Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 49945.35 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.41 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2008: 916,9 km
- rok 2009: 567,13 km
- rok 2010: 284,46 km
- rok 2011: 1086,27 km
- rok 2012: 1138,93 km
- rok 2013: 5128,5 km
- rok 2014: 5630,4 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019: 7175 km
- rok 2020: 8429 km
- rok 2021: 5509 km
- rok 2022: 5303 km (od połowy roku przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy)
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: 7379,01 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2025: 3104,59 km (łącznie z rowerem elektrycznym, stan na 30.07.2025)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 182 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu
Ogólnopolska Galeria Kolejowa
Częstochowska Galeria Komunikacyjna


Darmowe fotoblogi



Moje rowerowe początki klik
Więcej o mnie.

2025: button stats bikestats.pl
łącznie z elektrycznym: ODO: 3104,59 km AVG: 20,97 km/h TRP: 168 (stan na 30.07.2025)

2024: button stats bikestats.pl
łącznie z elektrycznym: ODO: 7379,01 km AVG: 20,28 km/h TRP: 265

2023: button stats bikestats.pl
łącznie z elektrycznym: ODO: 6738,44 km AVG: 21,24 km/h TRP: 116

2022: button stats bikestats.pl
2021: button stats bikestats.pl
2020: button stats bikestats.pl
2019: button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Kolzwer205.bikestats.pl

Archiwum bloga

Dom - praca - dom

Poniedziałek, 2 grudnia 2024 · dodano: 02.12.2024 | Komentarze 6

Dzisiaj więcej organizacyjno-biurowych spraw, czyli podjazd do biura przepustek, do działu personalnego i na koniec na drugą część odbywającego się co pół roku szkolenia okresowego pracowników kolejowych od godz. 14 do 18, także wyszło z tym wszystkim w sumie 4,5 godziny zamiast ośmiu ;)

Podrzucam ostatnią część zdjęć z dwudniowej wizyty zimy w mojej okolicy, 23.11.2024, wtedy pojechałem pociągiem na przystanek Masłońskie Natalin i przeszedłem już na piechotę do Żarek Letniska, oczywiście jak najwięcej wzdłuż kolejowego szlaku:


23.11.2024. Szlak: Myszków - Poraj, linia D29-1. Gama 111Ed-079 "Arek" mija miejscowość Masłońskie, kierując się w stronę Częstochowy. W tle widoczny jest fragment przystanku osobowego Masłońskie Natalin.


23.11.2024. Masłońskie


23.11.2024. Szlak: Poraj - Myszków, linia D29-1. TRAXX DC3 E594-012 jedzie w kierunku Zawiercia, mijając pogranicze miejscowości Masłońskie i Ostrów.


23.11.2024. Szlak: Myszków - Poraj, linia D29-1. FLIRT (ED160-007) jako poc. IC 4560 "Kormoran" relacji: Wisła Uzdrowisko - Olsztyn Główny mija pogranicze miejscowości Masłońskie i Ostrów.


23.11.2024. Masłońskie


23.11.2024. Szlak: Myszków - Poraj, linia D29-1. EU07-242 ze składem "gazówek" mija miejscowość Żarki Letnisko, kierując się w stronę Częstochowy.
Kategoria Praca


Dom - praca - dom

Niedziela, 1 grudnia 2024 · dodano: 01.12.2024 | Komentarze 6

Zmiana 6-14, dzisiaj było tak trochę mrocznie, poranek był na lekkim minusie i do tego bardzo mglisty, a sama mgła utrzymywała się jeszcze do godziny 10:30.

Podrzucam przed ostatnią część ujęć z 22 i 23 listopada, kiedy to było biało i podskoczyłem pociągiem w rodzinną okolicę:

22.11.2024. Szlak: Myszków - Poraj, linia D29-1. FLIRT (ED160-032) jako poc. IC 4526 "Doker" relacji: Katowice - Gdynia Główna mija miejscowość Żarki Letnisko.


22.11.2024. Żarki Letnisko


22.11.2024. Szlak: Poraj - Myszków, linia D29-1. Vectron EU46-504 jedzie w kierunku Łaz, mijając miejscowość Żarki Letnisko.


