Info

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2008: 916,9 km
- rok 2009: 567,13 km
- rok 2010: 284,46 km
- rok 2011: 1086,27 km
- rok 2012: 1138,93 km
- rok 2013: 5128,5 km
- rok 2014: 5630,4 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019: 7175 km
- rok 2020: 8429 km
- rok 2021: 5509 km
- rok 2022: 5303 km (od połowy roku przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy)
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: 7379,01 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2025: 3104,59 km (łącznie z rowerem elektrycznym, stan na 30.07.2025)
Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.
Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 182 km.
Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl
Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu
Ogólnopolska Galeria Kolejowa
Częstochowska Galeria Komunikacyjna
Moje rowerowe początki klik
Więcej o mnie.
2025:

łącznie z elektrycznym: ODO: 3104,59 km AVG: 20,97 km/h TRP: 168 (stan na 30.07.2025)
2024:

łącznie z elektrycznym: ODO: 7379,01 km AVG: 20,28 km/h TRP: 265
2023:

łącznie z elektrycznym: ODO: 6738,44 km AVG: 21,24 km/h TRP: 116
2022:

2021:

2020:

2019:

Moje rowery
Wykres roczny

Archiwum bloga
- 2025, Sierpień6 - 16
- 2025, Lipiec30 - 100
- 2025, Czerwiec29 - 82
- 2025, Maj29 - 136
- 2025, Kwiecień24 - 62
- 2025, Marzec25 - 78
- 2025, Luty17 - 49
- 2025, Styczeń16 - 27
- 2024, Grudzień20 - 62
- 2024, Listopad17 - 41
- 2024, Październik27 - 80
- 2024, Wrzesień30 - 83
- 2024, Sierpień27 - 83
- 2024, Lipiec29 - 85
- 2024, Czerwiec27 - 79
- 2024, Maj33 - 107
- 2024, Kwiecień18 - 57
- 2024, Marzec24 - 47
- 2024, Luty16 - 50
- 2024, Styczeń4 - 12
- 2023, Grudzień6 - 8
- 2023, Listopad5 - 8
- 2023, Październik14 - 20
- 2023, Wrzesień23 - 63
- 2023, Sierpień19 - 23
- 2023, Lipiec19 - 36
- 2023, Czerwiec15 - 29
- 2023, Maj9 - 16
- 2023, Kwiecień3 - 4
- 2023, Marzec1 - 0
- 2023, Luty1 - 0
- 2023, Styczeń1 - 0
- 2022, Grudzień1 - 0
- 2022, Listopad7 - 2
- 2022, Październik7 - 6
- 2022, Wrzesień12 - 15
- 2022, Sierpień21 - 12
- 2022, Lipiec27 - 57
- 2022, Czerwiec23 - 42
- 2022, Maj27 - 63
- 2022, Kwiecień14 - 41
- 2022, Marzec23 - 47
- 2022, Luty19 - 63
- 2022, Styczeń14 - 21
- 2021, Grudzień15 - 8
- 2021, Listopad25 - 6
- 2021, Październik20 - 22
- 2021, Wrzesień20 - 19
- 2021, Sierpień18 - 19
- 2021, Lipiec22 - 55
- 2021, Czerwiec32 - 84
- 2021, Maj28 - 85
- 2021, Kwiecień30 - 72
- 2021, Marzec25 - 69
- 2021, Luty9 - 18
- 2021, Styczeń20 - 49
- 2020, Grudzień23 - 46
- 2020, Listopad33 - 78
- 2020, Październik35 - 80
- 2020, Wrzesień30 - 46
- 2020, Sierpień30 - 56
- 2020, Lipiec35 - 80
- 2020, Czerwiec35 - 35
- 2020, Maj37 - 11
- 2020, Kwiecień33 - 12
- 2020, Marzec30 - 3
- 2020, Luty25 - 4
- 2020, Styczeń20 - 1
- 2019, Grudzień20 - 0
- 2019, Listopad29 - 7
- 2019, Październik32 - 5
- 2019, Wrzesień34 - 1
- 2019, Sierpień29 - 0
- 2019, Lipiec25 - 0
- 2019, Czerwiec32 - 0
- 2019, Maj28 - 0
- 2019, Kwiecień26 - 0
- 2019, Marzec24 - 5
- 2019, Luty10 - 0
- 2019, Styczeń21 - 0
- 2018, Grudzień12 - 0
- 2018, Listopad36 - 0
- 2018, Październik19 - 0
- 2018, Wrzesień12 - 1
- 2018, Sierpień11 - 0
- 2018, Lipiec12 - 0
- 2018, Czerwiec6 - 0
- 2018, Maj3 - 0
- 2018, Kwiecień3 - 0
- 2018, Styczeń1 - 0
- DST 93.47km
- Czas 04:26
- VAVG 21.08km/h
- VMAX 38.85km/h
- Temperatura 25.0°C
- Sprzęt Ecobike MX 500
- Aktywność Rower elektryczny
Popołudniem na linię kolejową D29-146
