Info
Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 43857.12 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.23 km/h i się wcale nie chwalę.Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2008: 916,9 km
- rok 2009: 567,13 km
- rok 2010: 284,46 km
- rok 2011: 1086,27 km
- rok 2012: 1138,93 km
- rok 2013: 5128,5 km
- rok 2014: 5630,4 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: ~5780 km (stan na 09.09.24)
Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.
Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.
Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl
Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu
Ogólnopolska Galeria Kolejowa
Częstochowska Galeria Komunikacyjna
Moje rowerowe początki klik
Więcej o mnie.
2024:
2023:
łącznie z elektrycznym: ODO: 6738,44 km AVG: 21,24 km/h TRP: 116
2022:
2021:
2020:
2019:
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2024, Listopad11 - 6
- 2024, Październik26 - 65
- 2024, Wrzesień30 - 83
- 2024, Sierpień18 - 52
- 2024, Lipiec29 - 85
- 2024, Czerwiec27 - 79
- 2024, Maj33 - 107
- 2024, Kwiecień18 - 57
- 2024, Marzec24 - 47
- 2024, Luty16 - 50
- 2024, Styczeń4 - 12
- 2023, Grudzień6 - 8
- 2023, Listopad5 - 8
- 2023, Październik14 - 20
- 2023, Wrzesień23 - 63
- 2023, Sierpień19 - 23
- 2023, Lipiec19 - 36
- 2023, Czerwiec15 - 29
- 2023, Maj9 - 16
- 2023, Kwiecień3 - 4
- 2023, Marzec1 - 0
- 2023, Luty1 - 0
- 2023, Styczeń1 - 0
- 2022, Grudzień1 - 0
- 2022, Listopad7 - 2
- 2022, Październik7 - 6
- 2022, Wrzesień12 - 15
- 2022, Sierpień21 - 12
- 2022, Lipiec27 - 57
- 2022, Czerwiec23 - 42
- 2022, Maj27 - 63
- 2022, Kwiecień14 - 41
- 2022, Marzec23 - 47
- 2022, Luty19 - 63
- 2022, Styczeń14 - 21
- 2021, Grudzień15 - 8
- 2021, Listopad25 - 6
- 2021, Październik20 - 22
- 2021, Wrzesień20 - 19
- 2021, Sierpień18 - 19
- 2021, Lipiec22 - 55
- 2021, Czerwiec32 - 84
- 2021, Maj28 - 85
- 2021, Kwiecień30 - 72
- 2021, Marzec25 - 69
- 2021, Luty9 - 18
- 2021, Styczeń20 - 49
- 2020, Grudzień23 - 46
- 2020, Listopad33 - 78
- 2020, Październik35 - 80
- 2020, Wrzesień30 - 46
- 2020, Sierpień30 - 56
- 2020, Lipiec35 - 80
- 2020, Czerwiec35 - 35
- 2020, Maj37 - 11
- 2020, Kwiecień33 - 12
- 2020, Marzec30 - 3
- 2020, Luty25 - 4
- 2020, Styczeń20 - 1
- 2019, Grudzień20 - 0
- 2019, Listopad29 - 7
- 2019, Październik32 - 5
- 2019, Wrzesień34 - 1
- 2019, Sierpień29 - 0
- 2019, Lipiec25 - 0
- 2019, Czerwiec32 - 0
- 2019, Maj28 - 0
- 2019, Kwiecień26 - 0
- 2019, Marzec24 - 5
- 2019, Luty10 - 0
- 2019, Styczeń21 - 0
- 2018, Grudzień12 - 0
- 2018, Listopad36 - 0
- 2018, Październik19 - 0
- 2018, Wrzesień12 - 1
- 2018, Sierpień11 - 0
- 2018, Lipiec12 - 0
- 2018, Czerwiec6 - 0
- 2018, Maj3 - 0
- 2018, Kwiecień3 - 0
- 2018, Styczeń1 - 0
Wpisy archiwalne w kategorii
Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
Dystans całkowity: | 12559.51 km (w terenie 0.00 km; 0.00%) |
Czas w ruchu: | 638:34 |
Średnia prędkość: | 19.58 km/h |
Maksymalna prędkość: | 61.05 km/h |
Suma podjazdów: | 6086 m |
Liczba aktywności: | 333 |
Średnio na aktywność: | 37.72 km i 1h 55m |
Więcej statystyk |
- DST 33.83km
- Czas 01:42
- VAVG 19.90km/h
- VMAX 38.96km/h
- Temperatura 3.8°C
- Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Do pracy i prosto do domu - Częstochowa - Poczesna - Osiny - Poraj - Żarkach Letnisko
Niedziela, 22 listopada 2020 · dodano: 23.11.2020 | Komentarze 6
Dojazd z mieszkania w Częstochowie na popołudniową zmianę 14-22, po pracy nocna jazda do Żarek Letniska. Nie licząc kierowców wracających z pracy w Częstochowie to poza jej granicami nie spotkałem już nikogo, a na drogach minęły mnie tylko dwa samochody.Trasa: Częstochowa - Słowik - Korwinów - Nowa Wieś - Poczesna (przedwojenna droga) - Zawodzie - Kolonia Borek - wojewódzką do Żarek Letniska przez Osiny, Poraj, Masłońskie.
