Info

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2008: 916,9 km
- rok 2009: 567,13 km
- rok 2010: 284,46 km
- rok 2011: 1086,27 km
- rok 2012: 1138,93 km
- rok 2013: 5128,5 km
- rok 2014: 5630,4 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019: 7175 km
- rok 2020: 8429 km
- rok 2021: 5509 km
- rok 2022: 5303 km (od połowy roku przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy)
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: 7379,01 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2025:
Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.
Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 182 km.
Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl
Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu
Ogólnopolska Galeria Kolejowa
Częstochowska Galeria Komunikacyjna
Moje rowerowe początki klik
Więcej o mnie.
2025:

łącznie z elektrycznym: ODO: X km
2024:

łącznie z elektrycznym: ODO: 7379,01 km AVG: 20,28 km/h TRP: 265
2023:

łącznie z elektrycznym: ODO: 6738,44 km AVG: 21,24 km/h TRP: 116
2022:

2021:

2020:

2019:

Moje rowery
Wykres roczny

Archiwum bloga
- 2025, Kwiecień15 - 41
- 2025, Marzec25 - 78
- 2025, Luty17 - 49
- 2025, Styczeń16 - 27
- 2024, Grudzień20 - 62
- 2024, Listopad17 - 41
- 2024, Październik27 - 80
- 2024, Wrzesień30 - 83
- 2024, Sierpień27 - 83
- 2024, Lipiec29 - 85
- 2024, Czerwiec27 - 79
- 2024, Maj33 - 107
- 2024, Kwiecień18 - 57
- 2024, Marzec24 - 47
- 2024, Luty16 - 50
- 2024, Styczeń4 - 12
- 2023, Grudzień6 - 8
- 2023, Listopad5 - 8
- 2023, Październik14 - 20
- 2023, Wrzesień23 - 63
- 2023, Sierpień19 - 23
- 2023, Lipiec19 - 36
- 2023, Czerwiec15 - 29
- 2023, Maj9 - 16
- 2023, Kwiecień3 - 4
- 2023, Marzec1 - 0
- 2023, Luty1 - 0
- 2023, Styczeń1 - 0
- 2022, Grudzień1 - 0
- 2022, Listopad7 - 2
- 2022, Październik7 - 6
- 2022, Wrzesień12 - 15
- 2022, Sierpień21 - 12
- 2022, Lipiec27 - 57
- 2022, Czerwiec23 - 42
- 2022, Maj27 - 63
- 2022, Kwiecień14 - 41
- 2022, Marzec23 - 47
- 2022, Luty19 - 63
- 2022, Styczeń14 - 21
- 2021, Grudzień15 - 8
- 2021, Listopad25 - 6
- 2021, Październik20 - 22
- 2021, Wrzesień20 - 19
- 2021, Sierpień18 - 19
- 2021, Lipiec22 - 55
- 2021, Czerwiec32 - 84
- 2021, Maj28 - 85
- 2021, Kwiecień30 - 72
- 2021, Marzec25 - 69
- 2021, Luty9 - 18
- 2021, Styczeń20 - 49
- 2020, Grudzień23 - 46
- 2020, Listopad33 - 78
- 2020, Październik35 - 80
- 2020, Wrzesień30 - 46
- 2020, Sierpień30 - 56
- 2020, Lipiec35 - 80
- 2020, Czerwiec35 - 35
- 2020, Maj37 - 11
- 2020, Kwiecień33 - 12
- 2020, Marzec30 - 3
- 2020, Luty25 - 4
- 2020, Styczeń20 - 1
- 2019, Grudzień20 - 0
- 2019, Listopad29 - 7
- 2019, Październik32 - 5
- 2019, Wrzesień34 - 1
- 2019, Sierpień29 - 0
- 2019, Lipiec25 - 0
- 2019, Czerwiec32 - 0
- 2019, Maj28 - 0
- 2019, Kwiecień26 - 0
- 2019, Marzec24 - 5
- 2019, Luty10 - 0
- 2019, Styczeń21 - 0
- 2018, Grudzień12 - 0
- 2018, Listopad36 - 0
- 2018, Październik19 - 0
- 2018, Wrzesień12 - 1
- 2018, Sierpień11 - 0
- 2018, Lipiec12 - 0
- 2018, Czerwiec6 - 0
- 2018, Maj3 - 0
- 2018, Kwiecień3 - 0
- 2018, Styczeń1 - 0
- DST 50.12km
- Czas 02:11
- VAVG 22.96km/h
- VMAX 35.53km/h
- Temperatura 12.5°C
- Sprzęt Ecobike MX 500
- Aktywność Rower elektryczny
Żarki Letnisko - Częstochowa - Żarki Letnisko
Środa, 3 kwietnia 2024 · dodano: 06.04.2024 | Komentarze 6
Transportowo po kilka rzeczy z mieszkania do rodzinnego domu, wyjazd około godziny 17:20, powrót przed godziną 20.Trasa: Żarki Letnisko - gruntową przy torach do Ostrowa - Masłońskie - wzdłuż zbiornika wodnego do Poraja - DW - Osiny - Kolonia Borek - Zawodzie - Korwinów - Częstochowa + powrót w odwrotnej kolejności i od Osin w całości drogą wojewódzką.
Poszukiwania Mimi do tej pory bez efektu, choć jest jeszcze nadzieja, bo jeden z mieszkańców podobno widział, jak spaceruje w tamtej okolicy, jednak jest płochliwa i unika ludzi.
Przy okazji wczorajszego długiego spaceru poszukiwawczego zrobiłem też kilka ujęć telefonem:

Podmokłe tereny w miejscowości Ostrów © Kolzwer205

Ostrów w gminie Żarki © Kolzwer205

Ostrów w gminie Żarki © Kolzwer205

Ostrów w gminie Żarki © Kolzwer205

Ostrów w gminie Żarki © Kolzwer205

Ostrów w gminie Żarki © Kolzwer205
Z rowerowych spraw, tego dnia przed południem skróciłem kierownicę w moim rowerze elektrycznym z 720 mm do około 690 mm, niby niewiele, a bardzo pozytywnie wpłynęło to na wygodę prowadzenia, co odczułem podczas dzisiejszej transportowej jazdy.

Z innych rowerowych pozytywów muszę się pochwalić nowym rowerowym nabytkiem, który zamówiłem internetowo około miesiąc temu na wyprzedaży w jednym z niemieckich sklepów (z przesyłką wyszło ponad tysiąc taniej, niż zakup promocyjnego w PL), przyjechał do mnie tego dnia, docelowo zastąpi moją trekkingową Meridę Freeway 9300. Jest to Cube Aim Race Allroad.
Dlaczego? Przez lata zauważyłem jaki rower najlepiej spełni moje potrzeby i czego brakuje mi w stosunku do obecnie posiadanych, ten idealnie wpisze się pomiędzy Meridę Freeway a górskiego fula Meridę One-Twenty.
Chciałem sprzęt na 29-calowych oponach, bo takie jak dla mnie jeszcze lepiej toczą się na dalszych dystansach, mocniej napompowane praktycznie stawiają taki sam opór na asfalcie, jak standardowe, za to poza asfaltem, na krawężnikach i innych przeszkodach dużo lepiej mi się na takich jeździ. Do Meridy Freeway by mi takie szerokie już nie weszły. Rower ma też większy skok amortyzatora - 100 mm zamiast 63 z trekkinga, ale odrobinę mniejszy, niż mój górski full (130/120 mm).
Kolejnymi założeniami były: rower z pełnymi błotnikami i bagażnikiem, przednią dynamopiastą, czego brakuje mi w moim góralu Meridzie One-Twenty, dlatego tak rzadko nim jeżdżę.
W stosunku do trekkingowej Meridy Freeway wolę też jednak hamulce tarczowe - za dwa sezony pewnie musiał bym wymieniać koła, których obręcze zaczęły się ścierać, piszczą trochę na deszczu, a z takich rzeczy, które przeszkadzają mi czasem, gdy trzymam rower w mieszkaniu - na obręczach powstaje osad ze ścieranego aluminium i klocków, który brudzi to, czego przypadkowo dotknie moje koło :))
Z innych rzeczy rower ma linki prowadzone wewnątrz ramy, co nie tylko wizualnie lepiej wygląda, ale dla mnie ma aspekt praktyczny w łatwiejszym czyszczeniu po jeździe i lepszym trzymaniu podczas wnoszenia na trzecie piętro :)
Roweru idealnego do swoich potrzeb raczej nie można kupić, dlatego tutaj kierowałem się głównie ramą, która będzie sztywniejsza, niż trekkingowa, posiadająca też taperowaną główkę (szersze dolne łożysko główki ramy), co pozwoli przyszłościowo założyć lepszy amortyzator. Wspomnianymi 29-calowymi kołami (w zasadzie dla ścisłości kołami 28 z oponą 29), oponami Schwalbe Smart Sam, bez wersji Plus, ale przyszłościowo i tak chcę zalać je mleczkiem, tym, że wchodzą bezproblemowo błotniki (które też jednak zmienię na bardziej pełne), a planowo powędruje tutaj cały napęd oparty na manetkach i przerzutkach Deore 3x9, oświetlenie oraz siodełko z trekkingowej Meridy Freeway.
Po wyjęciu z pudełka i naprostowaniu kierownicy rower wyglądał tak:
Aaa kolor w rzeczywistości nie jest taki błękitny/niebieski, tylko morski, wpadający bardziej w zieleń ;)


Standardowo rower wyposażony w napęd 2x8, przednią przerzutkę Shimano Altus FD-M315, tylną Shimano Acera RD-M3020, manetki Shimano Altus SL-M315, kasetę Sunrace 11-34, korbę Shimano FC-M315 36x22T, hamulce Clarks Clout 1, PM/FM (tarcze 180/160 mm).


Wymieniać będę też te zwykłe gumowe chwyty oraz mostek na posiadający gięcie 35°


A tak już wyglądał jakieś kilkanaście minut później:

Kolejnego dnia w wolnej chwili kilka rowerowych prac, czyli przekładanie napędu z Meridy Freeway:
Przerzutka tylna przed czyszczeniem, co ciekawe po mimo wizualnego zużycia ma dużo mniejsze luzy, niż ta nieużywana Acera zamontowana fabrycznie w Cube, nie mówiąc o mocniejszej sprężynie:

Po czyszczeniu, przed smarowaniem i składaniem:

Przerzutka przednia Deore z trekkinga i tylna Acera z Cube:

Merida Freeway po odkręceniu suportu i wyczyszczeniu wnętrza ramy:

Montaż nowej opony tylnej + wkładka antyprzebiciowa w Meridzie Freeway:

To by było na tyle z tych dni bez komputera i spędzanych na poszukiwaniach Mimi. Oba rowery w wolnym czasie dokończę składać, planowo Merida Freeway z nowym napędem będzie wystawiona na sprzedaż. Zobaczę jak złożony Cube będzie się spisywał, ale bardzo prawdopodobne jest, że jego terenowe właściwości będą dla mnie wystarczające i wtedy zdecyduję się też na sprzedaż fulla Meridy One-Twenty - na pewno ktoś dużo lepiej wykorzystał by jego możliwości np. na górskich single track-ach, a do przejażdżek kilka razy w roku, trochę w sumie na siłę, bo moje zdrowie tak szczerze nigdy nie pozwalało mi też w pełni na nim "poszaleć" nie opłaca mi się go trzymać.
Kategoria Do rodziny, Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
- DST 42.41km
- Czas 02:28
- VAVG 17.19km/h
- VMAX 34.12km/h
- Temperatura 20.0°C
- Sprzęt Ecobike MX 500
- Aktywność Rower elektryczny
Częstochowa - Żarki Letnisko i okoliczne lasy
Poniedziałek, 1 kwietnia 2024 · dodano: 06.04.2024 | Komentarze 2
Po jako takim odespaniu nocki południowa jazda do rodzinnego domu.Trasa standardowa: Częstochowa - Słowik - Korwinów - Zawodzie - Kolonia Borek - Osiny - Poraj - Masłońskie - Ostrów - gruntową przy torach do Żarek Letniska + Żarki Letnisko - lasami do Ostrowa - Kępina - las - Żarki Letnisko.
Na miejscu rozpakowanie się i jazda w okoliczne lasy na poszukiwania Mimi - naszej kilkunastoletniej suczki, która dobrych kilka lat temu została adoptowana przez żyjącą jeszcze wtedy moją babcię. Na wczorajszym spacerze z moimi siostrami nagle się wyrwała i pobiegła w las. Moja mama wczoraj też jej szukała, znalazła ją na jednej z leśnych dróg, suczka podeszła do niej na kilka metrów, pomachała ogonem.. i pobiegła w las. Mimi była już zchorowana, niedowidziała, była głucha a od pewnego czasu dziwniej się już zachowywała. Niektóre starsze psy tuż przed odejściem odrywają się od stada, tu niestety też tak to wyglądało... W okolicy rozwiesiliśmy jej plakaty, jednak po trzech dniach poszukiwań (piszę ten wpis następnego dnia, po kilkunastokilometrowym spacerze w tamtej okolicy) szanse odnalezienia maleją...
Kilkominutowa chwila przerwy i kilka ujęć:

Kępina, Ostrów © Kolzwer205

Zawilce rosnące w Kępinie © Kolzwer205

Zawilce rosnące w Kępinie © Kolzwer205

Zawilce rosnące w Kępinie © Kolzwer205

Kaczeńce rosnące w Kępinie © Kolzwer205

Kaczeńce rosnące w Kępinie © Kolzwer205

Kaczeńce rosnące w Kępinie © Kolzwer205

Kaczeńce rosnące w Kępinie © Kolzwer205

Kaczeńce rosnące w Kępinie © Kolzwer205

Kaczeńce rosnące w Kępinie © Kolzwer205

Kaczeńce rosnące w Kępinie © Kolzwer205

Kaczeńce rosnące w Kępinie © Kolzwer205

Kaczeńce rosnące w Kępinie © Kolzwer205

Kaczeńce rosnące w Kępinie © Kolzwer205
Kategoria Do rodziny, Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
- DST 11.34km
- Czas 00:38
- VAVG 17.91km/h
- VMAX 32.23km/h
- Temperatura 12.5°C
- Sprzęt Gazelle Orange C8
- Aktywność Jazda na rowerze
Dom - praca - dom
Niedziela, 31 marca 2024 · dodano: 01.04.2024 | Komentarze 3
Nocna świąteczna 12-tka godz. 18-6 31.03/01.04.2024...a w zasadzie 17:30 - 5:30.Zachód słońca w pyle Sahary, zdjęcie oczywiście prosto z telefonu, bez żadnych poprawek:

