avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 42673.10 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.21 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: ~5780 km (stan na 09.09.24)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu

2019: button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy Kolzwer205.bikestats.pl

• Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom

Żarki Letnisko - Bzów - źródła Czarnej Przemszy - Podzamcze (Zamek Ogrodzieniec) - strażnica w Ryczowie i dwa razy problem z napędem

Niedziela, 15 maja 2022 · dodano: 06.12.2023 | Komentarze 4

Dzisiaj znalazłem trochę czasu i po wielu miesiącach przerwy odwiedziłem BS-a, publikuję jeden z obiecanych zaległych wpisów z 2022 roku:

Trafiła mi się wolna niedziela, ładna pogoda, więc trzeba było wykorzystać warunki i ruszyć na wycieczkową trasę. Wyjazd w godzinach południowych z nastawieniem na dojechanie w okolicę Zamku Ogrodzieniec we wsi Podzamcze.

Trasa: Żarki Letnisko - Myszków - Góra Włodowska - Rzędkowice - Cyganówka - Skarżyce - Kromołów - Zawiercie (Bzów) i źródła Czarnej Przemszy - Podzamcze - Ryczów-Kolonia - Ryczów-strażnicas - Podzamcze - Bzów - Kromołów - Zawiercie: Łośnice, Zawiercie Nowe, Borowe Pole - Myszków - Dzierżno - Żarki Letnisko.

Jadąc za Kromołowem usłyszałem, jak coś ociera o przednią przerzutkę, po zatrzymaniu się okazało się, że to łańcuch. Jedno z ogniw wykrzywiło się i trzymało się na pinie tylko w połowie. Dobrze, że akurat jechałem zwykłą uliczką z szerokim trawiastym poboczem. W sakiewce z narzędziami miałem jakiś stary skuwacz z lekko wykrzywionym bolcem, nigdy w trasie nie zdarzyła mi się taka sytuacja i ten konkretny skuwacz ujrzał światło dzienne po około ośmiu latach. W zanadrzu miałem też dwie spinki, niestety chyba kiedyś były użyte i już nie trzymały. Walka z zakuwaniem łańcucha krzywym skuwaczem zajęła mi około 50 minut.

Mapka:
Zdjęcia opublikowałem na swoim fotoblogu, na stronie flog.pl. Po kliknięciu w każde, przejściu bezpośrednio na fotoblog, pod zdjęciem głównym widoczne są dodatkowe ujęcia z trasy.

Rzędkowice (dodatkowe ujęcie na fotoblogu, po kliknięciu w powyższe zdjęcie).

Jabłoń przy drodze w Rzędkowicach

Pole obok drogi w Rzędkowicach - tu nie ma dodatkowego ujęcia

Skała z obrazem i widok na pola w Skarżycach (po kliknięciu w zdjęcie)

Zawiercie - Piecki - (dodatkowe widoki po kliknięciu w zdjęcie)

Źródła Czarnej Przemszy - Zawiercie - Bzów (dodatkowe widoki po kliknięciu w zdjęcie)

Bzów - Zawiercie (dodatkowe widoki po kliknięciu w zdjęcie)

Bzów - Zawiercie

Podzamcze - Ogrodzieniec (dodatkowe widoki po kliknięciu w zdjęcie)

Podzamcze (bez dodatkowych ujęć)

Ryczów (dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie)

Ryczów - ruiny strażnicy (dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie)

Podzamcze - Ogrodzieniec (dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie)

Zamek Ogrodzieniec - Podzamcze (dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie)

Podzamcze - brak dodatkowych ujęć

Pech z łańcuchem niestety mnie nie opuścił, ledwo co przejechałem kilka metrów po zrobieniu powyższych zdjęć łańcuch zerwał się na innym ogniwie. W świetle latarki z telefonu, z krzywym skuwaczem czekało mnie ponowne zakuwanie łańcucha. Tym razem poszło trochę sprawniej, bo zajęło mi to około pół godziny... Dalszą część trasy jechałem już bardzo ostrożnie i spokojnie, dzięki temu udało się dotrzeć do domu jeszcze tego samego dnia, meldując się pół godziny przed północą. Przed wyjazdem łańcuch miał już większe boczne luzy, nie był wyciągnięty, ale pewnie te luzy w połączeniu z dużą ilością bardziej stromych podjazdów na jurajskiej trasie ostatecznie go wykończyły.