Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 43870.26 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.23 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2008: 916,9 km
- rok 2009: 567,13 km
- rok 2010: 284,46 km
- rok 2011: 1086,27 km
- rok 2012: 1138,93 km
- rok 2013: 5128,5 km
- rok 2014: 5630,4 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: ~5780 km (stan na 09.09.24)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu
Ogólnopolska Galeria Kolejowa
Częstochowska Galeria Komunikacyjna


Darmowe fotoblogi



Moje rowerowe początki klik
Więcej o mnie.

2024: button stats bikestats.pl
2023: button stats bikestats.pl
łącznie z elektrycznym: ODO: 6738,44 km AVG: 21,24 km/h TRP: 116

2022: button stats bikestats.pl
2021: button stats bikestats.pl
2020: button stats bikestats.pl
2019: button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Kolzwer205.bikestats.pl

Archiwum bloga

Pierwsza testowa jazda Cube - Żarki Letnisko - Mirów - Niegowa - Trzebniów - Żarki Letnisko

Sobota, 4 maja 2024 · dodano: 08.05.2024 | Komentarze 5

Popołudniowa przejażdżka w ramach testu mojego nabytku, trasa wyznaczana spontanicznie podczas jazdy, nastawiona głównie na gruntowe drogi polne i leśne dla lepszego przetestowania terenowych właściwości roweru.

Trasa: Żarki Letnisko - lasem do Żarek - DDR Mirowski gościniec - wzgórze Parchowatka -las - Czarny Kamień - las - Łutowiec - Mirów - Bobolice - Ogorzelnik - Niegowa - las - Trzebniów - las - Podgaj - Żarki (Przewodziszowice) - wojewódzką do Myszkowa Nowej Wsi - Żarki Letnisko.


Cube w plenerze - wzgórze Parchowatka - Żarki
Cube w plenerze - wzgórze Parchowatka - Żarki © Kolzwer205

Na początku, po wyjeździe z Żarek Letniska trasa przebiegała taką drogą:
Czarka, Wysoka Lelowska - droga z Żarek Letniska do Żarek
Czarka, Wysoka Lelowska - droga z Żarek Letniska do Żarek © Kolzwer205

Śliwka na wzgórzu Parchowatka w Żarkach
Śliwka na wzgórzu Parchowatka w Żarkach © Kolzwer205

Śliwka na wzgórzu Parchowatka w Żarkach
Śliwka na wzgórzu Parchowatka w Żarkach © Kolzwer205

Wzgórze Parchowatka - Żarki
Wzgórze Parchowatka - Żarki © Kolzwer205
Wzgórze Parchowatka - Żarki i mój Cube
Wzgórze Parchowatka - Żarki i mój Cube © Kolzwer205

Śliwka na wzgórzu Parchowatka w Żarkach
Śliwka na wzgórzu Parchowatka w Żarkach © Kolzwer205

Widok na centrum Żarek, kościół św. Apostołów Szymona i Judy Tadeusza oraz kompleks zabytkowych stodół na placu targowym
Widok na centrum Żarek, kościół św. Apostołów Szymona i Judy Tadeusza oraz kompleks zabytkowych stodół na placu targowym © Kolzwer205

Wzgórze Parchowatka - Żarki
Wzgórze Parchowatka - Żarki © Kolzwer205

Wzgórze Parchowatka - Żarki
Wzgórze Parchowatka - Żarki © Kolzwer205

Wzgórze Parchowatka - Żarki
Wzgórze Parchowatka - Żarki © Kolzwer205

Wzgórze Parchowatka - Żarki
Wzgórze Parchowatka - Żarki © Kolzwer205

Wzgórze Parchowatka - Żarki
Wzgórze Parchowatka - Żarki © Kolzwer205

Wzgórze Parchowatka - Żarki - droga, którą pojadę w stronę Łutowca
Wzgórze Parchowatka - Żarki - droga, którą pojadę w stronę Łutowca © Kolzwer205

