Info
Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 44952.10 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.26 km/h i się wcale nie chwalę.Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2008: 916,9 km
- rok 2009: 567,13 km
- rok 2010: 284,46 km
- rok 2011: 1086,27 km
- rok 2012: 1138,93 km
- rok 2013: 5128,5 km
- rok 2014: 5630,4 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019: 7175 km
- rok 2020: 8429 km
- rok 2021: 5509 km
- rok 2022: 5303 km (od połowy roku przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy)
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: 7379,01 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2025:
Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.
Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 182 km.
Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl
Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu
Ogólnopolska Galeria Kolejowa
Częstochowska Galeria Komunikacyjna
Moje rowerowe początki klik
Więcej o mnie.
2025:
łącznie z elektrycznym: ODO: X km
2024:
łącznie z elektrycznym: ODO: 7379,01 km AVG: 20,28 km/h TRP: 265
2023:
łącznie z elektrycznym: ODO: 6738,44 km AVG: 21,24 km/h TRP: 116
2022:
2021:
2020:
2019:
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2025, Styczeń6 - 16
- 2024, Grudzień20 - 61
- 2024, Listopad17 - 41
- 2024, Październik27 - 80
- 2024, Wrzesień30 - 83
- 2024, Sierpień24 - 72
- 2024, Lipiec29 - 85
- 2024, Czerwiec27 - 79
- 2024, Maj33 - 107
- 2024, Kwiecień18 - 57
- 2024, Marzec24 - 47
- 2024, Luty16 - 50
- 2024, Styczeń4 - 12
- 2023, Grudzień6 - 8
- 2023, Listopad5 - 8
- 2023, Październik14 - 20
- 2023, Wrzesień23 - 63
- 2023, Sierpień19 - 23
- 2023, Lipiec19 - 36
- 2023, Czerwiec15 - 29
- 2023, Maj9 - 16
- 2023, Kwiecień3 - 4
- 2023, Marzec1 - 0
- 2023, Luty1 - 0
- 2023, Styczeń1 - 0
- 2022, Grudzień1 - 0
- 2022, Listopad7 - 2
- 2022, Październik7 - 6
- 2022, Wrzesień12 - 15
- 2022, Sierpień21 - 12
- 2022, Lipiec27 - 57
- 2022, Czerwiec23 - 42
- 2022, Maj27 - 63
- 2022, Kwiecień14 - 41
- 2022, Marzec23 - 47
- 2022, Luty19 - 63
- 2022, Styczeń14 - 21
- 2021, Grudzień15 - 8
- 2021, Listopad25 - 6
- 2021, Październik20 - 22
- 2021, Wrzesień20 - 19
- 2021, Sierpień18 - 19
- 2021, Lipiec22 - 55
- 2021, Czerwiec32 - 84
- 2021, Maj28 - 85
- 2021, Kwiecień30 - 72
- 2021, Marzec25 - 69
- 2021, Luty9 - 18
- 2021, Styczeń20 - 49
- 2020, Grudzień23 - 46
- 2020, Listopad33 - 78
- 2020, Październik35 - 80
- 2020, Wrzesień30 - 46
- 2020, Sierpień30 - 56
- 2020, Lipiec35 - 80
- 2020, Czerwiec35 - 35
- 2020, Maj37 - 11
- 2020, Kwiecień33 - 12
- 2020, Marzec30 - 3
- 2020, Luty25 - 4
- 2020, Styczeń20 - 1
- 2019, Grudzień20 - 0
- 2019, Listopad29 - 7
- 2019, Październik32 - 5
- 2019, Wrzesień34 - 1
- 2019, Sierpień29 - 0
- 2019, Lipiec25 - 0
- 2019, Czerwiec32 - 0
- 2019, Maj28 - 0
- 2019, Kwiecień26 - 0
- 2019, Marzec24 - 5
- 2019, Luty10 - 0
- 2019, Styczeń21 - 0
- 2018, Grudzień12 - 0
- 2018, Listopad36 - 0
- 2018, Październik19 - 0
- 2018, Wrzesień12 - 1
- 2018, Sierpień11 - 0
- 2018, Lipiec12 - 0
- 2018, Czerwiec6 - 0
- 2018, Maj3 - 0
- 2018, Kwiecień3 - 0
- 2018, Styczeń1 - 0
Wpisy archiwalne w miesiącu
Październik, 2024
Dystans całkowity: | 587.39 km (w terenie 0.00 km; 0.00%) |
Czas w ruchu: | 31:58 |
Średnia prędkość: | 18.38 km/h |
Maksymalna prędkość: | 37.80 km/h |
Liczba aktywności: | 27 |
Średnio na aktywność: | 21.76 km i 1h 11m |
Więcej statystyk |
- DST 13.13km
- Czas 00:37
- VAVG 21.29km/h
- VMAX 33.61km/h
- Temperatura 12.0°C
- Sprzęt Cube Aim Race Allroad Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Dom - praca - dom
Czwartek, 31 października 2024 · dodano: 01.11.2024 | Komentarze 4
Zmiana 6-14. Ładna i słoneczna końcówka miesiąca, niestety jak to w tym okresie złapał mnie jakiś wirus lub bakterie i o wycieczkowej jeździe trzeba zapomnieć. Kategoria Praca
- DST 9.95km
- Czas 00:28
- VAVG 21.32km/h
- VMAX 34.35km/h
- Temperatura 12.0°C
- Sprzęt Cube Aim Race Allroad Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Dom - praca - dom
Środa, 30 października 2024 · dodano: 30.10.2024 | Komentarze 0
Zmiana 6-14. Kategoria Praca
- DST 34.39km
- Czas 01:34
- VAVG 21.95km/h
- VMAX 35.03km/h
- Temperatura 11.0°C
- Sprzęt Ecobike MX 500
- Aktywność Rower elektryczny
Miasto
Wtorek, 29 października 2024 · dodano: 29.10.2024 | Komentarze 4
Jazda po mieście w celu rozładowania baterii do odpowiedniego poziomu pozwalającego na dłuższe przechowywanie, czyli około 80% - odstawiam Ecobike go na sen zimowy :)Przypomniałem sobie, dlaczego rzadko jeżdżę do miasta wieczorem, ale książkę z empiku trzeba było jakoś odebrać. Dzisiaj niewiele brakowało, a miał bym zderzenie w alejach z innym rowerzystą, który to niespodziewanie odbił w bok przecinając mi drogę dosłownie na centymetry. Nawet nie spojrzał za siebie przed tym manewrem i po chwili prawie wjechał też pod samochód, którego kierowca również miał dobre hamulce... Na wyjeździe z jednej z osiedlowych uliczek o mały włos nie rozjechało mnie też rozpędzone BMW, które również wymusiło pierwszeństwo przed innym samochodem.
