Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 46289.51 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.30 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2008: 916,9 km
- rok 2009: 567,13 km
- rok 2010: 284,46 km
- rok 2011: 1086,27 km
- rok 2012: 1138,93 km
- rok 2013: 5128,5 km
- rok 2014: 5630,4 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019: 7175 km
- rok 2020: 8429 km
- rok 2021: 5509 km
- rok 2022: 5303 km (od połowy roku przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy)
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: 7379,01 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2025:

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 182 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu
Ogólnopolska Galeria Kolejowa
Częstochowska Galeria Komunikacyjna


Darmowe fotoblogi



Moje rowerowe początki klik
Więcej o mnie.

2025: button stats bikestats.pl
łącznie z elektrycznym: ODO: X km

2024: button stats bikestats.pl
łącznie z elektrycznym: ODO: 7379,01 km AVG: 20,28 km/h TRP: 265

2023: button stats bikestats.pl
łącznie z elektrycznym: ODO: 6738,44 km AVG: 21,24 km/h TRP: 116

2022: button stats bikestats.pl
2021: button stats bikestats.pl
2020: button stats bikestats.pl
2019: button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Kolzwer205.bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 8.78km
  • Czas 00:29
  • VAVG 18.17km/h
  • Sprzęt Gazelle Orange C8
  • Aktywność Jazda na rowerze

Dom - praca - dom

Poniedziałek, 1 stycznia 2024 · dodano: 01.01.2024 | Komentarze 4

Pierwsza zmiana 6-14.
Dojazd bez deszczu, później prognozy nie do końca się sprawdziły i z noworocznej przejażdżki po okolicy niestety nic nie wyszło... Rok 2023 zakończony z łącznym dystansem 6738,44 km na wszystkich jednośladach.
Kategoria Praca


  • DST 9.07km
  • Czas 00:29
  • VAVG 18.77km/h
  • VMAX 32.60km/h
  • Sprzęt Gazelle Orange C8
  • Aktywność Jazda na rowerze

Dom - praca - dom

Poniedziałek, 18 grudnia 2023 · dodano: 07.01.2024 | Komentarze 4

Pierwsza zmiana 6-14.

Kilka ujęć z poprzednich dni, bo przez niesprzyjającą aurę i przeziębienie dużo jazd do pracy odbywałem autobusem.
111Ed-060 ze składem sody jedzie torem wagowym - 30.11.2023.
111Ed-060 ze składem sody jedzie torem wagowym - 30.11.2023. © Kolzwer205
111Ed-060 ze składem sody jedzie torem wagowym - 30.11.2023.
111Ed-060 ze składem sody jedzie torem wagowym - 30.11.2023. © Kolzwer205
Widok na modernizowaną ul. Korfantego w Częstochowie
Widok na modernizowaną ul. Korfantego w Częstochowie © Kolzwer205

Na początku grudnia koledzy podczas nocnych zmian usłyszeli, że coś skrobie w kanałach kablowych. Na jednej ze zmian położyli trochę suchej bułki w pobliżu szczelin tych kanałów, po tym, gdy okruchy zniknęły wiedzieliśmy, że mamy nowych lokatorów.
Koledzy przygotowali dla nich taki zestaw:


Ja ze współpracownikiem stwierdziliśmy, że szkoda tych zwierzątek, a tym bardziej, żeby tak zakończyły swój żywot. Myszy na szczęście do czasu naszych popołudniowych zmian były na tyle mądre, że trutki nie ruszyły, a jedzenie z łapki potrafiły tak ściągać, że nie zatrzaskiwała się. My postanowiliśmy zrobić to innym sposobem, przecięliśmy dużą 5-litrową butelkę i podparliśmy ją kawałkiem tektury, na którego końcu przyczepiliśmy kawałek bułki. Powstały dwie takie butelkowe pułapki. Wieczorem, przy zgaszonym świetle usłyszeliśmy, jak połówka butelki opada, z uwagi, że była ona lekka trzeba było szybko docisnąć ją do podłogi, żeby mysz spod niej nie wyszła, odpowiednio szybka reakcja i już ją mieliśmy. Po kilku zdjęciach wyniosłem ją do lasu, nie było mnie może 15 minut. (las blisko, ale na torach mieliśmy sporo wagonów, które trzeba było obejść). Ledwo, co wszedłem z powrotem kolega trzymał już drugą połówkę butelki - złapała się druga mysz, po kilku zdjęciach ona także udała się ze mną do lasu :)