Wzgórze Parchowatka - Żarki
Wzgórze Parchowatka - Żarki © Kolzwer205

Wzgórze Parchowatka - Żarki - widok na północną stronę
Wzgórze Parchowatka - Żarki - widok na północną stronę © Kolzwer205

Wzgórze Parchowatka - Żarki - widok w kierunku północno-zachodnim
Wzgórze Parchowatka - Żarki - widok w kierunku północno-zachodnim © Kolzwer205

Wzgórze Parchowatka - Żarki
Wzgórze Parchowatka - Żarki © Kolzwer205

Na wzgórzu Parchowatka pojawił się Paź królowej
Na wzgórzu Parchowatka pojawił się Paź królowej © Kolzwer205

Na wzgórzu Parchowatka pojawił się Paź królowej
Na wzgórzu Parchowatka pojawił się Paź królowej © Kolzwer205

Na wzgórzu Parchowatka pojawił się Paź królowej
Na wzgórzu Parchowatka pojawił się Paź królowej © Kolzwer205

Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach
Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach © Kolzwer205

Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach
Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach © Kolzwer205

Po kilku minutach udało się go podejść bliżej - paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach
Po dobrych kilku minutach udało się go podejść bliżej - paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach © Kolzwer205

Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach
Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach © Kolzwer205

Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach
Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach © Kolzwer205

Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach
Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach © Kolzwer205

Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach
Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach © Kolzwer205

Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach
Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach © Kolzwer205

Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach
Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach © Kolzwer205

Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach
Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach © Kolzwer205

Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach
Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach © Kolzwer205

Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach
Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach © Kolzwer205

Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach
Paź królowej na wzgórzu Parchowatka w Żarkach © Kolzwer205

Droga w pobliżu przysiółka Niwy - Jaworznik (gmina Żarki)
Droga w pobliżu przysiółka Niwy - Jaworznik (gmina Żarki) © Kolzwer205

Widok na pola w Ogorzelniku
Widok na pola w Ogorzelniku © Kolzwer205

Widok na pola w Ogorzelniku
Widok na pola w Ogorzelniku © Kolzwer205

Leśna droga w pobliżu miejscowości Moczydło (gmina Niegowa)
Leśna droga w pobliżu miejscowości Moczydło (gmina Niegowa), czyli ta sama droga, którą w październiku pokonywałem górską Meridą One-Twenty - tamtym rowerem można było bardziej zaszaleć na zjeździe :))

Leśna droga na obrzeżach Żarek, po wschodniej stronie.
Leśna droga na obrzeżach Żarek, po wschodniej stronie. © Kolzwer205

Las w Żarkach
Las w Żarkach © Kolzwer205

Leśna droga na obrzeżach Żarek, po wschodniej stronie - widok za plecami
Leśna droga na obrzeżach Żarek, po wschodniej stronie - widok za plecami © Kolzwer205

Leśna droga na obrzeżach Żarek, po wschodniej stronie.
Leśna droga na obrzeżach Żarek, po wschodniej stronie. © Kolzwer205

Leśna droga na obrzeżach Żarek, po wschodniej stronie.
Leśna droga na obrzeżach Żarek, po wschodniej stronie. © Kolzwer205

Las na obrzeżach Żarek, po wschodniej stronie.
Las na obrzeżach Żarek, po wschodniej stronie. © Kolzwer205

Las na obrzeżach Żarek, po wschodniej stronie.
Las na obrzeżach Żarek, po wschodniej stronie. © Kolzwer205




Po przejażdżce niestety widzę, że w rowerze czekają mnie jeszcze dwie poważniejsze zmiany - hamulce Clarks Cloud, po mimo mocniejszego hamowania na wszelkich zjazdach są dla mnie trochę za słabe, zdecydowanie wolę jak rower szybciej reaguje, zwłaszcza na technicznych zjazdach w terenie, a do hamowania używam jednego lub dwóch palców, tutaj trzeba naciskać klamkę nawet mocniej, niż w V-breake. Nie przekonywał mnie też sposób ich odpowietrzania za pomocą dwóch strzykawek, także dla spokoju za pewien czas pójdą na wymianę. Prawdopodobnie założę tanie Shimano MT401 - mam takie w elektrycznym Ecobike i od samego początku były (i są) dużo mocniejsze.