23.11.2024. Masłońskie - dodatkowe ujęcia po kliknięciu w powyższe zdjęcie.


23.11.2024. Szlak: Poraj - Myszków, linia D29-1. Gama 111Ed-034 jedzie luzem w kierunku Zawiercia, mijając miejscowość Masłońskie.


23.11.2024. Szlak: Poraj - Myszków, linia D29-1. "Siódemki" EU07-441 i EU07-399 prowadzą skład węglarek w kierunku Łaz, mijając miejscowość Masłońskie.
Kategoria Praca


Dom - praca - dom

Sobota, 30 listopada 2024 · dodano: 30.11.2024 | Komentarze 0

Zmiana 6-14, po południu wyjrzało słońce, więc miło się wracało :)

Tak, by we wpisie nie było nudno, kontynuując serię krótkiej zimy z 22 i 23 listopada podrzucam kolejne ujęcia:

22.11.2024. Szlak: Poraj - Myszków, linia D29-1. ET22-658 mija miejscowość Żarki Letnisko, kierując się w stronę Łaz.


22.11.2024. Żarki Letnisko


22.11.2024. Szlak: Poraj - Myszków, linia D29-1. Słowacka lokomotywa o podwójnym oznaczeniu - 131 046-5/131 045-7 mija miejscowość Żarki Letnisko, kierując się w stronę Łaz.


23.11.2024. Szlak: Poraj - Myszków, linia D29-1. FLIRT (ED160-032) jako poc. IC 5427 "Doker" relacji: Gdynia Główna - Katowice mija miejscowość Masłońskie.


23.11.2024. Szlak: Poraj - Myszków, linia D29-1. ET22-707 mija miejscowość Masłońskie, kierując się w stronę Łaz.


23.11.2024. Szlak: Poraj - Myszków, linia D29-1. Gama 111Ed-076 "Wojtek" ze składem cystern mija przystanek osobowy Masłońskie Natalin, kierując się w stronę Łaz.
Kategoria Praca


Dom - praca -dom

Piątek, 29 listopada 2024 · dodano: 29.11.2024 | Komentarze 3

Zmiana 6-18. Szary i deszczowy dzień, poza jedną słoneczną godziną. Miałem to szczęście, że kiedy się przemieszczałem była tylko lekka mżawka, a nie jakiś mocny opad, a wieczorem to już całkiem bezdeszczowo. Dzisiaj dodatkowo dzień szkoleń okresowych, które na stanowiskach kolejowych odbywają się co pół roku, więc musiałem też podjechać w okolicę drugiego posterunku i tym samym dystans delikatnie się wydłużył ;)

Podrzucam kolejny pakiet kilku zdjęć z poprzedniej dwudniowej wizyty zimy 22 listopada, gdy pojechałem pociągiem do rodzinnej miejscowości Żarki Letnisko:

22.11.2024. Szlak: Myszków - Poraj, linia D29-1. Gama 111Ed-101 "Kuba" jedzie w kierunku Częstochowy, mijając miejscowość Żarki Letnisko.


22.11.2024. Żarki Letnisko


22.11.2024. Żarki Letnisko


22.11.2024. Żarki Letnisko


22.11.2024. Szlak: Poraj - Myszków, linia D29-1. FLIRT (ED160-013) jako poc. IC 5427 "Doker" relacji: Gdynia Główna - Katowice mija miejscowość Żarki Letnisko.


22.11.2024. Szlak: Poraj - Myszków, linia D29-1. Impuls (35WE-007) jako poc. osobowy KS 40673 relacji: Częstochowa - Gliwice zbliża się do peronów po. Żarki Letnisko.

Pewnie w połowie grudnia zabiorę się też za publikację dziewięciu zaległych wpisów z początku sierpnia ;)
Kategoria Praca


Dom - praca - dom

Czwartek, 28 listopada 2024 · dodano: 28.11.2024 | Komentarze 6

Zmiana 6-18. Udało mi się wstrzelić przed porannym opadem, w drodze powrotnej też już nie padało ;)

A bym już zapomniał - w drodze powrotnej o mało nie zostałem rozjechany na DDR-ce biegnącej wzdłuż DK 91, bo kobitka chyba pomyliła swój samochód na niemieckich blachach z rowerem, skracając sobie drogę od stacji benzynowej przy KFC w kierunku Estakady, jadąc spory kawałek częściowo po chodniku, częściowo stroną dla rowerów...

