Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 43830.87 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.23 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2008: 916,9 km
- rok 2009: 567,13 km
- rok 2010: 284,46 km
- rok 2011: 1086,27 km
- rok 2012: 1138,93 km
- rok 2013: 5128,5 km
- rok 2014: 5630,4 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: ~5780 km (stan na 09.09.24)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu
Ogólnopolska Galeria Kolejowa
Częstochowska Galeria Komunikacyjna


Darmowe fotoblogi



Moje rowerowe początki klik
Więcej o mnie.

2024: button stats bikestats.pl
2023: button stats bikestats.pl
łącznie z elektrycznym: ODO: 6738,44 km AVG: 21,24 km/h TRP: 116

2022: button stats bikestats.pl
2021: button stats bikestats.pl
2020: button stats bikestats.pl
2019: button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Kolzwer205.bikestats.pl

Archiwum bloga

Wpisy archiwalne w miesiącu

Czerwiec, 2021

Dystans całkowity:871.30 km (w terenie 0.00 km; 0.00%)
Czas w ruchu:45:21
Średnia prędkość:19.21 km/h
Maksymalna prędkość:48.36 km/h
Liczba aktywności:32
Średnio na aktywność:27.23 km i 1h 25m
Więcej statystyk
  • DST 15.99km
  • Czas 00:49
  • VAVG 19.58km/h
  • VMAX 31.29km/h
  • Temperatura 24.8°C
  • Sprzęt Gazelle Orange C8
  • Aktywność Jazda na rowerze

Dom - praca - dom

Sobota, 12 czerwca 2021 · dodano: 12.06.2021 | Komentarze 6

Pierwsza zmiana 6-14, poranek ciepły (12,5°C) i bezwietrzny, popołudnie już bardzo parne, a do tego pełne walki z silnym wiatrem. Jutro wyjątkowo wolna niedziela (przepisowo nie mogą wypadać 4 pracujące pod rząd)...i do pracy jadę dopiero na nockę w kolejną niedzielę :)

W drodze do pracy tym razem zatrzymałem się na minutę, wyciągnąłem telefon i taki jest efekt:
Porankowe klimaty w drodze do pracy - Warta, odcinek wzdłuż ul. Kucelińskiej w Częstochowie - godz 5:30
Porankowe klimaty w drodze do pracy - Kucelinka, odcinek wzdłuż ul. Kucelińskiej w Częstochowie - godz 5:30.
Nad Wartą o poranku - odcinek wzdłuż ul. Kucelińskiej w Częstochowie - godz 5:30
Nad Kucelinką o poranku - odcinek wzdłuż ul. Kucelińskiej w Częstochowie - godz 5:30. Przy następnych porannych zmianach będę chyba musiał wziąć ze sobą aparat :)
Kategoria Praca


  • DST 16.06km
  • Czas 00:51
  • VAVG 18.89km/h
  • VMAX 31.29km/h
  • Temperatura 22.0°C
  • Sprzęt Gazelle Orange C8
  • Aktywność Jazda na rowerze

Dom - praca - dom

Piątek, 11 czerwca 2021 · dodano: 12.06.2021 | Komentarze 6

Poranna zmiana 6-14.  W pracy przez solidne opady zostałem dobrowolnie godzinę dłużej, nie chciałem moknąć, a jak pokazywał mi radar wszystko właśnie po godzinie ustąpiły :)
Do mieszkania, a w zasadzie nie mojego, tylko sąsiada - dzięki jego uprzejmości w tym samym czasie przyszła mi paczka z nowymi oponkami.
Bieżnik opon w trekkingu powoli zaczyna się wygładzać, a boczne klocki delikatnie się obrywają, dlatego już teraz postanowiłem wyposażyć się w zapasowe. Wybór padł tym razem na model firmy Continental AT Ride 700x40c (obecnie posiadam jeszcze Schwalbe Smart Sam Plus w tym samym rozmiarze), bieżnik wygląda na właściwy do moich zastosowań, opony także posiadają wkładkę antyprzebiciową, są lżejsze o około 380g na sztuce  i dodatkowo zostaje mi jeszcze prawie osiem dyszek w kieszeni :)


Kategoria Praca


  • DST 20.73km
  • Czas 00:59
  • VAVG 21.08km/h
  • VMAX 34.93km/h
  • Temperatura 26.5°C
  • Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
  • Aktywność Jazda na rowerze