Huta szkła "Guardian" w Częstochowie, czyli ujęcie cykniete telefonem niedługo po wyruszeniu © Kolzwer205
Kategoria Do rodziny, Praca, Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
- DST 35.70km
- Czas 01:46
- VAVG 20.21km/h
- VMAX 38.45km/h
- Temperatura 1.0°C
- Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Żarki Letnisko - Poraj - Osiny - Poczesna - Częstochowa + dom - praca - dom
Sobota, 21 listopada 2020 · dodano: 22.11.2020 | Komentarze 4
Powrót z Żarek Letniska do Częstochowy. W poprzednim wpisie wspominałem o tym, że muszę nadać paczkę paczkomatową, niestety nie wyszło to pomyślnie...
Zaczynając od początku, wystawiłem przedmiot na popularnym serwisie ogłoszeniowym "o" z opcją wysyłki, ogłoszenie dodawałem korzystając z aplikacji w telefonie. Przedmiot został kupiony z wysyłką, "o" pobrał pieniądze od kupującego, a dla mnie wygenerował etykietę, z którą musiałem umieścić paczkę w paczkomacie. Sęk w tym, że etykieta przewozowa zamówiona została dla zbyt małego rozmiaru przesyłki i paczka nie zmieściła się już w paczkomacie. Okazuje się także, że rozmiar przesyłki można ustalić przed opublikowaniem ogłoszenia...ale tylko dodając je poprzez stronę internetową, w aplikacji nie ma takiej możliwości. Tym samym nie mam możliwości wysyłki, transakcja zostanie anulowana ze względu na nieterminową wysyłkę, pieniądze kupującego zamrożone przez serwis na kilka dni, nie wspominając już o straconym czasie dla obu stron....a ja zapewne otrzymam negatywny komentarz, bo nie mam możliwości powiadomić kupującego o tej sytuacji (po próbie kontaktu telefonicznego zablokował mój numer, pewnie myśląc, że to kolejny telemarketer). Ogółem świetna wiadomość na początek dnia, dobrze, że na rowerze mogłem oderwać się od tej rzeczywistości.
Zaczynając od początku, wystawiłem przedmiot na popularnym serwisie ogłoszeniowym "o" z opcją wysyłki, ogłoszenie dodawałem korzystając z aplikacji w telefonie. Przedmiot został kupiony z wysyłką, "o" pobrał pieniądze od kupującego, a dla mnie wygenerował etykietę, z którą musiałem umieścić paczkę w paczkomacie. Sęk w tym, że etykieta przewozowa zamówiona została dla zbyt małego rozmiaru przesyłki i paczka nie zmieściła się już w paczkomacie. Okazuje się także, że rozmiar przesyłki można ustalić przed opublikowaniem ogłoszenia...ale tylko dodając je poprzez stronę internetową, w aplikacji nie ma takiej możliwości. Tym samym nie mam możliwości wysyłki, transakcja zostanie anulowana ze względu na nieterminową wysyłkę, pieniądze kupującego zamrożone przez serwis na kilka dni, nie wspominając już o straconym czasie dla obu stron....a ja zapewne otrzymam negatywny komentarz, bo nie mam możliwości powiadomić kupującego o tej sytuacji (po próbie kontaktu telefonicznego zablokował mój numer, pewnie myśląc, że to kolejny telemarketer). Ogółem świetna wiadomość na początek dnia, dobrze, że na rowerze mogłem oderwać się od tej rzeczywistości.