Pierwsza mysz
Pierwsza mysz © Kolzwer205
Druga mysz
Druga mysz © Kolzwer205
Druga mysz
Druga mysz © Kolzwer205
Póki co kolejne myszy już nie pojawiły się na nastawni :)

Częstochowa, modernizowane przedłużenie ul. Korfantego
16.12.2023. Częstochowa, modernizowane przedłużenie ul. Korfantego © Kolzwer205
Kategoria Praca


  • DST 25.54km
  • Czas 01:13
  • VAVG 20.99km/h
  • VMAX 32.97km/h
  • Temperatura -1.8°C
  • Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
  • Aktywność Jazda na rowerze

Częstochowa - Słowik - Osiny - Poraj - Żarki Letnisko

Środa, 22 listopada 2023 · dodano: 07.01.2024 | Komentarze 4

Po częściowym odespaniu nocnej zmiany z poprzedniego dnia jazda do rodzinnego domu w celu wymiany trekkinga na zimowy rower - Gazelle Orange, zanim nadejdzie zapowiadany pierwszy śnieg.

Trasa: Częstochowa - wzdłuż Warty do Słowika - Korwinów - Zawodzie - Kolonia Borek - DW: Osiny, Poraj, Masłońskie, Żarki Letnisko.

Ujęcia cyknięte telefonem:

Warta wystąpiła z brzegów - Częstochowa
Warta wystąpiła z brzegów - Częstochowa © Kolzwer205
Warta na skraju miejscowości Słowik
Warta na skraju miejscowości Słowik © Kolzwer205
Warta na skraju miejscowości Słowik - niedługo w tej okolicy przebiegnie nad nią obwodnica ul Bugajskiej
Warta na skraju miejscowości Słowik - niedługo w tej okolicy przebiegnie nad nią obwodnica ul Bugajskiej © Kolzwer205

Listopad 2023 - dojazdy do pracy

Czwartek, 16 listopada 2023 · dodano: 07.01.2024 | Komentarze 4

Zbiorcze kilometry z dojazdów do pracy i jednego do miasta w listopadzie, 12 jazd od 02.11 do nocnej zmiany 21/22.11.2023.

Ujęcia z tego okresu:
Obalone przez wiatr drzewo na moim leśnym skrócie 03.11.2023.
Obalone przez wiatr drzewo na moim leśnym skrócie 03.11.2023. © Kolzwer205
Drugie obalone drzewo, daleko widoczne to pierwsze - 03.11.2023.
Drugie obalone drzewo, daleko widoczne to pierwsze - 03.11.2023. © Kolzwer205
10.11.2023. Zabytkowe częstochowskie tramwaje udekorowane dzień przed wyjazdem z okazji Święta Niepodległości
10.11.2023. Zabytkowe częstochowskie tramwaje udekorowane dzień przed wyjazdem z okazji Święta Niepodległości © Kolzwer205
Jako, że jestem jednym z wolontariuszy Częstochowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej, oprócz pomocy w dekorowaniu 10.11, zaraz po właściwej pracy na nastawni 11.11 brałem udział także w pomocy przy organizacji przejazdów:

11.11.2023. Zabytkowy tramwaj 4N1 #202 z 1958 roku podczas kursu specjalnego z okazji Święta Niepodległości wjeżdża na pętlę Fieldorfa-Nilla w Częstochowie. Inicjatywa wyjazdu powstała we współpracy MPK Częstochowa i Częstochowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej.