Odnośnie awarii dysku mojego komputera i straty niektórych zdjęć - na karcie pamięci aparatu mam jeszcze RAW-y, będę je musiał jeszcze raz obrobić, jeśli będę chciał mieć zdjęcia w większej rozdzielczości, więc finalnie ubyło mi niewiele fotek :)
W tym tygodniu przyjdzie mi nowy dysk, SSD, więc w porównaniu do HDD to też powinien być jakiś plus w szybkości działania laptopa. Pewnie tylko przywracanie danych z moich kopii zapasowych zajmie mi dobrych kilka dni.
Kategoria Praca
- DST 15.51km
- Czas 00:45
- VAVG 20.68km/h
- VMAX 30.10km/h
- Temperatura 14.0°C
- Sprzęt Gazelle Orange C8
- Aktywność Jazda na rowerze
Dom - praca - dom
Sobota, 30 marca 2024 · dodano: 31.03.2024 | Komentarze 3
Nocna zmiana 22-6 30/31.03.2024.Po odespaniu nocki, ogarnięciu kilku spraw uruchomiłem swojego laptopa, włączyłem program do obróbki zdjęć i...dysk postanowił zakończyć swój dziesięcioletni żywot...
W związku z tym przez pewien czas może nie być u mnie wpisów ze zdjęciami. Szkoda też, że ostatnią kopię zapasową mam z początku stycznia, więc trochę zdjęć z okresu połowa stycznia - koniec marca mi przepadło, jednak wszystkie były już publikowane tutaj i na moim flog-u, więc jest to w sumie strata zdjęć w rozdzielczości powyżej 1600 pikseli.
Kończąc bardziej optymistycznie życzę wszystkim, którzy tu zaglądają Wesołych Świąt! :)
Kategoria Praca
- DST 48.63km
- Czas 02:17
- VAVG 21.30km/h
- VMAX 34.55km/h
- Temperatura 18.0°C
- Sprzęt Ecobike MX 500
- Aktywność Rower elektryczny
Częstochowa - Żarki Letnisko - Częstochowa
Środa, 27 marca 2024 · dodano: 29.03.2024 | Komentarze 3
W planach miałem podrzucenie kilku większych rzeczy do rodzinnego domu. Początkowo zastanawiałem się nad jazdą autobusem i pociągiem, jednak słoneczny, wyjątkowo ciepły dzień skusił mnie do skorzystania z roweru. Do sakw w mieszczuchu rzeczy się nie zmieściły, więc stwierdziłem, że jednak trzeba wybudzić elektryka z zimowego snu, do jego sakw wszystko się zmieściło i na styk udało mi się upchnąć aparat. Wyjazd tuż przed godziną 14, w pierwszą stronę wiatr mocno dało się we znaki, turlałem się w okolicy 18 km/h, więc to chyba był dobry wybór roweru, bo mieszczuchem, jeśli wypchał bym tak sakwy osiągał bym zapewne zawrotne 10-12 km/h. Powrót około godziny 17 i tu sytuacja już przyjemniejsza - cała droga z wiatrem, na liczniku średnio 30-35 km/h i ani razu nie skorzystałem ze wspomagania, a przy okazji znowu utwierdziłem się w przekonaniu, że Gazelle z piastą planetarną stawia dużo większe opory jazdy, niż ten elektryk z wyłączonym wspomaganiem...już wiosna, więc za jakieś dwa tygodnie chyba zamienię Gazelle na trekingową Meridę.Trasa: Częstochowa - Słowik - Korwinów - Zawodzie - Kolonia Borek - Osiny - Poraj - Masłońskie - Ostrów - gruntową wzdłuż torów - Żarki Letnisko - gruntową wzdłuż torów - Ostrów - Masłońskie - wzdłuż zbiornika w Poraju - Poraj - Osiny - Kolonia Borek - Zawodzie - Korwinów - Słowik - Częstochowa.
Jadąc w pierwszą stronę moją uwagę zwróciła czajka, która nawet nie była tak daleko, więc wyjątkowo zatrzymałem się na kilka zdjęć:

Czajka na obrzeżach Częstochowy © Kolzwer205

Czajka na obrzeżach Częstochowy © Kolzwer205

Czajka na obrzeżach Częstochowy © Kolzwer205

Czajka na obrzeżach Częstochowy © Kolzwer205

Czajka na obrzeżach Częstochowy © Kolzwer205

Czajka na obrzeżach Częstochowy © Kolzwer205

Czajka na obrzeżach Częstochowy © Kolzwer205

Czajki na obrzeżach Częstochowy © Kolzwer205

Droga wzdłuż Warty na obrzeżach Częstochowy (Bugaj) © Kolzwer205
Droga powrotna:

ELF-y 2 (22WEd-003 i 22WEd-007) jako poc. osobowy KS 40626 relacji: Gliwice - Częstochowa zbliżają się do peronu stacji Poraj (ujęcie od tyłu po kliknięciu w zdjęcie).
Wojewódzka przez Poraj i Osiny, DDR nawet całkiem spoko, jeśli nie jedzie się po niej rowerem szosowym, bo kilka skrzyżowań z prostopadłymi uliczkami to nie do końca niskie krawężniki, a zamiast na wprost dziwne zjazdy z ostrymi zakrętami, czyli taki polski wiejski standard...:

Poraj, ul. Częstochowska (DW 791) tuż przed wjazdem do miejscowości Osiny © Kolzwer205
Koło przejazdu w miejscowości Słowik spotkałem też lisa, miałem przejechać, bo stwierdziłem, że zaraz ucieknie, ale coś mnie tknęło, zawróciłem, wyciągnąłem aparat, żeby nie płoszyć go podczas tej czynności i ponownie do niego podjechałem. Co jeszcze fajniejsze chyba wzbudziłem jego zaufanie, bo mnie się tak nie bał, a ze strachem obserwował innych ludzi i samochody:

Lis spotkany przy torach w miejscowości Słowik. © Kolzwer205

Lis spotkany przy torach w miejscowości Słowik. © Kolzwer205

Lis spotkany przy torach w miejscowości Słowik. © Kolzwer205

Lis spotkany przy torach w miejscowości Słowik. © Kolzwer205

Lis spotkany przy torach w miejscowości Słowik. © Kolzwer205

Lis spotkany przy torach w miejscowości Słowik. © Kolzwer205

Lis spotkany przy torach w miejscowości Słowik. © Kolzwer205

Lis spotkany przy torach w miejscowości Słowik. © Kolzwer205

Lis spotkany przy torach w miejscowości Słowik. © Kolzwer205
Kategoria Do rodziny, Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
- DST 38.57km
- Czas 02:08
- VAVG 18.08km/h
- VMAX 32.18km/h
- Temperatura 11.0°C
- Sprzęt Gazelle Orange C8
- Aktywność Jazda na rowerze
Po mieście
Piątek, 22 marca 2024 · dodano: 22.03.2024 | Komentarze 3
Na początek rowerowego dnia dwie bliskie, dwukilometrowe jazdy po zakupy, bo za pierwszym razem nie zabrał bym się ze wszystkim. Po południu jazda na jarmark wielkanocny na placu Biegańskiego w Częstochowie - bardzo ubogo w tym roku, kupiłem niewielką palemkę z traw. Po przejściu obok kilkunastu stoisk ruszyłem na przejażdżkę [rzez dzielnice północne, przejeżdżając przez park miejski w formie lasu, czyli Las Aniołowski. Ogólnie taki szary dzień, podczas jazdy towarzyszyły mi spadające z nieba pojedyncze krople deszczu.Wieczorem, po powrocie do mieszkania jeszcze jeden dwukilometrowy wyjazd po drobne zakupy, na szczęście już nie kropiło.

Częstochowa - Las Aniołowski © Kolzwer205

Częstochowa - Las Aniołowski © Kolzwer205

Częstochowa - Las Aniołowski © Kolzwer205

Częstochowa - Las Aniołowski © Kolzwer205

Obowiązkowe zdjęcie roweru - Częstochowa - Las Aniołowski © Kolzwer205

Częstochowa - Las Aniołowski © Kolzwer205

Częstochowa - Las Aniołowski © Kolzwer205
Kategoria Miasto, Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
- DST 15.11km
- Czas 01:01
- VAVG 14.86km/h
- VMAX 27.88km/h
- Temperatura 2.8°C
- Sprzęt Gazelle Orange C8
- Aktywność Jazda na rowerze
Nad zbiornik Huty Częstochowa i wzdłuż Kucelinki
Wtorek, 19 marca 2024 · dodano: 19.03.2024 | Komentarze 5
Dzisiaj do pracy zostałem podwieziony samochodem, więc mając wolny czas po południu trzeba było jakoś nadrobić tą rowerową stratę. Temperatura późnym popołudniem już mało przyjazna do jazdy, więc wybrałem się blisko z nastawieniem na więcej zdjęć. Zdecydowałem się na pobliskie zbiorniki Huty Częstochowa, nad wodą jeszcze chłodniej, temperatura oscylowała w okolicy 1-1,3°C. Średnia prędkość to typowy efekt jazdy rowerem holenderskim w terenie wzdłuż Kucelinki :)Trasa: Częstochowa, dzielnice: Wrzosowiak, Raków: Estakada, al. Pokoju; Zawodzie-Dąbie, zbiorniki, gruntowymi drogami wzdłuż Kucelinki, Bugaj, wschodnim brzegiem Kucelinki; Raków: al. Pokoju, Estakada; Wrzosowiak.

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin i Stalownia Liberty Steel Poland © Kolzwer205

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Przy zbiorniku wodnym Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Stalownia Liberty Steel Poland, zbiornik wodny Huty Częstochowa, osiedle Kucelin. © Kolzwer205

Stalownia Liberty Steel Poland, zbiornik wodny Huty Częstochowa, osiedle Kucelin. © Kolzwer205

Industrialny zachód słońca za Stalownią Liberty Steel Poland - Częstochowa. © Kolzwer205

Industrialny zachód słońca za Stalownią Liberty Steel Poland - Częstochowa. © Kolzwer205

Industrialny zachód słońca za Stalownią Liberty Steel Poland - Częstochowa. © Kolzwer205

Industrialny zachód słońca za Stalownią Liberty Steel Poland - Częstochowa. © Kolzwer205

Zbiornik wodny Huty Częstochowa - osiedle Kucelin © Kolzwer205

Stalownia Liberty Steel Poland, zbiornik wodny Huty Częstochowa, osiedle Kucelin. © Kolzwer205

Kolejowe mosty nad rzeką Kucelinką w Częstochowie - pierwszym przebiega tor hutniczy, kolejnym łącznica D29-701, kolejnym łącznica D29-703 i ostatnim podwójny tor linii D29-61. © Kolzwer205

Kolejowe mosty nad rzeką Kucelinką w Częstochowie - pierwszym przebiega tor hutniczy, kolejnym łącznica D29-701, kolejnym łącznica D29-703 i ostatnim podwójny tor linii D29-61. W oddali widoczny most na ulicy Bugajskiej (DK-46). © Kolzwer205
Kategoria Miasto, Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
- DST 28.29km
- Czas 01:26
- VAVG 19.74km/h
- VMAX 37.15km/h
- Temperatura 8.5°C
- Sprzęt Gazelle Orange C8
- Aktywność Jazda na rowerze
Wieczorem do Kusiąt
Sobota, 16 marca 2024 · dodano: 17.03.2024 | Komentarze 5
Po odespaniu nocki zdecydowałem się wybrać na krótką przejażdżkę, tym bardziej, że trafiło się okienko pogodowe, padło na wzgórze w Kusiętach. Wyjazd w promieniach słońca, po dojechaniu na miejsce niestety chmury już je zasłoniły. Kilka ujęć ze szczytu i szybki powrót, deszcz złapał mnie niestety na obrzeżach Częstochowy, przestał padać, gdy mijałem dzielnicę Raków. Oczywiście na taką ewentualność byłem przygotowany, peleryna i nakolanniki jak zawsze się sprawdziły ;) Powrót do mieszkania około godziny 18:40.Trasa: Częstochowa: Wrzosowiak, Raków, Zawodzie-Dąbie - Kusięta - Częstochowa: Zawodzie-Dąbie, Raków, Wrzosowiak.

Widok w kierunku zachodnim ze wzgórza w Kusiętach © Kolzwer205

Widok w kierunku Częstochowy ze wzgórza w Kusiętach © Kolzwer205

Widok w kierunku Częstochowy ze wzgórza w Kusiętach, wyższe obiekty od lewej: kominy Walcowni Blach Grubych, biało-czerwony komin Elektrociepłowni "Fortum", bliżej prawej wieża Jasnej Góry, komin Koksowni Częstochowa Nowa i Bazylika archikatedralna Świętej Rodziny. © Kolzwer205

Widok w kierunku zachodnim ze wzgórza w Kusiętach - nadciąga deszcz © Kolzwer205

Widok w kierunku Częstochowy ze wzgórza w Kusiętach, w oddali Wzgórze Błeszno z masztem antenowym (co ciekawe wzgórze od 2004 roku podlega nie pod Błeszno, a pod dzielnicę Wrzosowiak) i moje osiedle © Kolzwer205

Widok w kierunku Częstochowy ze wzgórza w Kusiętach, niżej widoczna linia kolejowa 61 i znajdujący się tam przystanek osobowy Kusięta Nowe © Kolzwer205

Widok w kierunku Częstochowy ze wzgórza w Kusiętach - kilka kominów Walcowni Blach Grubych i EC Fortum © Kolzwer205