Trasa: Żarki Letnisko - wzdłuż torów do Ostrowa - Masłońskie -wojewódzką przez Poraj, Osiny, Kolonię Borek - Zawodzie - Poczesna i kostkowa przedwojenna droga - Nowa Wieś - Korwinów - Słowik - Częstochowa + dystans z popołudniowej zmiany dom - praca dom
Kategoria Do rodziny, Praca, Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
- DST 35.80km
- Czas 01:42
- VAVG 21.06km/h
- VMAX 39.75km/h
- Temperatura -5.5°C
- Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Dom-praca-dom + mroźna noc Częstochowa - Poczesna - Osiny - Poraj - Żarki Letnisko
Piątek, 20 listopada 2020 · dodano: 21.11.2020 | Komentarze 5
Dojazd na popołudniową zmianę, jeszcze przy 3°C, powrót z pracy o godzinie 22 przy temperaturze -3,5°C. Ze względu na warunki wpis bez zdjęć, dlatego z trochę dłuższym opisem.
W domu, w Żarkach Letnisku musiałem nadać przesyłkę do paczkomatu z serwisu ogłoszeniowego "o", termin nadania mijał w sobotę, dlatego miałem dwie możliwości. Pierwsza - zerwać się skoro świt w sobotę, dojechać na miejsce, zapakować i nadać przedmiot, a później szybko ruszać w drogę powrotną do Częstochowy, by zdążyć przed pracą. Druga możliwość - jechać nocą w piątek, wyspać się na miejscu, spokojnie nadać paczkę w sobotę i ruszyć do mieszkania w Częstochowie. Z racji tego, że od pewnego czasu, gdy zacząłem pracować na różne zmiany nie jestem już skowronkiem i fatalnie wychodzi mi wczesna jazda, zdecydowałem się na opcję drugą.
Po kolacji, zapakowaniu kilku innych rzeczy, które miałem tam zawieźć (spokojnie, tym razem to nie gabaryty i waga ciężka) wyruszyłem o godzinie 23:25, termometr wskazywał wtedy - 4,1°C, temperatura ta utrzymywała się mniej więcej do połowy trasy. Przez cały dystans minąłem może ze trzy osoby, z czego dwie z nich wyprowadzały psy w Częstochowie, poza granicami miasta naliczyłem aż pięć samochodów, z czego jednym z nich był patrolujący okolicę radiowóz.
W Korwinowie obok przejazdu ujrzałem szczątki wyburzonej budki dróżnika, która obsługiwała rogatki jeszcze kilka dni wcześniej. Wiele tradycyjnych przejazdów podczas prowadzonej modernizacji linii, tak jak powyższy będzie posiadało automatycznie opuszczane szlabany, niestety to akurat niekorzystna zmiana dla pracujących tam osób, które przenosi się na inne stanowiska. Z ekonomicznego punktu widzenia takie rozwiązanie jest korzystne, jednak pod względem bezpieczeństwa, mimo tego, że maszynista otrzymuje na semaforze informację o tym, że przejazd się nie zamknął lub rogatka została wyłamana jest trochę awaryjnych sytuacji, gdzie przejazd z dróżnikiem sprawdził by się lepiej. Przykładem takiego zdarzenia może być Puszczykowo, przejazd zamknął się automatycznie, rogatka nie została wyłamana, a tym samym maszynista nie wiedział wcześniej o przeszkodzie na swojej drodze. W takiej chwili dyżurny ruchu najbliższej stacji, dzięki informacji od dróżnika ma możliwość na drodze radiowej poinformować maszynistę o przeszkodzie, trzeba jednak zadziałać dość szybko. Starczy jednak w tym temacie, by nie odbiegać od rowerowego charakteru wpisu.
Kolejne kilometry to dalsze rozkoszowanie się ciszą nocy, w Osinach został tylko jeden nieco dłuższy odcinek ruchu wahadłowego, idealnie trafiłem tam na zielone światło, mogłem minąć go swoim spokojniejszym tempem, bo na ogonie nie siedział mi żaden samochód. W dzień taka sytuacja z pewnością by się nie zdarzyła. Jadąc drogą wojewódzką przez tereny leśne też było jakoś lepiej, w czerni nocy nie widać przecież, jak kolejnymi wycinkami przerzedzono las, ile zieleni wycięto modernizując i tak niedokończoną jeszcze drogę, na której brak jakichkolwiek poziomych oznaczeń. Ogółem spokój oraz delikatnie połyskująca od mrozu droga, gdyby nie ostatni czynnik warunki do jazdy można by uznać za idealne.
