Info
Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 43932.48 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.23 km/h i się wcale nie chwalę.Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2008: 916,9 km
- rok 2009: 567,13 km
- rok 2010: 284,46 km
- rok 2011: 1086,27 km
- rok 2012: 1138,93 km
- rok 2013: 5128,5 km
- rok 2014: 5630,4 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: ~5780 km (stan na 09.09.24)
Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.
Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.
Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl
Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu
Ogólnopolska Galeria Kolejowa
Częstochowska Galeria Komunikacyjna
Moje rowerowe początki klik
Więcej o mnie.
2024:
2023:
łącznie z elektrycznym: ODO: 6738,44 km AVG: 21,24 km/h TRP: 116
2022:
2021:
2020:
2019:
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2024, Listopad14 - 31
- 2024, Październik27 - 78
- 2024, Wrzesień30 - 83
- 2024, Sierpień18 - 52
- 2024, Lipiec29 - 85
- 2024, Czerwiec27 - 79
- 2024, Maj33 - 107
- 2024, Kwiecień18 - 57
- 2024, Marzec24 - 47
- 2024, Luty16 - 50
- 2024, Styczeń4 - 12
- 2023, Grudzień6 - 8
- 2023, Listopad5 - 8
- 2023, Październik14 - 20
- 2023, Wrzesień23 - 63
- 2023, Sierpień19 - 23
- 2023, Lipiec19 - 36
- 2023, Czerwiec15 - 29
- 2023, Maj9 - 16
- 2023, Kwiecień3 - 4
- 2023, Marzec1 - 0
- 2023, Luty1 - 0
- 2023, Styczeń1 - 0
- 2022, Grudzień1 - 0
- 2022, Listopad7 - 2
- 2022, Październik7 - 6
- 2022, Wrzesień12 - 15
- 2022, Sierpień21 - 12
- 2022, Lipiec27 - 57
- 2022, Czerwiec23 - 42
- 2022, Maj27 - 63
- 2022, Kwiecień14 - 41
- 2022, Marzec23 - 47
- 2022, Luty19 - 63
- 2022, Styczeń14 - 21
- 2021, Grudzień15 - 8
- 2021, Listopad25 - 6
- 2021, Październik20 - 22
- 2021, Wrzesień20 - 19
- 2021, Sierpień18 - 19
- 2021, Lipiec22 - 55
- 2021, Czerwiec32 - 84
- 2021, Maj28 - 85
- 2021, Kwiecień30 - 72
- 2021, Marzec25 - 69
- 2021, Luty9 - 18
- 2021, Styczeń20 - 49
- 2020, Grudzień23 - 46
- 2020, Listopad33 - 78
- 2020, Październik35 - 80
- 2020, Wrzesień30 - 46
- 2020, Sierpień30 - 56
- 2020, Lipiec35 - 80
- 2020, Czerwiec35 - 35
- 2020, Maj37 - 11
- 2020, Kwiecień33 - 12
- 2020, Marzec30 - 3
- 2020, Luty25 - 4
- 2020, Styczeń20 - 1
- 2019, Grudzień20 - 0
- 2019, Listopad29 - 7
- 2019, Październik32 - 5
- 2019, Wrzesień34 - 1
- 2019, Sierpień29 - 0
- 2019, Lipiec25 - 0
- 2019, Czerwiec32 - 0
- 2019, Maj28 - 0
- 2019, Kwiecień26 - 0
- 2019, Marzec24 - 5
- 2019, Luty10 - 0
- 2019, Styczeń21 - 0
- 2018, Grudzień12 - 0
- 2018, Listopad36 - 0
- 2018, Październik19 - 0
- 2018, Wrzesień12 - 1
- 2018, Sierpień11 - 0
- 2018, Lipiec12 - 0
- 2018, Czerwiec6 - 0
- 2018, Maj3 - 0
- 2018, Kwiecień3 - 0
- 2018, Styczeń1 - 0
- DST 51.78km
- Czas 02:15
- VAVG 23.01km/h
- VMAX 42.86km/h
- Temperatura 10.0°C
- Sprzęt Merida One-Twenty 9.600
- Aktywność Jazda na rowerze
Częstochowa - Poraj - Żarki Letnisko i powrót
Wtorek, 5 listopada 2019 · dodano: 05.11.2019 | Komentarze 0
Wyjazd z Częstochowy przed południem, jeszcze w słońcu i jazda do Poraja przez las, później wzdłuż zbiornika wodnego, obok przystanku PKP Masłońskie Natalin i dalej drogami wzdłuż torów kolejowych. Dojeżdżając do Żarek Letniska zaczęło się mocno chmurzyć, a po godzinie padał ulewny deszcz. W tych okolicznościach miałem już wracać pociągiem, ale przed godziną 16 opady osłabły, zamieniając się w lekką mżawkę - zdecydowałem się na rowerowy powrót tą samą trasą. Za Porajem po deszczu nie było już śladu, za to w lesie unosiła się mgła tworząc tym samym ciekawy klimat. Na koniec czekało mnie dłuższe czyszczenie roweru za sprawą mokrej pierwszej części powrotnej trasy. Kategoria Do rodziny, Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
- DST 57.37km
- Czas 02:38
- VAVG 21.79km/h
- VMAX 35.54km/h
- Temperatura -4.1°C
- Sprzęt Merida One-Twenty 9.600
- Aktywność Jazda na rowerze
W chłodny dzień i mroźny październikowy wieczór
Czwartek, 31 października 2019 · dodano: 01.11.2019 | Komentarze 0
Trasa: Częstochowa - Słowik - lasem do Poraja - wzdłuż zalewu - Masłońskie - Żarki Letnisko - Ostrów - Przybynów - Ostrów - Masłońskie - wzdłuż zalewu - Poraj - Osiny - Kolonia Borek - Zawodzie - Korwinów - Częstochowa
Jazda do rodziny w Żarkach Letnisku, powrót z wizytą u kolegi w Przybynowie. Wyjechałem około południa, po mglistym i mroźnym poranku - temperatura wynosiła tylko 6*C, podczas powrotu pomiędzy Porajem Częstochową spadła do -4,2*C. W tych warunkach miałem okazję przetestować kupione jeszcze w styczniu spodnie zimowe (ze względu na kwestie zdrowotne jeździłem wtedy tylko rowerem miejskim, obcisłe sportowe spodnie wyglądały by na nim co najmniej dziwnie). Model to Shimano Performance Windbreak bez wkładki (wolę pod spód bokserki mtb z wkładką). W południe było w nich zdecydowanie za ciepło, szczególnie pod przednią częścią z softshell-u robiło się wilgotno, ale wieczorem nie żałowałem, że je założyłem. Komfort termiczny jest idealny, myślę, że spokojnie będę mógł w nich jeździć do temperatury -8.0*C. Tak samo dobrze sprawdziła się czapka pod kask z wiatroszczelnym panelem - Shimano Windbreak, panel zachodzi na uszy przez co słabo w niej słychać, jednak dzięki niej nie wróciłem z bólem przemarzniętej głowy, jak to bywało przy innych czapkach. Niestety powrót nie był do końca udany - zapomniałem zimowych rękawiczek, w jesiennych pod koniec jazdy nie czułem już dźwigni przerzutek, ani hamulców, po powrocie do domu przez dobre piętnaście minut nie byłem w stanie rozpiąć kasku. Tak na prawdę gdyby nie rękawiczki nawet nie poczuł bym ujemne temperatury w pozostałym ubraniu.
