avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 38817.94 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.06 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy zsumowane i dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (w trakcie uzupełniania)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu

Poniedziałek, 31 sierpnia 2020 · dodano: 01.09.2020 | Komentarze 0

Dom - praca - dom i pustułka za oknem

Sobota, 29 sierpnia 2020 · dodano: 29.08.2020 | Komentarze 3

Dzisiejszy poranek ciepły i mokry, jednak podczas samego dojazdu trafiłem w lukę pomiędzy opadami, w ciągu dnia na zmianę deszcz z przejaśnieniami. Podczas powrotu o godzinie 14-tej zaczęło się wypogadzać.
A w drodze do śmietnika na oknie z tyłu budynku (niestety okna od tej strony są stare i co chwila brudne) zauważyłem na parapecie taką oto ptaszynę:

Chwilowa wymiana spojrzenia
Chwilowa wymiana spojrzenia © Kolzwer205

Jednak zanim powstało powyższe zdjęcie musiałem szybko wrócić po telefon z aparatem, na szczęście ptaszysko nadal wykonywało swoją toaletę, co pozwoliło ustawić telefon odpowiednio blisko szyby:

Za tylnym oknem w pracy
Pustułka za tylnym oknem w pracy © Kolzwer205
Nawet mnie nie zauważyła, tak była zajęta czyszczeniem piór
Nawet mnie nie zauważyła, tak była zajęta czyszczeniem piór © Kolzwer205
Zaczęła się bacznie przyglądać
Po chwili dopiero zaczęła się bacznie przyglądać © Kolzwer205

Popołudniem do Żarek Letniska

Piątek, 28 sierpnia 2020 · dodano: 31.08.2020 | Komentarze 4

Korzystając z pogodnego popołudnia postanowiłem wybrać się na krótką przejażdżkę, padło na standardową trasę z racji tego, iż mama razem z siostrą zabrały się za remont jednego z pokoi, tym bardziej chciałem sprawdzić, czy faktycznie nie potrzebują pomocy. W pierwszą stronę jechałem w miarę "na lekko" dlatego obrałem drogę przez las, wielu spacerowiczów i rowerzystów także postanowiło skorzystać z tej drogi - jak by nie patrzeć początek weekendu.
  W domu wszystko było już wyniesione z pokoju, część ścian umyta, pomogłem jedynie w odbiciu luźnego tynku, niestety sporo go odpadło i zapowiada się "dłuższa zabawa". Po ponad dwudziestu latach, bez remontów, gdy mieszkała tam babcia (nie pozwalała nic ruszać przez ten czas) zebrała się kupa roboty, to dopiero pierwsze z ośmiu pomieszczeń, które wymaga gruntownego "odświeżenia".
  Powrót po godzinie dwudziestej drogą wojewódzką, niestety zjazd na drogę wzdłuż zbiornika wodnego został chwilowo (mam nadzieję) zaorany i wjechać tam można tylko od strony Poraja. Modernizacja wspomnianej wojewódzkiej trwa już ponad rok i pewnie szybko się nie zakończy, za Porajem stałem przed jednym odcinkiem ruchu wahadłowego, przy pozostałych dwóch trafiłem na zieloną falę :)

Trasa: Częstochowa - Słowik - las - Poraj - wojewódzką przez Masłońskie do Żarek Letniska; Żarki Letnisko - wojewódzką przez Masłońskie,- Poraj, Osiny, Kolonię Borek; - Zawodzie - Korwinów - Słowik - Częstochowa.

Wrzosy rosnące przy drodze na wysokości miejscowości Korwinów. Nie mając uchylnego ekranu w lustrzance sporo się nagimnastykowałem przy tej serii zdjęć :) (CAŁA SERIA UJĘĆ PO KLIKNIĘCIU W POWYŻSZE ZDJĘCIE).

Wrzosy rosnące przy leśnej drodze
Wrzosy rosnące przy leśnej drodze © Kolzwer205
Leśny szlak na wysokości miejscowości Korwinów, po lewej efekt tegorocznej wycinki © Kolzwer205
Wrzosy rosnące przy leśnej drodze
Wrzosy rosnące przy leśnej drodze © Kolzwer205

Piątek, 28 sierpnia 2020 · dodano: 29.08.2020 | Komentarze 2

Już od dobrych kilku tygodni nie jechałem tak zimnym porankiem, termometr przy wyjeździe o 5:30 wskazywał 10*C, a ten na budynku w pracy 8*C, plus taki że rano było bezwietrznie. Po godzinie 14-tej wrócił średnio-uciążliwy wiatr, jednak temperatura podskoczyła w okolice 22 kresek. Znów będzie trzeba wozić ciuchy na jazdę rano i po południu.

Czwartek, 27 sierpnia 2020 · dodano: 28.08.2020 | Komentarze 2

Poranny dojazd z solidnym wiatro-wspomaganiem, w drodze powrotnej niestety nie było już tak kolorowo...
temperatura w okolicy 20-ki, której nie dało się odczuć przez wmordewinda.
Do zdjęciowych wpisów mam na razie lenia, tyle zdjęć do obróbki z lipca, sierpnia,  do tego ostatnia przejażdzka z 24 sierpnia nad zalew w Blachowni i wyjazd do Wrocławia 25 sierpnia zapełniły mi dysk kolejnymi fotami do obróbki :)

Środa, 26 sierpnia 2020 · dodano: 27.08.2020 | Komentarze 2

Spokojny poranek, a popołudniowy powrót ostro pod wiatr, którego podmuchy spowalniały mnie nagle z 30 do 18 km/h...

• Sprzęt Gazelle Orange C8

Wyjazd do Wrocławia

Wtorek, 25 sierpnia 2020 · dodano: 08.09.2020 | Komentarze 3

Wizyta we Wrocławiu celem zostawienia roweru na ostatni przegląd gwarancyjny. Producent Gazelle wymaga wykonania trzech takich przeglądów, aby gwarancja zachowała ważność, jednak biorąc pod uwagę 10-letnie zaświadczenie o wytrzymałości ramy, 5-letnie zapewnienie o wytrzymałości lakieru myślę, że się opłaca.
Wyjazd pociągiem IC "Panorama" punktualnie o 7:56 ze stacji Częstochowa Stradom, jako skład polski twór Pesy - Dart. Jechałem nim drugi raz w życiu, jednak te kilka lat temu nie zwracałem uwagi na jego przestrzenie bagażowe. Miejsca na rower jak na lekarstwo, nie było niestety wystarczającej przestrzeni by stał, konduktora, ani kierownika pociągu też nie było w pobliżu, więc z niemałym trudem po kilku minutach udało mi się zawiesić rower za przednie koło. Tylnego koła nie udało mi się włożyć w dolny uchwyt, albo mój rower jest jakiś ponadgabarytowy, albo ten wieszak zaprojektowano dla malutkich ram, w każdym razie wisząc po ukosie trzymał się dobrze. Nie podobało mi się jedynie to, że stojąc w tej pozycji ugniatał tylny chlapacz błotnika...może kiedyś doczekamy się wygodniejszych dla trekkingów, czy mieszczuchów rozwiązań stosowanych w innych krajach. Ze ściagnieciem roweru na stacji końcowej nie miałem już takiego problemu dzięki uprzejmości jednego z podróżnych, a na miejscu skład zameldował się punktualnie.
   Zanim oddałem rower do serwisu zaplanowałem przejażdżkę po mieście, na początek zdecydowałem, że gdy warunki pogodowe będą odpowiednie odwiedzę zlokalizowany na 49-piętrze punkt widokowy najwyższego pod tym względem budynku w Polsce - Sky Tower. Wyjeżdżając z Częstochowy dzień przywitał mnie chmurami, tutaj aura była idealna. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na to, że chciałem odwiedzić to miejsce był widok na szlak kolejowy biegnący na zachód od stacji Wrocław Główny. Krajobrazy do obejrzenia w fotorelacji poniżej.
   Po wizycie na Sky Tower, odpiąłem rower od latarni i udałem się trochę okrężną drogą na wrocławski rynek otoczony barwnymi kamienicami, mijając m.in. Plac Wolności, Plac Lwowski i budynek dworca Wrocław Świebodzki. Z rynku ruszyłem w stronę osiedla Wrocław Marszowice, by dojechać na odwiedzony w październiku zeszłego roku szlak Wrocław Pracze - Brzezinka Średzka. Wyjazd we właściwym kierunku nie był wcale taki prosty, nie znając Wrocławia i nie mając gps-a umieszczonego na kierownicy trochę pokręciłem się po mieście zanim znalazłem porządaną drogę. Obrzeża miasta o już co innego, jazda bez ciągłego stawania na światłach, jasno wytyczone ścieżki rowerowe (w centrum droga dla rowerów potrafiła znaleźć się nagle po przeciwnej stronie ulicy) i przede wszystkim mały ruch.
  Spędzając około dwie godziny przy żelaznym szlaku niedaleko Wilkszyna udałem się w drogę powrotną, by zbytnio się nie gubić postanowiłem jechać jak najdłużej wzdłuż głównych dróg, przy których zresztą w porównaniu do centrum biegły niezłej jakości ścieżki rowerowe (czyt. omijać z daleka rowerem szosowym). Tym sposobem przed godziną osiemnastą szybko dotarłem do serwisu na ulicę Świdnicką, gdzie zostawiłem dwukołowca w dobrych rękach, a następnie pieszo udałem się na dworzec kolejowy, skąd punktualnie o godzinie 18:20 ruszyłem do domu pociągiem TLK "Fredro", uwieczniając jeszcze wcześniej stojące w peronach dwa składy osobowe.