Tak jak wspomniałem wcześniej do połowy trasy, czyli na odcinkach, gdzie znajduje się trochę większa zabudowa jednorodzinnych domów było znośnie, wyjeżdżając wojewódzką z Poraja odczułem wręcz uderzenie zimna - początek terenów zalesionych, zbiornik wodny w niedużej odległości. Po kilku minutach na kominie zakrywającym twarz pojawił się lód, lusterko i licznik pokrył gruby szron, zdrapując tą warstwę odczytałem temperaturę: - 5,8°C. Takiej wartości kompletnie się nie spodziewałem, tym bardziej, że pogodynki wspominały coś o lekkim przymrozku tej nocy w stylu minus dwa, trzy stopnie poniżej zera. Całe szczęście przed wyjazdem ubrałem się dość ciepło, jedynie dla palców stóp komfort termiczny nie był wystarczający, gdyby jednak nie pozostała część odpowiedniej odzieży pewnie nieciekawie zakończył bym ten nocny trip.
Na miejscu zameldowałem się o godzinie 0:35, termometr na północnej ścianie domu wskazywał -4,8°C, zapewne to także kwestia zabudowy tej miejscowości. Wracając do opcji, które miałem do wyboru nie żałuję, że zdecydowałem się na nocną jazdę, o tej porze zwykła standardowa trasa pokonywana za dnia nabiera całkiem innego charakteru i klimatu :)
Trasa: Częstochowa - Słowik - Korwinów - Nowa Wieś - Poczesna - Osiny - Poraj - Masłońskie - Ostrów - wzdłuż torów do Żarek Letniska.
W domu, w Żarkach Letnisku musiałem nadać przesyłkę do paczkomatu z serwisu ogłoszeniowego "o", termin nadania mijał w sobotę, dlatego miałem dwie możliwości. Pierwsza - zerwać się skoro świt w sobotę, dojechać na miejsce, zapakować i nadać przedmiot, a później szybko ruszać w drogę powrotną do Częstochowy, by zdążyć przed pracą. Druga możliwość - jechać nocą w piątek, wyspać się na miejscu, spokojnie nadać paczkę w sobotę i ruszyć do mieszkania w Częstochowie. Z racji tego, że od pewnego czasu, gdy zacząłem pracować na różne zmiany nie jestem już skowronkiem i fatalnie wychodzi mi wczesna jazda, zdecydowałem się na opcję drugą.
Po kolacji, zapakowaniu kilku innych rzeczy, które miałem tam zawieźć (spokojnie, tym razem to nie gabaryty i waga ciężka) wyruszyłem o godzinie 23:25, termometr wskazywał wtedy - 4,1°C, temperatura ta utrzymywała się mniej więcej do połowy trasy. Przez cały dystans minąłem może ze trzy osoby, z czego dwie z nich wyprowadzały psy w Częstochowie, poza granicami miasta naliczyłem aż pięć samochodów, z czego jednym z nich był patrolujący okolicę radiowóz.
W Korwinowie obok przejazdu ujrzałem szczątki wyburzonej budki dróżnika, która obsługiwała rogatki jeszcze kilka dni wcześniej. Wiele tradycyjnych przejazdów podczas prowadzonej modernizacji linii, tak jak powyższy będzie posiadało automatycznie opuszczane szlabany, niestety to akurat niekorzystna zmiana dla pracujących tam osób, które przenosi się na inne stanowiska. Z ekonomicznego punktu widzenia takie rozwiązanie jest korzystne, jednak pod względem bezpieczeństwa, mimo tego, że maszynista otrzymuje na semaforze informację o tym, że przejazd się nie zamknął lub rogatka została wyłamana jest trochę awaryjnych sytuacji, gdzie przejazd z dróżnikiem sprawdził by się lepiej. Przykładem takiego zdarzenia może być Puszczykowo, przejazd zamknął się automatycznie, rogatka nie została wyłamana, a tym samym maszynista nie wiedział wcześniej o przeszkodzie na swojej drodze. W takiej chwili dyżurny ruchu najbliższej stacji, dzięki informacji od dróżnika ma możliwość na drodze radiowej poinformować maszynistę o przeszkodzie, trzeba jednak zadziałać dość szybko. Starczy jednak w tym temacie, by nie odbiegać od rowerowego charakteru wpisu.