Podczas jazdy wzdłuż torów kolejowych pomiędzy Masłońskim a Żarkami Letniskiem zauważyłem niestety, że w miejscu sosnowego lasu rosnącego kilkanaście metrów od torów jest wielka polana po wycince. Znając tempo wzrostu drzew na bardzo ubogiej ziemi w tej okolicy wiem, że za mojego życia nie ujrzę tam już wysokiego lasu lasu... Linia kolejowa widoczna na zdjęciu poniżej przechodzi modernizację i w ciągu ostatnich pięciu lat także straciła wiele ze swojego leśnego klimatu. Dla przykładu wstawiam poniższe zdjęcia.
Podczas jazdy wzdłuż torów kolejowych pomiędzy Masłońskim a Żarkami Letniskiem zauważyłem niestety, że w miejscu sosnowego lasu rosnącego kilkanaście metrów od torów jest wielka polana po wycince. Znając tempo wzrostu drzew na bardzo ubogiej ziemi w tej okolicy wiem, że za mojego życia nie ujrzę tam już wysokiego lasu lasu... Linia kolejowa widoczna na zdjęciu poniżej przechodzi modernizację i w ciągu ostatnich pięciu lat także straciła wiele ze swojego leśnego klimatu. Dla przykładu wstawiam poniższe zdjęcia.
"Wiedenka" pomiędzy Żarkami Letniskiem a Masłońskim i efekty wycinki drzew © Kolzwer205
To samo miejsce w 2014 roku.
Żarki Letnisko bliżej przystanku osobowrgo - rok 2014:
Żarki Letnisko - rok 2017/2018:
Kategoria Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
- DST 60.80km
- Czas 03:32
- VAVG 17.21km/h
- VMAX 40.47km/h
- Temperatura 21.2°C
- Sprzęt Gazelle Orange C8
- Aktywność Jazda na rowerze
Częstochowa - Turów - Lusławice - Okrąglik i powrót
Sobota, 26 października 2019 · dodano: 03.11.2019 | Komentarze 0
Wycieczka wzdłuż linii kolejowej D29-61 do miejscowości Okrąglik koło Julianki.Eurosprinter E189-205 z węglarkami do Rykoszyna jedzie szlakiem: Częstochowa Stradom - podg. Kucelinka, linia D29-61. Skład mija częstochowską dzielnicę Błeszno. © Kolzwer205
EP09-022 na czele poc. IC 7300 "Siemieradzki" relacji: Poznań Główny - Przemyśl Główny mija dzielnicę Błeszno. Szlak: Częstochowa Stradom - podg. Kucelinka, linia D29-61. © Kolzwer205
Luźna SM42-1211 jedzie szlakiem: podg. Kucelinka - Częstochowa Stradom, wjeżdżając do dzielnicy Wrzosowiak, linia D29-61. © Kolzwer205
Vectron 193 362 w okleinie "I'm European" pokonuje łuk na szlaku: podg. Kucelinka - Turów, kierując się w stronę Koniecpola. Turów, linia D29-61. © Kolzwer205
EP09-046, czyli "dziewiątka" w tradycyjnym historycznym malowaniu prowadzi poc. IC 8304 "Mehoffer" relacji: Szczecin Główny - Przemyśl Główny. Szlak: podg. Kucelinka - Turów, linia D29-61. © Kolzwer205
Impuls (EN63a-020) jako poc. Regio 24309/8 relacji: Kielce - Częstochowa minął semafory wjazdowe stacji Turów, linia D29-61. © Kolzwer205
EU07-360 z poc. IC 3804 "Mehoffer" relacji: Przemyśl Główny - Szczecin Główny na szlaku: Julianka - Turów. Skład minął przed chwilą przystanek osobowy i posterunek odstępowy Lusławice. © Kolzwer205
Po dłuższym postoju technicznym w Turowie Vectron 193 362 udaje się w dalszą drogę w kierunku Koniecpola - skład zbliża się do posterunku odstępowego i przystanku osobowego Lusławice. Szlak: Turów - Julianka, linia D29-61. © Kolzwer205
Kategoria Przejażdżki 60 - 100 km
- DST 39.15km
- Czas 03:32
- VAVG 11.08km/h
- VMAX 34.33km/h
- Temperatura 9.7°C
- Sprzęt Gazelle Orange C8
- Aktywność Jazda na rowerze
Wieczorna przejażdżka: Częstochowa - Dźbów - Walaszczyki - Blachownia - Łojki - Częstochowa
Piątek, 25 października 2019 · dodano: 02.11.2019 | Komentarze 0
Wieczorna wycieczka z kolegą do Blachowni.Park miejski w Blachowni i Moja Gazelle Orange C8. Po lewej widoczna parafia Świętego Michała Archanioła. © Kolzwer205
Park miejski w Blachowni wieczorową porą. W tle parafia Świętego Michała Archanioła. © Kolzwer205
Kategoria Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
- DST 37.67km
- Czas 02:11
- VAVG 17.25km/h
- VMAX 42.13km/h
- Temperatura 19.5°C
- Sprzęt Gazelle Orange C8
- Aktywność Jazda na rowerze
Na Stradom, do galerii i Castoramy oraz rundka po mieście z kolegą
