Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 43913.56 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.23 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2008: 916,9 km
- rok 2009: 567,13 km
- rok 2010: 284,46 km
- rok 2011: 1086,27 km
- rok 2012: 1138,93 km
- rok 2013: 5128,5 km
- rok 2014: 5630,4 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: ~5780 km (stan na 09.09.24)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu
Ogólnopolska Galeria Kolejowa
Częstochowska Galeria Komunikacyjna


Darmowe fotoblogi



Moje rowerowe początki klik
Więcej o mnie.

2024: button stats bikestats.pl
2023: button stats bikestats.pl
łącznie z elektrycznym: ODO: 6738,44 km AVG: 21,24 km/h TRP: 116

2022: button stats bikestats.pl
2021: button stats bikestats.pl
2020: button stats bikestats.pl
2019: button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Kolzwer205.bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 15.20km
  • Czas 00:48
  • VAVG 19.00km/h
  • VMAX 33.61km/h
  • Temperatura 8.0°C
  • Sprzęt Gazelle Orange C8
  • Aktywność Jazda na rowerze

Wieczorem do miasta

Niedziela, 10 marca 2024 · dodano: 14.03.2024 | Komentarze 3

Jazda na obrzeża, musiałem podskoczyć do swojej nastawni po pewną rzecz,  wyjazd po godzinie dziewiętnastej, powrót po dwudziestej. Przed południem było w miarę ładnie, tylko wiało konkretnie, jednak musiałem trochę odpocząć po kilometrach pokonanych pieszo poprzedniego dnia. Wracając z nastawni dosłownie na styk udało mi się wyrobić przed deszczem.

Trasa dzielnicami: Wrzosowiak - Raków - Zawodzie-Dąbie + powrót. 

Jedno ujęcie cyknięte telefonem:
Częstochowa - Estakada
Częstochowa - Estakada © Kolzwer205

Poprzedniego dnia z kolei częstochowskie MPK obchodziło 65-lecie uruchomienia linii tramwajowej. Z tej okazji przygotowano wiele atrakcji, można było zwiedzić teren zajezdni wraz z przewodnikami z Częstochowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej, czyli m.in. ze mną :) Nie pamiętam ile grup przeprowadziłem przez zajezdnię, chyba przez ponad pół miesiąca nie chodziłem tyle km pieszo, co akurat tego dnia :)


4N1 #202 z 1958 roku wraz z doczepą wyprodukowaną w 1955 roku, po kliknięciu we wpis (w zdjęcie) poniżej widać także 102Na #628 z 1971 roku.
Oba tramwaje już dłuższy czas temu zostały odrestaurowane dzięki staraniom Częstochowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej we współpracy z MPK Częstochowa.
Montażem dekoracji na wagonach, poprzedniego wieczora (08.03) również zajmował się nasz klub CKMKM, niby zwykłe baloniki, chorągiewki, okrągłe naklejki i tablice na tramwaje, a zeszło nam na tym ponad 3 godziny.

Jak wyglądała część imprezy widać poniżej, mnie też tam koleżanka złapała w kadr :) :



102Na #628 oraz 4N1 #202 + 4ND #253 - wyjazd na paradę (dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie).




65 lat tramwajów w Częstochowie - 4N1 #202 + 4ND #253 oraz 102Na #628. Tramwaje pozują do zdjęć na przystanku przy pętli Raków dworzec PKP.
(DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W POWYŻSZE ZDJĘCIA).


Pętla Raków dworzec PKP (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Przystanek za pętlą Raków dworzec PKP

Przystanek za pętlą Raków dworzec PKP

Przystanek zajezdnia MPK.

Teren zajezdni MPK Częstochowa - tuż przed zjazdem do hali tramwajowej.

Teren zajezdni MPK Częstochowa - tuż przed zjazdem do hali tramwajowej.

Teren zajezdni MPK Częstochowa - zjazd do hali tramwajowej.



105Na #644, wagon z 1979 roku, przebudowany z typu 105N na 105Na w 1991 roku w zakładach Konstal, pełni jeszcze służbę liniową na linii nr 1 z uwagi na ograniczoną nośność wiaduktu nad torami hutniczymi w ciągu al. Pokoju.


Powyższe zdjęcie, tak po krótce i podsumowując - tramwaje stoją w zabytkowej hali pamiętającej początki otwarcia linii tramwajowej w 1959 roku. Hala wyposażona jest w kanały rewizyjne biegnące przez całą jej długość, w jej końcowej części znajduje się również myjnia tramwajowa.