Podrzucam też część zdjęć z 22 listopada, kiedy to na dwa dni zrobiło się biało i pojechałem do rodziny, oczywiście pociągiem:

22.11.2024. ELF II (22WEd-001) jako poc. KS 40149 relacji: Tarnowskie Góry - Częstochowa zatrzymuje się w peronach przystanku osobowego Częstochowa Raków, położonego w rejonie stacji Częstochowa Towarowa, linia D29-1. (Dodatkowe ujęcie po kliknięciu w zdjęcie).


Żarki Letnisko (Dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie).


Żarki Letnisko (Dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie).


Żarki Letnisko (Dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie).


22.11.2024. Szlak: Myszków - Poraj, linia D29-1. FLIRT (EN75-004) jako poc. osobowy KS 40620 relacji: Gliwice - Częstochowa rozpędza się po odjeździe z po. Żarki Letnisko.


22.11.2024. Szlak: Poraj - Myszków, linia D29-1. TRAXX (E186-943) mija miejscowość Żarki Letnisko, kierując się w stronę Zawiercia.




Kategoria Praca


Dom - praca - dom

Sobota, 16 listopada 2024 · dodano: 17.11.2024 | Komentarze 8

Zmiana 6-14.
Tak, żeby nie było "goło" wstawiam zaległe ujęcia z 11-go listopada, przejazdy zorganizowane zostały przez MPK Częstochowa i Częstochowski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej:

Mnie do zabezpieczenia kursów przydzielono właśnie powyższy tramwaj 4N1, to był jeden z chłodniejszych dni w ostatnim okresie, frekwencja jednak dopisała, a otwieranie i zamykanie drzwi na każdym przystanku też sprawiało, że było cieplej, więcej zdjęć bezpośrednio na moim fotoblogu, po kliknięciu w zdjęcie.
102Na #628 gotowy do wyjazdu na linię z okazji Święta Niepodległości - zajezdnia MPK Częstochowa
102Na #628 gotowy do wyjazdu na linię z okazji Święta Niepodległości - zajezdnia MPK Częstochowa © Kolzwer205
Kategoria Praca


Miasto - rozwiesić rozkłady jazdy na przystankach

Sobota, 9 listopada 2024 · dodano: 09.11.2024 | Komentarze 4

Klejenie rozkładów jazdy na przystankach, stąd niska średnia, ogólnie zajęło mi to ponad dwie godziny, a to tylko 1/4 linii, temperatura też mało sprzyjająca. W ramach Święta Niepodległości 11 listopada na trasy w Częstochowie wyruszą zabytkowe tramwaje 4N1 z doczepą 4ND oraz 102Na, wydarzenie organizują MPK w Częstochowie oraz nasz Częstochowski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej, mnie także przypada wtedy zabezpieczenie kursów "eNki" na linii nr 2 :)

ul. Jesienna








Kategoria Miasto


Dom - praca - dom

Środa, 6 listopada 2024 · dodano: 06.11.2024 | Komentarze 4

Zmiana 6-18.
Rankiem w drodze do pracy był przymrozek, na trawie pojawił się szron, gdy już się rozjaśniło w pobliżu posterunku, oprócz lisa, którego nie udało mi się uwiecznić spacerowała też sarna - zdjęcia zrobione telefonem... przez lornetkę:





Po południu działała podbijarka:


Przed zmianą miałem jeszcze widok na wieczorne kolorowe niebo:

Jedyny minus tylko taki, że do tej pory nie jest tam odkręcone ogrzewanie, a dwa niewielkie grzejniki elektryczne sprawiają, że temperatura nie przekracza 17°C w dzień. Do pracy siedzącej to trochę mało. Na nockach podobno jest zimniej - mnie przynajmniej nocki nie wypadają w tym miesiącu na tym posterunku ruchu.

