Info
Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 44005.63 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.23 km/h i się wcale nie chwalę.Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2008: 916,9 km
- rok 2009: 567,13 km
- rok 2010: 284,46 km
- rok 2011: 1086,27 km
- rok 2012: 1138,93 km
- rok 2013: 5128,5 km
- rok 2014: 5630,4 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: ~5780 km (stan na 09.09.24)
Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.
Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.
Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl
Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu
Ogólnopolska Galeria Kolejowa
Częstochowska Galeria Komunikacyjna
Moje rowerowe początki klik
Więcej o mnie.
2024:
2023:
łącznie z elektrycznym: ODO: 6738,44 km AVG: 21,24 km/h TRP: 116
2022:
2021:
2020:
2019:
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2024, Grudzień2 - 8
- 2024, Listopad17 - 41
- 2024, Październik27 - 79
- 2024, Wrzesień30 - 83
- 2024, Sierpień18 - 52
- 2024, Lipiec29 - 85
- 2024, Czerwiec27 - 79
- 2024, Maj33 - 107
- 2024, Kwiecień18 - 57
- 2024, Marzec24 - 47
- 2024, Luty16 - 50
- 2024, Styczeń4 - 12
- 2023, Grudzień6 - 8
- 2023, Listopad5 - 8
- 2023, Październik14 - 20
- 2023, Wrzesień23 - 63
- 2023, Sierpień19 - 23
- 2023, Lipiec19 - 36
- 2023, Czerwiec15 - 29
- 2023, Maj9 - 16
- 2023, Kwiecień3 - 4
- 2023, Marzec1 - 0
- 2023, Luty1 - 0
- 2023, Styczeń1 - 0
- 2022, Grudzień1 - 0
- 2022, Listopad7 - 2
- 2022, Październik7 - 6
- 2022, Wrzesień12 - 15
- 2022, Sierpień21 - 12
- 2022, Lipiec27 - 57
- 2022, Czerwiec23 - 42
- 2022, Maj27 - 63
- 2022, Kwiecień14 - 41
- 2022, Marzec23 - 47
- 2022, Luty19 - 63
- 2022, Styczeń14 - 21
- 2021, Grudzień15 - 8
- 2021, Listopad25 - 6
- 2021, Październik20 - 22
- 2021, Wrzesień20 - 19
- 2021, Sierpień18 - 19
- 2021, Lipiec22 - 55
- 2021, Czerwiec32 - 84
- 2021, Maj28 - 85
- 2021, Kwiecień30 - 72
- 2021, Marzec25 - 69
- 2021, Luty9 - 18
- 2021, Styczeń20 - 49
- 2020, Grudzień23 - 46
- 2020, Listopad33 - 78
- 2020, Październik35 - 80
- 2020, Wrzesień30 - 46
- 2020, Sierpień30 - 56
- 2020, Lipiec35 - 80
- 2020, Czerwiec35 - 35
- 2020, Maj37 - 11
- 2020, Kwiecień33 - 12
- 2020, Marzec30 - 3
- 2020, Luty25 - 4
- 2020, Styczeń20 - 1
- 2019, Grudzień20 - 0
- 2019, Listopad29 - 7
- 2019, Październik32 - 5
- 2019, Wrzesień34 - 1
- 2019, Sierpień29 - 0
- 2019, Lipiec25 - 0
- 2019, Czerwiec32 - 0
- 2019, Maj28 - 0
- 2019, Kwiecień26 - 0
- 2019, Marzec24 - 5
- 2019, Luty10 - 0
- 2019, Styczeń21 - 0
- 2018, Grudzień12 - 0
- 2018, Listopad36 - 0
- 2018, Październik19 - 0
- 2018, Wrzesień12 - 1
- 2018, Sierpień11 - 0
- 2018, Lipiec12 - 0
- 2018, Czerwiec6 - 0
- 2018, Maj3 - 0
- 2018, Kwiecień3 - 0
- 2018, Styczeń1 - 0
- DST 43.30km
- Czas 03:10
- VAVG 13.67km/h
- VMAX 36.26km/h
- Temperatura 19.8°C
- Sprzęt Cube Aim Race Allroad Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Na kolejowe łowy w okolicy Prudnika
Poniedziałek, 28 października 2024 · dodano: 24.11.2024 | Komentarze 6
