudowy tramwaju w celu przeznaczenia go na pojazd zabytkowy. Warto zaznaczyć, że tramwaj ten pełniąc rolę pojazdu gospodarczego miał całkowicie zdemontowane fotele w sekcji "B", zaspawane ostatnie drzwi, wykonane drzwiczki/klapy rewizyjne z tyłu oraz na prawej tylnej burcie. Pierwszy wyjazd jako tramwaj zabytkowy odbył 8 marca 2015 roku. Dla ciekawskich zdjęcia z wyjazdu w 2015 roku i linki do starszych zdjęć przed renowacją: (klik)
Po lewej widoczny jest tramwaj 105Na #628, wagon z 1979 roku, przebudowany z typu 105N na 105Na w 1991 roku w zakładach Konstal, pełni jeszcze służbę liniową na linii nr 1 z uwagi na ograniczoną nośność wiaduktu nad torami hutniczymi w ciągu al. Pokoju.
Po prawej stronie widać już znacznie nowszy tramwaj - 129Nb #623, czyli TWIST pierwszej generacji, który został zakupiony do obsługi powstałej w 2012 roku linii tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak i Raków (przystanek końcowy Stadion Raków). Częstochowskie MPK posiada siedem sztuk tego typu tramwajów. Dla uzupełnienia pełnej częstochowskiej floty tramwajowej na tym zdjęciu brakuje jedynie TWIST-a drugiej generacji, których w Częstochowie kursuje obecnie dziesięć sztuk.
Był to bardzo udany dzień, jako członek CKMKM oprowadzając grupy zwiedzających wypadłem nawet z rachuby, który to już raz. W historii dni otwartych podczas tegorocznych, jak wspomniałem na początku frekwencja była rekordowa, ale co najważniejsze wszystko odbyło się bez incydentów.
Za dodatkową i nieocenioną pomoc podczas tego dnia dziękujemy także kilku członkom Klubu Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi.
Kategoria Miasto
- DST 12.88km
- Czas 00:42
- VAVG 18.40km/h
- VMAX 28.67km/h
- Temperatura -1.9°C
- Sprzęt Gazelle Orange C8
- Aktywność Jazda na rowerze
Miasto
Czwartek, 7 marca 2024 · dodano: 08.03.2024 | Komentarze 3
Jazda około godziny dwudziestej, przejazd przez dzielnice Błeszno, Zawodzie-Dąbie, Raków, Wrzosowiak. Po drodze musiałem wpaść jeszcze na kilka minut do jednej z nastawni i do sklepu po drobne zakupy spożywcze. Temperatura do jazdy już taka mało przyjazna. Kategoria Miasto
- DST 25.12km
- Czas 01:17
- VAVG 19.57km/h
- VMAX 30.24km/h
- Temperatura 6.5°C
- Sprzęt Gazelle Orange C8
- Aktywność Jazda na rowerze
Wieczorem po mieście
Środa, 28 lutego 2024 · dodano: 29.02.2024 | Komentarze 3
Wieczorna krótka przejażdżka po mieście, wyjazd o godzinie 19, powrót około 20:30. Do pracy podwożą mnie samochodem, więc jakieś km trzeba wykręcić...i w sumie nawet trochę więcej ich wpada ;)Trasa dzielnicami Częstochowy: Wrzosowiak - Raków - Zawodzie-Dąbie - Śródmieście - Trzech Wieszczów - Stradom - Wrzosowiak.
Na szybko dwa ujęcia z telefonu:

Częstochowa - most nad Wartą łączący ul. Drogowców i ul. Srebrną © Kolzwer205

Częstochowa - most nad Wartą łączący ul. Drogowców i ul. Srebrną © Kolzwer205
Kategoria Miasto
- DST 11.54km
- Czas 00:45
- VAVG 15.39km/h
- VMAX 30.28km/h
- Temperatura 6.0°C
- Sprzęt Gazelle Orange C8
- Aktywność Jazda na rowerze
Dom - praca - dom
Poniedziałek, 19 lutego 2024 · dodano: 20.02.2024 | Komentarze 3
Pierwsza zmiana 6-18, poranek chłodny, termometr wskazywał -0,5-1°C miejscami na drodze był cienki lód, stąd poranna jazda bardzo ostrożna. Popołudniowy powrót cieplejszy, ale w pelerynie i nakolannikach przeciwdeszczowych - cały czas padał rzęsisty deszcz, a do tego cały czas pod wiatr, więc nawet nie chciało mi się z nim zmagać, średnia zatem w wersji totalny luz. Plus tego dnia taki, że udało mi się wyjść z pracy dużo wcześniej, bo w zamian za to, że kiedyś sam zmieniałem wcześniej swojego zmiennika teraz mnie wypadła taka ulga, więc taka 11-ka zamiast 12-ki wyszła :)
Rzeka Kucelinka widziana z ulicy Kucelińskiej w Częstochowie. © Kolzwer205