Widok w kierunku Częstochowy ze wzgórza w Kusiętach © Kolzwer205

Widok w kierunku północnym ze wzgórza w Kusiętach © Kolzwer205

Widok w kierunku północnym ze wzgórza w Kusiętach © Kolzwer205

Widok w kierunku północnym ze wzgórza w Kusiętach © Kolzwer205

© Kolzwer205

Widok w kierunku północno-wschodnim ze wzgórza w Kusiętach © Kolzwer205

Wiosenne akcenty....po zrobieniu zdjęcia zauważyłem i poczułem że stanąłem obok mrowiska :)) © Kolzwer205

Wiosenne akcenty w Kusiętach © Kolzwer205

Skała w Kusiętach © Kolzwer205

Przylaszczka w Kusiętach © Kolzwer205

Przylaszczka w Kusiętach © Kolzwer205

Przylaszczka w Kusiętach © Kolzwer205

Świeża asfaltowa ścieżka obok Estakady i modernizowanej DK91. © Kolzwer205
Kategoria Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
- DST 15.20km
- Czas 00:48
- VAVG 19.00km/h
- VMAX 33.61km/h
- Temperatura 8.0°C
- Sprzęt Gazelle Orange C8
- Aktywność Jazda na rowerze
Wieczorem do miasta
Niedziela, 10 marca 2024 · dodano: 14.03.2024 | Komentarze 3
Jazda na obrzeża, musiałem podskoczyć do swojej nastawni po pewną rzecz, wyjazd po godzinie dziewiętnastej, powrót po dwudziestej. Przed południem było w miarę ładnie, tylko wiało konkretnie, jednak musiałem trochę odpocząć po kilometrach pokonanych pieszo poprzedniego dnia. Wracając z nastawni dosłownie na styk udało mi się wyrobić przed deszczem.Trasa dzielnicami: Wrzosowiak - Raków - Zawodzie-Dąbie + powrót.
Jedno ujęcie cyknięte telefonem:

Częstochowa - Estakada © Kolzwer205
Poprzedniego dnia z kolei częstochowskie MPK obchodziło 65-lecie uruchomienia linii tramwajowej. Z tej okazji przygotowano wiele atrakcji, można było zwiedzić teren zajezdni wraz z przewodnikami z Częstochowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej, czyli m.in. ze mną :) Nie pamiętam ile grup przeprowadziłem przez zajezdnię, chyba przez ponad pół miesiąca nie chodziłem tyle km pieszo, co akurat tego dnia :)

4N1 #202 z 1958 roku wraz z doczepą wyprodukowaną w 1955 roku, po kliknięciu we wpis (w zdjęcie) poniżej widać także 102Na #628 z 1971 roku.
Oba tramwaje już dłuższy czas temu zostały odrestaurowane dzięki staraniom Częstochowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej we współpracy z MPK Częstochowa.
Montażem dekoracji na wagonach, poprzedniego wieczora (08.03) również zajmował się nasz klub CKMKM, niby zwykłe baloniki, chorągiewki, okrągłe naklejki i tablice na tramwaje, a zeszło nam na tym ponad 3 godziny.
Jak wyglądała część imprezy widać poniżej, mnie też tam koleżanka złapała w kadr :) :

102Na #628 oraz 4N1 #202 + 4ND #253 - wyjazd na paradę (dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie).


65 lat tramwajów w Częstochowie - 4N1 #202 + 4ND #253 oraz 102Na #628. Tramwaje pozują do zdjęć na przystanku przy pętli Raków dworzec PKP.
(DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W POWYŻSZE ZDJĘCIA).


Pętla Raków dworzec PKP (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Przystanek za pętlą Raków dworzec PKP

Przystanek za pętlą Raków dworzec PKP

Przystanek zajezdnia MPK.

Teren zajezdni MPK Częstochowa - tuż przed zjazdem do hali tramwajowej.

Teren zajezdni MPK Częstochowa - tuż przed zjazdem do hali tramwajowej.

Teren zajezdni MPK Częstochowa - zjazd do hali tramwajowej.


105Na #644, wagon z 1979 roku, przebudowany z typu 105N na 105Na w 1991 roku w zakładach Konstal, pełni jeszcze służbę liniową na linii nr 1 z uwagi na ograniczoną nośność wiaduktu nad torami hutniczymi w ciągu al. Pokoju.