AlTrails (ślad nagrany aplikacją Navime):
Navime:

Szlak: podg. Grabiszyn - Wrocław Główny, linia D29-271. Impuls 45WE jako poc. KD 69522 relacji: Głogów - Wrocław Główny zbliża się do stacji końcowej.Widoki z 49-go piętra wieżowca Sky Tower.
Opis budynków po kliknięciu w zdjęcie i przejście bezpośrednio na mój fotoblog.

Seria widoków ze Sky Tower - kliknij w powyższe zdjęcie

Druga część widoków ze Sky Tower - kliknij w powyższe zdjęcie

Narodowe Forum Muzyki - Plac Wolności
Narodowe Forum Muzyki - Plac Wolności © Kolzwer205

Plac Wolności, jasny budynek to Pałac Królewski, a dalej widać wieżę Starego Ratusza © Kolzwer205
Plac Wolności - biały budynek to Max Born Forum, za nim kościół Świętych Stanisława Doroty i Wacława. © Kolzwer205
Dworzec Wrocław Świebodzki
Dworzec Wrocław Świebodzki © Kolzwer205
Centrum Orląt
Centrum Orląt © Kolzwer205
Centrum Orląt, kadr lepszy, ale słońce zaszło.
Centrum Orląt, kadr lepszy, ale słońce zaszło. © Kolzwer205
Rynek we Wrocławiu
Rynek we Wrocławiu © Kolzwer205
Obowiązkowe zdjęcie na wrocławskim rynku
Obowiązkowe zdjęcie na wrocławskim rynku © Kolzwer205
Stary Ratusz we Wrocławiu
Stary Ratusz we Wrocławiu © Kolzwer205
Rynek we Wrocławiu
Rynek we Wrocławiu © Kolzwer205

Szlak: Wrocław Pracze - Wrocław Kuźniki, linia D29-273. "Czapajew" (ET42-022) mija przejazd na ulicy Maślickiej nieopodal osiedla Pracze Odrzańskie, kierując się w stronę centrum Wrocławia.

Szlak: Wrocław Pracze - Wrocław Kuźniki, linia D29-273. EN57AL-2105 jako poc. R 76406/7 relacji: Zielona Góra Główna - Międzylesie. © Kolzwer205

Szlak: Wrocław Pracze - Brzezinka Średzka, linia D29-273. EN57AL-2120 jako poc. R 67400/1 relacji: Międzylesie - Zielona Góra Główna mija tereny w pobliżu wrocławskiego osiedla Marszowice.
Szlak: Wrocław Pracze - Brzezinka Średzka, linia D29-273. EN57-2010 jako poc. R 66449 relacji: Wrocław Główny - Wołów mija tereny obok osiedla Marszowice. © Kolzwer205

Szlak: Brzezinka Średzka - Wrocław Pracze, linia D29-273. EN57-1313 jako poc. osobowy Regio 66230 relacji: Głogów - Wrocław Główny mija pola w pobliżu wrocławskiego osiedla Marszowice.

Szlak: Wrocław Pracze - Brzezinka Średzka, linia D29-273. EN57AL-2116 jako poc. osobowy Regio 66415 relacji: Wrocław Główny - Głogów mija tereny wrocławskiego osiedla Marszowice.

Szlak: Brzezinka Średzka - Wrocław Pracze, linia D29-273. EN57-1196 jako poc. Regio 66246 relacji: Ścinawa - Wrocław Główny mija pola w pobliżu wrocławskiego osiedla Marszowice.

Szlak: Brzezinka Średzka - Wrocław Pracze, linia D29-273. "Czapajew" (ET42-018) mija tereny w pobliżu wrocławskiego osiedla Marszowice, kierując się w stronę centrum miasta.
Szlak: Brzezinka Średzka - Wrocław Pracze, D29-273. EN57-1256 jako poc. R 76408 relacji: Zielona Góra Główna - Wrocław Główny jedzie w pobliżu osiedla Marszowice. © Kolzwer205

Szlak: Wrocław Pracze - Brzezinka Średzka, linia D29-273. EN57-2069 jako poc. Regio 66431 relacji: Wrocław Główny - Ścinawa mija pola w pobliżu wrocławskiego osiedla Marszowice.

Odra Południowa obok Mostu Dmowskiego
Odra Południowa obok Mostu Dmowskiego © Kolzwer205
Budynek wrocławskiego dworca głównego
Budynek wrocławskiego dworca głównego © Kolzwer205

36WEa-029 jako poc. Regio 64424 relacji: Wrocław Główny - Kędzierzyn-Koźle oczekuje na odjazd ze stacji początkowej. Na torze obok SA134-005. © Kolzwer205

SA134-005 jako poc. KD 76808 relacji: Wrocław Główny - Jelcz-Laskowice oczekuje na odjazd ze stacji początkowej.

• Sprzęt Gazelle Orange C8

Miasto i zalew w Blachowni

Poniedziałek, 24 sierpnia 2020 · dodano: 01.09.2020 | Komentarze 4

Najpierw do punktu ksero wydrukować bilety na wyjazd do Wrocławia, po drodze zakupy w Biedrze - w tej blisko mnie od ponad tygodnia nie dowieźli mojego ulubionego musli, bez którego nie wyobrażam sobie śniadania :) Następnie po udanych zakupach, korzystając z pogody a także tego, że miałem już przy sobie aparat włożony do torby przed jutrzejszym wyjazdem spontaniczna przejażdżka nad zalew w Blachowni.

Takie warunki miałem na koniec pobytu nad zbiornikiem w Blachowni - (KILKA DODATKOWYCH UJĘĆ PO KLIKNIĘCIU W POWYŻSZE ZDJĘCIE).

Chronologicznie zaczęło się tak:

Na zbiorniku wodnym w Blachowni
Na zbiorniku wodnym w Blachowni, ciekawy statek (wyjaśnienie pod koniec), jednak warunki na zdjęcie jeszcze mało atrakcyjne © Kolzwer205

Widok z brzegu po północnej stronie - widoczny kościół Św. Michała Archanioła i przystań © Kolzwer205

Widok z brzegu po północnej stronie
Widok z brzegu po północnej stronie © Kolzwer205

Fontanny po północnej stronie zalewu
Fontanny po północnej stronie zalewu © Kolzwer205

Widok w kierunku przystani
Widok w kierunku przystani © Kolzwer205

Zbiornik wodny w Blachowni, na wodzie ułożone są rury wykorzystywane przez refuler, czyli pogłębiarkę ssącą. © Kolzwer205

Zalew w Blachowni
Zalew w Blachowni © Kolzwer205

Zbiornik wodny w Blachowni
Zbiornik wodny w Blachowni © Kolzwer205

Kuter i rury od refulera
Kuter i rury od refulera © Kolzwer205

Kuter wykorzystywany przy pracach związanych z oczyszczaniem i pogłębianiem dna
Kuter wykorzystywany przy pracach związanych z oczyszczaniem i pogłębianiem dna © Kolzwer205
uter wykorzystywany przy pracach związanych z oczyszczaniem i pogłębianiem dna

Kuter na zalewie
Kuter na zalewie © Kolzwer205

Ujęcie roweru musiało być obowiązkowo :)
Ujęcie roweru musiało być obowiązkowo :) © Kolzwer205

Inspekcja rurociągu
Inspekcja rurociągu © Kolzwer205

We dwójkę ciężko
We dwójkę ciężko © Kolzwer205

Po chwili pojawił się trzecia ptaszyna
Po chwili pojawiła się trzecia ptaszyna...a w zasadzie pan inspektor © Kolzwer205

Po kilku minutach podpływało już całe stado
Po kilku minutach podpływało już całe stado © Kolzwer205

W sumie dziewiętnaście kaczek
W sumie przybyło dziewiętnaście kaczek © Kolzwer205

Zbiornik wodny w Blachowni
Zbiornik wodny w Blachowni © Kolzwer205

Zbiornik wodny w Blachowni - za drzewami kościół Św. Michała Archanioła
Zbiornik wodny w Blachowni - za drzewami kościół Św. Michała Archanioła © Kolzwer205

Niebo przegląda się w wodzie
Niebo przegląda się w wodzie © Kolzwer205

Malownicze smugi na górze i na dole
Malownicze smugi na górze i na dole © Kolzwer205

Spojrzenie w kierunku centrum Blachowni
Spojrzenie w kierunku centrum Blachowni © Kolzwer205

Widok z południowo-zachodniej strony zbiornika
Widok z południowo-zachodniej strony zbiornika © Kolzwer205

Widok z południowo-zachodniej strony zbiornika, po lewej drewniana wieża widokowa © Kolzwer205

Brzeg w południowo-zachodniej części zbiornika
Brzeg w południowo-zachodniej części zbiornika © Kolzwer205

Widok w kierunku plaży
Widok w kierunku plaży © Kolzwer205

Widok na wschód
Widok na wschód © Kolzwer205

Po lewej stronie widoczna jest powstała w tym roku plaża
Po lewej stronie widoczna jest powstała w tym roku plaża © Kolzwer205

Brzeg po południowej stronie zbiornika
Brzeg po południowej stronie zbiornika © Kolzwer205

Stado na obrzeżach zbiornika
Stado na obrzeżach zbiornika © Kolzwer205

Pojedyncze sztuki na krótko oddalały się od stada
Pojedyncze sztuki na krótko oddalały się od stada © Kolzwer205

Stado na obrzeżach zbiornika
Stado na obrzeżach zbiornika © Kolzwer205

Kaczorek postanowił wyjść na brzeg
Kaczorek postanowił wyjść na brzeg © Kolzwer205

W ślad za kaczorkiem na brzeg wyszła też pani kaczka :)
W ślad za kaczorkiem na brzeg wyszła też pani kaczka :) © Kolzwer205

Na brzegu w Blachowni
Na brzegu w Blachowni © Kolzwer205

Jak obiecałem wyjaśnienie wstępu - na zdjęciach specjalna jednostka - refuler, czyli innymi słowy pogłębiarka ssąca, służąca do czyszczenia dna zbiornika. (KILKA DODATKOWYCH UJĘĆ PO KILKNIĘCIU W POWYŻSZE ZDJĘCIE)

Fontanna na tle zachodu - (KILKA DODATKOWYCH UJĘĆ PO KILKNIĘCIU W POWYŻSZE ZDJĘCIE)

Słoneczny spektakl na zakończenie dnia
Słoneczny spektakl na zakończenie dnia © Kolzwer205

Słoneczny spektakl na zakończenie dnia, kolory na niebie nieznacznie zmieniały się z każdą minutą © Kolzwer205

Na publikację czeka jeszcze trochę zaległych wpisów, głównie ogranicza mnie czas który muszę przeznaczyć na obróbkę powstałych wtedy zdjęć.
Na publikację czeka jeszcze trochę zaległych wpisów, głównie ogranicza mnie czas który muszę przeznaczyć na obróbkę powstałych wtedy zdjęć, jednak pogoda powoli coraz bardziej będzie sprzyjać dłuższemu siedzeniu w domu...w listopadzie wpisy powinny być gotowe :)

Niedziela, 23 sierpnia 2020 · dodano: 24.08.2020 | Komentarze 0

Nocna zmiana 23/24.08.2020.

Sobota, 22 sierpnia 2020 · dodano: 23.08.2020 | Komentarze 2

Nocna zmiana + nadgodziny za urlopowiczów 18-6 22/23.08.2020. Do pracy wyjechałem już w zasadzie na godzinę 17, by nie spotkać bliżej formujacego się na zachodzie frontu burzowego. Przed godziną 18 w koło Częstochowy widać i słychać było silne wyładowania. Swoją drogą silnej burzy w samej Częstochowie nie widziałem ponad kilkanaście, jak i nie dwadzieścia lat, co najwyżej kończy się zawsze na dwóch, trzech bliższych uderzeniach, a reszta gdzieś w oddali. To miasto ma chyba jakąś tarczę antyburzową, tak samo twierdzą moim znajomi, którzy tu mieszkają. Wracając do warunków tego wieczoru - w samym mieście od godziny 18 do mniej więcej godziny 22 była silna ulewa, a do godziny drugiej mocno padało. Poranek spokojny, mimo przejścia frontu termometr o godzinie szóstej wskazywał 18°C.