avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 42655.26 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.21 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: ~5780 km (stan na 09.09.24)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu

Wykres roczny blog rowerowy Kolzwer205.bikestats.pl

• Sprzęt Ecobike MX 500
  • Aktywność Rower elektryczny

Na linię D29-152 w okolicy Wiśnicz (gliwicki) - Częstochowa - Koszęcin - Brusiek - Tworóg - Wielowieś

Niedziela, 8 września 2024 · dodano: 13.09.2024 | Komentarze 3

Ostatni dzień przed załamaniem pogody musiałem wykorzystać, po minionym tygodniu z nockami i wczorajszym dniu musiałem tylko trochę dłużej pospać, dlatego wyruszyłem około godziny 12. Wczorajszy powrót drogą wojewódzką i stosunkowo niewielki ruch samochodowy, za pewne też ze względu na weekend sprawiły, że ponownie chciałem ruszyć w tamtym kierunku. Wracając wtedy wieczorem minąłem też wiele ciekawych obiektów architektury, także dzisiaj miałem okazję nadrobić pod tym względem zaległości, plan udało się zrealizować. Na tej trasie znajduje się też najdłuższy prosty odcinek drogi, jakim do tej pory jechałem w swojej rowerowej karierze, mowa o drodze wojewódzkiej DW 907 pomiędzy miejscowościami Brusiek i Tworóg. Wokół ładne lasy, ale mimo to jazda nim była trochę nurząca :)
Na linię kolejową w okolicy Wiśnicz dojechałem około godziny 16, ruch tam słaby, ale do godziny 19 udało mi się złapać jedną z ciekawszych, lokomotyw elektrycznych. Pętelki w rowerowym świecie są najlepsze, tutaj jednak nie chciałem nadrabiać kilometrów, ani używać gps-a w drodze powrotnej, więc wieczorem zdecydowałem się na jazdę jak po sznurku, powrót swoim śladem.

Trasa: Częstochowa: Błeszno, Stradom, Dźbów - Wygoda - Konopiska - Korzonek - Dąbowa Góra - Boronów - Koszęcin - Brusiek - Tworóg - Świniowice - Wielowieś - Błażejowice - Wiśnicze - Świbie (linia kolejowa D29-152) - Wiśnicze - Błażejowice - Wielowieś - Świniowice - Tworóg - Brusiek - Koszęcin - Boronów - Dębowa Góra - Korzonek - Konopiska - Wygoda - Częstochowa.

Mapka:

Ujęcia z trasy:
Dożynkowa postać przy ul. Bornowskiej w Koszęcinie
Dożynkowa postać przy ul. Bornowskiej w Koszęcinie © Kolzwer205

Kapliczka świętych Jana i Pawła na Słupiskach - ul. Boronowska, Koszęcin.
Kapliczka świętych Jana i Pawła na Słupiskach - ul. Boronowska, Koszęcin. © Kolzwer205

Tablica informacyjna kapliczki w Koszęcinie
Tablica informacyjna kapliczki w Koszęcinie © Kolzwer205

ul. Powstańców Śląskich - Koszęcin
ul. Powstańców Śląskich - Koszęcin © Kolzwer205

Detale architektury - ul. Powstańców Śląskich - Koszęcin
Detale architektury - ul. Powstańców Śląskich - Koszęcin © Kolzwer205

Urząd Gminy w Koszęcinie
Urząd Gminy w Koszęcinie © Kolzwer205

Wcześniej przejechało kilka ogromnych, nowoczesnych i przystrojonych traktorów, skojarzyłem wtedy, że dożynki są właśnie dzisiaj, jednak moją uwagę wzbudził najbardziej zbliżający się powoli poniższy elegancko odrestaurowany traktorek:
Klasyk na ul. Jana Sobieskiego w Koszęcinie - Ursus C-328 uszykowany do obchodów dożynek © Kolzwer205

Skrzyżowanie ul. Powstańców Śląśkich, ul. Zamkowej (po lewej) Juliusza Ligonia (po prawej), Jana Sobieskiego (za plecami) - Koszęcin © Kolzwer205

Budynek nadleśnictwa Koszęcin przy ul. Jana Sobieskiego
Budynek nadleśnictwa Koszęcin przy ul. Jana Sobieskiego © Kolzwer205

Kościół Świętej Trójcy - Koszęcin
Kościół Świętej Trójcy - Koszęcin © Kolzwer205

Las w pobliżu miejscowości Brusiek - gmina Koszęcin (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Jedna z dróg prostopadłych do drogi wojewódzkiej - Brusiek

Urząd Gminy Tworóg © Kolzwer205

ul. Zamkowa - Tworóg
ul. Zamkowa - Tworóg © Kolzwer205

Tworóg - stacja techniczna na linii D29-144 (Tarnowskie Góry - Opole Główne) - Tworóg, gmina Tworóg, powiat tarnogórski (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Kaplica pw. Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny przy ul. Wiejskiej w miejscowości Świniowice - gmina Tworóg.

Kościół Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny - Wielowieś

Na pograniczu miejscowości Wielowieś i Błażejowice © Kolzwer205

Pola na pograniczu miejscowości Wielowieś i Błażejowice
Pola na pograniczu miejscowości Wielowieś i Błażejowice © Kolzwer205

Pola w pobliżu miejscowości Wiśnicze i Błażejowice, gmina Wielowieś (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Kościół parafialny pw. Świętej Trójcy - Wiśnicze
Kościół parafialny pw. Świętej Trójcy - Wiśnicze © Kolzwer205

Linia kolejowa D29-152 (Paczyna - Lubliniec), szlak Toszek Północ - Czarków we wsi Wiśnicze. © Kolzwer205

ED160-030 jako poc. IC 3820
ED160-030 jako poc. IC 3820 "Osterwa" (Kraków Główny - Szczecin Główny) na szlaku linii D29-152: Toszek Północ - Czarków mija Wiśnicze. © Kolzwer205

181 039-9 na szlaku linii D29-152: Czarków - Toszek Północ mija wieś Wiśnicze, kierując się  w stronę Toszka.
181 039-9 na szlaku linii D29-152: Czarków - Toszek Północ mija wieś Wiśnicze, kierując się w stronę Toszka. © Kolzwer205

Szlak: Czarków - Toszek Północ, linia D29-152. Škoda 12E6 (140 097-7) ciągnie w kierunku Toszka "zimną" TEM2-225 oraz krótki skład węglarek, mijając wieś Wiśnicze. Warto tutaj nadmienić, że maszyna prowadząca, potocznie zwana "Bobiną" to obecnie najstarsza pełniąca czynną służbę lokomotywa elektryczna w Polsce, została wyprodukowana w 1958 roku.

14WE-01 jako podsył do Lublińca na linię S-8, szlak: Toszek Północ - Czarków, linia D29-152 we wsi Świbie. © Kolzwer205

Słońce i chmury nad wsią Świbie
Słońce i chmury nad wsią Świbie © Kolzwer205

Słonecznikowe pole we wsi Świbie
Słonecznikowe pole we wsi Świbie © Kolzwer205

Słońce, chmury i słoneczniki - wieś Świbie
Słońce, chmury i słoneczniki - wieś Świbie © Kolzwer205

Na koniec zatrzymałem się ponownie przy drewnianym kościele, tym razem nie był widoczny "pod słońce" :)