Powyższe zdjęcie, tak po krótce i podsumowując - tramwaje stoją w zabytkowej hali pamiętającej początki otwarcia linii tramwajowej w 1959 roku. Hala wyposażona jest w kanały rewizyjne biegnące przez całą jej długość, w jej końcowej części znajduje się również myjnia tramwajowa.
Na pierwszym planie widzimy złożony odbierak prądu - pantograf połówkowy OTK-2, pneumatyczny ze sterowaniem elektrycznym, jaki montowany jest na tramwajach nowszej generacji. Za nim widoczny jest pantograf typu OTK-1, będący odbierakiem prądu typu linkowego - opuszczany jest przez motorniczego poprzez pociągnięcie linki przez otwór w dachu tramwaju. Montowane były głównie w tramwajach 102Na, 105N, 105Na.
W centralnej części zdjęcia widać wagon motorowy 4N1 #202 z 1958 roku wraz z doczepą 4ND #253 z 1955 roku. Tramwaj pełnił służbę liniową w Częstochowie do 1998 roku, a następnie został przeznaczony na pojazd gospodarczy i tak służył do czasu wypadku w 1997 roku. Od tego czasu aż do roku 2006 wagon niszczał "pod chmurką" na terenie MPK w Częstochowie. Pod naciskiem CKMKM, prowadzonych w mediach akcjach ówczesne władze zdecydowały się na jego renowację, tym samym od 31 sierpnia 2006 roku służy jako pojazd zabytkowy. Doczepa tramwaju jest natomiast starsza, pochodzi z 1955 roku, początkowo jeździła ona w Warszawie, później w 1968 roku trafiła do Szczecina, gdzie jeździła do 1996 roku, a następnie w 1998 roku ponownie wróciła do Warszawy. W 2011 roku CKMKM udało się sprowadzić ją do Częstochowy, a w 2018 roku doczekała się kapitalnego remontu.
Na tym samym, środkowym torze, stoi tramwaj 102Na #628 z 1971 roku, który pełnił służbę liniową w Częstochowie od 1973 do 1998 roku. Po tym okresie wagon został przeznaczony na pojazd gospodarczy, pełniąc tą funkcję do czerwca 2013 roku. Następnie członkowie CKMKM wraz z zarządem i niezastąpionymi pracownikami MPK podjęli się procesu odbudowy tramwaju w celu przeznaczenia go na pojazd zabytkowy. Warto zaznaczyć, że tramwaj ten pełniąc rolę pojazdu gospodarczego miał całkowicie zdemontowane fotele w sekcji "B", zaspawane ostatnie drzwi, wykonane drzwiczki/klapy rewizyjne z tyłu oraz na prawej tylnej burcie. Pierwszy wyjazd jako tramwaj zabytkowy odbył 8 marca 2015 roku. Dla ciekawskich zdjęcia z wyjazdu w 2015 roku i linki do starszych zdjęć przed renowacją: (klik)
Po lewej widoczny jest tramwaj 105Na #628, wagon z 1979 roku, przebudowany z typu 105N na 105Na w 1991 roku w zakładach Konstal, pełni jeszcze służbę liniową na linii nr 1 z uwagi na ograniczoną nośność wiaduktu nad torami hutniczymi w ciągu al. Pokoju.
Po prawej stronie widać już znacznie nowszy tramwaj - 129Nb #623, czyli TWIST pierwszej generacji, który został zakupiony do obsługi powstałej w 2012 roku linii tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak i Raków (przystanek końcowy Stadion Raków). Częstochowskie MPK posiada siedem sztuk tego typu tramwajów. Dla uzupełnienia pełnej częstochowskiej floty tramwajowej na tym zdjęciu brakuje jedynie TWIST-a drugiej generacji, których w Częstochowie kursuje obecnie dziesięć sztuk.
Był to bardzo udany dzień, jako członek CKMKM oprowadzając grupy zwiedzających wypadłem nawet z rachuby, który to już raz. W historii dni otwartych podczas tegorocznych, jak wspomniałem na początku frekwencja była rekordowa, ale co najważniejsze wszystko odbyło się bez incydentów.
Za dodatkową i nieocenioną pomoc podczas tego dnia dziękujemy także kilku członkom Klubu Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi.
Kategoria Miasto
- DST 25.12km
- Czas 01:17
- VAVG 19.57km/h
- VMAX 30.24km/h
- Temperatura 6.5°C
- Sprzęt Gazelle Orange C8
- Aktywność Jazda na rowerze
Wieczorem po mieście
Środa, 28 lutego 2024 · dodano: 29.02.2024 | Komentarze 3
Wieczorna krótka przejażdżka po mieście, wyjazd o godzinie 19, powrót około 20:30. Do pracy podwożą mnie samochodem, więc jakieś km trzeba wykręcić...i w sumie nawet trochę więcej ich wpada ;)Trasa dzielnicami Częstochowy: Wrzosowiak - Raków - Zawodzie-Dąbie - Śródmieście - Trzech Wieszczów - Stradom - Wrzosowiak.
Na szybko dwa ujęcia z telefonu:

Częstochowa - most nad Wartą łączący ul. Drogowców i ul. Srebrną © Kolzwer205

Częstochowa - most nad Wartą łączący ul. Drogowców i ul. Srebrną © Kolzwer205
Kategoria Miasto