Dom - praca - dom

Czwartek, 10 czerwca 2021 · dodano: 10.06.2021 | Komentarze 0

Poranna zmiana 6-14 + dojazd na drugi wydział
Kategoria Praca


  • DST 42.88km
  • Czas 02:20
  • VAVG 18.38km/h
  • VMAX 36.84km/h
  • Temperatura 27.0°C
  • Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
  • Aktywność Jazda na rowerze

Ponownie miejsko

Środa, 9 czerwca 2021 · dodano: 09.06.2021 | Komentarze 4

Jazda po mieście z południa do centrum i na północ w celu załatwienia kilku spraw, dokładnie w rejony dzielnic Tysiąclecie, Wyczerpy-Aniołów, Podjasnogórską i na Stare Miasto. Pomimo takich kombinacji jechało się całkiem przyjemnie (pewnie to też kwestia jazdy lżejszym trekkingiem), wybrałem sporo mniej uczęszczanych DDR-ek i dróg, dzięki temu wpadło też trochę więcej kilometrów. Na termometrze wysoka temperatura, a do tego dość silne podmuchy wiatru z północy dały bardzo dobre połączenie :)

Trzy ujęcia z dzisiejszego dnia cyknięte telefonem:
Ul. Stanisława Kontkiewicza w Częstochowie, dzielnica Wyczerpy-Aniołów.
Ul. Stanisława Kontkiewicza w Częstochowie, dzielnica Wyczerpy-Aniołów. W oddali widoczna jest budowa nowego osiedla.
Warta przepływająca przez dzielnicę Zawodzie-Dąbie - Częstochowa.
Warta przepływająca przez dzielnicę Zawodzie-Dąbie - Częstochowa. Na horyzoncie po prawej widać składowisko węgla elektrociepłowni "Fortum".
Wzdłuż Warty w dzielnicy Zawodzie-Dąbie - Częstochowa.
Wzdłuż Warty w dzielnicy Zawodzie-Dąbie - Częstochowa. © Kolzwer205
Kategoria Miasto


  • DST 11.81km
  • Czas 00:34
  • VAVG 20.84km/h
  • VMAX 38.39km/h
  • Temperatura 14.0°C
  • Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
  • Aktywność Jazda na rowerze

Dom - praca - dom

Poniedziałek, 7 czerwca 2021 · dodano: 08.06.2021 | Komentarze 0

Nocna zmiana 22-6 07/08.06.2021
Kategoria Praca


  • DST 27.27km
  • Czas 01:35
  • VAVG 17.22km/h
  • VMAX 31.95km/h
  • Temperatura 26.5°C
  • Sprzęt Gazelle Orange C8
  • Aktywność Jazda na rowerze

Miejsko

Poniedziałek, 7 czerwca 2021 · dodano: 07.06.2021 | Komentarze 4

Do miasta wydrukować etykietę i nadać paczkę w paczkomacie + jazda przez całe miasto na jego północne krańce załatwić kilka innych spraw. Ruch jak w ulu, tym bardziej, że po odespaniu nocki ruszyłem w godzinach szczytu. Dziurawe drogi, remont torowiska tramwajowego i rozryta część ddr-ek (wraz z chodnikami, żeby nawet nie można było poprowadzić roweru), na północy większość starych ścieżek rowerowych z kostki + wysokie krawężniki, także przypomniałem sobie jak bardzo nie lubię jeździć po pewnych częściach miasta.
Na tych dziurach dodatkowo sakwa wkręciła mi się w tylne koło, zresztą nie pierwszy raz już tam przyhaczyła (bagażnik w Gazelle nie do końca jest zaprojektowany jak powinien), jednak tym razem trochę się podarła.... Nie uśmiecha mi się kupować nowej, dlatego problem rozwiązałem wieczorem za pomocą naklejenia łatki z zestawu naprawczego sakw Crosso, dodatkowo zaszywając obrzeża:

Kategoria Miasto


  • DST 11.40km
  • Czas 00:35
  • VAVG 19.54km/h
  • VMAX 30.41km/h
  • Temperatura 13.0°C
  • Sprzęt Gazelle Orange C8
  • Aktywność Jazda na rowerze

Dom - praca - dom

Niedziela, 6 czerwca 2021 · dodano: 07.06.2021 | Komentarze 0

Nocna zmiana 22-6 06/07.06.2021
Kategoria Praca


  • DST 11.47km
  • Czas 00:32
  • VAVG 21.51km/h
  • VMAX 33.66km/h
  • Temperatura 12.5°C
  • Sprzęt Gazelle Orange C8
  • Aktywność Jazda na rowerze