Mokra ulica Kucelińska © Kolzwer205

Paczkomatowy motyw, czyli ujęcie przez przypadek, gdy operowałem telefonem w rękawiczkach. Oczywiście deszcz przestawał padać, bo do swojego bloku miałem już kilkaset metrów :)
A z paczkomatu odebrałem nowy łańcuch do Gazelle i zębatkę tylną...i w sumie nie wiem, czy nie poczekam z wymianą do przyszłego roku, bo jeszcze da się jeździć. Stuknięcia łańcucha, o których wspominałem we wpisie kilka dni temu nie są częste, więc w sumie chyba mi to nie przeszkadza w rowerze, który jest typowo na krótkie miejskie trasy. Najwyżej w przyszłym roku wymienię też korbę, żeby nie czekać na ułożenie się łańcucha i może tym sposobem dobiję do 14-15 000 km na jednym napędzie (obecnie napęd, łańcuch mają 11 845 km) :)
- DST 33.42km
- Czas 01:53
- VAVG 17.75km/h
- VMAX 28.62km/h
- Temperatura 8.7°C
- Sprzęt Gazelle Orange C8
- Aktywność Jazda na rowerze
Wieczorem po mieście po raz trzeci
Piątek, 16 lutego 2024 · dodano: 16.02.2024 | Komentarze 6
Po powrocie z pracy zakupy, spacer z Kulką, kilka domowych prac i tym sposobem wolny czas znalazłem po godzinie 19-tej. W weekend wypadają mi dwie dwunastki, więc nie będzie okazji pojeździć, dlatego wybrałem się na przejażdżkę. Początkowy plan zakładał jazdę gdzieś pod miasto, jednak dość mocno wiało, na obrzeżach panował większy chłód, a do dyspozycji w mieszkaniu mam tylko rower miejski (no w sumie jeszcze elektryk, ale on ma teraz sen zimowo-wczesnowiosenny i nie zamierzam go z tego snu wyprowadzać :)). Wziąwszy pod uwagę powyższe zdecydowałem się znowu na jazdę głównie ścieżkami rowerowymi miasta, tymi asfaltowymi i kostkowymi oraz mniejszymi uliczkami. Latem jest tam dość tłoczno, ale zima to dobra pora na takie miejskie pętelki. Powrót przed godziną 22.Trasa: Błeszno/Wrzosowiak - Raków, Estakada - Zawodzie-Dąbie, ul. Legionów, ul. Złota, ul. Srebrna, DDR nad Wartą - dzielnica Wyczerpy-Aniołów: ul. Warszawska, ul. Rząsawska, ul. Jana Karłowicza, dzielnica Północ: Aleja Marszałkowska, Al. Wyzwolenia, dzielnica Tysiąclecie: Al. Armii Krajowej, Dekabrystów, Jerzego Szjanowicza-Iwanowa, Al. Jana Pawła II, Rynek Wieluński, Jasna Góra, Pasaż Biskupa Stefana Bareły, dzielnica Śródmieście: Al. Henryka Sienkiewicza, III Al. N.M.P., Plac Biegańskiego, Feliksa Nowowiejskiego, Plac Pamięci Narodowej, dzielnica Trzech Wieszczów, Jana III Sobieskiego, Al. Wolności, Al. Niepodległości, Estakada, Bohaterów Katynia.
Ujęcia z telefonu:

Częstochowa - Estakada - czyli ciągnący się remont dawnej "Gierkówki" © Kolzwer205

Jasna Góra dzisiaj podświetlona niebieskim światłem © Kolzwer205
Poranny widoczek z pracy, ujęcie od tyłu, parę miesięcy temu był jeszcze tutaj gęsty sosnowy las:

Widok po wschodzie słońca na obrzeżach Częstochowy © Kolzwer205
Kategoria Miasto
- DST 29.43km
- Czas 01:38
- VAVG 18.02km/h
- VMAX 32.64km/h
- Temperatura 6.8°C
- Sprzęt Gazelle Orange C8
- Aktywność Jazda na rowerze
Wieczorem po mieście
Czwartek, 15 lutego 2024 · dodano: 15.02.2024 | Komentarze 2
Po pracy, ogarnięciu kilku rzeczy w domu, korzystając z reszty wolnego stosunkowo ciepłego i bezdeszczowego wieczoru po godzinie 19 zdecydowałem się wykręcić krótką pętelkę po mieście - chłodny miesiąc, wieczór i jeszcze względnie środek tygodnia to jedne z przepisów na puste miejskie ddr-ki, a takie da się lubić ;)Trasa m.in. przez dzielnice Wrzosowiak, Raków, Zawodzie-Dąbie, ulice Legionów, Złotą, Srebrną, wzdłuż Warty, Dekabrystów, dzielnice Tysiąclecie, Północ, Śródmieście i Stradom.
Kilka ujęć cykniętych telefonem:

Częstochowa, DDR wzdłuż ulicy Legionów © Kolzwer205

Częstochowa - most nad Wartą łączący ul. Drogowców i Srebrną © Kolzwer205

Klasyczny częstochowski motyw - Jasna Góra tym razem bez kolorowego podświetlenia © Kolzwer205

Widok z III alei NMP w kierunku placu Biegańskiego. © Kolzwer205
Był bym zapomniał - dzisiaj po południu udało mi się wyprowadzić Kulkę na dłuższy spacer. Nie stała prawie cały czas w jednym miejscu, robiąc maksymalnie kilka kroków, jak miało to miejsce podczas naszych ostatnich "spacerów", a przeszła się bezproblemowo spory kawałek po osiedlu. Musimy jedynie popracować nad momentem zapinania szelek i smyczy, bo bardzo się wtedy stresuje i zostawia pod sobą kałużkę :) Najważniejsze jednak, że z moją siostrą spacery, jak i "ubieranie" ma już w miarę opanowane.
Kategoria Miasto
- DST 29.39km
- Czas 01:38
- VAVG 17.99km/h
- VMAX 30.41km/h
- Temperatura 6.5°C
- Sprzęt Gazelle Orange C8
- Aktywność Jazda na rowerze
Domowy serwis i wieczorna jazda po mieście
Środa, 14 lutego 2024 · dodano: 15.02.2024 | Komentarze 4
Poprzedniego dnia (13.02), po odespaniu nocki postanowiłem zrobić generalny przegląd swojego mieszczucha. Wyczyściłem i nasmarowałem hamulce rolkowe, mając zdjęte tylne koło postanowiłem zajrzeć też do tylnej piasty. Po rozkręceniu okazało się, że lewy wianek rozsypał się od poprzedniego mojego serwisu...nawet nie pamiętam kiedy to było. O dziwo z zewnątrz nic nie wskazywało na taką sytuację, całe szczęście bieżnie, ani kulki nie uległy uszkodzeniu.Przed południem udałem się do rowerowego po nowe kulki 3/16 cala. Zdecydowałem, że skoro po rozsypaniu wianka, na samych kulkach, a do tego ze szczeliną, gdzie spokojnie zmieściły by się jeszcze dwie dodatkowe kulki i z metalowymi fragmentami tego wianka (które zresztą częściowo wpadły do środka piasty) przejeździłem tyle km to nie będę zakładał łożyska z wiankiem. Na klasycznym lewym wianku tej piasty znajduje się 13 kulek, wkładając je pojedynczo bez wianka zmieściło się 15. Dodatkowo całą piastę wyczyściłem i przesmarowałem na nowo specjalnym smarem do piast Shimano. Po tych zabiegach myślę, że na długi czas będę miał z nią spokój.
Dodatkowo wymieniłem czarne opony Maxxis Overdrive Maxx Protect 700x42C, które miały być przejściowo założone tylko na zeszłą zimę, na kupione mniej więcej rok temu opony Schwalbe Road Cruiser 700x40C z brązowym bokiem (kupiłem wtedy dwa komplety, więc zapas nadal mam). Brakowało mi tak jakoś tego kolorystycznego detalu, taki sam brązowy bok miały pierwsze opony tego roweru - Schwalbe City Lite 700x35C. Maxxis być może powędrują w tym sezonie do trekkingowej Meridy, albo zostawię je znowu na typowo zimowe miesiące, bo jeszcze sporo km przed nimi, zanim się zużyją.
Na sam koniec zostawiłem sobie czyszczenie i smarowanie łańcucha, widzę jednak, że będę musiał go wymienić, bo delikatnie rozciągnął się w dwóch miejscach i lekko stuka w tych miejscach podczas obrotu korbą. W miejscu, gdzie kiedyś chciałem go skuć, jednak musiała powędrować tam spinka i na kilku ogniwach w okolicy drugiej spinki... bo tam też na samym początku posiadania roweru próbowałem go skuć i próbowałem ruszyć kilka ogniw. Konstrukcja tego łańcucha nie pozwala jednak na klasyczne skucie pinem - pięć lat temu dwa skuwacze nie dały rady, a bezproblemowo skuwałem nimi wszystkie inne łańcuchy w swoich jednośladach i tych przyprowadzonych przez znajomych, zresztą jeden wtedy całkiem się rozsypał. Mało tego ten łańcuch potrzebuje specjalnych szerszych spinek, niż standardowe do łańcuchów jednorzędowych (pamiętam, jak ciężko było je wtedy kupić, bo chyba tylko dwa z kilkudziesięciu sklepów internetowych takie oferowały), a dodatkowego pinu do jego skucia nie da się zakupić... Jest to jednorzędowy łańcuch KMC e101 EPT 1/2"x3/32. Ogólne rzecz biorąc to chyba najlepszy łańcuch, jaki do tej pory miałem. W mojej Gazelle Orange jest od nowości, ma 11 723 km przebiegu, a powstałe na nim wyciągnięcie to tak ledwo w granicy 0,75, w okolicy spinek jedynie większe, niż 1 mm. W Romecie Retro, który też ma jednorzędowy napęd stosowałem zwykłe łańcuchy KMC oraz Shimano i wyciągały się już po kilkuset kilometrach, uderzając o osłonę łańcucha, a do wymiany kwalifikowały się przed dwoma tysiącami km. Wspomniany e101 kosztuje około dwóch stówek, jednak w mojej ocenie jest to bardziej opłacalna inwestycja, niż kilka tańszych i zabawy co kilkaset km z przesuwaniem koła w celu właściwego naprężenia oraz wymiana w okolicy 2-3k km. Pewnie, gdybym nie ruszał go te kilka lat temu nadał jeszcze by służył.