Wtorek, 22 października 2019 · dodano: 02.11.2019 | Komentarze 1
Na początku jazda na linię kolejową D29-61 pomiędzy stacjami Częstochowa Stradom i Częstochowa Gnaszyn w celu uwiecznienia lokomotywy towarowej odmalowanej w oryginalne zielone barwy (podziękowania dla informatorów za cynk). Następnie powrót do domu na obiad, bo jak to na PKP trzeba było się wcześniej naczekać cztery godziny zanim nadjechał, tym bardziej, że to skład towarowy, który musi przepuścić wszystkie osobowe. Po obiedzie i krótkim odpoczynku jazda po do Empiku w Galerii Jurajskiej, kilka rzeczy z Castoramy oraz korzystając z ciepłego wieczoru szybka rundka po mieście.Odmalowana w oryginalne barwy ET42-015 z poc. nr 444260 relacji: Częstochowa Mirów - Rybnik Towarowy mija dzielnicę Gnaszyn. Szlak: Częstochowa Stradom - Częstochowa Gnaszyn, linia D29-61. © Kolzwer205
Zanim jednak powyższa lokomotywa nadjechała przez miejscówkę przewinęły się inne składy:
Luźny "jamnik", czyli ET41-160 pokonuje szlak: Częstochowa Stradom - Częstochowa Gnaszyn, kierując się w stronę Herbów, linia D29-61. © Kolzwer205
EP09-039 z poc. IC 3810 "Matejko" relacji: Przemyśl Główny - Świnoujście mknie szlakiem: Częstochowa Stradom - Częstochowa Gnaszyn, linia D29-61. © Kolzwer205
ET22-1086 jedzie szlakiem: Częstochowa Stradom - Częstochowa Gnaszyn, kierując się w stronę Herbów, linia D29-61. © Kolzwer205
EN57-1019 jako poc. osobowy R 44505/4 relacji: Tarnowskie Góry - Częstochowa. Szlak: Częstochowa Gnaszyn - Częstochowa Stradom, linia D29-61. © Kolzwer205
EP09-021 na czele międzynarodowego pociągu EuroNight 14012/14013 / EN21/404 "Vltava" relacji: Moskva Belorusskaja _ Praha hl.n. mija częstochowską dzielnicę Gnaszyn. Szlak: Częstochowa Stradom - Częstochowa Gnaszyn, linia D29-61. © Kolzwer205
Kategoria Miasto
- DST 10.16km
- Czas 00:53
- VAVG 11.50km/h
- VMAX 27.57km/h
- Temperatura 18.5°C
- Sprzęt Gazelle Orange C8
- Aktywność Jazda na rowerze
Z serwisu we Wrocławiu, pociągiem i powrót z dworca PKP na Stradomiu
Poniedziałek, 21 października 2019 · dodano: 02.11.2019 | Komentarze 0
Wycieczka do Wrocławia po moją Gazelle, która musiała przejść kolejny przegląd gwarancyjny w autoryzowanym serwisie na ulicy Świdnickiej (najbliższy serwis w Katowicach został zlikwidowany, a z kolei do serwisu w Krakowie nie ma tak korzystnych połączeń kolejowych). Wcześniej umówiłem się z pracownikami serwisu, żeby rower był gotowy na ten konkretny dzień i tak do odbioru był już około południa. Z racji tego, że kompletnie nie znam Wrocławia zwiedzanie zorganizowałem sobie z komunikacją miejską. Bilet dobowy za jedenaście złotych pozwolił na nieograniczoną liczbę przejazdów tramwajami i autobusami, dzięki temu szybko dotarłem w wyznaczone wcześniej na mapie miejsca. Oczywiście jazdę po nieznanym mieście planowałem w oparciu o aplikację na telefon mobileMPK, z której na co dzień korzystam też w Częstochowie. Pozwala ona wyświetlić na mapie przystanki na jakie chcemy się dostać i szybko dobrać połączenia z miejsca, w którym się znajdujemy.
Po odebraniu roweru wieczorem miałem jeszcze około półtorej godziny do odjazdu mojego pociągu do Częstochowy, więc zrobiłem bardzo krótką rundkę po ulicach Wrocławia. Infrastruktura rowerowa jest tam bardzo rozbudowana, praktycznie na każdej ulicy znajdują się pasy dla rowerów, w centrum rowery mają osobną sygnalizację świetlną, są tam kontrapasy i wysunięte na przód przed samochody miejsca do "startu" spod świateł. W porównaniu do Częstochowy czułem się tam jak w mini Holandii, tylu osób jeżdżących wieczorem, w tygodniu po mieście jeszcze nie widziałem. Tak samo liczba prywatnych rowerów miejskich jest tam zaskakująca, na pewno w odróżnieniu od Częstochowy wynika to z rozbudowanych, łatwych DDR oraz płaskiego terenu miasta i terenów podmiejskich. Jeszcze jedną zauważalną różnicą jest to, iż większość dróg rowerowych przebiega tam na ulicach, podczas, gdy w moim mieście ścieżki rowerowe są bardziej odseparowane od ruchu samochodowego.