Czwarty mój wyjazd na Podsudecką Magistralę Kolejową w tym roku, a w zasadzie już czwarty w tym miesiącu, trwają tam objazdy, dzięki czemu ruch jest większy, niż zazwyczaj, więc trzeba korzystać :) Wycieczka nastawiona już typowo na zdobycie kolejowych ujęć, dlatego nie ma co patrzeć na średnią, bo jeździłem bardzo spacerowym tempem, pomijając momenty, gdy gnałem, żeby złapać skład we wcześniej obejrzanym miejscu. Pod względem uchwyconych składów to był szczęśliwy dzień, choć sam początek się tak nie zapowiadał.Pociąg osobowy, który miał przyjechać z Gliwic już na wstępie mocno się opóźniał, a był to skład, który po zmianie czoła planowo powinien zawieść mnie na przesiadkę w Katowicach. Opóźnienie wzrosło do 35 minut i 15 minut przesiadkowej rezerwy już nie starczyło. Przez remont w Katowicach, brak jednego z peronów inne składy też nie mogą czekać zbyt długo, zresztą najczęściej maksymalny czas oczekiwania innych pociągów na te opóźnione to 10 minut. Plan zmieniłem w drodze, dojeżdżając do końca relacji, czyli do Gliwic. Tam przesiadłem się na pociąg osobowy do Kędzierzyna-Koźla, a w Kędzierzynie-Koźlu na pociąg jadący do Brzegu przez planowany Prudnik. Powyższe pociągi dobrze skomunikowane, na przesiadkę przy każdym około 10-15 minut, takie kombinacje też kosztowały mnie 36 zł więcej. Na miejscu zameldowałem się z ponad godzinnym opóźnieniem w stosunku do pierwotnego planu podróży TLK "Szczeliniec", ale ważne, że udało się dotrzeć i nie przepadł mi bilet powrotny. Po zmroku przejechałem jeszcze ulicami Prudnika i udałem się na pociąg powrotny o 18:17, punktualnie dotarłem do Gliwic, a po przesiadce osobowym do Częstochowy, meldując się w mieszkaniu o 22:10 :)
Trasa: Częstochowa Osobowa PKP; Prudnik - Łąka Prudnicka - Szybowice - Nowy Las - Szybowice - Łąka Prudnicka - Las Niemysłowicki - Prudnik; Częstochowa Raków PKP.
Mapka:
Fotorelacja z tego dnia:
Kędzierzyn-Koźle, po lewej SA137-003 jako poc. osobowy Regio-46623 relacji: Kędzierzyn-Koźle - Brzeg, którym kontynuowałem swoją podróż, po środku EN57-2017 jako poc. Regio 94935 relacji: Gliwice - Kędzierzyn-Koźle, który przywiózł mnie na miejsce, a za nim jeszcze widoczny jest Impuls do Opola Głównego.
SA137-003 na stacji Kędzierzyn-Koźle.
28.10.2024. SA137-003 jako poc. Regio 46623 relacji: Kędzierzyn-Koźle - Brzeg odjeżdża ze stacji Prudnik, linia kolejowa D29-137.
Przejeżdżając pociągiem osobowym przez Twardawę widziałem już, że stał tam uruchomiony skład z maszyną DB Cargo na czele, miałem nadzieję, że będzie jechał niedługo za moim pociągiem osobowym. W Prudniku na jednym z torów stał również wygaszony ST44 PKP Cargo ze składem węglarek, ustawiony czołem w kierunku Nysy, tutaj też miałem nadzieję, że w ciągu dnia się uruchomi i ruszy w moim kierunku, dlatego mając na uwadze powyższe dwa składy szybko udałem się na pierwszą z miejscówek.
Zanim dojechałem do torów moją uwagę zwróciło spore ptaszysko, aż cofnąłem się, żeby zrobić mu zdjęcia, na portretowe jednak nie był chętny i szybko odwrócił się do mnie czterema literami:
Na podwórku w Prudniku © Kolzwer205
Na podwórku w Prudniku © Kolzwer205
Podsudecka Magistrala Kolejowa w Prudniku © Kolzwer205
Podsudecka Magistrala Kolejowa i widok w kierunku stacji Prudnik © Kolzwer205
Co do pierwszego widzianego tego dnia składu w Twardawie, nie myliłem się:
Szlak: Prudnik - Nowy Świętów, linia D29-137. TEM2-013 jedzie magistralą podsudecką w kierunku Nysy, mijając obrzeża Prudnika.