4N1 #202 + 4ND #253


Pętla Fieldorfa-Nilla w Częstochowie - Konstal 102Na #628, 4N1 #202 + 4ND #253 i TWIST-y


11.11.2023. Konstal 102Na z 1971 roku, pętla Stadion Raków w Częstochowie. Inicjatywa wyjazdu podczas Święta Niepodległości powstała we współpracy MPK Częstochowa i Częstochowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej. W trakcie przejazdów wolontariusze CKMKM dbali m.in. o bezpieczeństwo na trasie i rozdawali pamiątkowe bilety. Mnie do wspomnianej obsługi przypadł właśnie powyższy tramwaj :)

Klasyk na modernizowanej ul. Korfantego w Częstochowie, w tle pozostałości lasu...14.11.2023.
Klasyk na modernizowanej ul. Korfantego w Częstochowie, w tle pozostałości lasu...14.11.2023. © Kolzwer205
Kategoria Miasto, Praca


  • DST 54.52km
  • Czas 02:38
  • VAVG 20.70km/h
  • VMAX 36.52km/h
  • Sprzęt Ecobike MX 500
  • Aktywność Rower elektryczny

Częstochowa - Blachownia - Herby - Cisie - Blachownia - Częstochowa

Poniedziałek, 30 października 2023 · dodano: 14.01.2024 | Komentarze 8

Dzień z ładną pogodą to ja oczywiście musiałem być po nocce i to w tej wersji 12-godzinnej, od dłuższego czasu chyba taki standard. Ostatki jesieni i moja ostatnia możliwość na leśne jesienne ujęcia, więc wypadało się ruszyć. Wybrałem głównie liściaste lasy Parku Krajobrazowego Lasy nad Górną Liswartą.

Trasa: Częstochowa: Wrzosowiak, Stardom, Dźbów - Blachownia - las - Pietrzaki - Herby - las - Kiekrz-Gajówka - Cisie - Blachownia - Częstochowa: Dźbów, Stradom, Wrzosowiak.



Las obok osady Pod Jamą, Pietrzaki, gmina Herby (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)


ul. Wczasowa, Pod Jamą, Pietrzaki


Las obok osady Pod Jamą, Pietrzaki (DODATKOWE UJĘCIE BARDZIEJ NA LEWO)


Jesienne liście (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)


Jesienne liście (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)


Jesienne liście


Jesienne liście


Las obok osady Pod Jamą, Pietrzaki (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)


Las obok osady Pod Jamą, Pietrzaki (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)


Las obok osady Pod Jamą, Pietrzaki (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)


Las obok osady Pod Jamą, Pietrzaki (DODATKOWE UJĘCIE PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)


Herby (DODATKOWE UJĘCIE PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)


Herby (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)


Herby


Leśna droga odchodząca od ulicy Powstańców Śląskich w Herbach - las po północnej stronie centrum miejscowości (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)


Leśna droga odchodząca od ulicy Powstańców Śląskich w Herbach - las po północnej stronie centrum miejscowości (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)


Herby - las po północnej stronie miejscowości (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)


Herby - las po północnej stronie miejscowości (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)


Herby - las po północnej stronie miejscowości (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)


Herby - las po północnej stronie miejscowości (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)


Herby - las po północnej stronie miejscowości (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)


Magistrala węglowa, czyli linia kolejowa D29-131 w pobliżu osady leśnej Kierzek-Gajówka, widok w kierunku Herbów Nowych, po kliknięciu w zdjęcie także w kierunku Wręczycy.


Październik 2023 - dojazdy do pracy zbiorcze km

Poniedziałek, 30 października 2023 · dodano: 07.01.2024 | Komentarze 4

Zbiorcze kilometry z października, łącznie 12 wyjazdów od 02.10 do nocnej zmiany 29/30.10.2023, w tym jeden wyjazd do miasta.