Kolejne kilometry to dalsze rozkoszowanie się ciszą nocy, w Osinach został tylko jeden nieco dłuższy odcinek ruchu wahadłowego, idealnie trafiłem tam na zielone światło, mogłem minąć go swoim spokojniejszym tempem, bo na ogonie nie siedział mi żaden samochód. W dzień taka sytuacja z pewnością by się nie zdarzyła. Jadąc drogą wojewódzką przez tereny leśne też było jakoś lepiej, w czerni nocy nie widać przecież, jak kolejnymi wycinkami przerzedzono las, ile zieleni wycięto modernizując i tak niedokończoną jeszcze drogę, na której brak jakichkolwiek poziomych oznaczeń. Ogółem spokój oraz delikatnie połyskująca od mrozu droga, gdyby nie ostatni czynnik warunki do jazdy można by uznać za idealne.
Tak jak wspomniałem wcześniej do połowy trasy, czyli na odcinkach, gdzie znajduje się trochę większa zabudowa jednorodzinnych domów było znośnie, wyjeżdżając wojewódzką z Poraja odczułem wręcz uderzenie zimna - początek terenów zalesionych, zbiornik wodny w niedużej odległości. Po kilku minutach na kominie zakrywającym twarz pojawił się lód, lusterko i licznik pokrył gruby szron, zdrapując tą warstwę odczytałem temperaturę: - 5,8°C. Takiej wartości kompletnie się nie spodziewałem, tym bardziej, że pogodynki wspominały coś o lekkim przymrozku tej nocy w stylu minus dwa, trzy stopnie poniżej zera. Całe szczęście przed wyjazdem ubrałem się dość ciepło, jedynie dla palców stóp komfort termiczny nie był wystarczający, gdyby jednak nie pozostała część odpowiedniej odzieży pewnie nieciekawie zakończył bym ten nocny trip.
Na miejscu zameldowałem się o godzinie 0:35, termometr na północnej ścianie domu wskazywał -4,8°C, zapewne to także kwestia zabudowy tej miejscowości. Wracając do opcji, które miałem do wyboru nie żałuję, że zdecydowałem się na nocną jazdę, o tej porze zwykła standardowa trasa pokonywana za dnia nabiera całkiem innego charakteru i klimatu :)
Trasa: Częstochowa - Słowik - Korwinów - Nowa Wieś - Poczesna - Osiny - Poraj - Masłońskie - Ostrów - wzdłuż torów do Żarek Letniska.
Kategoria Do rodziny, Praca, Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
- DST 23.88km
- Czas 01:03
- VAVG 22.74km/h
- VMAX 34.73km/h
- Temperatura 8.5°C
- Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Żarki Letnisko - Częstochowa przez Poczesną
Czwartek, 19 listopada 2020 · dodano: 20.11.2020 | Komentarze 5
Powrót do mieszkania w Częstochowie, ogółem dzień z bardzo silnym wiatrem, który mało pomagał w jeździe trekkingiem z dwoma wielkimi sakwami, dla urozmaicenia wybrałem wariant przez Poczesną i wspomnianą w poprzednim wpisie przedwojenną drogą - tam akurat wietrzysko pomogło :)Trasa: Żarki Letnisko - wzdłuż torów kolejowych do Ostrowa - Masłońskie - wzdłuż zbiornika wodnego do Poraj - wojewódzką przez Osiny - objazdem do Zawodzia - Poczesna i przedwojenna droga - Nowa Wieś - Korwinów - Słowik - Częstochowa.