Na pierwszym planie widzimy złożony odbierak prądu - pantograf połówkowy OTK-2, pneumatyczny ze sterowaniem elektrycznym, jaki montowany jest na tramwajach nowszej generacji. Za nim widoczny jest pantograf typu OTK-1, będący odbierakiem prądu typu linkowego - opuszczany jest przez motorniczego poprzez pociągnięcie linki przez otwór w dachu tramwaju. Montowane były głównie w tramwajach 102Na, 105N, 105Na.

W centralnej części zdjęcia widać wagon motorowy 4N1 #202 z 1958 roku wraz z doczepą 4ND #253 z 1955 roku. Tramwaj pełnił służbę liniową w Częstochowie do 1998 roku, a następnie został przeznaczony na pojazd gospodarczy i tak służył do czasu wypadku w 1997 roku. Od tego czasu aż do roku 2006 wagon niszczał "pod chmurką" na terenie MPK w Częstochowie. Pod naciskiem CKMKM, prowadzonych w mediach akcjach ówczesne władze zdecydowały się na jego renowację, tym samym od 31 sierpnia 2006 roku służy jako pojazd zabytkowy. Doczepa tramwaju jest natomiast starsza, pochodzi z 1955 roku, początkowo jeździła ona w Warszawie, później w 1968 roku trafiła do Szczecina, gdzie jeździła do 1996 roku, a następnie w 1998 roku ponownie wróciła do Warszawy. W 2011 roku CKMKM udało się sprowadzić ją do Częstochowy, a w 2018 roku doczekała się kapitalnego remontu.

Na tym samym, środkowym torze, stoi tramwaj 102Na #628 z 1971 roku, który pełnił służbę liniową w Częstochowie od 1973 do 1998 roku. Po tym okresie wagon został przeznaczony na pojazd gospodarczy, pełniąc tą funkcję do czerwca 2013 roku. Następnie członkowie CKMKM wraz z zarządem i niezastąpionymi pracownikami MPK podjęli się procesu odbudowy tramwaju w celu przeznaczenia go na pojazd zabytkowy. Warto zaznaczyć, że tramwaj ten pełniąc rolę pojazdu gospodarczego miał całkowicie zdemontowane fotele w sekcji "B", zaspawane ostatnie drzwi, wykonane drzwiczki/klapy rewizyjne z tyłu oraz na prawej tylnej burcie. Pierwszy wyjazd jako tramwaj zabytkowy odbył 8 marca 2015 roku. Dla ciekawskich zdjęcia z wyjazdu w 2015 roku i linki do starszych zdjęć przed renowacją: (klik)

Po lewej widoczny jest tramwaj 105Na #628, wagon z 1979 roku, przebudowany z typu 105N na 105Na w 1991 roku w zakładach Konstal, pełni jeszcze służbę liniową na linii nr 1 z uwagi na ograniczoną nośność wiaduktu nad torami hutniczymi w ciągu al. Pokoju.

Po prawej stronie widać już znacznie nowszy tramwaj - 129Nb #623, czyli TWIST pierwszej generacji, który został zakupiony do obsługi powstałej w 2012 roku linii tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak i Raków (przystanek końcowy Stadion Raków). Częstochowskie MPK posiada siedem sztuk tego typu tramwajów. Dla uzupełnienia pełnej częstochowskiej floty tramwajowej na tym zdjęciu brakuje jedynie TWIST-a drugiej generacji, których w Częstochowie kursuje obecnie dziesięć sztuk.

Był to bardzo udany dzień, jako członek CKMKM oprowadzając grupy zwiedzających wypadłem nawet z rachuby, który to już raz. W historii dni otwartych podczas tegorocznych, jak wspomniałem na początku frekwencja była rekordowa, ale co najważniejsze wszystko odbyło się bez incydentów.
Za dodatkową i nieocenioną pomoc podczas tego dnia dziękujemy także kilku członkom Klubu Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi.


Kategoria Miasto



Komentarze
Kolzwer205
| 00:45 sobota, 16 marca 2024 | linkuj @Marecki Te typy w inny miastach też były bardzo popularne, więc to bardzo prawdopodobne.

@Trollking Do Wrocławia w sumie ostatnio trafiły trzy sztuki częstochowskich 105Na, kupiła je osoba prywatna, jeżdżą tam na specjalne okazje.
Dzięki ;)
Trollking
| 00:31 piątek, 15 marca 2024 | linkuj Piękne maszyny. I od zawsze do zawsze eko :)

Kilka kojarzę chyba z Wrocka, kilka chyba z Wawy. Natomiast w Poznaniu najbardziej charakterystyczne były Helmuty.

Świetną masz zajawkę :)
Marecki
| 18:15 czwartek, 14 marca 2024 | linkuj Fajne stare tramwaje.. Cześcią z nich pewnie jechałem nie raz, bo swego czasu w W-wie i dużych miastach bywałem kilka razy w miesiącu..
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa kjakw
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]