Druga kwestia, niestety bardziej kosztowna - amortyzator. W Meridzie Freeway 9300 mam sprężynowy, działa idealnie, w elektrycznym Ecobike MX 500 mam sprężynowy, też jest dla mnie wystarczająco miękki i wyłapuje wszystkie nierówności, pomijam oczywiście wagę obu i ich słabą sztywność. Tutaj wygląda to tak, że amortyzator, po mimo poluzowania do minimum napięcia wstępnego słabo się ugina. Początkowo po powrocie do domu myślałem o zakupie i wymianie sprężyny, jednak wgłębiając się w temat dowiedziałem się, że on ma już wersję miękką... problemem jest tutaj moja waga, producent przewidział jego dobrą pracę dla osób ważących w okolicy 70 kg, a nie ledwo 60 kg...

Poza tymi dwiema kwestiami napęd działa tak, jak tego chciałem, ma dla mnie odpowiedni zakres, biegi wchodzą idealnie po mimo, że przerzutka przednia jest o dwie grupy niżej, niż poprzednia z Meridy Freeway 9300, geometria roweru pasuje mi bardziej, niż geometria trekkingowej Meridy Freeway 9300. Odcinki z głębszym piachem da się już bez problemu przejechać, na asfalcie toczy się równie lekko, jak trekking, także plusów jest sporo i mimo wszystko cieszę się ze zmiany.
Przed kolejną jazdą w rowerze wylądują zapewne nowe hamulce i amortyzator, bo też czas już odstawić mieszczucha Gazelle do kolejnego sezonu jesienno-zimowego :)




Komentarze
andale
| 21:25 sobota, 11 maja 2024 | linkuj Ja jeżdżę z torbą na kierownicy i podskakiwanie na krawężniki nawet mi idzie. Chyba że myślisz o konarach drzew podczas szybkiej jazdy, to ja taki odważny już nie jestem xD
Kolzwer205
| 20:27 sobota, 11 maja 2024 | linkuj @Marecki Dzięki, pazie królowej co jakiś czas widuję na jurze, żeglarza już dobrych kilka lat nie spotkałem.

@Trollking Dzięki :) A to chyba trochę takie techniczne zboczenie mojego umysłu :))

@andale Sztywny widelec ma plusy, ale nawet jadąc ze sztywnym amortyzatorem widzę, że nie polubił bym się z takim na moich drogach.
Ciężkawy przód, lekki tył - przerabiałem kiedyś, kiepsko mi się prowadziło tak wyważony rower, bo czasem trzeba podrzucić kierownicę nad przeszkodą.
andale
| 23:03 czwartek, 9 maja 2024 | linkuj Ja w moim trekkingu miałem dwa amortyzatory sprężynowe i oba szybko się zatarły, mimo że dbałem o nie. Jakoś polubiłem się ze sztywnymi widelcami.
Co do wagi, to może przeniesiesz jej część na przód? Taka torba na kierownicy z ciężkim sprzętem, jeżeli taki wozisz, mogłaby pomóc dociążyć przód :)
Trollking
| 23:27 środa, 8 maja 2024 | linkuj Piękne ostre ujęcia pazia, a i widoczki godne ;)

Podziwiam, że chce Ci się analizować te wszystkie komponenty rowerowe. I się na nich znać :)
Marecki
| 18:28 środa, 8 maja 2024 | linkuj Najważniejsze że jesteś zadowolony.. Świetna fotorelacja. Gratki za pazia, u siebie widywałem tylko Pazia żeglarza.
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa epatr
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]