Nowa Wieś - i przedwojenna droga z lat 30-tych - gmina Poczesna © Kolzwer205
Ps. Jak by komuś umknęło pojawił się u mnie kolejny zaległy wpis z urlopu: klik
Kategoria Do rodziny, Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
- DST 26.22km
- Czas 01:23
- VAVG 18.95km/h
- VMAX 29.14km/h
- Temperatura 7.0°C
- Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Wieczorem do Żarek Letniska
Poniedziałek, 16 listopada 2020 · dodano: 20.11.2020 | Komentarze 4
Jazda do rodzinnego domu w Żarkach Letnisku - jak to ze starymi domami bywa pracy jest tam pełno. Po drodze, w kompletnych ciemnościach zatrzymałem się nad zbiornikiem wodnym "Poraj", całe szczęście aparat po długim półminutowym naświetlaniu widział więcej, niż ja :)Trasa: Częstochowa - lasem do Poraj - obok stadniny "Leśny Konik" - wzdłuż zbiornika wodnego do Masłońskiego, wojewódzką do Żarek Letniska. Kończy się już remont odcinka drogi wojewódzkiej przebiegającego przez Żarki Letnisko, wylano ostatnią warstwę asfaltu, jednak studzienki wystają jakiś centymetr ponad tą warstwą...kto za to bierze pieniądze. Całe szczęście po obu stronach powstał chodnik wylany z gładkiego asfaltu, bez krawężników, obniżeń, czy innych przeszkadzajek i najwyraźniej jedna ze stron zostanie oznaczona jako droga rowerowa - takich chciał bym więcej :)
Zbiornik wodny "Poraj" - widziany o godzinie 18:40 ze wschodniego brzegu w Poraju. © Kolzwer205
Zbiornik wodny "Poraj" © Kolzwer205
Kategoria Do rodziny, Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
- DST 23.93km
- Czas 01:09
- VAVG 20.81km/h
- VMAX 31.91km/h
- Temperatura 3.7°C
- Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Żarki Letnisko - Poraj - Osiny - Poczesna - Częstochowa
Piątek, 13 listopada 2020 · dodano: 14.11.2020 | Komentarze 5
Późno-wieczorny powrót z domu do mieszkania w Częstochowie, tym razem wybrałem dawno nie wykorzystywany wariant przez Poczesną i zachowany kostkowy fragment szosy z lat 30-tych, który powstał przed "Gierkówką". Na szosę z pewnością się nie nadaje, jednak mimo takiego wieku nadal jest w miarę równa (proszę nie zwracać uwagi na nowe asfaltowe pobocze), a jadąc szybciej słyszalny jest charakterystyczny szum opon...i głównie dlatego lubię tam jeździć co jakiś czas :) Ze względu na niska temperaturę i lekką mgłę nie zatrzymywałem się na zdjęcia, dla zobrazowania o jaką drogę chodzi doklejam moje stare ujęcia z września 2016 roku (więcej po kliknięciu w zdjęcie), stan nadal aktualny:Trasa: Żarki Letnisko - wzdłuż torów kolejowych do Ostrowa - wojewódzką przez Poraj, Osiny, Kolonię Borek - Zawodzie - Poczesna - Nowa Wieś - Korwinów - Słowik - Częstochowa
Kategoria Do rodziny, Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
- DST 25.45km
- Czas 01:28
- VAVG 17.35km/h
- VMAX 37.18km/h
- Temperatura 6.0°C
- Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Szare listopadowe popołudnie - Częstochowa - Poraj - Żarki Letnisko
Czwartek, 12 listopada 2020 · dodano: 14.11.2020 | Komentarze 6
Popołudniowa droga z mieszkania do domu w Żarkach Letnisku, wariant z większą ilością leśnych dróg. Ogółem szare i nudne listopadowe popołudnie, na drzewach widać ostatnie ślady po kolorowej jesieni.Trasa: Częstochowa - obok stacji Częstochowa Mirów - leśnymi drogami do stadniny "Leśny Konik" w Poraju - ul. Kosmiczna w Poraju - wzdłuż zbiornika wodnego do Masłońskiego - Ostrów - wzdłuż torów do Żarek Letniska.
Droga pożarowa nr 14 w Osinach - z Częstochowy do Poraja © Kolzwer205
Ostatnie ślady kolorowej jesieni © Kolzwer205
Droga pożarowa nr 14 w Osinach - z Częstochowy do Poraja © Kolzwer205
Droga pożarowa nr 14 w Osinach - z Częstochowy do Poraja © Kolzwer205
Leśna droga w pobliżu stadniny "Leśny Konik" w Poraju © Kolzwer205
Leśna droga w pobliżu stadniny "Leśny Konik" w Poraju © Kolzwer205
Kategoria Do rodziny, Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
- DST 59.52km
- Czas 03:08
- VAVG 19.00km/h
- VMAX 45.13km/h
- Temperatura 11.8°C
- Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Częstochowa - Poraj -Dębowiec - Poraj - Żarki Letnisko - las - Częstochowa
Niedziela, 1 listopada 2020 · dodano: 03.11.2020 | Komentarze 7
Normalnie był by to mój dzień pracujący, jednak ustawowo czwarta niedziela musi być wolna, także jak to zwykle u mnie w wolne bywa jazda transportowa Częstochowa- Żarki Letnisko, tym razem postanowiłem odbić w kierunku Dębowca korzystając głównie z leśnych dróg. Od początku lasu w Częstochowie do odcinka na wysokości Zawodzia nienaturalnie dużo spacerujących i nieprzewidywalnych "niedzielnych rowerzystów", pomijam sytuacje niespodziewanych zmian strony drogi, takie miałem trzy, reszta nie raczyła też odwzajemnić pozdrowienia ręką.Okolice Poraja i Dębowca to raptem kilka spacerujących osób i kilku normalnych rowerzystów, mimo to dla dłuższych chwil całkowitego odosobnienia i obcowania z naturą zjechałem z głównych szutrowych dróg na odcinki pokryte igliwiem, lub piaszczyste nieutwardzane, tam jak przewidziałem nie było nikogo.
Po dwugodzinnej przerwie w domu i wymianie pakunku, tym razem na cięższy (żeby nie było mieszczący się w dwóch sakwach) w zapadającej szarówce po godzinie szesnastej ruszyłem do Częstochowy bardziej standardową trasą, ale także przez las za Porajem, tam w połowie drogi mijałem tylko jednego biegacza (bez latarki w ciemnym lesie to pewnie ciekawe uczucie) i już bliżej Częstochowy spacerowicza z latarką.
Trasa: Częstochowa - las - Poraj - las - Dębowiec - Choroń - ul. Zieloną w Choroniu - las - Poraj - wzdłuż zbiornika wodnego - Masłońskie - drogami wzdłuż torów do Żarek Letniska; powrót: wzdłuż torów kolejowych do Ostrowa - Masłońskie - wzdłuż zbiornika do Poraj - las - Częstochowa - obok Guardiana - dzielnica Raków - dzielnica Błeszno.
Ślad Częstochowa - Żarki Letnisko:
Ślad Żarki Letnisko - Częstochowa:
Jedna z bocznych leśnych dróg w Poraju © Kolzwer205
Droga w kierunku stadniny "Leśny Konik" - Poraj © Kolzwer205
Droga w kierunku Dębowca za stadniną "Leśny Konik" - Poraj © Kolzwer205
Po lewej stronie szutrowej drogi zauważyłem węższą ścieżkę - Dębowiec © Kolzwer205
Leśna ścieżka w Dębowcu - w słońcu wygląda jeszcze lepiej © Kolzwer205
Zbliżenie leśnej drogi w Dębowcu © Kolzwer205
Dębowiec - ujęcie na jeszcze większej ogniskowej - już wiedziałem, że muszę sprawdzić tą dróżkę © Kolzwer205
Po wjeździe na leśny pagórek w Dębowcu - droga za plecami © Kolzwer205
Leśny pagórek w Dębowcu - droga za plecami © Kolzwer205
Leśny pagórek w Dębowcu - droga przede mną © Kolzwer205
Kolejna z nastrojowych leśnych dróg w Dębowcu © Kolzwer205
Leśny pagórek w Dębowcu - patrząc w prawo © Kolzwer205
Leśny pagórek w Dębowcu - patrząc pod nogi, borówek było całkiem sporo... a do tego smacznych :) © Kolzwer205
Kolejna z nastrojowych leśnych dróg w Dębowcu © Kolzwer205
Na horyzoncie grzybiarze - Dębowiec © Kolzwer205
Po chwili grzybiarze zaszyli się w głębi lasu odsłaniając całą długość dróżki - Dębowiec © Kolzwer205
Pieszy szlak w Dębowcu, za kilkaset metrów w prawo i będę na drodze w kierunku leśniczówki © Kolzwer205
Przy drodze w Dębowcu © Kolzwer205
Przy drodze w Dębowcu © Kolzwer205
Przy drodze w Dębowcu © Kolzwer205
Liści już zauważalnie mniej, niż kilka dni temu - droga w kierunku leśniczówki w Dębowcu. Dla porównania zdjęcia tej i poniższych dróg są we wpisie wcześniejszym: klik
Przedłużenie ulicy Kosmicznej w Poraju i egzotycznie wyglądające w tym miejscu znaki © Kolzwer205
Na koniec przekalkulowałem przejechany już tegoroczny dystans - 7406,64 km, planowo z dojazdów do pracy wyjdzie mi dodatkowo około 460 km, także do 8k w "sezonie" muszę jeszcze przejechać około 135 km.
