Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 39142.81 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.07 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2008: 916,9 km
- rok 2009: 567,13 km
- rok 2010: 284,46 km
- rok 2011: 1086,27 km
- rok 2012: 1138,93 km
- rok 2013: 5128,5 km
- rok 2014: 5630,4 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy zsumowane i dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (w trakcie uzupełniania)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu
Ogólnopolska Galeria Kolejowa
Częstochowska Galeria Komunikacyjna


Darmowe fotoblogi



Moje rowerowe początki klik
Więcej o mnie.

2024: button stats bikestats.pl
2023: button stats bikestats.pl
2022: button stats bikestats.pl
2021: button stats bikestats.pl
2020: button stats bikestats.pl
2019: button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Kolzwer205.bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 53.81km
  • Czas 03:29
  • VAVG 15.45km/h
  • VMAX 30.70km/h
  • Temperatura 24.5°C
  • Sprzęt Gazelle Orange C8
  • Aktywność Jazda na rowerze

Wyjazd do Wrocławia

Wtorek, 25 sierpnia 2020 · dodano: 08.09.2020 | Komentarze 3

Wizyta we Wrocławiu celem zostawienia roweru na ostatni przegląd gwarancyjny. Producent Gazelle wymaga wykonania trzech takich przeglądów, aby gwarancja zachowała ważność, jednak biorąc pod uwagę 10-letnie zaświadczenie o wytrzymałości ramy, 5-letnie zapewnienie o wytrzymałości lakieru myślę, że się opłaca.
Wyjazd pociągiem IC "Panorama" punktualnie o 7:56 ze stacji Częstochowa Stradom, jako skład polski twór Pesy - Dart. Jechałem nim drugi raz w życiu, jednak te kilka lat temu nie zwracałem uwagi na jego przestrzenie bagażowe. Miejsca na rower jak na lekarstwo, nie było niestety wystarczającej przestrzeni by stał, konduktora, ani kierownika pociągu też nie było w pobliżu, więc z niemałym trudem po kilku minutach udało mi się zawiesić rower za przednie koło. Tylnego koła nie udało mi się włożyć w dolny uchwyt, albo mój rower jest jakiś ponadgabarytowy, albo ten wieszak zaprojektowano dla malutkich ram, w każdym razie wisząc po ukosie trzymał się dobrze. Nie podobało mi się jedynie to, że stojąc w tej pozycji ugniatał tylny chlapacz błotnika...może kiedyś doczekamy się wygodniejszych dla trekkingów, czy mieszczuchów rozwiązań stosowanych w innych krajach. Ze ściagnieciem roweru na stacji końcowej nie miałem już takiego problemu dzięki uprzejmości jednego z podróżnych, a na miejscu skład zameldował się punktualnie.
   Zanim oddałem rower do serwisu zaplanowałem przejażdżkę po mieście, na początek zdecydowałem, że gdy warunki pogodowe będą odpowiednie odwiedzę zlokalizowany na 49-piętrze punkt widokowy najwyższego pod tym względem budynku w Polsce - Sky Tower. Wyjeżdżając z Częstochowy dzień przywitał mnie chmurami, tutaj aura była idealna. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na to, że chciałem odwiedzić to miejsce był widok na szlak kolejowy biegnący na zachód od stacji Wrocław Główny. Krajobrazy do obejrzenia w fotorelacji poniżej.
   Po wizycie na Sky Tower, odpiąłem rower od latarni i udałem się trochę okrężną drogą na wrocławski rynek otoczony barwnymi kamienicami, mijając m.in. Plac Wolności, Plac Lwowski i budynek dworca Wrocław Świebodzki. Z rynku ruszyłem w stronę osiedla Wrocław Marszowice, by dojechać na odwiedzony w październiku zeszłego roku szlak Wrocław Pracze - Brzezinka Średzka. Wyjazd we właściwym kierunku nie był wcale taki prosty, nie znając Wrocławia i nie mając gps-a umieszczonego na kierownicy trochę pokręciłem się po mieście zanim znalazłem porządaną drogę. Obrzeża miasta o już co innego, jazda bez ciągłego stawania na światłach, jasno wytyczone ścieżki rowerowe (w centrum droga dla rowerów potrafiła znaleźć się nagle po przeciwnej stronie ulicy) i przede wszystkim mały ruch.
  Spędzając około dwie godziny przy żelaznym szlaku niedaleko Wilkszyna udałem się w drogę powrotną, by zbytnio się nie gubić postanowiłem jechać jak najdłużej wzdłuż głównych dróg, przy których zresztą w porównaniu do centrum biegły niezłej jakości ścieżki rowerowe (czyt. omijać z daleka rowerem szosowym). Tym sposobem przed godziną osiemnastą szybko dotarłem do serwisu na ulicę Świdnicką, gdzie zostawiłem dwukołowca w dobrych rękach, a następnie pieszo udałem się na dworzec kolejowy, skąd punktualnie o godzinie 18:20 ruszyłem do domu pociągiem TLK "Fredro", uwieczniając jeszcze wcześniej stojące w peronach dwa składy osobowe.


AlTrails (ślad nagrany aplikacją Navime):
Navime:

Szlak: podg. Grabiszyn - Wrocław Główny, linia D29-271. Impuls 45WE jako poc. KD 69522 relacji: Głogów - Wrocław Główny zbliża się do stacji końcowej.Widoki z 49-go piętra wieżowca Sky Tower.
Opis budynków po kliknięciu w zdjęcie i przejście bezpośrednio na mój fotoblog.


Seria widoków ze Sky Tower - kliknij w powyższe zdjęcie


Druga część widoków ze Sky Tower - kliknij w powyższe zdjęcie

Narodowe Forum Muzyki - Plac Wolności
Narodowe Forum Muzyki - Plac Wolności © Kolzwer205

Plac Wolności, jasny budynek to Pałac Królewski, a dalej widać wieżę Starego Ratusza
Plac Wolności, jasny budynek to Pałac Królewski, a dalej widać wieżę Starego Ratusza © Kolzwer205
Plac Wolności - biały budynek to Max Born Forum, za nim kościół Świętych Stanisława Doroty i Wacława.
Plac Wolności - biały budynek to Max Born Forum, za nim kościół Świętych Stanisława Doroty i Wacława. © Kolzwer205
Dworzec Wrocław Świebodzki
Dworzec Wrocław Świebodzki © Kolzwer205
Centrum Orląt
Centrum Orląt © Kolzwer205
Centrum Orląt, kadr lepszy, ale słońce zaszło.
Centrum Orląt, kadr lepszy, ale słońce zaszło. © Kolzwer205
Rynek we Wrocławiu
Rynek we Wrocławiu © Kolzwer205
Rynek we Wrocławiu
Rynek we Wrocławiu © Kolzwer205
Obowiązkowe zdjęcie na wrocławskim rynku
Obowiązkowe zdjęcie na wrocławskim rynku © Kolzwer205
Stary Ratusz we Wrocławiu
Stary Ratusz we Wrocławiu © Kolzwer205
Rynek we Wrocławiu
Rynek we Wrocławiu © Kolzwer205
Rynek we Wrocławiu
Rynek we Wrocławiu © Kolzwer205
Rynek we Wrocławiu
Rynek we Wrocławiu © Kolzwer205
Rynek we Wrocławiu
Rynek we Wrocławiu © Kolzwer205
Rynek we Wrocławiu
Rynek we Wrocławiu © Kolzwer205


Szlak: Wrocław Pracze - Wrocław Kuźniki, linia D29-273. "Czapajew" (ET42-022) mija przejazd na ulicy Maślickiej nieopodal osiedla Pracze Odrzańskie, kierując się w stronę centrum Wrocławia.

Szlak: Wrocław Pracze - Wrocław Kuźniki, linia D29-273. EN57AL-2105 jako poc. R 76406/7 relacji: Zielona Góra Główna - Międzylesie.
Szlak: Wrocław Pracze - Wrocław Kuźniki, linia D29-273. EN57AL-2105 jako poc. R 76406/7 relacji: Zielona Góra Główna - Międzylesie. © Kolzwer205


Szlak: Wrocław Pracze - Brzezinka Średzka, linia D29-273. EN57AL-2120 jako poc. R 67400/1 relacji: Międzylesie - Zielona Góra Główna mija tereny w pobliżu wrocławskiego osiedla Marszowice.
Szlak: Wrocław Pracze - Brzezinka Średzka, linia D29-273. EN57-2010 jako poc. R 66449 relacji: Wrocław Główny - Wołów mija tereny obok osiedla Marszowice.
Szlak: Wrocław Pracze - Brzezinka Średzka, linia D29-273. EN57-2010 jako poc. R 66449 relacji: Wrocław Główny - Wołów mija tereny obok osiedla Marszowice. © Kolzwer205


Szlak: Brzezinka Średzka - Wrocław Pracze, linia D29-273. EN57-1313 jako poc. osobowy Regio 66230 relacji: Głogów - Wrocław Główny mija pola w pobliżu wrocławskiego osiedla Marszowice.



Szlak: Wrocław Pracze - Brzezinka Średzka, linia D29-273. EN57AL-2116 jako poc. osobowy Regio 66415 relacji: Wrocław Główny - Głogów mija tereny wrocławskiego osiedla Marszowice.

Szlak: Brzezinka Średzka - Wrocław Pracze, linia D29-273. EN57-1196 jako poc. Regio 66246 relacji: Ścinawa - Wrocław Główny mija pola w pobliżu wrocławskiego osiedla Marszowice.


Szlak: Brzezinka Średzka - Wrocław Pracze, linia D29-273. "Czapajew" (ET42-018) mija tereny w pobliżu wrocławskiego osiedla Marszowice, kierując się w stronę centrum miasta.
Szlak: Brzezinka Średzka - Wrocław Pracze, D29-273. EN57-1256 jako poc. R 76408 relacji: Zielona Góra Główna - Wrocław Główny jedzie w pobliżu osiedla Marszowice.
Szlak: Brzezinka Średzka - Wrocław Pracze, D29-273. EN57-1256 jako poc. R 76408 relacji: Zielona Góra Główna - Wrocław Główny jedzie w pobliżu osiedla Marszowice. © Kolzwer205


Szlak: Wrocław Pracze - Brzezinka Średzka, linia D29-273. EN57-2069 jako poc. Regio 66431 relacji: Wrocław Główny - Ścinawa mija pola w pobliżu wrocławskiego osiedla Marszowice.

Odra Południowa obok Mostu Dmowskiego
Odra Południowa obok Mostu Dmowskiego © Kolzwer205
Budynek wrocławskiego dworca głównego
Budynek wrocławskiego dworca głównego © Kolzwer205

36WEa-029 jako poc. Regio 64424 relacji: Wrocław Główny - Kędzierzyn-Koźle oczekuje na odjazd ze stacji początkowej.
36WEa-029 jako poc. Regio 64424 relacji: Wrocław Główny - Kędzierzyn-Koźle oczekuje na odjazd ze stacji początkowej. Na torze obok SA134-005. © Kolzwer205

SA134-005 jako poc. KD 76808 relacji: Wrocław Główny - Jelcz-Laskowice oczekuje na odjazd ze stacji początkowej.



Komentarze
Roadrunner1984
| 18:43 czwartek, 10 września 2020 | linkuj Wrocław ciekawe miasto do zwiedzania. Osobiście to bardziej kręcą mnie tereny wokół np Sobótka i g. Ślęża.
Ale wypad udany widzę :D:D:D:D
Marecki
| 07:47 środa, 9 września 2020 | linkuj Coś nas ostatnio wzięło na sprawy naprawczo-przeglądowe :)
Wrocław kiedyśą namiętnie odwiedzałem (raz że w drodze do mojej rodzinnej Bielawy, a dwa miałem tam dużą rodzinę) Jak zwykle imponuje przegląd "ciuchci" a widoki ze SKyTower robią wrażenie..
Trollking
| 23:31 wtorek, 8 września 2020 | linkuj Pięknie :) Wyciągnąłeś z tego brzydkiego (za wyjątkiem faktycznie ładnego rynku i miejscówek na Ostrowie Tumskim plus okolic Odry) miasta wszystko, co się dało na fotach :)

Nienawidzę poruszać się po Wrocku. Komunikacyjny koszmar. Jednak przyznaję, że jest o wiele lepiej niż kiedyś, gdy asfalt wydawał się tam abstrakcją wobec wszechobecnego bruku.

I ten pastelowy Wrocław Główny... Środek jeszcze daje radę, ale elewacja zewnętrzna zabija poczucie estetyki. Świebodzki jednak daje radę.
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa owyte
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]