Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 40726.38 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.15 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2008: 916,9 km
- rok 2009: 567,13 km
- rok 2010: 284,46 km
- rok 2011: 1086,27 km
- rok 2012: 1138,93 km
- rok 2013: 5128,5 km
- rok 2014: 5630,4 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy zsumowane i dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (w trakcie uzupełniania)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu
Ogólnopolska Galeria Kolejowa
Częstochowska Galeria Komunikacyjna


Darmowe fotoblogi



Moje rowerowe początki klik
Więcej o mnie.

2024: button stats bikestats.pl
2023: button stats bikestats.pl
2022: button stats bikestats.pl
2021: button stats bikestats.pl
2020: button stats bikestats.pl
2019: button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Kolzwer205.bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 25.01km
  • Czas 01:02
  • VAVG 24.20km/h
  • VMAX 34.36km/h
  • Temperatura 19.0°C
  • Sprzęt Ecobike MX 500
  • Aktywność Rower elektryczny

Żarki Letnisko - Częstochowa

Wtorek, 11 czerwca 2024 · dodano: 30.06.2024 | Komentarze 2

Powrót z rodzinnego domu do mieszkania w Częstochowie, wyjazd przed godziną 9, bo do południa miał przyjechać do mnie jeszcze kurier, po południu czekała mnie już wyjazd do pracy.

Trasa: Żarki Letnisko - wojewódzką przez Masłońskie, Poraj, Osiny - Kolonia Borek - Zawodzie - Korwinów - Słowik - Częstochowa.

Nie jechałem tym razem wzdłuż zbiornika, ale zjechałem na chwilę by skorzystać ze słońca od dobrej strony i uwiecznić mural na fragmencie zapory w Poraju:

Mural na murku zbiornika wodnego w Poraju
Mural na murku zbiornika wodnego w Poraju © Kolzwer205
Mural na murku zbiornika wodnego w Poraju
Mural na murku zbiornika wodnego w Poraju © Kolzwer205

Jadąc DDR wzdłuż drogi wojewódzkiej nie dało się ukryć, że to akurat dzień wywozu nieczystości - kubły na śmieci były porozstawiane albo z lewej, albo z prawej, albo po środku ścieżki...Jechałem dość szybko, powyżej prędkości, z którą elektryk wspomaga, więc pewnie w okolicy 30 km/h. Z przeciwka też ktoś szedł, myślałem, że się wyrobię nie zwalniając, zaraz jak ta osoba minie kubeł, jednak mocno załadowany rower, do tego sam w sobie cięższy od zwykłego, a przez to wolniej reagujący na nagłe zwroty i trochę zahaczałem ten śmietnik sakwą. Na szczęście był pusty, delikatnie się przesunął i nie wywrócił, ja po powrocie miałem za to czyszczenie sakwy z użyciem chemikaliów, czyli tak się kończy pośpiech tam, gdzie nie trzeba :)

Przystanąłem też na chwilę w Korwinowie:

Uciekający bażant w Korwinowie
Uciekający bażant w Korwinowie © Kolzwer205


Postój przy drodze w Korwinowie


Przy drodze w Korwinowie - wymieniony mostek, kierownica jest już znacznie niżej.

Prześlizgiwał się w pobliżu roweru - ślinik rdzawy
Prześlizgiwał się w pobliżu roweru - ślinik rdzawy © Kolzwer205

Prześlizgiwał się w pobliżu roweru - ślinik rdzawy
Prześlizgiwał się w pobliżu roweru - ślinik rdzawy © Kolzwer205

Prześlizgiwał się w pobliżu roweru - ślinik rdzawy
Prześlizgiwał się w pobliżu roweru - ślinik rdzawy © Kolzwer205

Wracając do idealizowania rowerów - @Trollking, chyba wykrakałeś, że będę to robił :)) Po tym jak w ostatnich dniach pojeździłem na Cube i Meridzie One-Twenty, mając pewne doświadczenie w zmianach szczególnie przy Cube zacząłem dostrzegać co potrzeba zmienić w tych rowerach, co akurat sprawia, że mam wygodę podczas jazdy. Najlepsze jest właśnie to, że przekonałem się o tym, iż bagatelizowana wcześniej przeze mnie marginalna zmiana 2-3 cm jednak robi różnicę podczas jazdy. W Ecobike zauważyłem, że nie jest mi do końca wygodnie, ponieważ byłem za bardzo wyciągnięty. Wczoraj zamiast regulowanego i wysokiego mostka 90 mm trafił tutaj testowo zwykły mostek 70 mm +17° z górskiej Meridy One-Twenty (rower z nim jest na powyższych zdjęciach) - teraz jest znacznie lepiej, choć minimalnie dał bym coś wyżej.

W Cube i Meridzie One-Twenty długość mostków jest dla mnie odpowiednia, jednak na dłuższych trasach mam wrażenie, że brakuje mi kierownicy właśnie minimalnie wyżej położonych. Wspomniana na wstępie paczka kurierska to nowa kierownica do Cube ze wzniosem 1,5 cala (~38 mm), wznios oryginalnej kierownicy to około 15 mm oraz mostek do Meridy One-Twenty 9.600. W Meridzie czuję, że brakuje mi więcej, szczególnie jeżdżąc z górek w terenie, dlatego zamówiłem sobie mostek o takiej samej długości, jak poprzedni, ale ze wzniosem 35° zamiast 17°.

Wpis zaległy, więc oba rowery są już po zmianach :)




Komentarze
Kolzwer205
| 12:31 poniedziałek, 1 lipca 2024 | linkuj @Trollking W sumie dzięki temu dobrze wyszło :)

Rower w takim razie masz dobrze dopasowany ;) Dziękuję :)
Trollking
| 23:43 niedziela, 30 czerwca 2024 | linkuj Hehe, krakanie i ja idą w parze :)

Moje doświadczenia są żadne - wsiadam na rower i jedyne, co robię to sprawdzam ciśnienie w oponach i to, czy siodełko jest na swoim miejscu. Jadę? Jadę! :) Więc podziwiam za umiejętność i chęć analizowania detali :)

Dobrze, że obyło się bez wypadku :)
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa mpotk
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]