Kilka ujęć z tego okresu, oczywiście telefonem:

Bogatka, która odwiedziła nas 10 października, bezpieczne wypłoszenie jej przez otwarte okno wcale nie było takie łatwe, jak mogło by się wydawać.
Sikorka bogatka - 10.10.2023
Sikorka bogatka - 10.10.2023 © Kolzwer205
Sikorka bogatka - 10.10.2023
Sikorka bogatka - 10.10.2023 © Kolzwer205
Sikorka bogatka - 10.10.2023
Sikorka bogatka - 10.10.2023 © Kolzwer205
Sikorka bogatka - 10.10.2023
Sikorka bogatka - 10.10.2023 © Kolzwer205
Sikorka bogatka - 10.10.2023
Sikorka bogatka - 10.10.2023 © Kolzwer205

Zabytkowy Ostrówek K-162 - Częstochowa, 12.10.2023.
Zabytkowy Ostrówek K-162 - Częstochowa, 12.10.2023. © Kolzwer205
Kategoria Praca


  • DST 50.23km
  • Czas 02:51
  • VAVG 17.62km/h
  • VMAX 38.08km/h
  • Sprzęt Ecobike MX 500
  • Aktywność Rower elektryczny

Częstochowa - Blachownia - Herby - Częstochowa

Poniedziałek, 23 października 2023 · dodano: 14.01.2024 | Komentarze 2

Jazda, by skorzystać z końcówki słonecznego jesiennego dnia i sprawdzić, czy liściaste lasy za Blachownią przybrały już odpowiednie barwy. Wycieczka po części tak od niechcenia, bo po czwartej nocce i przed dwiema kolejnymi, ale skoro pogoda miała się trochę zepsuć, a ja przy 12-kach w pracy nie miał bym czasu obowiązkowo wyruszyłem.

Trasa: Częstochowa: Wrzsowiak, Stradom, Dźbów - Blachownia - las - Pietrzaki - las - Herby - las - Aleksandria (osada Kurwinów) - Blachownia - Częstochowa: Dźbów, Stradom, Wrzosowiak.


Na skraju Blachowni (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)


Jesienne liście w Blachowni (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)


Blachownia - leśna droga równoległa do DW 904


Blachownia


Las na pograniczu Blachowni i Aleksandrii


Las na pograniczu Blachowni i Aleksandrii


Blachownia - droga w kierunku Herbów


Pogranicze miejscowości Blachownia i Pietrzaki


Pogranicze miejscowości Blachownia i Pietrzaki


Pietrzaki


Szlak: Blachownia - Herby Stare, linia D29-61. ET22-644 mija lasy w miejscowości Pietrzaki, kierując się w stronę Herbów.


Szlak: Blachownia - Herby Stare, linia D29-61. EP07-542 z poc. IC 36104 "Mehoffer" relacji: Przemyśl Główny - Zielona Góra Główna łapie ostatnie resztki zachodzącego słońca, mijając miejscowość Pietrzaki.


Pietrzaki (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)




  • DST 39.06km
  • Czas 02:01
  • VAVG 19.37km/h
  • VMAX 38.05km/h
  • Sprzęt Merida One-Twenty 9.600
  • Aktywność Jazda na rowerze

Jesiennie po jurze - Żarki, Jaworznik, Moczydło, Trzebniów

Sobota, 14 października 2023 · dodano: 01.01.2024 | Komentarze 4

Trasa: Żarki Letnisko - wojewódzką do Żarek - Mirowski Gościniec - Jaworznik - las - Czarny Kamień - las - Łutowiec - las - Trzebniów - las - Podgaj - las - Żarki - las - Żarki Letnisko



Dzielnica Olesiów, miasto Żarki (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)


Widoki na polach w Jaworzniku (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)


Widoki na polach w Jaworzniku (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)


Las - Moczydło, gmina Niegowa


Las - Moczydło, gmina Niegowa (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)




Trzebniów (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)


  • DST 16.80km
  • Czas 00:52
  • VAVG 19.38km/h
  • VMAX 36.20km/h
  • Sprzęt Ecobike MX 500
  • Aktywność Rower elektryczny

Miasto

Czwartek, 5 października 2023 · dodano: 14.01.2024 | Komentarze 2

Wieczorem do marketu budowlanego "C" po cięższe rzeczy i trzy bardziej gabarytowe, udało się zapakować:
Kategoria Miasto


  • DST 97.99km
  • Czas 04:10
  • VAVG 23.52km/h
  • VMAX 52.50km/h
  • Sprzęt Ecobike MX 500
  • Aktywność Rower elektryczny

Na poranne polowanie... kolejowe oczywiście - SU46 - Żarki Letnisko - Częstochowa - Turów - Żarki Letnisko.