Kolejny, ostatni serwis gwarancyjny wypada na wiosnę, myślę że wtedy po odebraniu roweru będę już w stanie zrobić sobie całodniową wycieczkę rowerową ulicami miasta.
https://www.bikemap.net/en/r/5405556/#/z16/51.1027068,17.0294738/basic
Po odebraniu roweru wieczorem miałem jeszcze około półtorej godziny do odjazdu mojego pociągu do Częstochowy, więc zrobiłem bardzo krótką rundkę po ulicach Wrocławia. Infrastruktura rowerowa jest tam bardzo rozbudowana, praktycznie na każdej ulicy znajdują się pasy dla rowerów, w centrum rowery mają osobną sygnalizację świetlną, są tam kontrapasy i wysunięte na przód przed samochody miejsca do "startu" spod świateł. W porównaniu do Częstochowy czułem się tam jak w mini Holandii, tylu osób jeżdżących wieczorem, w tygodniu po mieście jeszcze nie widziałem. Tak samo liczba prywatnych rowerów miejskich jest tam zaskakująca, na pewno w odróżnieniu od Częstochowy wynika to z rozbudowanych, łatwych DDR oraz płaskiego terenu miasta i terenów podmiejskich. Jeszcze jedną zauważalną różnicą jest to, iż większość dróg rowerowych przebiega tam na ulicach, podczas, gdy w moim mieście ścieżki rowerowe są bardziej odseparowane od ruchu samochodowego.
Kolejny, ostatni serwis gwarancyjny wypada na wiosnę, myślę że wtedy po odebraniu roweru będę już w stanie zrobić sobie całodniową wycieczkę rowerową ulicami miasta.
https://www.bikemap.net/en/r/5405556/#/z16/51.1027068,17.0294738/basic
Plac Teatralny we Wrocławiu, w tle Opera Wrocławska © Kolzwer205
Wcześniej jednak dzień zaczął się od "polowania" na żelaznych szlakach:
45WE-026 jako poc. KD 69519 relacji: Lubań Śląski - Wrocław Główny jedzie szlakiem: Miękinia - Wrocław Leśnica, zbliżając się do Leśnicy, linia D29-275. © Kolzwer205
31WE-022 jako poc. KD 66565 relacji: Wrocław Główny - Lubin jedzie szlakiem: Wrocław Leśnica - Miękinia, wyjeżdżając z Wrocławia, linia D29-275. © Kolzwer205
SA139-008 jako poc. KD 67357 "Bóbr" relacji: Wrocław Główny - Żary wjechał na szlak: Wrocław Leśnica - Miękinia, linia D29-275. © Kolzwer205
EN71-021 jako poc. Regio 66434 relacji: Wołów - Wrocław Główny jedzie szlakiem: Brzezinka Średzka - Wrocław Pracze, mijając wrocławską dzielnicę Marszowice. Linia kolejowa: D29-273. © Kolzwer205
EN57-2045 jako poc. R 66286 (Ścinawa - Wrocław Główny) na szlaku: Brzezinka Średzka - Wrocław Pracze mija Wrocław Marszowice, linia D29-273. © Kolzwer205
EN71-022 jako poc. Regio 66283 relacji: Wrocław Główny - Głogów jedzie szlakiem Wrocław Pracze - Brzezinka Średzka, mijając pola w dzielnicy Marszowice. Linia D29-273. © Kolzwer205
EN71-022 jako poc. Regio 66283 relacji: Wrocław Główny - Głogów jedzie szlakiem Wrocław Pracze - Brzezinka Średzka, mijając pola w dzielnicy Marszowice. Linia D29-273. © Kolzwer205
EP07-1025 na czele poc. TLK 84104 "Światowid" relacji: Szczecin Główny - Katowice. Pociąg jedzie szlakiem: Brzezinka Średzka - Wrocław Pracze, mijając Wrocław Marszowice, linia D29-273. © Kolzwer205
Po odebraniu roweru w serwisie przyszedł czas na miasto:
Tutaj już zaczęło się zwiedzanie z rowerem - Fosa Miejska obok Bulwaru Tadka Jasińskiego - Wrocław © Kolzwer205
Kładka Radiowej Trójki - Wrocław © Kolzwer205
Ignacy Jan Paderewski - pomnik i budynek sądu oraz aresztu śledczego - Wrocław © Kolzwer205
Plac Wolności - Wrocław © Kolzwer205
Narodowe Forum Muzyki - Plac Wolności Wrocław © Kolzwer205
Narodowe Forum Muzyki - Plac Wolności - Wrocław © Kolzwer205
Kościół Bożego Ciała i Pomnik Bolesława Chrobrego - Wrocław © Kolzwer205
Pomnik Bolesława Chrobrego we Wrocławiu © Kolzwer205
Budynek Opery Wrocławskiej © Kolzwer205
Teatr Lalek i Teatr Komedia - Wrocław © Kolzwer205
45WE-022 jako poc. KD 66575 relacji: Wrocław Główny - Legnica oczekuje na odjazd ze stacji początkowej. © Kolzwer205
EN57-694 jako poc. Regio 66415 relacji: Wrocław Główny - Głogów oczekuje na odjazd ze stacji początkowej. © Kolzwer205
Kategoria Miasto, Wyjazdy z rowerem
- DST 62.27km
- Czas 03:04
- VAVG 20.31km/h
- VMAX 42.84km/h
- Temperatura 20.0°C
- Podjazdy 386m
- Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Częstochowa - Kusięta - Turów - Okrąglik - Julianka - Janów - Złoty Potok - Żarki - Żarki Letnisko
Niedziela, 20 października 2019 · dodano: 02.11.2019 | Komentarze 0
Przejażdżka na linię kolejową 61 pomiędzy miejscowościami Okrąglik i Julianka, później jazda przez Złoty Potok i Żarki do Żarek Letniska. Sezon na długie wyjazdy powoli się kończy, dzień jest coraz krótszy, więc postanowiłem, że czas odstawić trekkinga do domu w Żarkach i zrobić miejsce w mieszkaniu na mieszczucha, którego przywiozę następnego dnia z Wrocławia.