Dom - praca - dom

Sobota, 5 czerwca 2021 · dodano: 06.06.2021 | Komentarze 1

Nocna 12-tka 05/06.06.2021 (18-6).
Kategoria Praca


  • DST 11.43km
  • Czas 00:38
  • VAVG 18.05km/h
  • VMAX 32.55km/h
  • Temperatura 14.1°C
  • Sprzęt Gazelle Orange C8
  • Aktywność Jazda na rowerze

Dom - praca - dom

Piątek, 4 czerwca 2021 · dodano: 05.06.2021 | Komentarze 1

Nocna zmiana 04/05.06.2021.
Kategoria Praca


  • DST 25.20km
  • Czas 00:57
  • VAVG 26.53km/h
  • VMAX 38.08km/h
  • Temperatura 26.1°C
  • Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
  • Aktywność Jazda na rowerze

Powrót do Częstochowy

Piątek, 4 czerwca 2021 · dodano: 05.06.2021 | Komentarze 8

Trasa: Żarki Letnisko - drogą wojewódzką przez Masłońskie, Poraj, Osiny (nadal ruch wahadłowy) - Kolonia Borek - Zawodzie - Korwinów - Słowik - gruntową do Częstochowy.

Jazda z pełnymi sakwami, ale tym razem bardziej objętościowo i na lekko, bo w sumie około 5kg, więc można było pojechać trochę szybszym tempem. Wiatr też o dziwo specjalnie nie przeszkadzał, ale przez większą część drogi miałem go prosto w twarz.



Cały poprzedni dzień, z wyjątkiem godziny o poranku zszedł mi na kompleksowym serwisie starego roweru znajomej. Trochę mało opłacalna naprawa, ale jak ktoś bardzo prosił, bo ma do niego sentyment nie wypadało odmówić. Było trochę "zabawy", do pomocy przy odkręceniu misek osi korby wkroczył 2-kilowy młotek, w rowerze było też trochę oryginalnych samoróbkowych patentów z którymi musiałem się uporać.
Ogólnie rzecz biorąc wyczyściłem i nasmarowałem:
- łożyska osi przedniej,
- łożyska sterów (przy kierownicy),
- piastę tylną Shimano Positron PPS 3 wraz z całym mechanizmem.
Wymieniłem cięgno biegów, naprawiłem nietrzymający już mechanizm biegów przy piaście tylnej (blaszka wymagała podgięcia, kulka wymiany, zapadki lekkiego podpiłowania dla nadania pierwotnego kształtu). Założyłem nowy wkład suportu zamiast osi na łożyskach, nową korbę z pedałami, wymieniłem linkę i pancerz przedniego hamulca, wymieniłem łańcuch. Kilka dni wcześniej koła zostały wycentrowane w lokalnym serwisie - jedyna z tych czynności, do której chyba nigdy się nie przekonam, wolę powierzyć ją bardziej wprawionym. Okazało się, że tylne jest w innym rozmiarze - 630 mm, czyli na oponę 27 cali, a przednie standardowe 28 - 622 mm, do tego pierwszego trochę naszukałem się nowej opony. Poprzednio jakimś cudem wciśnięta była opona 28 (622 mm) i żeby zdjęć ją do wymiany pękniętej szprychy trzeba było ją rozciąć. Jak dowiedziałem się od właścicielki roweru - zakładała ją kiedyś razem z sąsiadem...jak dla mnie nie lada sztuka założyć taką mniejszą oponę na większą obręcz :))
Na koniec prostowanie bagażnika, poprawienie mocowania tylnego błotnika i czyszczenie ramy z warstw brudu, starego smaru, który pamiętał jeszcze lata 80-te.
Podczas serwisu zrobiłem kilka zdjęć telefonem, jako dowód, że faktycznie wszystko zostało rozebrane do zera:


Piasta planetarna po czyszczeniu, jeszcze przed smarowaniem i złożeniem:




Wnętrze tylnej piasty:

Stare cięgno od biegów:

Nowy suport, korba i pedały:

Stery po rozłożeniu i wyczyszczeniu:

Miski sterów, niedługo też będą potrzebowały wymiany:

Mechanizm trzymający biegi Shimano Positron PPS3 - ta część wymagała regenreacji:

Ogólnie widać też, że rama nie posiada napinaczy tylnego koła i nie została tak na prawdę przystosowana do takiej piasty.

Rower w całości: