Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 48372.10 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.36 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2008: 916,9 km
- rok 2009: 567,13 km
- rok 2010: 284,46 km
- rok 2011: 1086,27 km
- rok 2012: 1138,93 km
- rok 2013: 5128,5 km
- rok 2014: 5630,4 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019: 7175 km
- rok 2020: 8429 km
- rok 2021: 5509 km
- rok 2022: 5303 km (od połowy roku przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy)
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: 7379,01 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2025: 3104,59 km (łącznie z rowerem elektrycznym, stan na 30.07.2025)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 182 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu
Ogólnopolska Galeria Kolejowa
Częstochowska Galeria Komunikacyjna


Darmowe fotoblogi



Moje rowerowe początki klik
Więcej o mnie.

2025: button stats bikestats.pl
łącznie z elektrycznym: ODO: 3104,59 km AVG: 20,97 km/h TRP: 168 (stan na 30.07.2025)

2024: button stats bikestats.pl
łącznie z elektrycznym: ODO: 7379,01 km AVG: 20,28 km/h TRP: 265

2023: button stats bikestats.pl
łącznie z elektrycznym: ODO: 6738,44 km AVG: 21,24 km/h TRP: 116

2022: button stats bikestats.pl
2021: button stats bikestats.pl
2020: button stats bikestats.pl
2019: button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Kolzwer205.bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 13.27km
  • Czas 00:36
  • VAVG 22.12km/h
  • VMAX 35.68km/h
  • Temperatura 15.0°C
  • Sprzęt Cube Aim Race Allroad Custom
  • Aktywność Jazda na rowerze

Dom - praca - dom

Wtorek, 3 czerwca 2025 · dodano: 04.06.2025 | Komentarze 7

Zmiana 22-6 03/04.06.2025. Przed godziną 22 na termometrze aż 18°C, poranek także ciepły.

Zanim wyjechałem do pracy po południu zrobiłem sobie serwis amortyzatora - w końcu powinno się taki robić raz w roku, tym bardziej w amortyzatorach z komorą powietrzną. Czyszczenie, pełne smarowanie, a dzięki zrobionym jeszcze zimą złączkom do przewodu lampki oraz do licznika nie musiałem bawić się w ponowny ich demontaż i montaż.

Po odkręceniu mechanizmu blokady:

Wyczyszczony przed składaniem:

Na jedną z goleni założyłem też pewien dodatek - gumowy oring, który lepiej pozwoli mi ustawiać twardość amortyzatora:

Kolejny serwis tego elementu za rok :)
Amortyzator podczas jazdy sprawdzony, tym razem napompowałem go do mniejszej wartości, niż zaleca producent - 50 PSI (10 PSI mniej, niż ostatnio, a producent zaleca taką wartość jaka masa użytkownika).  Teraz jeszcze fajniej pracuje i wybiera nawet mniejsze nierówności, SAG (ugięcie amortyzatora przy obciążeniu) przy takim ciśnieniu ma jakieś 1,5-2 cm.

W drodze powrotnej z pracy taki poranny motyw:


Kawałek dalej na DDR-ce leżał padalec:

Niestety był już taki niemrawy, odłożyłem go na trawę.
Kategoria Praca



Komentarze
Kolzwer205
| 22:26 wtorek, 10 czerwca 2025 | linkuj @wowa113 Zawsze staram się, żeby taki fabryczny stan utrzymywał się przez lata, jakoś mam większą satysfakcję z jazdy na dobrze wyglądającym rowerze ;)
wowa113
| 21:13 poniedziałek, 9 czerwca 2025 | linkuj Amorek jak z fabryki ale serwis zawsze się przyda
Kolzwer205
| 04:31 sobota, 7 czerwca 2025 | linkuj @Marecki Dzięki, taki serwis oparty jest w sumie na prostych czynnościach, tyle tylko, że jest ich znacznie więcej i trzeba bardziej się pilnować, pewnie też dał byś radę.
Pod koła 28 jest już ogólnie ciężej znaleźć amortyzator powietrzny, bo przy kołach 29 ceny zaczynają się od około siedmiu stówek, tylko, że to też konstrukcje dla lżejszych osób, jak ten powyższy Suntour Raidon. Jak byś brał sztywny widelec i miał by być tani wybieraj stalowy, lepiej niweluje drgania, aluminiowe są bardzo sztywne, a często różnica w masie jest niewiele tego warta.
Marecki
| 20:30 piątek, 6 czerwca 2025 | linkuj Nigdy nie serwisowałem amora, widzę że jesteś na jeszcze wyższym levelu samoservisu niż ja, brawo.
A tak na marginesie, to chyba sobie wrzuce sztywniaka do trekkinga, bo zwykła sprężynówa swoje waże niewiele robi, a powietrzny ceną odstrasza.
Kolzwer205
| 11:29 piątek, 6 czerwca 2025 | linkuj @Roadrunner1984 W sumie nie dziwię się, że tyle biorą, bo trochę czasu zajmuje taki serwis, jak ma być dokładny, a znajomych z amortyzatorami do przeglądu to sam odsyłam do normalnego serwisu :)

@Trollking Dzięki w sumie amortyzator serwisowałem pierwszy raz, powietrzny to już trzeba, żeby był szczelny. Przy tych zwykłych ze stalową sprężyną to ani razu ich nie rozbierałem :))

Padalec niestety kolejnego ranka leżał w tym samym miejscu na trawie, tylko jeszcze bardziej skręcony....
Trollking
| 20:07 czwartek, 5 czerwca 2025 | linkuj Brawa za serwis, dla mnie czarna magia :)

Mam nadzieje ,że padalec jakoś się ogarnął...
Roadrunner1984
| 09:23 czwartek, 5 czerwca 2025 | linkuj Dobrze że sam ogarniasz serwis bo w rowerowych kasują krocie. Fajny 🐍😁😁
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa erwow
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]