Kategoria Do rodziny, Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
- DST 24.79km
- Czas 01:09
- VAVG 21.56km/h
- VMAX 32.26km/h
- Temperatura 7.5°C
- Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Żarki Letnisko - Poraj - Osiny - Częstochowa
Środa, 28 października 2020 · dodano: 01.11.2020 | Komentarze 3
Powrót do mieszkania przed godziną dwudziestą, standardowa trasa: Żarki Letnisko - wzdłuż torów kolejowych do Ostrowa - Masłońskie - drogą wzdłuż zbiornika wodnego - Poraj: wojewódzką przez Osiny, Kolonię Borek - Zawodzie - Korwinów - Słowik - Częstochowa (wzdłuż DK 1 do paczkomatu).Ślad z GPS: klik
Ostatnie z trzech wahadeł na mojej drodze - Kolonia Borek, pierwsze dwa ostatecznie można mijać wyboistym chodnikiem, tutaj po kilkunastu metrach już nie ma takiej możliwości. © Kolzwer205
Kategoria Do rodziny, Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
- DST 32.05km
- Czas 01:54
- VAVG 16.87km/h
- VMAX 40.92km/h
- Temperatura 12.0°C
- Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Częstochowa - Dębowiec - Choroń - Poraj - Masłońskie - Żarki Letnisko
Wtorek, 27 października 2020 · dodano: 01.11.2020 | Komentarze 3
Rano, prosto z pracy po nocnej zmianie 26/27.10 (dystans zawiera dojazd do pracy z 26-go) wyruszyłem do domu w Żarkach Letnisku. W takich okolicznościach narzuciłem sobie bardzo rekreacyjne tempo, jednak wybrałem dłuższy wariant dojazdu z zahaczeniem o Dębowiec i Choroń.Trasa: Częstochowa - obok bocznicy Huty Częstochowa (nastawnia PZ) i stacji Częstochowa Mirów - drogami pożarowymi do Dębowca - Choroń - ulicą Zieloną i dalej przez las w Poraju - "asfaltem" wzdłuż zbiornika wodnego - Masłońskie - wzdłuż torów kolejowych do Żarek Letniska.
Las w pobliżu osady Bloki Kolejowe - na wysokości stacji towarowej Częstochowa Mirów - kierunek Poraj © Kolzwer205
Las w pobliżu osady Bloki Kolejowe - na wysokości stacji towarowej Częstochowa Mirów - kierunek Cz-wa © Kolzwer205
Las w pobliżu osady Bloki Kolejowe - na wysokości stacji towarowej Częstochowa Mirów - kierunek Poraj © Kolzwer205
Las w pobliżu osady Bloki Kolejowe - zaraz za stacją Częstochowa Mirów - kierunek Poraj © Kolzwer205
Droga w Osinach w kierunku leśniczówki w Dębowcu © Kolzwer205
Droga w Osinach w kierunku leśniczówki w Dębowcu © Kolzwer205
Droga w Osinach - widok za plecami po przekroczeniu asfaltu prowadzącego do tartaku © Kolzwer205
Droga w Osinach © Kolzwer205
Dębowiec © Kolzwer205
Dębowiec - droga do leśniczówki © Kolzwer205
Dębowiec - droga do leśniczówki © Kolzwer205
Dębowiec - droga do leśniczówki © Kolzwer205
Pustkowie Chorońskie - Choroń - widok w kierunku północnym © Kolzwer205
Pustkowie Chorońskie - Choroń - widok w kierunku północnym © Kolzwer205
Szykuje się zjazd - ul. Zielona - Choroń © Kolzwer205
Poraj - przedłużenie ul. Kosmicznej - leśna droga z dopuszczeniem do ruchu publicznego © Kolzwer205
Poraj - przedłużenie ul. Kosmicznej - leśna droga z dopuszczeniem do ruchu publicznego © Kolzwer205
Za moimi plecami - Poraj - przedłużenie ul. Kosmicznej - leśna droga z dopuszczeniem do ruchu publicznego © Kolzwer205
Droga wzdłuż zbiornika wodnego "Poraj" w kierunku Masłońskiego © Kolzwer205
Kategoria Do rodziny, Rekreacyjnie po okolicy < 60 km