Trasa: Wrzosowiak, Raków, Zawodzie-Dąbie, Stare Miasto, Śródmieście, Podjasnogórska, Śródmieście, Trzech Wieszczów, Raków, Stradom, Wrzosowiak.
Zdjęć żadnych nie robiłem, ale w ramach uzupełnienia foto dodaję serię zdjęć pewnego klasyka z tegorocznego czerwcowego wyjazdu do Łazisk Górnych w ramach Industriady - Skoda Octavia z 1963 roku:
Dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie.
Stojący obok Romet Komar MR 231
Kategoria Miasto, Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
- DST 43.30km
- Czas 03:10
- VAVG 13.67km/h
- VMAX 36.26km/h
- Temperatura 19.8°C
- Sprzęt Cube Aim Race Allroad Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Na kolejowe łowy w okolicy Prudnika
Poniedziałek, 28 października 2024 · dodano: 24.11.2024 | Komentarze 7
Czwarty mój wyjazd na Podsudecką Magistralę Kolejową w tym roku, a w zasadzie już czwarty w tym miesiącu, trwają tam objazdy, dzięki czemu ruch jest większy, niż zazwyczaj, więc trzeba korzystać :) Wycieczka nastawiona już typowo na zdobycie kolejowych ujęć, dlatego nie ma co patrzeć na średnią, bo jeździłem bardzo spacerowym tempem, pomijając momenty, gdy gnałem, żeby złapać skład we wcześniej obejrzanym miejscu. Pod względem uchwyconych składów to był szczęśliwy dzień, choć sam początek się tak nie zapowiadał.Pociąg osobowy, który miał przyjechać z Gliwic już na wstępie mocno się opóźniał, a był to skład, który po zmianie czoła planowo powinien zawieść mnie na przesiadkę w Katowicach. Opóźnienie wzrosło do 35 minut i 15 minut przesiadkowej rezerwy już nie starczyło. Przez remont w Katowicach, brak jednego z peronów inne składy też nie mogą czekać zbyt długo, zresztą najczęściej maksymalny czas oczekiwania innych pociągów na te opóźnione to 10 minut. Plan zmieniłem w drodze, dojeżdżając do końca relacji, czyli do Gliwic. Tam przesiadłem się na pociąg osobowy do Kędzierzyna-Koźla, a w Kędzierzynie-Koźlu na pociąg jadący do Brzegu przez planowany Prudnik. Powyższe pociągi dobrze skomunikowane, na przesiadkę przy każdym około 10-15 minut, takie kombinacje też kosztowały mnie 36 zł więcej. Na miejscu zameldowałem się z ponad godzinnym opóźnieniem w stosunku do pierwotnego planu podróży TLK "Szczeliniec", ale ważne, że udało się dotrzeć i nie przepadł mi bilet powrotny. Po zmroku przejechałem jeszcze ulicami Prudnika i udałem się na pociąg powrotny o 18:17, punktualnie dotarłem do Gliwic, a po przesiadce osobowym do Częstochowy, meldując się w mieszkaniu o 22:10 :)
Trasa: Częstochowa Osobowa PKP; Prudnik - Łąka Prudnicka - Szybowice - Nowy Las - Szybowice - Łąka Prudnicka - Las Niemysłowicki - Prudnik; Częstochowa Raków PKP.
Mapka:
Fotorelacja z tego dnia:
Kędzierzyn-Koźle, po lewej SA137-003 jako poc. osobowy Regio-46623 relacji: Kędzierzyn-Koźle - Brzeg, którym kontynuowałem swoją podróż, po środku EN57-2017 jako poc. Regio 94935 relacji: Gliwice - Kędzierzyn-Koźle, który przywiózł mnie na miejsce, a za nim jeszcze widoczny jest Impuls do Opola Głównego.
SA137-003 na stacji Kędzierzyn-Koźle.
28.10.2024. SA137-003 jako poc. Regio 46623 relacji: Kędzierzyn-Koźle - Brzeg odjeżdża ze stacji Prudnik, linia kolejowa D29-137.
Przejeżdżając pociągiem osobowym przez Twardawę widziałem już, że stał tam uruchomiony skład z maszyną DB Cargo na czele, miałem nadzieję, że będzie jechał niedługo za moim pociągiem osobowym. W Prudniku na jednym z torów stał również wygaszony ST44 PKP Cargo ze składem węglarek, ustawiony czołem w kierunku Nysy, tutaj też miałem nadzieję, że w ciągu dnia się uruchomi i ruszy w moim kierunku, dlatego mając na uwadze powyższe dwa składy szybko udałem się na pierwszą z miejscówek.