W Złotym Potoku tłumy spacerowiczów korzystały z dobrej pogody i tym samym nie udało mi się zrobić sensownego zdjęcia na tamtejszych już typowo jesiennych dróżkach, będę musiał podjechać tam w tygodniu, póki dobra aura się utrzymuje. A tymczasem prezentuję kilka ujęć z żelaznego szlaku.
W Złotym Potoku tłumy spacerowiczów korzystały z dobrej pogody i tym samym nie udało mi się zrobić sensownego zdjęcia na tamtejszych już typowo jesiennych dróżkach, będę musiał podjechać tam w tygodniu, póki dobra aura się utrzymuje. A tymczasem prezentuję kilka ujęć z żelaznego szlaku.
EN57ALd-2211 jako poc. Super Regio 26100/1 relacji: Ostrowiec Świętokrzyski - Wrocław Główny mija Lipnik. Szlak: Julianka - Turów, linia D29-61. © Kolzwer205
ET22-715 jedzie szlakiem Turów - Julianka, mijając miejscowość Okrąglik i kierując się w stronę Koniecpola, linia D29-61. © Kolzwer205
182 001-8 na szlaku: Turów - Julianka mija miejscowość Okrąglik, kierując się w stronę Koniecpola, linia D29-61. © Kolzwer205
EN63A-022 jako poc. R 24309/8 (Kielce - Częstochowa) jedzie szlakiem: Julianka - Turów, mijając las w miejscowości Lipnik, linia D29-61. © Kolzwer205
EU07-052 na czele poc. IC 3604 "Chełmoński" relacji: Przemyśl Główny - Jelenia Góra jedzie szlakiem: Julianka - Turów, mijając las w miejscowości Lipnik, linia D29-61. © Kolzwer205
SM42-1203 z transportem rozjazdów mija las w miejscowości Lipnik. Szlak: Turów - Julianka, linia D29-61. © Kolzwer205
EU07-358 z poc. TLK 38102 "Osterwa" (Przemyśl Główny - Szczecin Główny) jedzie szlakiem: Julianka - Turów, mijając las w Lipniku, linia D29-61. © Kolzwer205
Droga pożarowa przez las w Lipniku. © Kolzwer205
EN96-001 jako poc. Regio 42305/4 relacji: Częstochowa - Kielce mija las w Lipniku. Szlak: Turów - Julianka, D29-61. © Kolzwer205
EP09-008 na czele poc. IC 3804 "Mehoffer" (Przemyśl Główny - Szczecin Główny) mknie szlakiem Julianka - Turów, mijając Lipnik, linia D29-61. © Kolzwer205
W promieniach zachodzącego słońca EN57-2020 jako poc. Regio 24311/0 (Kielce - Częstochowa) mija las w Lipniku. Szlak: Julianka - Turów, D29-61. © Kolzwer205
Złoty Potok - Aleja Dębowa © Kolzwer205
Kategoria Do rodziny, Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
- DST 58.88km
- Czas 03:24
- VAVG 17.32km/h
- VMAX 37.96km/h
- Temperatura 20.0°C
- Podjazdy 252m
- Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Sowczyce - Kolonia Kuźnica Borecka - Sieraków Śląski - Molna - Ciasna - Glinica - Kochcice - Kochanowice
Czwartek, 17 października 2019 · dodano: 28.01.2020 | Komentarze 2
Przejażdżka na linię kolejową D29-143, ze względu na krótsze jesienne dni połączyłem rower i kolej - wyjazd pociągiem z dworca Częstochowa Stradom do Sowczyc (opolskie), powrót z Sowczyc do Kochanowic, stamtąd pociągiem do Częstochowy.W związku z problemami technicznymi strony navime po wielu latach rozważam rozstanie się z tą platformą, bikemap oferuje mapy OpenStreetMap i bez błędu szybko wczytuje trasę.
Cycle Route 5397004 - via Bikemap.net
Stacja Częstochowa Stradom, manewry SM42-1218 i EN57-1456 jako poc. służbowy oczekujący na wolną drogę w kierunku Lublińca
Przy drodze w stronę Borek Małych - Sowczyce © Kolzwer205
Sowczyce w powiecie oleskim, gminie Olesno. Ujęcia obok drogi w kierunku integralnej części wsi - Bieńskie i kolejnej odrębnej wsi - Borek Małych. (PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE WIĘCEJ UJĘĆ)
Sowczyce - widok na kościół Wniebowzięcia N.M.P. w Borkach Małych © Kolzwer205
Sowczyce - widok na kościół Wniebowzięcia N.M.P. w Borkach Małych © Kolzwer205
Bieńskie - integralna część wsi Sowczyce w powiecie oleskim © Kolzwer205
Szlak: Olesno Śląskie - Sowczyce, linia D29-143. "Czapajew" - ET42-010 mija las w pobliżu miejscowości Grodzisko, kierując się w stronę Lublińca.
Sowczyce - droga od mostu nad torami kolejowymi w kierunku Grodziska © Kolzwer205
Szlak: Olesno Śląskie - Sowczyce, linia D29-143. EN57-2010 jako poc. osobowy Regio 64545/4 relacji: Wrocław Główny - Częstochowa mija las w pobliżu miejscowości Grodzisko.
Szlak: Olesno Śląskie - Sowczyce, linia D29-143. TRAXX - E186-137 mija las na wysokości miejscowości Grodzisko, kierując się w stronę Lublińca.