Kategoria Praca


  • DST 34.39km
  • Czas 01:34
  • VAVG 21.95km/h
  • VMAX 35.03km/h
  • Temperatura 11.0°C
  • Sprzęt Ecobike MX 500
  • Aktywność Rower elektryczny

Miasto

Wtorek, 29 października 2024 · dodano: 29.10.2024 | Komentarze 4

Jazda po mieście w celu rozładowania baterii do odpowiedniego poziomu pozwalającego na dłuższe przechowywanie, czyli około 80% - odstawiam Ecobike go na sen zimowy :)
Przypomniałem sobie, dlaczego rzadko jeżdżę do miasta wieczorem, ale książkę z empiku trzeba było jakoś odebrać. Dzisiaj niewiele brakowało, a miał bym zderzenie w alejach z innym rowerzystą, który to niespodziewanie odbił w bok przecinając mi drogę dosłownie na centymetry. Nawet nie spojrzał za siebie przed tym manewrem i po chwili prawie wjechał też pod samochód, którego kierowca również miał dobre hamulce... Na wyjeździe z jednej z osiedlowych uliczek o mały włos nie rozjechało mnie też rozpędzone BMW, które również wymusiło pierwszeństwo przed innym samochodem.

Trasa: Wrzosowiak, Raków, Zawodzie-Dąbie, Stare Miasto, Śródmieście, Podjasnogórska, Śródmieście, Trzech Wieszczów, Raków, Stradom, Wrzosowiak.

Zdjęć żadnych nie robiłem, ale w ramach uzupełnienia foto dodaję serię zdjęć pewnego klasyka z tegorocznego czerwcowego wyjazdu do Łazisk Górnych w ramach Industriady - Skoda Octavia z 1963 roku:

Dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie.

Stojący obok Romet Komar MR 231

  • DST 43.30km
  • Czas 03:10
  • VAVG 13.67km/h
  • VMAX 36.26km/h
  • Temperatura 19.8°C
  • Sprzęt Cube Aim Race Allroad Custom
  • Aktywność Jazda na rowerze

Na kolejowe łowy w okolicy Prudnika

Poniedziałek, 28 października 2024 · dodano: 24.11.2024 | Komentarze 7

Czwarty mój wyjazd na Podsudecką Magistralę Kolejową w tym roku, a w zasadzie już czwarty w tym miesiącu, trwają tam objazdy, dzięki czemu ruch jest większy, niż zazwyczaj, więc trzeba korzystać :) Wycieczka nastawiona już typowo na zdobycie kolejowych ujęć, dlatego nie ma co patrzeć na średnią, bo jeździłem bardzo spacerowym tempem, pomijając momenty, gdy gnałem, żeby złapać skład we wcześniej obejrzanym miejscu. Pod względem uchwyconych składów to był szczęśliwy dzień, choć sam początek się tak nie zapowiadał.

Pociąg osobowy, który miał przyjechać z Gliwic już na wstępie mocno się opóźniał, a był to skład, który po zmianie czoła planowo powinien zawieść mnie na przesiadkę w Katowicach. Opóźnienie wzrosło do 35 minut i 15 minut przesiadkowej rezerwy już nie starczyło. Przez remont w Katowicach, brak jednego z peronów inne składy też nie mogą czekać zbyt długo, zresztą najczęściej maksymalny czas oczekiwania innych pociągów na te opóźnione to 10 minut. Plan zmieniłem w drodze, dojeżdżając do końca relacji, czyli do Gliwic. Tam przesiadłem się na pociąg osobowy do Kędzierzyna-Koźla, a w Kędzierzynie-Koźlu na pociąg jadący do Brzegu przez planowany Prudnik. Powyższe pociągi dobrze skomunikowane, na przesiadkę przy każdym około 10-15 minut, takie kombinacje też kosztowały mnie 36 zł więcej. Na miejscu zameldowałem się z ponad godzinnym opóźnieniem w stosunku do pierwotnego planu podróży TLK "Szczeliniec", ale ważne, że udało się dotrzeć i nie przepadł mi bilet powrotny. Po zmroku przejechałem jeszcze ulicami Prudnika i udałem się na pociąg powrotny o 18:17, punktualnie dotarłem do Gliwic, a po przesiadce osobowym do Częstochowy, meldując się w mieszkaniu o 22:10 :)

Trasa: Częstochowa Osobowa PKP; Prudnik - Łąka Prudnicka - Szybowice - Nowy Las - Szybowice - Łąka Prudnicka - Las Niemysłowicki - Prudnik; Częstochowa Raków PKP.

Mapka:


Fotorelacja z tego dnia:

Kędzierzyn-Koźle, po lewej SA137-003 jako poc. osobowy Regio-46623 relacji: Kędzierzyn-Koźle - Brzeg, którym kontynuowałem swoją podróż, po środku EN57-2017 jako poc. Regio 94935 relacji: Gliwice - Kędzierzyn-Koźle, który przywiózł mnie na miejsce, a za nim jeszcze widoczny jest Impuls do Opola Głównego.


SA137-003 na stacji Kędzierzyn-Koźle.


28.10.2024. SA137-003 jako poc. Regio 46623 relacji: Kędzierzyn-Koźle - Brzeg odjeżdża ze stacji Prudnik, linia kolejowa D29-137.

Przejeżdżając pociągiem osobowym przez Twardawę widziałem już, że stał tam uruchomiony skład z maszyną DB Cargo na czele, miałem nadzieję, że będzie jechał niedługo za moim pociągiem osobowym. W Prudniku na jednym z torów stał również wygaszony ST44 PKP Cargo ze składem węglarek, ustawiony czołem w kierunku Nysy, tutaj też miałem nadzieję, że w ciągu dnia się uruchomi i ruszy w moim kierunku, dlatego mając na uwadze powyższe dwa składy szybko udałem się na pierwszą z miejscówek.
Zanim dojechałem do torów moją uwagę zwróciło spore ptaszysko, aż cofnąłem się, żeby zrobić mu zdjęcia, na portretowe jednak nie był chętny i szybko odwrócił się do mnie czterema literami:
Na podwórku w Prudniku
Na podwórku w Prudniku © Kolzwer205

Na podwórku w Prudniku
Na podwórku w Prudniku © Kolzwer205


Podsudecka Magistrala Kolejowa w Prudniku
Podsudecka Magistrala Kolejowa w Prudniku © Kolzwer205

Podsudecka Magistrala Kolejowa i widok w kierunku stacji Prudnik
Podsudecka Magistrala Kolejowa i widok w kierunku stacji Prudnik © Kolzwer205

Co do pierwszego widzianego tego dnia składu w Twardawie, nie myliłem się:


Szlak: Prudnik - Nowy Świętów, linia D29-137. TEM2-013 jedzie magistralą podsudecką w kierunku Nysy, mijając obrzeża Prudnika.

Podsudecka Magistrala Kolejowa w Prudniku - szlak w kierunku Nowego Świętowa
Podsudecka Magistrala Kolejowa w Prudniku - szlak w kierunku Nowego Świętowa © Kolzwer205

Podsudecka Magistrala Kolejowa w Prudniku - szlak w kierunku Nowego Świętowa
Podsudecka Magistrala Kolejowa w Prudniku - szlak w kierunku Nowego Świętowa © Kolzwer205


Szlak: Nowy Świętów - Prudnik, linia D29-137. SA103-013 jako poc. osobowy Regio 64624 relacji: Brzeg - Kędzierzyn-Koźle zbliża się do stacji w Prudniku (dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie).

Po powyższym składzie osobowym przyszedł czas na zmianę miejscówki, odjechałem od torów, mijając ukwiecone jeszcze pola, które też zatrzymały mnie na chwilę:

Pole na obrzeżach Prudnika
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205

Pole na obrzeżach Prudnika
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205

Pole na obrzeżach Prudnika
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205

Pole na obrzeżach Prudnika
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205

Pole na obrzeżach Prudnika
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205

W tym momencie z oddali usłyszałem syrenę pociągu, zaskoczyło mnie to w tak krótkim odstępie czasu, w sprinterskim tempie wróciłem się na żelazny szlak, po drodze na wybojach widziałem, jak z kieszeni wypadają mi okulary rowerowe, ale nie zatrzymałem się, żeby zdążyć dojechać do torów i znaleźć jeszcze w ostatnich sekundach odpowiednią lukę pomiędzy przytorową roślinnością:


Szlak: Prudnik - Nowy Świętów, linia D29-137. 15D-105 i 6Dg-182 jadą podsudecką magistralą w kierunku Nysy, mijając obrzeża Prudnika.

Dwa składy towarowe pojechały, więc stwierdziłem, że teraz mam pewnie godzinę, albo i więcej, zanim pojawi się tutaj coś kolejnego. Wróciłem na poprzednie miejsce, zabierając po drodze okulary.

Pole na obrzeżach Prudnika
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205

Pole na obrzeżach Prudnika
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205

Pole na obrzeżach Prudnika
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205

Na obrzeżach Prudnika
Na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205

Łąka Prudnicka
Łąka Prudnicka © Kolzwer205

Łąka Prudnicka
Łąka Prudnicka © Kolzwer205

Łąka Prudnicka
Łąka Prudnicka © Kolzwer205

Jesienne liście klonu
Jesienne liście klonu © Kolzwer205

Jesienne liście klonu
Jesienne liście klonu © Kolzwer205

Jesienne liście klonu
Jesienne liście klonu © Kolzwer205

Łąka Prudnicka
Łąka Prudnicka © Kolzwer205

Łąka Prudnicka i mój Cube
Łąka Prudnicka i mój Cube © Kolzwer205

Łąka Prudnicka
Łąka Prudnicka © Kolzwer205

Łąka Prudnicka
Łąka Prudnicka © Kolzwer205

Łąka Prudnicka
Łąka Prudnicka © Kolzwer205

Łąka Prudnicka
Łąka Prudnicka © Kolzwer205

Łąka Prudnicka - jesienne liście
Łąka Prudnicka - jesienne liście © Kolzwer205

Łąka Prudnicka
Łąka Prudnicka © Kolzwer205

Łąka Prudnicka
Łąka Prudnicka © Kolzwer205

Łąka Prudnicka
Łąka Prudnicka © Kolzwer205

Łąka Prudnicka
Łąka Prudnicka © Kolzwer205

Łąka Prudnicka
Łąka Prudnicka © Kolzwer205

Fotografując te jesienne motywy usłyszałem z oddali tak, jak by jadący pociąg, wyjrzałem zza drzew, faktycznie jechał i to nie byle co, bo M62 Rail Polski, wcześniej nie trąbił i był już blisko. Poprzednią miejscówkę zaczynał już mijać, a ja do kolejnej, na przejeździe kolejowym miałem jednak kawałek. Po wcześniejszej obserwacji terenu z poprzednich wyjazdów wiedziałem jednak, że na łuku będzie miał tymczasowe ograniczenie do 20 km/h będące jeszcze skutkiem wrześniowych powodzi i jest cień nadziei, że dojadę do przejazdu maksymalnie pół minuty przed nim, ruszam w pogoń. Rower na tej polnej drodze miał prawdziwy test wytrzymałościowy, bo niewiele dziur ominąłem, poprzednią trekkingową Meridą nie udało by mi się utrzymać tam odpowiedniego tempa, dosłownie z wywalonym jęzorem zdążyłem:

M62M-002 jedzie w kierunku Nysy szlakiem linii D29-137: Prudnik - Nowy Świętów, mijając obrzeża Łąki Prudnickiej.
M62M-002 rozpędza się na szlaku linii D29-137: Prudnik - Nowy Świętów, kierując się w stronę Nysy i mijając obrzeża Łąki Prudnickiej. © Kolzwer205

Obrzeża Łąki Prudnickiej
Obrzeża Łąki Prudnickiej © Kolzwer205

Obrzeża Łąki Prudnickiej
Obrzeża Łąki Prudnickiej © Kolzwer205

Obrzeża Łąki Prudnickiej
Obrzeża Łąki Prudnickiej © Kolzwer205

Łąka Prudnicka i widok w kierunku Niemysłowic
Łąka Prudnicka, widok w kierunku Niemysłowic i kościoła Św. Anny © Kolzwer205

Łąka Prudnicka i widok w kierunku Niemysłowic
Łąka Prudnicka i widok w kierunku Niemysłowic © Kolzwer205

Przyszedł czas na drugie śniadanie, a po nim odjechałem na dalsze miejscówki w Szybowicach. Miejsca do fotografowania składów przy torach nie wszędzie są dobre, często tor przebiega wyżej od idącej wzdłuż niego drogi, a dodatkowo jest zasłonięty przez różne krzewy. Będąc znowu w takim niefortunnym miejscu i spory kawałek od kolejnej miejscówki nadającej się do zdjęcia usłyszałem syrenę nadjeżdżającego składu. Znowu musiałem dość szybko cofać się na poprzedni plener w okolicy przejazdu :))


Szlak: Prudnik - Nowy Świętów, linia D29-137. 311D-18 jedzie podsudecką magistralą w kierunku Nysy, mijając obrzeża wsi Łąka Prudnicka. (Dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie).

Podsudecka Magistrala Kolejowa, szlak z Prudnika do Nowego Świętowa w Szybowicach
Podsudecka Magistrala Kolejowa, szlak z Prudnika do Nowego Świętowa w Szybowicach © Kolzwer205

Szybowice
Szybowice - wprawne oko dostrzeże dwie sarny © Kolzwer205

Szybowice - widok na pasma Sudetów
Szybowice - widok na pasma Sudetów © Kolzwer205

TEM2-013 jedzie szlakiem linii D29-137: Nowy Świętów - Prudnik, mijając Szybwice.
TEM2-013 jedzie szlakiem linii D29-137: Nowy Świętów - Prudnik, mijając Szybowice. © Kolzwer205

TEM2-013 jedzie szlakiem linii D29-137: Nowy Świętów - Prudnik, mijając Szybwice.
TEM2-013 jedzie szlakiem linii D29-137: Nowy Świętów - Prudnik, mijając Szybowice. © Kolzwer205

TEM2-013 jedzie szlakiem linii D29-137: Nowy Świętów - Prudnik, mijając Szybwice.
TEM2-013 jedzie szlakiem linii D29-137: Nowy Świętów - Prudnik, mijając Szybowice. © Kolzwer205


Szlak: Prudnik - Nowy Świętów, linia D29-137. SM42-2493 i pracująca na popychu TEM2-101 prowadzą skład węglarek w kierunku Nysy, mijając wieś Szybowice.



Szybowice, droga w pobliżu torów i przystanku osobowego na linii D29-137.
Szybowice, droga w pobliżu torów i przystanku osobowego na linii D29-137. © Kolzwer205

Szybowice - widok w kierunku Prudnika
Szybowice - widok w kierunku Prudnika © Kolzwer205

Szybowice
Szybowice © Kolzwer205

Szybowice
Szybowice © Kolzwer205

Szybowice
Szybowice © Kolzwer205

Po wykonaniu powyższych ujęć w pobliżu przejazdu usłyszałem syrenę pociągu, po tylu innych pociągach, które wcześniej przejechały teraz miałem już nadzieję, że to będzie właśnie skład, który stał wygaszony w Prudniku, wróciłem w okolicę przejazdu:


Szlak: Prudnik - Nowy Świętów, linia D29-137. ST44-1246 z próżnym składem węglarek mija wieś Szybowice, kierując się w stronę Nysy. (Dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie).
Szlak niezelektryfikowany, słońce idealnie zagrało, w tle przebijają się jesienne drzewa, maszyna wypuściła spaliny rozpędzając się przed kolejnym wzniesieniem, wszystko ułożyło się tak, jak pierwotnie chciałem - właśnie dla takiego zdjęcia ST44 pojechałem w tamte rejony :)

Następnie miał już nadjechać planowy skład osobowy, żeby nie stać w tym samym miejscu podjechałem w okolicę przejazdu w Nowym Lesie.


Szlak: Prudnik - Nowy Świętów, linia D29-137. SA103-013 jako poc. osobowy Regio 46625 relacji: Kędzierzyn-Koźle - Brzeg mija miejscowość Nowy Las w gminie Głuchołazy.

Przerwa dylatacyjna i tymczasowe połączenie torów na szlaku linii D29-137, pewnie zostało po wrześniowych podtopieniach
Przerwa dylatacyjna i tymczasowe połączenie torów za pomocą łubków (te prostokątne kawałki metalu z otworami, dociśnięte do szyjki szyny) i imadeł na szlaku linii D29-137, pewnie zostało po wrześniowych podtopieniach © Kolzwer205


Przerwa dylatacyjna i tymczasowe połączenie torów na szlaku linii D29-137.


Szlak: Prudnik - Nowy Świętów, linia D29-137. Class 66248 podąża w kierunku Nysy, mijając tereny wsi Szybowice.


Szlak: Nowy Świętów - Prudnik, linia D29-1. SA137-003 jako poc. osobowy Regio 64626 relacji: Brzeg - Kędzierzyn-Koźle zbliża się do przystanku osobowego Szybowice. (Dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie).