Podsudecka Magistrala Kolejowa w Prudniku - szlak w kierunku Nowego Świętowa © Kolzwer205
Podsudecka Magistrala Kolejowa w Prudniku - szlak w kierunku Nowego Świętowa © Kolzwer205
Szlak: Nowy Świętów - Prudnik, linia D29-137. SA103-013 jako poc. osobowy Regio 64624 relacji: Brzeg - Kędzierzyn-Koźle zbliża się do stacji w Prudniku (dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie).
Po powyższym składzie osobowym przyszedł czas na zmianę miejscówki, odjechałem od torów, mijając ukwiecone jeszcze pola, które też zatrzymały mnie na chwilę:
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205
W tym momencie z oddali usłyszałem syrenę pociągu, zaskoczyło mnie to w tak krótkim odstępie czasu, w sprinterskim tempie wróciłem się na żelazny szlak, po drodze na wybojach widziałem, jak z kieszeni wypadają mi okulary rowerowe, ale nie zatrzymałem się, żeby zdążyć dojechać do torów i znaleźć jeszcze w ostatnich sekundach odpowiednią lukę pomiędzy przytorową roślinnością:
Szlak: Prudnik - Nowy Świętów, linia D29-137. 15D-105 i 6Dg-182 jadą podsudecką magistralą w kierunku Nysy, mijając obrzeża Prudnika.
Dwa składy towarowe pojechały, więc stwierdziłem, że teraz mam pewnie godzinę, albo i więcej, zanim pojawi się tutaj coś kolejnego. Wróciłem na poprzednie miejsce, zabierając po drodze okulary.
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205
Pole na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205
Na obrzeżach Prudnika © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Jesienne liście klonu © Kolzwer205
Jesienne liście klonu © Kolzwer205
Jesienne liście klonu © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Łąka Prudnicka i mój Cube © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Łąka Prudnicka - jesienne liście © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Łąka Prudnicka © Kolzwer205
Fotografując te jesienne motywy usłyszałem z oddali tak, jak by jadący pociąg, wyjrzałem zza drzew, faktycznie jechał i to nie byle co, bo M62 Rail Polski, wcześniej nie trąbił i był już blisko. Poprzednią miejscówkę zaczynał już mijać, a ja do kolejnej, na przejeździe kolejowym miałem jednak kawałek. Po wcześniejszej obserwacji terenu z poprzednich wyjazdów wiedziałem jednak, że na łuku będzie miał tymczasowe ograniczenie do 20 km/h będące jeszcze skutkiem wrześniowych powodzi i jest cień nadziei, że dojadę do przejazdu maksymalnie pół minuty przed nim, ruszam w pogoń. Rower na tej polnej drodze miał prawdziwy test wytrzymałościowy, bo niewiele dziur ominąłem, poprzednią trekkingową Meridą nie udało by mi się utrzymać tam odpowiedniego tempa, dosłownie z wywalonym jęzorem zdążyłem:
M62M-002 rozpędza się na szlaku linii D29-137: Prudnik - Nowy Świętów, kierując się w stronę Nysy i mijając obrzeża Łąki Prudnickiej. © Kolzwer205
Obrzeża Łąki Prudnickiej © Kolzwer205
Obrzeża Łąki Prudnickiej © Kolzwer205
Obrzeża Łąki Prudnickiej © Kolzwer205
Łąka Prudnicka, widok w kierunku Niemysłowic i kościoła Św. Anny © Kolzwer205
Łąka Prudnicka i widok w kierunku Niemysłowic © Kolzwer205
Przyszedł czas na drugie śniadanie, a po nim odjechałem na dalsze miejscówki w Szybowicach. Miejsca do fotografowania składów przy torach nie wszędzie są dobre, często tor przebiega wyżej od idącej wzdłuż niego drogi, a dodatkowo jest zasłonięty przez różne krzewy. Będąc znowu w takim niefortunnym miejscu i spory kawałek od kolejnej miejscówki nadającej się do zdjęcia usłyszałem syrenę nadjeżdżającego składu. Znowu musiałem dość szybko cofać się na poprzedni plener w okolicy przejazdu :))
Szlak: Prudnik - Nowy Świętów, linia D29-137. 311D-18 jedzie podsudecką magistralą w kierunku Nysy, mijając obrzeża wsi Łąka Prudnicka. (Dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie).