Piasta planetarna wyczyszczona i w trakcie smarowania © Kolzwer205

Wnętrze piasty wyczyszczone © Kolzwer205

Nowa porcja smaru © Kolzwer205
Po godzinie 19 wybrałem się zatem na krótką przejażdżkę po mieście, również w celu zakupu kilku drobiazgów do mieszkania. Trasa z kilkoma pętelkami m.in. przez dzielnice Wrzosowiak, Stradom, Śródmieście, Zawodzie i wzdłuż Warty, Północ. Kilka ujęć cykniętych telefonem:

Ścieżka wzdłuż Alei Wyzwolenia w Częstochowie, obok centrum M1 © Kolzwer205

Podświetlona Jasna Góra © Kolzwer205

Pod Jasną Górą, Pasaż Biskupa Stefana Bareły. © Kolzwer205

Widok spod Jasnej Góry z Alei Henryka Sienkiewicza w kierunku III Al. N.M.P. i placu Biegańskiego, na którym stoi karuzela © Kolzwer205
Kategoria Miasto
- DST 22.95km
- Czas 01:19
- VAVG 17.43km/h
- VMAX 30.53km/h
- Temperatura 7.8°C
- Sprzęt Gazelle Orange C8
- Aktywność Jazda na rowerze
Do paczkomatu i po mieście
Wtorek, 6 lutego 2024 · dodano: 07.02.2024 | Komentarze 4
Nocny wyjazd do paczkomatu DHL po godzinie 22. Przed pracą w ostatnich dniach nie miałem czasu skoczyć na rower, raz, że pogoda nie dopisywała - całodniowe opady, a dwa nawet dzisiaj, gdy cały dzień był słoneczny nie wybrałem się rowerem do pracy z uwagi na błoto, które powstało podczas budowy drogi za moją nastawnią - po poprzednim dojeździe do pracy więcej czasu spędziłem na czyszczeniu roweru przed wstawieniem go do mieszkania, niż trwał sam dojazd w obie strony. Dlatego po odebraniu paczki stwierdziłem, że przejadę się jeszcze gdzieś przed kolejnym porannym deszczowym załamaniem pogody - noc, więc padło na puste miejskie trakty. Wiało tej nocy konkretnie, dlatego w większości pętelki mniej osłoniętymi obszarami planowałem tak, by wiatr trochę pomagał, jednak średnio to wyszło, do mieszkania wróciłem około godziny 23:20.Trasa miejska z kilkoma pętelkami przez dzielnice: Wrzosowiak - Stradom - Śródmieście - Północ - Śródmieście - Stradom - Wrzosowiak - Błeszno.
Kilka ujęć cykniętych telefonem:

Częstochowa - plac Biegańskiego nocą © Kolzwer205

Polskie ścieżki rowerowe w pigułce - północ Częstochowy © Kolzwer205
Jeszcze ujęcie naszej adopcyjnej suczki Kulki, jest już bardziej śmiała, bo nie ucieka za każdym razem, zaczęła załatwiać się na "spacerach" - w zasadzie podczas kilku kroków, które robi w najbliższym otoczeniu, dalej jednak trzeba ją wynosić i zanosić do domu. 2-3 miesiące i powinno być znacznie lepiej w tych kwestiach.

Kulka udaje, że jej nie ma - zdjęcie z 02.02.24.
Kategoria Miasto