Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 48360.37 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.36 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2008: 916,9 km
- rok 2009: 567,13 km
- rok 2010: 284,46 km
- rok 2011: 1086,27 km
- rok 2012: 1138,93 km
- rok 2013: 5128,5 km
- rok 2014: 5630,4 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019: 7175 km
- rok 2020: 8429 km
- rok 2021: 5509 km
- rok 2022: 5303 km (od połowy roku przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy)
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: 7379,01 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2025: 3104,59 km (łącznie z rowerem elektrycznym, stan na 30.07.2025)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 182 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu
Ogólnopolska Galeria Kolejowa
Częstochowska Galeria Komunikacyjna


Darmowe fotoblogi



Moje rowerowe początki klik
Więcej o mnie.

2025: button stats bikestats.pl
łącznie z elektrycznym: ODO: 3104,59 km AVG: 20,97 km/h TRP: 168 (stan na 30.07.2025)

2024: button stats bikestats.pl
łącznie z elektrycznym: ODO: 7379,01 km AVG: 20,28 km/h TRP: 265

2023: button stats bikestats.pl
łącznie z elektrycznym: ODO: 6738,44 km AVG: 21,24 km/h TRP: 116

2022: button stats bikestats.pl
2021: button stats bikestats.pl
2020: button stats bikestats.pl
2019: button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Kolzwer205.bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 93.47km
  • Czas 04:26
  • VAVG 21.08km/h
  • VMAX 38.85km/h
  • Temperatura 25.0°C
  • Sprzęt Ecobike MX 500
  • Aktywność Rower elektryczny

Popołudniem na linię kolejową D29-146

Czwartek, 24 lipca 2025 · dodano: 26.07.2025 | Komentarze 8

Wolny dzień, co oznacza, że miałem na głowie trochę innych spraw i zaplanowany poranny wyjazd okazał się jazdą po godzinie 15 :) Niebem przechodziły większe pojedyncze chmury, ale głównie omijały Częstochowę i okolice, było też przyjemnie ciepło. Na poprzednią setkę kilka dni temu naładowałem elektryka do pełna, a wziąłem wtedy Cube, bo chciałem szybciej pojeździć na niektórych odcinkach. Elektryk nie powinien długo stać z taką baterią nabitą do 100%, więc dzisiaj wybrałem jego, żeby rozładować go do odpowiedniego poziomu do postoju, czyli 70-80% baterii.
Zastanawiałem się nad kierunkami południowym, zachodnim, ale ostatecznie obrałem północny ;) Na początek postój przy torach w okolicy Lubojenki, tam zauważyłem, że od południa mocno zaczyna się chmurzyć, radar to potwierdzał, więc postanowiłem przekroczyć granicę województwa łódzkiego, bo to dawało szansę na uchwycenie w słońcu ostatniego pociągu osobowego do Chorzewa-Siemkowic. Spojrzałem na mapę i czasowo wychodziło, że dojadę na styk w zaplanowane miejsce, wybrałem najszybszy wariant, czyli jazdę DW 483. Tam przed Ważnymi Młynami na gazetę, na trzeciego wyprzedził mnie sportowy samochód na warszawskich blachach jadący w duecie z BMW, odwzajemniłem to pewnym gestem, co później okazało się mieć kolejne nietypowe i niebezpieczne konsekwencje, ale jak ktoś ciekaw mogę to opisać jedynie na PW.
Później, gdy nadal zasuwałem lekko ponad 30 km/h, żeby się wyrobić na odcinku z lekkim spadem, jakiś kolarz dogonił mnie na szosie lub gravelu, pojechał za mną chwilę, zaczął wyprzedzać i rzucił tylko tekstem "aha to dlatego tak szybko, wiedziałem, że elektryk". Już nie chciało mi się tłumaczyć, że od 25 km/h to nic z tego wspomagania nie ma i jedzie się jak zwykłym rowerem, tylko trochę cięższym, nie wiem pewnie ta osoba miała do czynienia tylko z tymi nielegalnymi "e-rowerami". Na miejscówkę wyrobiłem się nawet 15 minut przed planowym przejazdem, jednak pociąg miał 10-minutowe opóźnienie i słońce przysłoniły chmury, 5 minut wcześniej i miał bym go ze słońcem....trzeba będzie kiedyś powtórzyć ujęcie :) Zajrzałem jeszcze na stację Nowa Brzeźnica, bo widziałem z oddali, że manewruje tam coś ciekawego, nie myliłem się :) Trasa powrotna już znacznie wolniejsza, mniejszymi i również gruntowymi drogami, przez lasy, a tam miejscami długie odcinki z solidnym piachem, na bank nie do przejechania zwykłym rowerem, który ma sakwy, więc w mieszkaniu zameldowałem się kilka minut po godzinie 22.

Trasa: DDR wzdłuż DK 91 i ul. Warszawskiej, Rząsawa - Lubojenka - Mykanów - Cykarzew - Stary Cykarzew - DW 483: Cykarzew Północny, Grzybowiec, Kaflarnia, Ważne Młyny - Dworszowice Kościelne - W Pogoni - stacja PKP Nowa Brzeźnica - Dworszowice Kościelne - Ważne Młyny - lasami - Wólka Prusicka - las - Stary Kocin - Nowy Kocin - Rybna - Lubojna - Kolonia Wierzchowisko - Pustka - Częstochowa: Św. Brata Alberta, DDR wzdłuż ulic: Fieldorfa-Nilla, Warszawskiej, DK 91.

Mapka, ale po śladzie widać zakłócenia w najdalszym i końcowym punkcie trasy, bo najdalej dojechałem do dawnego przejazdu w polach jeszcze przed Kolonią Żurków:

Ujęcia z trasy:
Szlak: Cykarzew - Rząsawa, linia D29-146. L-4268-010 jako poc. L-14203 Ł relacji: Łódź Fabryczna - Częstochowa mija Lubojenkę.
Szlak: Cykarzew - Rząsawa, linia D29-146. L-4268-010 jako poc. L-14203 Ł relacji: Łódź Fabryczna - Częstochowa mija Lubojenkę. © Kolzwer205

Szlak: Cykarzew - Rząsawa, linia D29-146. Vectron X4EC-047 zbliża się do semafora wjazdowego Rząsawy, mijając wieś Lubojenka.
Szlak: Cykarzew - Rząsawa, linia D29-146. Vectron X4EC-047 zbliża się do semafora wjazdowego Rząsawy, mijając wieś Lubojenka. © Kolzwer205

L-4268-010 jako poc. L-41204 Ł relacji: Częstochowa - Łódź Fabryczna minął semafor stacji Rząsawa i wyjechał na szlak do Cykarzewa, linia D29-146.
L-4268-010 jako poc. L-41204 Ł relacji: Częstochowa - Łódź Fabryczna minął semafor stacji Rząsawa i wyjechał na szlak do Cykarzewa, linia D29-146. © Kolzwer205

Szlak: Rząsawa - Cykarzew, linia D29-146. L-4268-010 jako poc. L-41204 Ł relacji: Częstochowa - Łódź Fabryczna mija Lubojenkę.
Szlak: Rząsawa - Cykarzew, linia D29-146. L-4268-010 jako poc. L-41204 Ł relacji: Częstochowa - Łódź Fabryczna mija Lubojenkę. © Kolzwer205

Szlak: Cykarzew - Rząsawa, linia D29-146. EN96-003 jako poc. Regio 44262/3 relacji: Chorzew Siemkowice - Częstochowa mija Lubojenkę.
Szlak: Cykarzew - Rząsawa, linia D29-146. EN96-003 jako poc. Regio 44262/3 relacji: Chorzew Siemkowice - Częstochowa mija Lubojenkę. © Kolzwer205

Mykanów
Mykanów © Kolzwer205

Mykanów, chmur coraz więcej
Mykanów, chmur coraz więcej © Kolzwer205

Mykanów
Mykanów © Kolzwer205

Pole w Mykanowie
Pole w Mykanowie © Kolzwer205

Leśna droga na pograniczu Starego Cykarzewa i Mykanowa
Leśna droga na pograniczu Starego Cykarzewa i Mykanowa © Kolzwer205

Leśna droga na pograniczu Starego Cykarzewa i Mykanowa oraz mój Ecobike MX 500
Leśna droga na pograniczu Starego Cykarzewa i Mykanowa oraz mój Ecobike MX 500 © Kolzwer205

Leśna droga na pograniczu Starego Cykarzewa i Mykanowa
Leśna droga na pograniczu Starego Cykarzewa i Mykanowa © Kolzwer205

Leśna droga na pograniczu Starego Cykarzewa i Mykanowa
Leśna droga na pograniczu Starego Cykarzewa i Mykanowa © Kolzwer205

Leśna droga na pograniczu Starego Cykarzewa i Mykanowa
Leśna droga na pograniczu Starego Cykarzewa i Mykanowa © Kolzwer205

Mykanów
Mykanów © Kolzwer205

Mykanów
Mykanów © Kolzwer205

Mykanów
Mykanów © Kolzwer205

Szlak: Brzeźnica nad Wartą - Biała Pajęczańska, linia D29-146. EN57AL-1222 jako poc. Regio 44256/7 relacji: Częstochowa - Chorzew Siemkowice mija pola w Nowej Brzeźnicy.
Szlak: Brzeźnica nad Wartą - Biała Pajęczańska, linia D29-146. EN57AL-1222 jako poc. Regio 44256/7 relacji: Częstochowa - Chorzew Siemkowice mija pola w Nowej Brzeźnicy. © Kolzwer205

401Da-497
401Da-497 "Małgosia" manewruje na terenie stacji Brzeźnica nad Wartą, linia D29-146. © Kolzwer205

401Da-497
401Da-497 "Małgosia" manewruje na terenie stacji Brzeźnica nad Wartą, linia D29-146. © Kolzwer205
401Da-497
401Da-497 "Małgosia" manewruje na terenie stacji Brzeźnica nad Wartą, linia D29-146. © Kolzwer205

401Da-497
401Da-497 "Małgosia" manewruje na terenie stacji Brzeźnica nad Wartą, linia D29-146. © Kolzwer205

401Da-497
401Da-497 "Małgosia" manewruje na terenie stacji Brzeźnica nad Wartą, linia D29-146. © Kolzwer205

Gojsc, czyli leśny odcinek zaraz za Ważnymi Młynami
Gojsc, czyli leśny odcinek zaraz za Ważnymi Młynami © Kolzwer205

Przed mostem nad rzeczką Kocinka - Rzyczniaki
Przed mostem nad rzeczką Kocinka - Rzyczniaki © Kolzwer205

Rzyczniaki - most nad rzeką Kocinka.... budził trochę niepewności.
Rzyczniaki - most nad rzeką Kocinka.... budził trochę niepewności. © Kolzwer205

Rzeczka Kocinka we wsi Rzyczniaki (gmina Mykanów)
Rzeczka Kocinka we wsi Rzyczniaki (gmina Mykanów) © Kolzwer205

Rzeczka Kocinka we wsi Rzyczniaki (gmina Mykanów)
Rzeczka Kocinka we wsi Rzyczniaki (gmina Mykanów) © Kolzwer205

Stary Kocin - taki spektakl na niebie o godzinie 20:52.
Stary Kocin - taki spektakl na niebie o godzinie 20:52. © Kolzwer205

Na koniec statystyka na prośbę: rozładowanie baterii ze 100 do 72% dla dystansu 93,5 km, 28-y pełny cykl ładowania, poprzednie ładowanie, jak wspomniałem było doładowaniem z 91 do 100% (po 50 km).




Komentarze
Kolzwer205
| 00:47 środa, 30 lipca 2025 | linkuj @Trollking Taki obszerniejszy załącznik do komentarza wysłałem na pw.
Kolzwer205
| 23:36 wtorek, 29 lipca 2025 | linkuj @Roadrunner1984 Mnie byś pewnie dogonił, bo nie włączam mocnego wspomagania dla oszczędności baterii i prędkość mam bardzo zbliżoną do zwykłego roweru :)

@Trollking Też mam taką nadzieję, bo to w zasadzie motocykle przez które też cierpi opinia tych legalnych rowerów elektrycznych.

Dzięki :)

No tutaj tej sytuacji nie można opisać, bo nie zalicza się do "typowych zdarzeń drogowych z debilami" i czasem w takie miejsca zaglądają "życzliwi ludzie", a to sytuacja, która normalnie powinna zostać zgłoszona do odpowiednich służb. Tyle tylko, że takie sprawy zostają zazwyczaj umożone, a problemy ma poźniej zgłaszający.
Trollking
| 19:55 wtorek, 29 lipca 2025 | linkuj Dogonienie legalnego elektryka nie jest problemem, gorzej z tymi pseudorowerami, gdzie nawet nie trzeba pedałować... Mam nadzieję, że porządnie się za nie zabiorą, bo są naprawdę niebezpieczne przez tę swoją masę...

Fotki zacne.

A co do sytuacji - śmiało, opisuj tutaj, ja tak robię. Debili trzeba piętnować :)
Roadrunner1984
| 19:14 wtorek, 29 lipca 2025 | linkuj Niezły długi opis 👍. Też lubię doganiać innych rowerzystów ale e rowery pod górę to już gorzej 😉😅.
Kolzwer205
| 03:47 poniedziałek, 28 lipca 2025 | linkuj @Marecki Dzięki :) Duży wpływ na soczystość zieleni ma też panująca w okolicy susza.
Marecki
| 23:46 niedziela, 27 lipca 2025 | linkuj Dobre kolejowe fotki. zieleń niestety juz nie taka soczysta jak w czerwcu, idzie pomału jesień.
Kolzwer205
| 11:40 niedziela, 27 lipca 2025 | linkuj @andale Tak zrobiłem, 3-4 deski były w agonalnym stanie, bo jedna pękła pode mną, ale te inne były dobre, więc coś cięższego też by przejechało, bo z braku tych kilku jeszcze koło nie wpadnie, a główne podłużne przęsła były metalowe ;)
andale
| 00:54 niedziela, 27 lipca 2025 | linkuj Przez takie mostki dobrze jest się najpierw przejść na lekko. Chociaż patrząc na szerokość drogi, można wywnioskować, że tamtędy jeżdżą ciężsi przeciwnicy :P
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa empot
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]