Podsudecka Magistrala Kolejowa, szlak z Prudnika do Nowego Świętowa w Szybowicach © Kolzwer205
Szybowice - wprawne oko dostrzeże dwie sarny © Kolzwer205
Szybowice - widok na pasma Sudetów © Kolzwer205
TEM2-013 jedzie szlakiem linii D29-137: Nowy Świętów - Prudnik, mijając Szybowice. © Kolzwer205
TEM2-013 jedzie szlakiem linii D29-137: Nowy Świętów - Prudnik, mijając Szybowice. © Kolzwer205
TEM2-013 jedzie szlakiem linii D29-137: Nowy Świętów - Prudnik, mijając Szybowice. © Kolzwer205
Szlak: Prudnik - Nowy Świętów, linia D29-137. SM42-2493 i pracująca na popychu TEM2-101 prowadzą skład węglarek w kierunku Nysy, mijając wieś Szybowice.
Szybowice, droga w pobliżu torów i przystanku osobowego na linii D29-137. © Kolzwer205
Szybowice - widok w kierunku Prudnika © Kolzwer205
Szybowice © Kolzwer205
Szybowice © Kolzwer205
Szybowice © Kolzwer205
Po wykonaniu powyższych ujęć w pobliżu przejazdu usłyszałem syrenę pociągu, po tylu innych pociągach, które wcześniej przejechały teraz miałem już nadzieję, że to będzie właśnie skład, który stał wygaszony w Prudniku, wróciłem w okolicę przejazdu:
Szlak: Prudnik - Nowy Świętów, linia D29-137. ST44-1246 z próżnym składem węglarek mija wieś Szybowice, kierując się w stronę Nysy. (Dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie).
Szlak niezelektryfikowany, słońce idealnie zagrało, w tle przebijają się jesienne drzewa, maszyna wypuściła spaliny rozpędzając się przed kolejnym wzniesieniem, wszystko ułożyło się tak, jak pierwotnie chciałem - właśnie dla takiego zdjęcia ST44 pojechałem w tamte rejony :)
Następnie miał już nadjechać planowy skład osobowy, żeby nie stać w tym samym miejscu podjechałem w okolicę przejazdu w Nowym Lesie.
Szlak: Prudnik - Nowy Świętów, linia D29-137. SA103-013 jako poc. osobowy Regio 46625 relacji: Kędzierzyn-Koźle - Brzeg mija miejscowość Nowy Las w gminie Głuchołazy.
Przerwa dylatacyjna i tymczasowe połączenie torów za pomocą łubków (te prostokątne kawałki metalu z otworami, dociśnięte do szyjki szyny) i imadeł na szlaku linii D29-137, pewnie zostało po wrześniowych podtopieniach © Kolzwer205
Przerwa dylatacyjna i tymczasowe połączenie torów na szlaku linii D29-137.
Szlak: Prudnik - Nowy Świętów, linia D29-137. Class 66248 podąża w kierunku Nysy, mijając tereny wsi Szybowice.
Szlak: Nowy Świętów - Prudnik, linia D29-1. SA137-003 jako poc. osobowy Regio 64626 relacji: Brzeg - Kędzierzyn-Koźle zbliża się do przystanku osobowego Szybowice. (Dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie).
Szybowice i Sudety © Kolzwer205
Stado saren na polu w Szybowicach © Kolzwer205
Stado saren na polu w Szybowicach © Kolzwer205
Stado saren na polu w Szybowicach © Kolzwer205
Szybowice © Kolzwer205
Szybowice © Kolzwer205
Szybowice © Kolzwer205
Szybowice - Podsudecka Magistrala Kolejowa i widok w kierunku Prudnika © Kolzwer205
Szybowice i szóstka saren na polu © Kolzwer205
Szlak: Nowy Świętów - Prudnik, linia D29-137. ST48-049 i pracująca na popychu ST48-069 prowadzą popołudniową porą ładowny skład węglarek w kierunku Kędzierzyna-Koźla, mijając wieś Szybowice.