Szybowice i Sudety
Szybowice i Sudety © Kolzwer205

Stado saren na polu w Szybowicach
Stado saren na polu w Szybowicach © Kolzwer205

Stado saren na polu w Szybowicach
Stado saren na polu w Szybowicach © Kolzwer205

Stado saren na polu w Szybowicach
Stado saren na polu w Szybowicach © Kolzwer205

Szybowice
Szybowice © Kolzwer205

Szybowice
Szybowice © Kolzwer205

Szybowice
Szybowice © Kolzwer205

Szybowice - Podsudecka Magistrala Kolejowa i widok w kierunku Prudnika
Szybowice - Podsudecka Magistrala Kolejowa i widok w kierunku Prudnika © Kolzwer205

Szybowice
Szybowice i szóstka saren na polu © Kolzwer205


Szlak: Nowy Świętów - Prudnik, linia D29-137. ST48-049 i pracująca na popychu ST48-069 prowadzą popołudniową porą ładowny skład węglarek w kierunku Kędzierzyna-Koźla, mijając wieś Szybowice.


ST48-069 na popychu



Szybowice i babie lato lśniące na ściernisku
Szybowice i babie lato lśniące na ściernisku © Kolzwer205

Szybowice
Szybowice © Kolzwer205

Szybowice
Szybowice © Kolzwer205

Szybowice
Szybowice © Kolzwer205

Szybowice
Szybowice © Kolzwer205

Szybowice
Szybowice © Kolzwer205

ST48-069 na szlaku Prudnik - Nowy Świętów mija Szybowice, maszyna wracała po pracy na popychu poprzedniego
ST48-069 na szlaku Prudnik - Nowy Świętów mija Szybowice, maszyna wracała po pracy na popychu poprzedniego "złapanego" składu. Zdjęcie zrobiłem tak bardziej z ciekawości, bo to już nie były warunki dla mojego aparatu do fotografowania w ruchu i sporo namęczyłem się później przy obróbce, żeby to jako tako wyglądało chociaż w małej rozdzielczości. © Kolzwer205

Obrzeża Lasu Niemysłowickiego
Obrzeża Lasu Niemysłowickiego © Kolzwer205

Obrzeża Lasu Niemysłowickiego
Obrzeża Lasu Niemysłowickiego, na zdjęciach wyszło trochę jaśniej, niż było już w rzeczywistości. Zrobiłem sobie tutaj krótką przerwę na batona, przejeżdżając przez las było już ciemno. Po dojeździe do Prudnika postanowiłem zajrzeć jeszcze do parku miejskiego, na jednym ze zdjęć w internecie widziałem, że tamtejsza zabytkowa altana bywa czasem podświetlona.

Park miejski w Prudniku
Park miejski w Prudniku © Kolzwer205

Park miejski w Prudniku
Park miejski w Prudniku © Kolzwer205

Park miejski w Prudniku
Park miejski w Prudniku © Kolzwer205

Zabytkowa altana muzyczna z 1887 roku w parku miejskim, w Prudniku.
Zabytkowa altana muzyczna z 1887 roku w parku miejskim, w Prudniku. Z podświetleniem altany nie miałem jednak szczęścia, ważne, że to było dzisiaj na kolejowym szlaku :)

Park miejski w Prudniku
Park miejski w Prudniku © Kolzwer205

Prudnik - Urząd miejski przy ul. Tadeusza Kościuszki
Prudnik - Urząd miejski przy ul. Tadeusza Kościuszki © Kolzwer205

Prudnik - Urząd miejski przy ul. Tadeusza Kościuszki
Prudnik - Urząd miejski przy ul. Tadeusza Kościuszki © Kolzwer205

Powrotny pociąg TLK "Szczeliniec", tak jak podczas trzech moich poprzednich wyjazdów był opóźniony w Prudniku kilka minut, jednak planowo zameldował się na stacji w Gliwicach:

SN84-001
SN84-001 "Mucha" jako poc. TLK 63106 "Szczeliniec" relacji: Jelenia Góra - Kraków Główny oczekuje na odjazd ze stacji Gliwice. © Kolzwer205

SN84-001
"Mucha" w trakcie mycia szyby ;) - SN84-001 "Mucha" jako poc. TLK 63106 "Szczeliniec" relacji: Jelenia Góra - Kraków Główny oczekuje na odjazd ze stacji Gliwice. © Kolzwer205