Piątek, 29 września 2023 · dodano: 15.01.2024 | Komentarze 5

Poprzedniego dnia wieczorem kolega dał mi znać, że w okolicy pojawi się lokomotywa spalinowa SU46 ze składem turystycznym Turkol-u. Słowem wstępu SU46 to seria lokomotyw produkowana przez poznańskie zakłady Hipolita Cegielskiego w latach 1974-77 i 1985. Ten konkretny egzemplarz SU46-029 pochodzi z 1977 roku, w 2021 roku przywrócono jej historyczny zielony schemat malowania z lat 80-tych, a w chwili obecnej pozostała ona już tylko jedyną czynną lokomotywą SU46 w Polsce. W mojej okolicy lokomotywy SU46 nigdy nie jeździły, w mojej historii fotografowania kolei jedyną SU46 miałem okazję uwiecznić w Korszach, w 2011 roku, więc tym bardziej była to nie lada gratka.

Trasa: Żarki Letnisko - wojewódzką przez Masłońskie do Poraja - lasem do Częstochowy - Kusięta - Turów - Kusięta - Częstochowa - Słowik - Korwinów - Zawodzie - Kolonia Borek - wojewódzką przez Osiny, Poraj, Masłońskie do Żarek Letniska; Żarki Letnisko - wojewódzką: Masłońskie, Poraj, Osiny - Kolonia Borek - Zawodzie - Korwinów - Słowik - Częstochowa.

Zweryfikowałem rozkład, spojrzałem gdzie powinienem dojechać o poranku, by uchwycić skład ze światłem słonecznym padającym od dobrej strony, posługując się m.in. stroną suncalc i aplikacją Photo Ephemeris, którą mam od lat na telefonie. Wytypowałem pierwszą pewną miejscówkę w lesie, na której mogłem uchwycić skład dwa razy, ze słońcem i pod słońce - była szansa, że jeszcze coś wyjdzie z tej drugiej opcji. W lepszym świetle, trzeci raz zaplanowałem złapać skład w okolicy Kusiąt, tam jednak nie byłem pewny aktualnego stanu miejscówek, bo szlak powoli zarasta. Zdecydowałem się na elektryka, gdyby jednak trzeba było sprawniej przemieszczać się tamtymi gruntowymi drogami, a dwa zostały mi w domu bardziej wymagające prace, więc nie mogłem wrócić całkiem padnięty.

Rankiem wyjechałem z założonym wcześniej planem. W lesie za Porajem musiałem powalczyć kilkaset metrów na piaszczystej, rozjeżdżonej przez sprzęt do wycinek drodze, opony 2.0, mimo, że z łagodnym bieżnikiem robią robotę. Kawałek dalej zatrzymałem się na ujęcia z lekką mgiełką i wczesnym słońcem, miałem zapas czasu:


Las w pobliżu miejscowości Osiny, gmina Kamienica Polska, powiat częstochowski - droga w kierunku Dębowca.


Droga pożarowa nr 14 - Osiny, gmina Kamienica Polska, powiat częstochowski. Na zdjęciu ujęcie w stronę Poraja, po kliknięciu w zdjęcie i przejście na fotoblog także kadr w kierunku Korwinowa/Częstochowy.


Las w pobliżu miejscowości Osiny - gmina Kamienica Polska

Jadąc kilka kilometrów dalej na drodze stała tabliczka informująca o zakazie wstępu i wycince - szkoda, że dopiero tutaj, tak jechał bym przez las od drugiej strony, a w tym momencie nie miałem już czasu na zawracanie. Po kilkuset metrach na całej szerokości drogi stała maszyna wycinająca drzewa, akurat operator chwycił całą sosnę, ściął i zaczął obracać i ciąć ją na mniejsze kawałki, zasłonięte okna kabiny, od strony, z której nadjeżdżałem też nie ułatwiały zadania złapania kontaktu wzrokowego i ominięcia. Wyczekałem odpowiedni moment, zanim zabrał się za kolejne drzewo i wtedy przecisnąłem obok.