Czwartek, 24 lipca 2025 · dodano: 26.07.2025 | Komentarze 8
Wolny dzień, co oznacza, że miałem na głowie trochę innych spraw i zaplanowany poranny wyjazd okazał się jazdą po godzinie 15 :) Niebem przechodziły większe pojedyncze chmury, ale głównie omijały Częstochowę i okolice, było też przyjemnie ciepło. Na poprzednią setkę kilka dni temu naładowałem elektryka do pełna, a wziąłem wtedy Cube, bo chciałem szybciej pojeździć na niektórych odcinkach. Elektryk nie powinien długo stać z taką baterią nabitą do 100%, więc dzisiaj wybrałem jego, żeby rozładować go do odpowiedniego poziomu do postoju, czyli 70-80% baterii.Zastanawiałem się nad kierunkami południowym, zachodnim, ale ostatecznie obrałem północny ;) Na początek postój przy torach w okolicy Lubojenki, tam zauważyłem, że od południa mocno zaczyna się chmurzyć, radar to potwierdzał, więc postanowiłem przekroczyć granicę województwa łódzkiego, bo to dawało szansę na uchwycenie w słońcu ostatniego pociągu osobowego do Chorzewa-Siemkowic. Spojrzałem na mapę i czasowo wychodziło, że dojadę na styk w zaplanowane miejsce, wybrałem najszybszy wariant, czyli jazdę DW 483. Tam przed Ważnymi Młynami na gazetę, na trzeciego wyprzedził mnie sportowy samochód na warszawskich blachach jadący w duecie z BMW, odwzajemniłem to pewnym gestem, co później okazało się mieć kolejne nietypowe i niebezpieczne konsekwencje, ale jak ktoś ciekaw mogę to opisać jedynie na PW.
Później, gdy nadal zasuwałem lekko ponad 30 km/h, żeby się wyrobić na odcinku z lekkim spadem, jakiś kolarz dogonił mnie na szosie lub gravelu, pojechał za mną chwilę, zaczął wyprzedzać i rzucił tylko tekstem "aha to dlatego tak szybko, wiedziałem, że elektryk". Już nie chciało mi się tłumaczyć, że od 25 km/h to nic z tego wspomagania nie ma i jedzie się jak zwykłym rowerem, tylko trochę cięższym, nie wiem pewnie ta osoba miała do czynienia tylko z tymi nielegalnymi "e-rowerami". Na miejscówkę wyrobiłem się nawet 15 minut przed planowym przejazdem, jednak pociąg miał 10-minutowe opóźnienie i słońce przysłoniły chmury, 5 minut wcześniej i miał bym go ze słońcem....trzeba będzie kiedyś powtórzyć ujęcie :) Zajrzałem jeszcze na stację Nowa Brzeźnica, bo widziałem z oddali, że manewruje tam coś ciekawego, nie myliłem się :) Trasa powrotna już znacznie wolniejsza, mniejszymi i również gruntowymi drogami, przez lasy, a tam miejscami długie odcinki z solidnym piachem, na bank nie do przejechania zwykłym rowerem, który ma sakwy, więc w mieszkaniu zameldowałem się kilka minut po godzinie 22.
Trasa: DDR wzdłuż DK 91 i ul. Warszawskiej, Rząsawa - Lubojenka - Mykanów - Cykarzew - Stary Cykarzew - DW 483: Cykarzew Północny, Grzybowiec, Kaflarnia, Ważne Młyny - Dworszowice Kościelne - W Pogoni - stacja PKP Nowa Brzeźnica - Dworszowice Kościelne - Ważne Młyny - lasami - Wólka Prusicka - las - Stary Kocin - Nowy Kocin - Rybna - Lubojna - Kolonia Wierzchowisko - Pustka - Częstochowa: Św. Brata Alberta, DDR wzdłuż ulic: Fieldorfa-Nilla, Warszawskiej, DK 91.
Mapka, ale po śladzie widać zakłócenia w najdalszym i końcowym punkcie trasy, bo najdalej dojechałem do dawnego przejazdu w polach jeszcze przed Kolonią Żurków:
Ujęcia z trasy:

Szlak: Cykarzew - Rząsawa, linia D29-146. L-4268-010 jako poc. L-14203 Ł relacji: Łódź Fabryczna - Częstochowa mija Lubojenkę. © Kolzwer205

Szlak: Cykarzew - Rząsawa, linia D29-146. Vectron X4EC-047 zbliża się do semafora wjazdowego Rząsawy, mijając wieś Lubojenka. © Kolzwer205