Zanim dojechałem do torów moją uwagę zwróciło spore ptaszysko, aż cofnąłem się, żeby zrobić mu zdjęcia, na portretowe jednak nie był chętny i szybko odwrócił się do mnie czterema literami:
Na podwórku w Prudniku © Kolzwer205
Na podwórku w Prudniku © Kolzwer205
Podsudecka Magistrala Kolejowa w Prudniku © Kolzwer205
Podsudecka Magistrala Kolejowa i widok w kierunku stacji Prudnik © Kolzwer205
Co do pierwszego widzianego tego dnia składu w Twardawie, nie myliłem się:
Szlak: Prudnik - Nowy Świętów, linia D29-137. TEM2-013 jedzie magistralą podsudecką w kierunku Nysy, mijając obrzeża Prudnika.
Podsudecka Magistrala Kolejowa w Prudniku - szlak w kierunku Nowego Świętowa © Kolzwer205
Podsudecka Magistrala Kolejowa w Prudniku - szlak w kierunku Nowego Świętowa © Kolzwer205
Szlak: Nowy Świętów - Prudnik, linia D29-137. SA103-013 jako poc. osobowy Regio 64624 relacji: Brzeg - Kędzierzyn-Koźle zbliża się do stacji w Prudniku (dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie).
Po powyższym składzie osobowym przyszedł czas na zmianę miejscówki, odjechałem od torów, mijając ukwiecone jeszcze pola, które też zatrzymały mnie na chwilę:
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205
W tym momencie z oddali usłyszałem syrenę pociągu, zaskoczyło mnie to w tak krótkim odstępie czasu, w sprinterskim tempie wróciłem się na żelazny szlak, po drodze na wybojach widziałem, jak z kieszeni wypadają mi okulary rowerowe, ale nie zatrzymałem się, żeby zdążyć dojechać do torów i znaleźć jeszcze w ostatnich sekundach odpowiednią lukę pomiędzy przytorową roślinnością:
Szlak: Prudnik - Nowy Świętów, linia D29-137. 15D-105 i 6Dg-182 jadą podsudecką magistralą w kierunku Nysy, mijając obrzeża Prudnika.
Dwa składy towarowe pojechały, więc stwierdziłem, że teraz mam pewnie godzinę, albo i więcej, zanim pojawi się tutaj coś kolejnego. Wróciłem na poprzednie miejsce, zabierając po drodze okulary.
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205
Na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Jesienne liście klonu © Kolzwer205
Jesienne liście klonu © Kolzwer205
Jesienne liście klonu © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Łąka Prudnicka i mój Cube © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Łąka Prudnicka - jesienne liście © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Fotografując te jesienne motywy usłyszałem z oddali tak, jak by jadący pociąg, wyjrzałem zza drzew, faktycznie jechał i to nie byle co, bo M62 Rail Polski, wcześniej nie trąbił i był już blisko. Poprzednią miejscówkę zaczynał już mijać, a ja do kolejnej, na przejeździe kolejowym miałem jednak kawałek. Po wcześniejszej obserwacji terenu z poprzednich wyjazdów wiedziałem jednak, że na łuku będzie miał tymczasowe ograniczenie do 20 km/h będące jeszcze skutkiem wrześniowych powodzi i jest cień nadziei, że dojadę do przejazdu maksymalnie pół minuty przed nim, ruszam w pogoń. Rower na tej polnej drodze miał prawdziwy test wytrzymałościowy, bo niewiele dziur ominąłem, poprzednią trekkingową Meridą nie udało by mi się utrzymać tam odpowiedniego tempa, dosłownie z wywalonym jęzorem zdążyłem:
M62M-002 rozpędza się na szlaku linii D29-137: Prudnik - Nowy Świętów, kierując się w stronę Nysy i mijając obrzeża Łąki Prudnickiej. © Kolzwer205
Obrzeża Łąki Prudnickiej © Kolzwer205
Obrzeża Łąki Prudnickiej © Kolzwer205
Obrzeża Łąki Prudnickiej © Kolzwer205
Łąka Prudnicka, widok w kierunku Niemysłowic i kościoła Św. Anny © Kolzwer205
Łąka Prudnicka i widok w kierunku Niemysłowic © Kolzwer205
Przyszedł czas na drugie śniadanie, a po nim odjechałem na dalsze miejscówki w Szybowicach. Miejsca do fotografowania składów przy torach nie wszędzie są dobre, często tor przebiega wyżej od idącej wzdłuż niego drogi, a dodatkowo jest zasłonięty przez różne krzewy. Będąc znowu w takim niefortunnym miejscu i spory kawałek od kolejnej miejscówki nadającej się do zdjęcia usłyszałem syrenę nadjeżdżającego składu. Znowu musiałem dość szybko cofać się na poprzedni plener w okolicy przejazdu :))
Szlak: Prudnik - Nowy Świętów, linia D29-137. 311D-18 jedzie podsudecką magistralą w kierunku Nysy, mijając obrzeża wsi Łąka Prudnicka. (Dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie).
Podsudecka Magistrala Kolejowa, szlak z Prudnika do Nowego Świętowa w Szybowicach © Kolzwer205
Szybowice - wprawne oko dostrzeże dwie sarny © Kolzwer205
Szybowice - widok na pasma Sudetów © Kolzwer205
TEM2-013 jedzie szlakiem linii D29-137: Nowy Świętów - Prudnik, mijając Szybowice. © Kolzwer205
TEM2-013 jedzie szlakiem linii D29-137: Nowy Świętów - Prudnik, mijając Szybowice. © Kolzwer205
TEM2-013 jedzie szlakiem linii D29-137: Nowy Świętów - Prudnik, mijając Szybowice. © Kolzwer205
Szlak: Prudnik - Nowy Świętów, linia D29-137. SM42-2493 i pracująca na popychu TEM2-101 prowadzą skład węglarek w kierunku Nysy, mijając wieś Szybowice.