Szlak: Olesno Śląskie - Sowczyce, linia D29-143. EU07-209 mija las na wysokości miejscowości Grodzisko, kierując się w stronę Lublińca.
Szlak: Sowczyce - Olesno Śląskie, linia D29-143. Luźny "koziołek" - T448p-117 mija obszar leśny na wysokości miejscowości Grodzisko, kierując się w stronę Kluczborka.
Sowczyce droga przez las w pobliżu mostu nad torami kolejowymi © Kolzwer205
Sowczyce droga przez las do mostu nad torami kolejowymi, prowadząca do miejscowości Grodzisko © Kolzwer205
Droga przez pola w miejscowości Sowczyce w kierunku osady Sobisz, gmina Olesno, powiat oleski. (PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE WIĘCEJ UJĘĆ)
Sowczyce - widok w stronę Borek Małych (PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE WIĘCEJ UJĘĆ)
Droga w pobliżu osady Sobisz, gmina Olesno, powiat oleski. (PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE WIĘCEJ UJĘĆ)
Kolonia Kuźnica Borecka, osada Sobisz, gmina Olesno, powiat oleski. (PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE WIĘCEJ UJĘĆ)
Pole w pobliżu osady Kieracie we wsi Kuźnica Borecka, gmina Olesno, powiat oleski. (PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE WIĘCEJ UJĘĆ)
Szlak: Sowczyce - Sieraków Śląski, linia D29-143. ET22-173 mija Nowy Sieraków, kierując się w stronę Lublińca.
Szlak: Sierków Śląski - Sowczyce, linia D29-143. EN57 + EN57-2046 jako poc. Regio 46545/4 relacji: Częstochowa - Wrocław Główny mijają tereny wsi Nowy Sieraków, będące integralną częścią Sierakowa Śląskiego.
Szlak: Sowczyce - Sieraków Śląski, linia D29-143. ET22-1098 mija Nowy Sieraków, kierując się w stronę Lublińca.
Szlak: Sieraków Śląski - Ciasna, linia D29-143. Škoda 59E - 182 164-4 mija wieś Molna, kierując się w stronę Lublińca.
Szlak: Sieraków Śląski - Ciasna, linia D29-143. EN57-694 jako poc. osobowy Regio 64574/6 relacji: Wrocław Główny - Lubliniec mija Nowy Dwór, będący integralną częścią wsi Ciasna.
Szlak: Sieraków Śląski - Ciasna, linia D29-143. Dragon FPL-u - E6ACTd-101 mija przejazd w Nowym Dworze, będącym częścią wsi Ciasna, kierując się w stronę Krakowa.
Szlak: Sieraków Śląski - Ciasna, linia D29-143. Eurosprinter - E189-806 z wagonami do przewozu szyn mija Nowy Dwór, będący częścią wsi Ciasna, kierując się w stronę Lublińca.
Szlak: Ciasna - Lubliniec, linia D29-143. "Siódemka" - EU07-358 z poc. TLK 53104 "Ukiel" relacji: Olsztyn Główny - Kraków Główny mija tereny miejscowości Lubecko / Glinica.
Szlak: Lubliniec - Ciasna, linia D29-143. ET22-207 jadący w kierunku Kluczborka mija tereny wsi Lubecko, zbliżając się do posterunku odstępowego Kochcice.
Lubecko w powiecie lublinieckim, gminie Kochanowice. (PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE WIĘCEJ UJĘĆ)
Lubecko w powiecie lublinieckim, gminie Kochanowice. (PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE WIĘCEJ UJĘĆ)
ET41-061 na szlaku linii D29-143 Ciasna - Lubliniec mija pola we wsi Lubecko, kierując się w stronę Lublińca. © Kolzwer205
Szlak: Ciasna - Lubliniec, linia D29-143. EN57-2037 jako poc. osobowy R 64549/8 relacji: Wrocław Główny - Lubliniec mija tereny wsi Lubecko.
Szlak: Lubliniec - Ciasna, linia D29-143. ET22-1126 mija pola wsi Lubecko, kierując się w stronę Kluczborka.
Stara gorzelnia - Kochcice w powiecie lublinieckim, gminie Kochanowice.
Kochcice - wieś w powiecie lublinieckim, gminie Kochanowice, obecnie w pałacu mieści się Wojewódzki Ośrodek Rehabilitacji.
Kategoria Rekreacyjnie po okolicy < 60 km, Wyjazdy z rowerem
- DST 85.44km
- Czas 04:40
- VAVG 18.31km/h
- VMAX 38.39km/h
- Temperatura 18.0°C
- Podjazdy 366m
- Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Częstochowa - Blachownia - Cisie - Bieżeń - Wręczyca - Wręczyca Mała - las Kłobuck - Częstochowa
Środa, 16 października 2019 · dodano: 27.01.2020 | Komentarze 1
Kolejny dzień jazdy na "Magistralę węglową" pomiędzy Wręczycą i Kłobuckiem. Wyjazd przed godziną 7:00, poranek przywitał mnie miłym ciepłym słońcem, przed południem powoli zaczęło się chmurzyć, a następnie lekko padać. Wieczorny powrót bez deszczu i z rozpogodzeniami.AllTrails:
Navime:
Szlak: Kłobuck - Wręczyca, linia D29-131. EU07-402 podąża Magistralą węglową na południe, zbliżając się do dawnego wiaduktu kolei wąskotorowej Częstochowskiego Obszaru Rudonośnego (tory zostały rozebrane w latach 1977-83). - To ujęcie, na którym najbardziej mi zależało, zanim jednak powstało dzień przebiegał następująco:
Częstochowa Gnaszyn, linia D29-61. EN57KM-3001 jako poc. osobowy KS 94552 relacji: Katowice - Częstochowa Osobowa mija rankiem teren stacji. W tle wygaszona ET42-016.
Blachownia, linia D29-61. Oświetlony porannym słońcem Class 66 (66014) mija teren stacji, kierując się w stronę Częstochowy.
Zalew w Blachowni, w powiecie częstochowskim ranną porą. (WIĘCEJ UJĘĆ PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)
Szlak: Wręczyca - Kłobuck, linia D29-131. "Czapajew" - ET42-010 mija wręczyckie łuki, zbliżając się do wiaduktu DW 494. Skład kieruje się w stronę Zduńskiej Woli.
Szlak: Wręczyca - Kłobuck, linia D29-131. TRAXX - E483-252 jedzie na północ Magistralą węglową, mijając Wręczycę Wielką.
Szlak: Kłobuck - Wręczyca, linia D29-131. ET41-010 podąża na południe Magistralą węglową, mijając Wręczycę Małą.
Szlak: Kłobuck - Wręczyca, linia D29-131. Škoda 59E - 182 078-6 mija Wręczycę Małą, kierując się na południe.
Droga Kłobuck - Wręczyca - las w pobliżu Wręczycy Małej, powiat kłobucki, gmina Wręczyca Wielka. (WIĘCEJ UJĘĆ PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)
Droga Wręczyca - Kłobuck - las pomiędzy Wręczycą Małą i Kłobuckiem, powiat kłobucki, gmina Wręczyca Wielka. (WIĘCEJ UJĘĆ PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)
Linia kolejowa D29-131 - "Magistrala węglowa" lub "Węglówka", punkt początkowy linii to stacja Chorzów Batory (kilometr 5.900), zaś końcowy to stacja Tczew (kilometr 498.160). Na zdjęciach szlak pomiędzy Wręczycą i Kłobuckiem z widocznym wiaduktem dawnej kolei wąskotorowej Częstochowskiego Obszaru Rudonośnego, tory wąskotorówki rozebrano w latach 1977-1983. (WIĘCEJ UJĘĆ PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)
Szlak: Kłobuck - Wręczyca, linia D29-131. Vectron 383 060-1 minął wiadukt dawnej kolei wąskotorowej Częstochowskiego Obszaru Rudonośnego (tory zostały rozebrane w latach 1977-83), kierując się na południe.
Szlak: Wręczyca - Kłobuck, linia D29-131. Škoda 71E 163 026-8 "Gabrysia" mija las na pograniczu Wręczycy i Kłobucka, kierując się na północ. Skład miną nieczynny posterunek odstępowy Grodzisko.
Szlak: Kłobuck - Wręczyca, linia D29-131. TEM2-102 minęła wiadukt dawnej kolei wąskotorowej Częstochowskiego Obszaru Rudonośnego w Kłobucku, kierując się na południe.
Szlak: Wręczyca - Kłobuck, linia D29-131. "Siódemka" - EU07-222 mija las w Kłobucku, kierując się na północ. W tle widoczny nieczynny posterunek odstępowy Grodzisko.
Szlak: Kłobuck - Wręczyca, linia D29-131. 182 107-3 mija las na obrzeżach Kłobucka, kierując się na południe. W tle widoczny nieczynny wiadukt po dawnej kolei wąskotorowej Częstochowskiego Obszaru Rudonośnego.
Szlak: Kłobuck - Wręczyca, linia D29-131. Škoda 61E1 - 183 040-5 minęła wiadukt dawnej kolei wąskotorowej Częstochowskiego Obszaru Rudonośnego (tory wąskotorówki rozebrano w latach 1977-1983), kierując się na południe.
Szlak: Wręczyca - Kłobuck, linia D29-131. Škody 31E1 - 181 003-5 i 181 058-9 minęły dawny posterunek odstępowy Grodzisko w kłobuckim lesie, kierując się na północ.
Szlak: Kłobuck - Wręczyca, linia D29-131. ET22 minął wiadukt dawnej kolei wąskotorowej Częstochowskiego Obszaru Rudonośnego, kierując się na południe.
Szlak: Wręczyca - Kłobuck, linia D29-131. Škoda 59E3 - 182 115-6 minęła nieczynny posterunek odstępowy Grodzisko i zbliża się do wiaduktu dawnej kolei wąskotorowej Częstochowskiego Obszaru Rudonośnego (tory rozebrane w latach 1977-83).
(WIĘCEJ UJĘĆ PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)
Szlak: Kłobuck - Wręczyca, linia D29-131. 201Eo-011 zbliża się do wiaduktu danej kolei wąskotorowej Częstochowskiego Obszaru Rudonośnego w kłobuckim lesie, kierując się na południe.
Szlak: Kłobuck - Wręczyca, linia D29-131. Vectron mija las w Kłobucku, kierując się w stronę Herbów. Skład zbliża się do dawnego mostu kolei wąskotorowej Częstochowskiego Obszaru Rudonośnego (tory zostały rozebrane w latach 1977-83).
Po powyższym składzie zaczęło się trochę wypogadzać i po około godzinie powstało główne zdjęcie, którym rozpocząłem wpis.
Szlak: Wręczyca - Kłobuck, linia D29-131. Słowacki "łamaniec" (131 036-6 / 131 035-8) mija las w Kłobucku, kierując się na północ.
Szlak: Kłobuck - Wręczyca, linia D29-131. Lokomotywa 181 114-0 zbliża się do dawnego wiaduktu kolei wąskotorowej w kłobuckim lesie, kierując się na południe.
Las pomiędzy Kłobuckiem i Wręczycą Małą, na zdjęciu głównym i dwóch poniższych kadrach droga w kierunku wsi Grodzisko, zdjęcia wykonane obok mostu dawnej kolei wąskotorowej Częstochowskiego Obszaru Rudonośnego. (PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE WIĘCEJ UJĘĆ).
Las w Kłobucku, powiecie kłobuckim, droga prowadząca od wsi Grodzisko do dawnego mostu kolei wąskotorowej Częstochowskiego Obszaru Rudonośnego (na mapach Google "Stary Most Zakrzew"). (PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE WIĘCEJ UJĘĆ).
Droga do Wręczycy Małej - las Kłobuck. (PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE WIĘCEJ UJĘĆ)
Leśna droga pomiędzy Kłobuckiem i Wręczycą Małą, prostopadła do torów Magistrali węglowej. (PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE WIĘCEJ UJĘĆ)
Droga prostopadła do torów Magistrali węglowej we Wręczycy Małej, powiecie kłobuckim, gminie Wręczyca Wielka.
(WIĘCEJ UJĘĆ PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)
Droga prostopadła do torów Magistrali węglowej w lesie pomiędzy Wręczycą Małą i Kłobuckiem. (PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE WIĘCEJ UJĘĆ)
Droga w pobliżu Wręczycy Małej, równoległa do torów Magistrali węglowej, powiat kłobucki, gmina Wręczyca Wielka. (WIĘCEJ UJĘĆ PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)
Szlak: Kłobuck - Wręczyca, linia D29-131. 181 089-4 zbliża się do semaforów wjazdowych stacji we Wręczycy.
Długi Kąt - powiat kłobucki, gmina Wręczyca Wielka. Po deszczowym popołudniu, kilkanaście minut przed zachodem słońca chmury po stronie zachodniej zaczęły się rozchodzić, pozwalając na oświetlenie okolicy wyjątkowym światłem. (PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE WIĘCEJ UJĘĆ).
Kategoria Przejażdżki 60 - 100 km
- DST 79.83km
- Czas 04:16
- VAVG 18.71km/h
- VMAX 39.75km/h
- Temperatura 23.0°C
- Podjazdy 373m
- Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Częstochowa - Blachownia - Cisie - Bieżeń - Wręczyca - las Kłobuck i powrót do Częstochowy
Wtorek, 15 października 2019 · dodano: 25.01.2020 | Komentarze 1
Przejażdżka na "Magistralę węglową" pod Wręczycą i do lasu przed Kłobuckiem.AllTrails:
Navime:
Ulica Cisiańska pomiędzy Blachownią i Cisiem w powiecie częstochowskim. (PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE WIĘCEJ UJĘĆ)
Las Cisie (PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE WIĘCEJ UJĘĆ)
Jesienne liście w Cisiu (PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE WIĘCEJ UJĘĆ LIŚCI)
Szlak: Wręczyca - Herby Nowe, linia D29-131. TRAXX-y mijają tereny miejscowości Puszczew, kierując się na południe.
Szlak: Wręczyca - Herby Nowe, linia D29-131. EU07 mija miejscowość Bieżeń, kierując się na południe.
Szlak: Wręczyca - Herby Nowe, linia D29-131. Dragon 2 wraz z "koziołkiem" i składem węglarek jadą na południe, mijając miejscowość Bieżeń.
Liście w miejscowości Bieżeń
Bieżeń w powiecie kłobuckim, gminie Wręczyca Wielka.
Pola w miejscowości Bieżeń © Kolzwer205
Obok pola w miejscowości Bieżeń © Kolzwer205
Droga przez las Wręczyca - Kłobuck © Kolzwer205
Leśna droga - widok od strony Kłobucka w kierunku Wreczycy © Kolzwer205
Las pomiędzy Wręczycą Wielką i Kłobuckiem w powiecie kłobuckim. (PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE WIĘCEJ UJĘĆ).
Magistrala węglowa D29-131 - szlak: Wręczyca - Kłobuck i stary most po wąskotorówce z okresu Częstochowskiego Obszaru Rudonośnego © Kolzwer205
Szlak: Kłobuck - Wręczyca, linia D29-131. Dragon 2 mija las w Kłobucku, kierując się na południe.
Tędy biegły kiedyś tory kolei wąskotorowej Częstochowskiego Obszaru Rudonośnego - las Kłobuck © Kolzwer205
Las w Kłobucku, w powiecie kłobuckim. Droga prowadząca od "Starego Mostu Zakrzew Kłobuck", jak nazwali go twórcy map Google. W tym miejscu przebiegały tory kolei wąskotorowej Częstochowskiego Obszaru Rudonośnego, które zostały rozebrane w latach 1977-1983.
Droga do starego mostu w lesie kłobuckim - tędy biegły tory kolei wąskotorowej Częstochowskiego Obszaru Rudonośnego © Kolzwer205
Droga do starego mostu w lesie kłobuckim - tędy biegły tory kolei wąskotorowej Częstochowskiego Obszaru Rudonośnego © Kolzwer205
Droga pożarowa Kłobuck- Wręczyca © Kolzwer205
Droga z Wręczycy w kierunku Kłobucka © Kolzwer205
Moja Merida Freeway na drodze pomiędzy Kłobuckiem i Wręczycą © Kolzwer205
Droga Wręczyca - Kłobuck © Kolzwer205
Droga Wręczyca - Kłobuck (PO KLIKNIĘCIU W POWYŻSZE ZDJĘCIE KILKA UJĘĆ W WIĘKSZEJ ROZDZIELCZOŚCI)
Droga Wręczyca - Kłobuck © Kolzwer205
Droga Wręczyca - Kłobuck © Kolzwer205
Szlak: Wręczyca - Herby Nowe, linia D29-131. Lokomotywa 181 060-5 mija miejscowość Bieżeń, kierując się na południe.
Szlak: Wręczyca - Herby Nowe, linia D29-131. ET41-044 mija miejscowość Bieżeń, kierując się na południe.
Szlak: Herby Nowe - Wręczyca, linia D29-131. 182 143-8 jedzie na północ Magistralą węglową, mijając miejscowość Bieżeń.
Kategoria Przejażdżki 60 - 100 km