Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 50012.69 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.40 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2008: 916,9 km
- rok 2009: 567,13 km
- rok 2010: 284,46 km
- rok 2011: 1086,27 km
- rok 2012: 1138,93 km
- rok 2013: 5128,5 km
- rok 2014: 5630,4 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019: 7175 km
- rok 2020: 8429 km
- rok 2021: 5509 km
- rok 2022: 5303 km (od połowy roku przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy)
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: 7379,01 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2025: 3104,59 km (łącznie z rowerem elektrycznym, stan na 30.07.2025)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 182 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu
Ogólnopolska Galeria Kolejowa
Częstochowska Galeria Komunikacyjna


Darmowe fotoblogi



Moje rowerowe początki klik
Więcej o mnie.

2025: button stats bikestats.pl
łącznie z elektrycznym: ODO: 3104,59 km AVG: 20,97 km/h TRP: 168 (stan na 30.07.2025)

2024: button stats bikestats.pl
łącznie z elektrycznym: ODO: 7379,01 km AVG: 20,28 km/h TRP: 265

2023: button stats bikestats.pl
łącznie z elektrycznym: ODO: 6738,44 km AVG: 21,24 km/h TRP: 116

2022: button stats bikestats.pl
2021: button stats bikestats.pl
2020: button stats bikestats.pl
2019: button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Kolzwer205.bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 36.88km
  • Czas 01:49
  • VAVG 20.30km/h
  • VMAX 46.00km/h
  • Temperatura 11.0°C
  • Sprzęt Cube Aim Race Allroad Custom
  • Aktywność Jazda na rowerze

Częstochowa - Kusięta - Turów - Olsztyn - Częstochowa

Środa, 10 grudnia 2025 · dodano: 13.12.2025 | Komentarze 2

Dziś wypadł mi cały wolny dzień, nie musiałem jechać do pracy, domowe sprawy ogarnąłem w poprzednich dniach, więc miałem tylko czas dla siebie. Po tylu pracujących dniach w tym roku bardzo doceniam takie wolne dni :)

Zaraz po nierowerowym wypadzie na pola w Mykanowie, do którego wrócę w dalszej części wpisu wybrałem się na spacer z Kulką, później szybki obiad, a po nim już po godzinie 15 wybrałem się na krótką przejażdżkę w kierunku wschodnim. Na początku trasy swoje odstałem przed rogatkami przejazdu kolejowego w ciągu ul. Bugajskiej, więc plan jazdy trochę się zawęził.

Trasa: Częstochowa - Kusięta - Turów - Olsztyn - Częstochowa.

Mapka:

W Turowie do zjechania na gruntową drogę zachęciły mnie ostatki padającego na okolicę ciepłego słonecznego światła, liczne krzewy głogów oraz potencjalnie dobry obszar do kolejnych lotów, bo przy okazji zabrałem sobie też jeden z mniejszych modeli samolotów. Musiałem tylko przejechać kawałek po większym błocie... to był jednak zły pomysł. Okazało się, że błoto było z kategorii tych najgorszych, czyli z glinką, przykleiło mi dosłownie koła do błotników... Około godziny zajęło mi jego wydłubywanie, no po prostu koła nie chciały się obracać :)) Po dłuższej walce za pomocą patyczka ruszyłem się z miejsca, ale jeszcze tarło pod błotnikiem, więc w Turowie, niedaleko torów kolejowych skorzystałem z większej kałuży. Kilka razy energiczniej przeprowadziłem przez nią rower i pomogło :) Oczywiście zabranym modelem nie polatałem przez tą błotną wpadkę.

Turów - godz. 16:10.
Turów - godz. 16:10. © Kolzwer205

Turów, w oddali widoczna linia kolejowa D29-61
Turów, w oddali widoczna linia kolejowa D29-61 © Kolzwer205

Turów - błotnista droga, tam już nie pojechałem
Turów - błotnista droga, tam już nie pojechałem © Kolzwer205

Owoce głogu w popołudniowym słońcu - Turów
Owoce głogu w popołudniowym słońcu - Turów © Kolzwer205

Owoce głogu w popołudniowym słońcu - Turów
Owoce głogu w popołudniowym słońcu - Turów © Kolzwer205

Owoce głogu w popołudniowym słońcu - Turów
Owoce głogu w popołudniowym słońcu - Turów © Kolzwer205


W drodze powrotnej mijałem udekorowany świątecznymi ozdobami rynek w Olsztynie, był on jednak mocno oblegany, więc nie zatrzymałem się na zdjęcia, mam dzięki temu motywację, żeby tam jeszcze wrócić ze statywem ;)

Przed południem była jeszcze wspomniana nie rowerowa część - umówiłem się na kilka lotów z kolegą, który ma drona. Wybraliśmy miejscówkę w Mykanowie, znam ją z moich letnich rowerowych wypadów - gładka asfaltowa droga biegnącą pomiędzy polami i kończąca się pod lasem. Ruch to jedynie jeden traktor jeżdżący sporadycznie na pole. Poza lotniskami modelarskimi (najbliższe od Częstochowy jest dopiero w Będzinie) to idealne miejsce do startu i lądowań modeli samolotów ;)


Mini P-51D "Mustang" o rozpiętości 400 mm.

A tu już pokusiłem się na znacznie większy:


Cessna 182 o rozpiętości 965 mm.

Modele przeżyły, Mustang delikatnie się odrapał po zjechaniu z pasa, a w samolocie Cessna zgięło się przednie podwozie podczas ostatniego lądowania, śmigła za to w obu całe :) Ogólnie dużym modelem znacznie łatwiej sterować, trzeba tylko być precyzyjnym przy lądowaniach, niewielki błąd to już prawie pewne jakieś uszkodzenie, a mały model jak spadnie z kilku metrów to nic mu nie jest. Wszystkie loty mam nagrane, więc kiedyś podrzucę tu na BS-a jakiś filmik ;)

Dzień uważam za bardzo udany, takiego wolnego dnia bardzo potrzebowałem :)




Komentarze
Kolzwer205
| 05:22 poniedziałek, 15 grudnia 2025 | linkuj @andale Na to jeszcze lepsze odrobinę się spóźniłem.
Bezawaryjnym można nazwać każdy, jak się umie latać :) Z tego co widzę taki metrowy jest już stabilny w locie (porównując do 0,4 i 0,5 metrowych) i względnie wytrzymały - da się go posklejać po upadku z większej wysokości. Z małej wysokości zwykle się poodbija i też główne rzeczy są w nim całe, to chyba ten złoty środek. Bardziej stabilne są takie 1,5 metrowe, ale po błędzie w pilotażu zwykle nie ma co po nich zbierać, jak rozpędzone upadną z wysokości powyżej 3 metrów. Dochodzi właśnie też prędkość, tyle tu czynników ma wpływ, więc ciężko też o złoty środek.
andale
| 23:55 sobota, 13 grudnia 2025 | linkuj Bardzo ładne światło. To jaki jest złoty punkt w rozpiętości skrzydeł modeli, żeby zachować balans pomiędzy bezawaryjnością i stabilnością? :D
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa chlud
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]