Szybowice, droga w pobliżu torów i przystanku osobowego na linii D29-137. © Kolzwer205
Szybowice - widok w kierunku Prudnika © Kolzwer205
Szybowice © Kolzwer205
Szybowice © Kolzwer205
Szybowice © Kolzwer205
Po wykonaniu powyższych ujęć w pobliżu przejazdu usłyszałem syrenę pociągu, po tylu innych pociągach, które wcześniej przejechały teraz miałem już nadzieję, że to będzie właśnie skład, który stał wygaszony w Prudniku, wróciłem w okolicę przejazdu:
Szlak: Prudnik - Nowy Świętów, linia D29-137. ST44-1246 z próżnym składem węglarek mija wieś Szybowice, kierując się w stronę Nysy. (Dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie).
Szlak niezelektryfikowany, słońce idealnie zagrało, w tle przebijają się jesienne drzewa, maszyna wypuściła spaliny rozpędzając się przed kolejnym wzniesieniem, wszystko ułożyło się tak, jak pierwotnie chciałem - właśnie dla takiego zdjęcia ST44 pojechałem w tamte rejony :)
Następnie miał już nadjechać planowy skład osobowy, żeby nie stać w tym samym miejscu podjechałem w okolicę przejazdu w Nowym Lesie.
Szlak: Prudnik - Nowy Świętów, linia D29-137. SA103-013 jako poc. osobowy Regio 46625 relacji: Kędzierzyn-Koźle - Brzeg mija miejscowość Nowy Las w gminie Głuchołazy.
Przerwa dylatacyjna i tymczasowe połączenie torów za pomocą łubków (te prostokątne kawałki metalu z otworami, dociśnięte do szyjki szyny) i imadeł na szlaku linii D29-137, pewnie zostało po wrześniowych podtopieniach © Kolzwer205
Przerwa dylatacyjna i tymczasowe połączenie torów na szlaku linii D29-137.
Szlak: Prudnik - Nowy Świętów, linia D29-137. Class 66248 podąża w kierunku Nysy, mijając tereny wsi Szybowice.
Szlak: Nowy Świętów - Prudnik, linia D29-1. SA137-003 jako poc. osobowy Regio 64626 relacji: Brzeg - Kędzierzyn-Koźle zbliża się do przystanku osobowego Szybowice. (Dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie).
Szybowice i Sudety © Kolzwer205
Stado saren na polu w Szybowicach © Kolzwer205
Stado saren na polu w Szybowicach © Kolzwer205
Stado saren na polu w Szybowicach © Kolzwer205
Szybowice © Kolzwer205
Szybowice © Kolzwer205
Szybowice © Kolzwer205
Szybowice - Podsudecka Magistrala Kolejowa i widok w kierunku Prudnika © Kolzwer205
Szybowice i szóstka saren na polu © Kolzwer205
Szlak: Nowy Świętów - Prudnik, linia D29-137. ST48-049 i pracująca na popychu ST48-069 prowadzą popołudniową porą ładowny skład węglarek w kierunku Kędzierzyna-Koźla, mijając wieś Szybowice.
ST48-069 na popychu
Szybowice i babie lato lśniące na ściernisku © Kolzwer205
Szybowice © Kolzwer205
Szybowice © Kolzwer205
Szybowice © Kolzwer205
Szybowice © Kolzwer205
Szybowice © Kolzwer205
ST48-069 na szlaku Prudnik - Nowy Świętów mija Szybowice, maszyna wracała po pracy na popychu poprzedniego "złapanego" składu. Zdjęcie zrobiłem tak bardziej z ciekawości, bo to już nie były warunki dla mojego aparatu do fotografowania w ruchu i sporo namęczyłem się później przy obróbce, żeby to jako tako wyglądało chociaż w małej rozdzielczości. © Kolzwer205
Obrzeża Lasu Niemysłowickiego © Kolzwer205
Obrzeża Lasu Niemysłowickiego, na zdjęciach wyszło trochę jaśniej, niż było już w rzeczywistości. Zrobiłem sobie tutaj krótką przerwę na batona, przejeżdżając przez las było już ciemno. Po dojeździe do Prudnika postanowiłem zajrzeć jeszcze do parku miejskiego, na jednym ze zdjęć w internecie widziałem, że tamtejsza zabytkowa altana bywa czasem podświetlona.
Park miejski w Prudniku © Kolzwer205
Park miejski w Prudniku © Kolzwer205
Park miejski w Prudniku © Kolzwer205
Zabytkowa altana muzyczna z 1887 roku w parku miejskim, w Prudniku. Z podświetleniem altany nie miałem jednak szczęścia, ważne, że to było dzisiaj na kolejowym szlaku :)
Park miejski w Prudniku © Kolzwer205
Prudnik - Urząd miejski przy ul. Tadeusza Kościuszki © Kolzwer205
Prudnik - Urząd miejski przy ul. Tadeusza Kościuszki © Kolzwer205
Powrotny pociąg TLK "Szczeliniec", tak jak podczas trzech moich poprzednich wyjazdów był opóźniony w Prudniku kilka minut, jednak planowo zameldował się na stacji w Gliwicach:
SN84-001 "Mucha" jako poc. TLK 63106 "Szczeliniec" relacji: Jelenia Góra - Kraków Główny oczekuje na odjazd ze stacji Gliwice. © Kolzwer205
"Mucha" w trakcie mycia szyby ;) - SN84-001 "Mucha" jako poc. TLK 63106 "Szczeliniec" relacji: Jelenia Góra - Kraków Główny oczekuje na odjazd ze stacji Gliwice. © Kolzwer205
Kategoria Wyjazdy z rowerem
- DST 11.63km
- Czas 00:35
- VAVG 19.94km/h
- VMAX 34.35km/h
- Temperatura 12.0°C
- Sprzęt Cube Aim Race Allroad Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Dom - praca - dom
Sobota, 26 października 2024 · dodano: 27.10.2024 | Komentarze 2
Zmiana 18-6 26/27.10.2024, czyli 13-tka przez zmianę czasu. Kategoria Praca
- DST 10.14km
- Czas 00:29
- VAVG 20.98km/h
- VMAX 36.74km/h
- Temperatura 5.0°C
- Sprzęt Cube Aim Race Allroad Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Dom - praca - dom
Sobota, 26 października 2024 · dodano: 26.10.2024 | Komentarze 2
Zmiana 22-6 25/26.10.2024. Kategoria Praca
- DST 52.09km
- Czas 03:33
- VAVG 14.67km/h
- VMAX 36.20km/h
- Temperatura 14.0°C
- Sprzęt Cube Aim Race Allroad Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Paczków, Doboszowice, Topola, Lubiatów, Jezioro Otmuchowskie
Czwartek, 24 października 2024 · dodano: 05.11.2024 | Komentarze 7
Trzeci mój wyjazd na Podsudecką Magistralę Kolejową, tym razem chciałem też zobaczyć też miasto Paczków. Z ruchem kolejowym wyszło słabo, dwa składy towarowe minęły mnie, gdy jechałem jeszcze pociągiem, a trzeci przejechał, gdy byłem za Zalewem Paczkowskim. Ostatni skład pojawił się kilka minut przed przyjazdem mojego pociągu powrotnego, nie mogłem pozwolić sobie na jakieś lepsze ujęcia, sporo miłośników kolei tak ma (w tym również ja), że skład złapany w stacji to nie to samo, co na szlaku, nie mniej jednak wspomniany pociąg zrekompensował mi trochę kolejowej posuchy, bo raz, że jechał przez niezelektryfikowaną stację, a dwa ten prywaciarz raczej nie pojawia się w moich rejonach. Wiosną lub latem chyba wrócę na tą część podsudeckiej, jeśli nadal będę miał takie połączenie kolejowe, ale z opcją noclegu, bo prawie pięciogodzinna podróż w jedną stronę sprawia, że coś tam mi umyka.Miasteczko Paczków oferuje bardzo ciekawą architekturę, pod tym względem podobał mi się jego rynek otoczony różnymi kamienicami, na którym centralnie również znajdowało się kilka kamienic. Ładnie zachowane mury obronne otaczające główną część miasta, urokliwe zabytkowe planty miejskie, które w jesiennych barwach nabrały dodatkowego waloru to elementy sprawiające, że warto zobaczyć Paczków na własne oczy. Nie podobało mi się tylko to, że na rynku i w centrum można spotkać sporo osób "pod wpływem", w Prudniku tego nie było, nawet na tych mniejszych uliczkach. Mnie dwukrotnie zaczepił ktoś z prośbą o parę groszy, od kogo alkohol było czuć już z daleka, mimo, że jak tylko widzę takie osoby staram się jak najszybciej oddalić, przy tych spotkaniach oczywiście też szybko odjeżdżałem.
Wyjazd nastawiony głównie fotograficznie, więc średnia wychodzi mi zawsze niska w takich przypadkach, bo co chwilę się gdzieś zatrzymuję, toczę się powoli kilkanaście metrów, żeby wybrać dobre miejsce dla lepszego ujęcia. Dzisiaj jednak od czasu, gdy dojechałem na stację w Paczkowie towarzyszyła mi migrena, która po południu mocno się zwiększyła, zatoki też dały wtedy o sobie znać, także nawet nabieranie sensownej prędkości do jazdy szło mi gorzej, bo chłodniejszy pęd powietrza na twarzy potęgował dolegliwości. Jazdę po okolicy ograniczyłem zatem do minimum - w chłodnych miesiącach niestety często tak mam, dlatego zawsze wyczekuję lata, żeby móc robić bezproblemowo długie dystanse. Bilet powrotny miałem kupiony ze stacji w Otmuchowie, raptem kilka kilometrów od Paczkowa, ale przez wspomniane dolegliwości bardzo opornie pokonywałem ten dystans.
Trasa: stacja Częstochowa Osobowa; Pomianów Górny - Doboszowice - Topola - wzdłuż zbiornika wodnego "Topola" i Zalewu Paczkowskiego - Paczków- Pomianów Dolny - Lubiatów - Ligota Wielka - Sarnowice - Otmuchów (stacja PKP); p.o. Częstochowa Raków.
Mapka:
Ujęcia z tego dnia:
SN84-001 "Mucha" jako poc. TLK 36106 "Szczeliniec" relacji: Kraków Główny - Jelenia Góra odjeżdża ze stacji w Paczkowie - ten skład przywiózł mnie na miejsce. Początek trochę mglisty, czego prognozy pogody nie zapowiadały, temperatura lekko poniżej 10°C, więc chłód był bardziej odczuwalny. Po drodze mijałem tereny, gdzie słońce świeciło już pełną mocą, jak choćby w stosunkowo niedalekim Prudniku, więc tu też miałem nadzieję, że mgła szybko opadnie.
Stacja kolejowa w Paczkowie - widok w kierunku Otmuchowa/Nysy © Kolzwer205
Stacja kolejowa w Paczkowie - widok w kierunku Kamieńca Ząbkowickiego © Kolzwer205
Stacja kolejowa w Paczkowie - widok w kierunku Kamieńca Ząbkowickiego © Kolzwer205
Stacja kolejowa w Paczkowie - widok w kierunku Kamieńca Ząbkowickiego © Kolzwer205
Dworzec kolejowy w Paczkowie © Kolzwer205
Stacja Paczków - nastawnia © Kolzwer205
DW 382 w miejscowości Mrokocin - to już województwo dolnośląskie © Kolzwer205
401Da-467 stoi na bocznicy Kopalni Surowców Mineralnych "BYCZEŃ", zakład Kopalnia Paczków. © Kolzwer205
401Da-467 stoi na bocznicy Kopalni Surowców Mineralnych "BYCZEŃ", zakład Kopalnia Paczków. © Kolzwer205
Podsudecka Magistrala Kolejowa w Pomianowie Górnym - szlak w kierunku Paczkowa © Kolzwer205
Podsudecka Magistrala Kolejowa w Pomianowie Górnym - szlak w kierunku Kamieńca Ząbkowickiego © Kolzwer205
Pomianów Górny © Kolzwer205
Pomianów Górny © Kolzwer205
Pomianów Górny © Kolzwer205
Pomianów Górny © Kolzwer205
Pomianów Górny © Kolzwer205
Pomianów Górny - warto zwrócić uwagę na datę widoczną na zabudowaniach © Kolzwer205
Kościół filialny Św. Barbary - Pomianów Górny © Kolzwer205
Kościół filialny Św. Barbary - Pomianów Górny © Kolzwer205
Kościół filialny Św. Barbary - Pomianów Górny © Kolzwer205
Doboszowice - przystanek osobowy i ogólnodostępna bocznica szlakowa na linii D29-137. © Kolzwer205
Doboszowice - przystanek osobowy i ogólnodostępna bocznica szlakowa na linii D29-137. © Kolzwer205
Doboszowice - widok w kierunku Kamieńca Ząbkowickiego. © Kolzwer205
Doboszowice - widok w kierunku Paczkowa. © Kolzwer205
Rozkład na przystanku Doboszowice © Kolzwer205
Doboszowice - przystanek osobowy i ogólnodostępna bocznica szlakowa na linii D29-137. © Kolzwer205
Doboszowice - przystanek osobowy i ogólnodostępna bocznica szlakowa na linii D29-137. © Kolzwer205
401Da-261 stoi na żeberku Kopalni Gnejsu Pomianów-Doboszowice © Kolzwer205
401Da-261 stoi na żeberku Kopalni Gnejsu Pomianów-Doboszowice © Kolzwer205
Doboszowice - widok w kierunku miejscowości Byczeń © Kolzwer205
Podsudecka Magistrala Kolejowa w Doboszowicach, szlak Kamieniec Ząbkowicki - Paczków © Kolzwer205
Doboszowice - widok w kierunku miejscowości Byczeń © Kolzwer205
Doboszowice - widok na południe © Kolzwer205
Doboszowice - widok w kierunku miejscowości Byczeń © Kolzwer205
Podsudecka Magistrala Kolejowa w Doboszowicach, szlak Paczków - Kamieniec Ząbkowicki © Kolzwer205
Doboszowice © Kolzwer205
Nysa Kłodzka przed zbiornikiem "Topola" w Topoli © Kolzwer205
Nysa Kłodzka od strony zbiornika "Topola" w Topoli © Kolzwer205
Zbiornik wodny "Topola" - woda została spuszczona © Kolzwer205
Zbiornik wodny "Topola" od południowej strony (woda została spuszczona). © Kolzwer205
Zbiornik wodny "Topola" od południowej strony (woda została spuszczona). © Kolzwer205
Zbiornik wodny "Topola" od południowej strony, a w tle zbocza kopalni gnejsu Pomianów-Doboszowice. © Kolzwer205
Zbiornik wodny "Topola" od południowej strony (woda została spuszczona). © Kolzwer205
Zbiornik wodny "Topola" od południowej strony (woda została spuszczona). © Kolzwer205
Zbiornik wodny "Topola" od południowej strony (woda została spuszczona). © Kolzwer205
Zbiornik wodny "Topola" od południowej strony (woda została spuszczona). © Kolzwer205
Zbiornik wodny "Topola" od południowej strony (woda została spuszczona). © Kolzwer205
Zbiornik wodny "Topola" od południowej strony (woda została spuszczona). © Kolzwer205
Zbiornik wodny "Topola" od południowej strony (woda została spuszczona). © Kolzwer205
Zbiornik wodny "Topola" od południowej strony (woda została spuszczona). © Kolzwer205
Zbiornik wodny "Topola" na pograniczu Topoli i Pomianowa Górnego - efekt wrześniowych powodzi © Kolzwer205
Zbiornik wodny "Topola" na pograniczu Topoli i Pomianowa Górnego © Kolzwer205
Zbiornik wodny "Topola" na pograniczu Topoli i Pomianowa Górnego - efekt wrześniowych powodzi © Kolzwer205
Zbiornik wodny "Topola" na pograniczu Topoli i Pomianowa Górnego - efekt wrześniowych powodzi © Kolzwer205
Przy zbiorniku wodnym "Topola" - miejscowość Błotnica - po tych kamieniach musiałem przeprawić się na drugą stronę © Kolzwer205
Zbiornik wodny "Topola" widziany od strony Błotnicy - efekt wrześniowych powodzi © Kolzwer205
Zalew Paczkowski widziany z brzegu w miejscowości Kozielno © Kolzwer205
Zalew Paczkowski widziany z brzegu w miejscowości Kozielno © Kolzwer205
Zalew Paczkowski widziany z brzegu w miejscowości Kozielno © Kolzwer205
Kormoran nad Zalewem Paczkowskim © Kolzwer205
Zalew Paczkowski widziany z brzegu w miejscowości Kozielno © Kolzwer205
Przy Zalewie Paczkowskim w miejscowości Kozielno © Kolzwer205
Zalew Paczkowski widziany z brzegu w miejscowości Kozielno © Kolzwer205
Zalew Paczkowski widziany z brzegu w miejscowości Kozielno © Kolzwer205
Zalew Paczkowski widziany z brzegu w miejscowości Kozielno © Kolzwer205
Zalew Paczkowski widziany z brzegu w miejscowości Kozielno © Kolzwer205
Zalew Paczkowski widziany z brzegu w miejscowości Kozielno © Kolzwer205
Zalew Paczkowski widziany z brzegu w miejscowości Kozielno © Kolzwer205
Zalew Paczkowski widziany z brzegu w miejscowości Kozielno © Kolzwer205
Zalew Paczkowski © Kolzwer205
ul. Pocztowa - Paczków © Kolzwer205
Paczków - XVI wieczne mury obronne od strony ul. Stanisława Staszica © Kolzwer205
Brama Ząbkowicka - Paczków © Kolzwer205
Paczków - ul. Stanisława Staszica © Kolzwer205
Brama Ząbkowicka - Paczków © Kolzwer205
Brama Ząbkowicka - Paczków (ul. Władysława Sikorskiego). © Kolzwer205
Spojrzenie na rynek w Paczkowie z ul. Władysława Sikorskiego © Kolzwer205
Ratusz w Paczkowie © Kolzwer205
Rynek w Paczkowie i spojrzenie na kościół Świętego Jana Ewangelisty © Kolzwer205
Paczków - rynek © Kolzwer205
Paczków - ul. Kościelna i kościół Świętego Jana Ewangelisty © Kolzwer205
Paczków - rynek i ratusz © Kolzwer205
Paczków - rynek © Kolzwer205
Paczków - rynek © Kolzwer205
Paczków - ul. Wrocławska © Kolzwer205
Paczków - rynek © Kolzwer205
Paczków - rynek © Kolzwer205
Paczków - rynek © Kolzwer205
Paczków - Zabytkowe Planty Miejskie © Kolzwer205
Paczków - ul. Wojska Polskiego © Kolzwer205
Paczków - ul. Wojska Polskiego © Kolzwer205
Paczków - ul. Wojska Polskiego © Kolzwer205
Paczków - Brama Nyska na ul. Wojska Polskiego © Kolzwer205
Paczków - Brama Nyska na ul. Wojska Polskiego © Kolzwer205
Paczków - Brama Kłodzka © Kolzwer205
Paczków - Brama Kłodzka © Kolzwer205
Paczków - Brama Kłodzka od strony ulic Henryka Sienkiewicza (po prawej) i ul. Ignacego Daszyńskiego © Kolzwer205
Paczków - kamienica przy ul. Ignacego Daszyńskiego © Kolzwer205
Paczków - ul. Ignacego Daszyńskiego © Kolzwer205
Paczków - jedna z wież murów obronnych © Kolzwer205
Paczków - jedna z wież murów obronnych © Kolzwer205
Paczków - kolejna z wież murów obronnych © Kolzwer205
Paczków - ul. Gabriela Narutowicza © Kolzwer205
Boczna uliczka za Bramą Kłodzką w Paczkowie © Kolzwer205
Paczkowski rynek widziany z ul. Gabriela Narutowicza © Kolzwer205
Brama Wrocławska w Paczkowie © Kolzwer205
Planty miejskie w pobliżu Bramy Wrocławskiej w Paczkowie © Kolzwer205
Brama Wrocławska w Paczkowie © Kolzwer205
Paczków - rynek © Kolzwer205
Paczków - rynek © Kolzwer205
Paczków - rynek © Kolzwer205
Paczków - rynek © Kolzwer205
Paczków - rynek © Kolzwer205
Paczków - rynek © Kolzwer205
Paczków - rynek © Kolzwer205
Paczków - rynek © Kolzwer205
Pomianów Dolny - kościół Św. Franciszka Ksawerego © Kolzwer205
Pomianów Dolny © Kolzwer205
Pomianów Dolny © Kolzwer205
Pomianów Dolny, a w oddali Lubiatów oraz kościół Św. Wawrzyńca i Mikołaja © Kolzwer205
Kościół Św. Wawrzyńca i Mikołaja - Lubiatów © Kolzwer205
Kościół Św. Wawrzyńca i Mikołaja - Lubiatów © Kolzwer205
Ligota Wielka © Kolzwer205
Ligota Wielka © Kolzwer205
Jezioro Otmuchowskie widziane z północnego brzegu © Kolzwer205
Jezioro Otmuchowskie widziane z północnego brzegu © Kolzwer205
Jezioro Otmuchowskie widziane z północnego brzegu © Kolzwer205
Jezioro Otmuchowskie widziane z północnego brzegu © Kolzwer205
Jezioro Otmuchowskie © Kolzwer205
Jezioro Otmuchowskie © Kolzwer205
Jezioro Otmuchowskie © Kolzwer205
Dworzec kolejowy w Otmuchowie © Kolzwer205
Stacja w Otmuchowie - widok w kierunku Nysy © Kolzwer205
Wieża ciśnień przy stacji w Otmuchowie © Kolzwer205
SM42-2651 stoi wygaszona na torze głównym dodatkowym stacji w Otmuchowie © Kolzwer205
SM42-2651 stoi wygaszona na torze głównym dodatkowym stacji w Otmuchowie © Kolzwer205
Stacja w Otmuchowie - widok w kierunku Kamieńca Ząbkowickiego © Kolzwer205
Stacja w Otmuchowie © Kolzwer205
Stacja w Otmuchowie © Kolzwer205
Stacja w Otmuchowie © Kolzwer205
Stacja w Otmuchowie © Kolzwer205
15D/A-121 i 15D/A-122 wjeżdżają od strony Goświnowic na tor główny dodatkowy stacji Otmuchów © Kolzwer205
15D/A-121 i 15D/A-122 wjeżdżają od strony Goświnowic na tor główny dodatkowy stacji Otmuchów © Kolzwer205
Spalinowy zespół trakcyjny SN84-001 "Mucha" jako poc. TLK 63106 "Szczeliniec" (Jelenia Góra - Kraków Główny) stoi przy gliwickim peronie - ten skład przywiózł mnie z Otmuchowa. © Kolzwer205
Kategoria Wyjazdy z rowerem
- DST 49.64km
- Czas 02:11
- VAVG 22.74km/h
- VMAX 34.99km/h
- Temperatura 14.0°C
- Sprzęt Ecobike MX 500
- Aktywność Rower elektryczny
Częstochowa - Żarki Letnisko - Częstochowa
Środa, 23 października 2024 · dodano: 23.10.2024 | Komentarze 6
Nocka jako tako odespana, więc po 14-tej ruszyłem do rodzinnego domu podrzucić trochę rzeczy, zabrać inne i wymienić filtry od wody, bo już słabo leciało z kranów. Zabrałem ze sobą aparat, także po drodze kilka razy zatrzymały mnie jesienne akcenty ;) Wyjazd w drogę powrotną po godzinie 17:30, w powietrzu było ewidentnie czuć, że to sezon grzewczy...Trasa: Częstochowa - Słowik - Korwinów - Zawodzie - Kolonia Borek - wojewódzką przez Osiny - Poraj - wzdłuż zbiornika wodnego do Masłońskiego - Ostrów - gruntową wzdłuż torów do Żarek Letniska + powrót w odwrotnej kolejności.
Poraj - droga wzdłuż zbiornika wodnego po wschodniej stronie © Kolzwer205
Poraj - leśna droga w pobliżu zbiornika wodnego © Kolzwer205
Jesienne liście - Poraj © Kolzwer205
Jesienne liście - Poraj © Kolzwer205
Jesienne liście - Poraj © Kolzwer205
Jesienne liście - Poraj © Kolzwer205
Jesienne liście - Poraj © Kolzwer205
Jesienne liście - Poraj © Kolzwer205
Poraj - droga wzdłuż zbiornika wodnego po wschodniej stronie © Kolzwer205
Jesienne liście - Poraj © Kolzwer205
Jesienne liście - Poraj © Kolzwer205
Poraj - droga wzdłuż zbiornika wodnego po wschodniej stronie © Kolzwer205
Jesienne liście - Poraj © Kolzwer205
Masłońskie - droga wzdłuż zbiornika wodnego "Poraj" © Kolzwer205
Masłońskie - droga wzdłuż zbiornika wodnego "Poraj" © Kolzwer205
Masłońskie, rozlewiska Ordonki przy ul. Letniskowej © Kolzwer205
Masłońskie, rozlewiska Ordonki przy ul. Letniskowej © Kolzwer205
Jesienne liście w Żarkach Letnisku © Kolzwer205
Jesienne liście w Żarkach Letnisku © Kolzwer205
Jesienne liście w Żarkach Letnisku © Kolzwer205
Jesienne liście w Żarkach Letnisku © Kolzwer205
Jesienne liście w Żarkach Letnisku © Kolzwer205
Jesienne liście w Żarkach Letnisku © Kolzwer205
Jesienne liście w Żarkach Letnisku © Kolzwer205
Jesienne liście w Żarkach Letnisku © Kolzwer205
Jesienne liście w Żarkach Letnisku © Kolzwer205
Jesienne liście w Żarkach Letnisku © Kolzwer205
Jesienne liście w Żarkach Letnisku © Kolzwer205
Jesienne liście w Żarkach Letnisku © Kolzwer205
Krótka przerwa od liści, bo w końcu jedzie coś innego niż standardowy ELF Kolei Śląskich:
Szlak Poraj - Myszków, linia D29-1. EU07-437 i EU07-460 mijają Żarki Letnisko, kierując się w stronę Łaz. © Kolzwer205
Jesienne liście w Żarkach Letnisku © Kolzwer205
Jesienne liście w Żarkach Letnisku © Kolzwer205
Jesienne liście w Żarkach Letnisku © Kolzwer205
Jesienne liście w Żarkach Letnisku © Kolzwer205
Na jutro znowu zaplanowałem sobie wyjazd na Podsudecką Magistralę Kolejową, tym razem w okolicę Paczkowa i Otmuchowa :)
Kategoria Do rodziny, Rekreacyjnie po okolicy < 60 km
- DST 16.16km
- Czas 00:42
- VAVG 23.09km/h
- VMAX 34.45km/h
- Temperatura 11.0°C
- Sprzęt Cube Aim Race Allroad Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Dom - praca - dom
Wtorek, 22 października 2024 · dodano: 23.10.2024 | Komentarze 0
Nocna zmiana 18-6 22/23.10.2024. Kategoria Praca
- DST 11.70km
- Czas 00:35
- VAVG 20.06km/h
- VMAX 34.69km/h
- Temperatura 9.0°C
- Sprzęt Cube Aim Race Allroad Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Dom - praca - dom
Poniedziałek, 21 października 2024 · dodano: 22.10.2024 | Komentarze 4
Nocna zmiana 18-6 (17-5) 21/22.10.2024.Wieczorne niebo cyknięte telefonem - godz. 17:35:
10 minut później:
Ta pikseloza to sarenka, która przechodzi przez tory na powyższym zdjęciu:
Kategoria Praca