ST48-069 na popychu
Szybowice i babie lato lśniące na ściernisku © Kolzwer205
Szybowice © Kolzwer205
Szybowice © Kolzwer205
Szybowice © Kolzwer205
Szybowice © Kolzwer205
Szybowice © Kolzwer205
ST48-069 na szlaku Prudnik - Nowy Świętów mija Szybowice, maszyna wracała po pracy na popychu poprzedniego "złapanego" składu. Zdjęcie zrobiłem tak bardziej z ciekawości, bo to już nie były warunki dla mojego aparatu do fotografowania w ruchu i sporo namęczyłem się później przy obróbce, żeby to jako tako wyglądało chociaż w małej rozdzielczości. © Kolzwer205
Obrzeża Lasu Niemysłowickiego © Kolzwer205
Obrzeża Lasu Niemysłowickiego, na zdjęciach wyszło trochę jaśniej, niż było już w rzeczywistości. Zrobiłem sobie tutaj krótką przerwę na batona, przejeżdżając przez las było już ciemno. Po dojeździe do Prudnika postanowiłem zajrzeć jeszcze do parku miejskiego, na jednym ze zdjęć w internecie widziałem, że tamtejsza zabytkowa altana bywa czasem podświetlona.
Park miejski w Prudniku © Kolzwer205
Park miejski w Prudniku © Kolzwer205
Park miejski w Prudniku © Kolzwer205
Zabytkowa altana muzyczna z 1887 roku w parku miejskim, w Prudniku. Z podświetleniem altany nie miałem jednak szczęścia, ważne, że to było dzisiaj na kolejowym szlaku :)
Park miejski w Prudniku © Kolzwer205
Prudnik - Urząd miejski przy ul. Tadeusza Kościuszki © Kolzwer205
Prudnik - Urząd miejski przy ul. Tadeusza Kościuszki © Kolzwer205
Powrotny pociąg TLK "Szczeliniec", tak jak podczas trzech moich poprzednich wyjazdów był opóźniony w Prudniku kilka minut, jednak planowo zameldował się na stacji w Gliwicach:
SN84-001 "Mucha" jako poc. TLK 63106 "Szczeliniec" relacji: Jelenia Góra - Kraków Główny oczekuje na odjazd ze stacji Gliwice. © Kolzwer205
"Mucha" w trakcie mycia szyby ;) - SN84-001 "Mucha" jako poc. TLK 63106 "Szczeliniec" relacji: Jelenia Góra - Kraków Główny oczekuje na odjazd ze stacji Gliwice. © Kolzwer205
Kategoria Wyjazdy z rowerem
Komentarze
Kuba7033 | 18:49 wtorek, 3 grudnia 2024 | linkuj
Świetny wypad, tyle napotkanych składów na trakcji spalinowej i wspomnienie jesieni. Teraz to historia, bo LK Wrocław-Kamieniec Ząbkowicki już czynna, a o liściach na drzewach można zapomnieć.
Marecki | 21:09 wtorek, 26 listopada 2024 | linkuj
Ależ fotorelacja. Kolory jesieni, motywy kolejowe (standard) i świetne nocne kadry.
Trollking | 00:31 poniedziałek, 25 listopada 2024 | linkuj
Hehe, nie jestem sam :)
Super relacja, a foty im dalej, tym ładniejsze :)
Nie wiem czy się cieszyć, czy martwić, że człowiek związany z koleją narzeka na spóźnienia :)
Super relacja, a foty im dalej, tym ładniejsze :)
Nie wiem czy się cieszyć, czy martwić, że człowiek związany z koleją narzeka na spóźnienia :)
andale | 18:55 niedziela, 24 listopada 2024 | linkuj
Myślałem, że tylko Tomek narzeka na swoją średnią :P
Ładne kolorki :)
Komentuj
Ładne kolorki :)