L-4268-010 jako poc. L-41204 Ł relacji: Częstochowa - Łódź Fabryczna minął semafor stacji Rząsawa i wyjechał na szlak do Cykarzewa, linia D29-146. © Kolzwer205

Szlak: Rząsawa - Cykarzew, linia D29-146. L-4268-010 jako poc. L-41204 Ł relacji: Częstochowa - Łódź Fabryczna mija Lubojenkę. © Kolzwer205

Szlak: Cykarzew - Rząsawa, linia D29-146. EN96-003 jako poc. Regio 44262/3 relacji: Chorzew Siemkowice - Częstochowa mija Lubojenkę. © Kolzwer205

Mykanów © Kolzwer205

Mykanów, chmur coraz więcej © Kolzwer205

Mykanów © Kolzwer205

Pole w Mykanowie © Kolzwer205

Leśna droga na pograniczu Starego Cykarzewa i Mykanowa © Kolzwer205

Leśna droga na pograniczu Starego Cykarzewa i Mykanowa oraz mój Ecobike MX 500 © Kolzwer205

Leśna droga na pograniczu Starego Cykarzewa i Mykanowa © Kolzwer205

Leśna droga na pograniczu Starego Cykarzewa i Mykanowa © Kolzwer205

Leśna droga na pograniczu Starego Cykarzewa i Mykanowa © Kolzwer205

Mykanów © Kolzwer205

Mykanów © Kolzwer205

Mykanów © Kolzwer205

Szlak: Brzeźnica nad Wartą - Biała Pajęczańska, linia D29-146. EN57AL-1222 jako poc. Regio 44256/7 relacji: Częstochowa - Chorzew Siemkowice mija pola w Nowej Brzeźnicy. © Kolzwer205

401Da-497 "Małgosia" manewruje na terenie stacji Brzeźnica nad Wartą, linia D29-146. © Kolzwer205

401Da-497 "Małgosia" manewruje na terenie stacji Brzeźnica nad Wartą, linia D29-146. © Kolzwer205

401Da-497 "Małgosia" manewruje na terenie stacji Brzeźnica nad Wartą, linia D29-146. © Kolzwer205

401Da-497 "Małgosia" manewruje na terenie stacji Brzeźnica nad Wartą, linia D29-146. © Kolzwer205

401Da-497 "Małgosia" manewruje na terenie stacji Brzeźnica nad Wartą, linia D29-146. © Kolzwer205

Gojsc, czyli leśny odcinek zaraz za Ważnymi Młynami © Kolzwer205

Przed mostem nad rzeczką Kocinka - Rzyczniaki © Kolzwer205

Rzyczniaki - most nad rzeką Kocinka.... budził trochę niepewności. © Kolzwer205

Rzeczka Kocinka we wsi Rzyczniaki (gmina Mykanów) © Kolzwer205

Rzeczka Kocinka we wsi Rzyczniaki (gmina Mykanów) © Kolzwer205

Stary Kocin - taki spektakl na niebie o godzinie 20:52. © Kolzwer205
Na koniec statystyka na prośbę: rozładowanie baterii ze 100 do 72% dla dystansu 93,5 km, 28-y pełny cykl ładowania, poprzednie ładowanie, jak wspomniałem było doładowaniem z 91 do 100% (po 50 km).
Kategoria Przejażdżki 60 - 100 km
Komentarze
Trollking | 19:55 wtorek, 29 lipca 2025 | linkuj
Dogonienie legalnego elektryka nie jest problemem, gorzej z tymi pseudorowerami, gdzie nawet nie trzeba pedałować... Mam nadzieję, że porządnie się za nie zabiorą, bo są naprawdę niebezpieczne przez tę swoją masę...
Fotki zacne.
A co do sytuacji - śmiało, opisuj tutaj, ja tak robię. Debili trzeba piętnować :)
Fotki zacne.
A co do sytuacji - śmiało, opisuj tutaj, ja tak robię. Debili trzeba piętnować :)
Roadrunner1984 | 19:14 wtorek, 29 lipca 2025 | linkuj
Niezły długi opis 👍. Też lubię doganiać innych rowerzystów ale e rowery pod górę to już gorzej 😉😅.
Marecki | 23:46 niedziela, 27 lipca 2025 | linkuj
Dobre kolejowe fotki. zieleń niestety juz nie taka soczysta jak w czerwcu, idzie pomału jesień.
andale | 00:54 niedziela, 27 lipca 2025 | linkuj
Przez takie mostki dobrze jest się najpierw przejść na lekko. Chociaż patrząc na szerokość drogi, można wywnioskować, że tamtędy jeżdżą ciężsi przeciwnicy :P
Komentuj