Przed przejazdem składu w tym samym miejscu pojawił się mój znajomy i inny miłośnik kolei. Dowiedziałem się, że na wjeździe przed semaforami stacji Mirów czeka już kilka osób i taki mały tłok się tam zrobił, ale z kolei tam drzewa nie rzucały już częściowego cienia na tory. W tym momencie nie było jednak czasu na zmianę miejscówki i we trójkę zostaliśmy w poniższym miejscu.


Szlak: Częstochowa Mirów - Poraj, linia D29-155. SU46-029 z poc. 44202/3 "PORAJ" relacji: Częstochowa - Poraj - Częstochowa Stradom mija las w pobliżu miejscowości Korwinów. Do końca nie byłem jednak zadowolony z tego ujęcia, jak wspomniałem drzewa zasłoniły sporą część promieni słonecznych, więc słońcem musnęło jedynie dach pociągu, latem lepiej to tam wygląda.

Niedługo później, po oblocie w Poraju jechał już w przeciwną stronę:

Szlak: Poraj - Częstochowa Mirów, linia D29-155. SU46-029 z poc. 44202/3 "PORAJ" relacji: Częstochowa - Poraj - Częstochowa Stradom mija las w pobliżu miejscowości Korwinów.

Po tym ujęciu szybko ruszyłem na trzecią wytypowaną miejscówkę, dojechawszy okazało się, że trawa jest tam za wysoka i pojawiło się kilka krzaków, które zasłoniły by pociąg...kiepsko. Stwierdziłem, że trzeba gnać ile sił w kierunku Turowa, tam znajduje się druga miejscówka, gdzie skład był by w słońcu. Druga miejscówka - zbyt wysoka trawa przy torach, a zostało raptem kilka minut do planowanego przejazdu, spojrzenie na mapę z pozycją promieni słonecznych - kolejne miejsce - stacja w Turowie, bo niestety na lepsze i pewne za stacją już nie zdążę. Podjechałem kilka metrów gruntową "drogą" przy stacji - świeżo zaorana, a kilkadziesiąt metrów dalej stał właśnie traktor i robotnicy. Od tylu lat była tam polna droga i nikomu nie przeszkadzała... Na szczęście przy torze stało też dwóch moich kolejnych znajomych, rozmawiali wcześniej z robotnikami i przekazali mi, że póki co maszyna do orania za traktorem się zepsuła i stoją już dobre pół godziny. Zostawiłem przy nich rower, przecisnąłem się przy traktorze i pobiegłem bliżej końca stacji, byśmy nie wchodzili sobie w kadr. W momencie podbiegania do dobrego miejsca zobaczyłem, że rogatki na przejeździe się opuszczają, a traktor jednak rusza...to drugie to akurat niezbyt dobry znak, tym bardziej, że spostrzegłem również, że to nie skład, na który się śpieszyłem - pierwszy jechał towarowy:


Dragon 2 - E6ACTa-004 mija stację Turów, kierując się w stronę Koniecpola, linia D29-61.
Minęła minuta, gdy ostatnie wagony składu towarowego opuszczały stację, traktor się zbliżał.... i nietypowo, bo torem lewym sunął już pociąg, na którym mi zależało:


SU46-029 by Hubert Matysiak, on Flickr
Turów | SU46-029 na czele poc. specjalnego "Szeroki" w relacji: Częstochowa Stradom - Tarnobrzeg mija teren stacji, by wyjechać torem lewym na szlak w kierunku Julianki, gdzie wyprzedzi jadącego minutę wcześniej Dragona ze składem towarowym.

W tym momencie podziękowałem sobie, że tak się to wszystko ułożyło, gdybym miał więcej czasu i podjechał za stację w Turowie, albo fotografował na szlaku przed Turowem stał bym po przeciwnej stronie dwutorowego szlaku (tak padało tam słońce). W tym przypadku z bardzo dużym prawdopodobieństwem skład towarowy po prostu zasłonił by skład retro wyprzedzający go sąsiednim torem. Polowanie mogłem uznać więc za udane :)

Czekał mnie jeszcze powrót do domu w Żarkach, ogarnięcie pewnych spraw i wieczorny powrót do Częstochowy.