avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 42673.10 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.21 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: ~5780 km (stan na 09.09.24)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu

• Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom

Żarki Letnisko - Żarki - Mirów - Niegowa - Żarki Letnisko

Środa, 11 maja 2022 · dodano: 18.05.2022 | Komentarze 6

Początek dnia to odpowietrzanie hamulców w rowerze kuzyna połączone z ogólnym przeglądałem i smarowaniem - poszło szybko i sprawnie.  Następnie drugi rower, czyli mieszczuch znajomej, też miało być szybko, ale nie było...Ogromne luzy tylnej piasty planetarnej nie były dociągnięte i tak było "jeżdżone" z nimi okrągły rok... Jaką degradację to spowodowało nie trudno się domyślić, a ja musiałem stracić kilka godzin z wolnego dnia. Finalnie udało mi się wyruszyć po godzinie szesnastej.

Trasa: Żarki Letnisko - Dzierżno -  wojewódzką do Żarek - wzgórze Parchowotka i polne drogi - Mirowskim gościńcem do Mirowa - Niegowa - polne drogi - Niegówka - Moczydło - niebieskim szlakiem pieszym do Żarek - wojewódzką do Żarek Letniska.

Przydała się uniwersalność trekkinga, bo poza szybkimi asfaltowymi odcinkami zafundowałem sobie mocno terenowe dłuższe odcinki (tutaj już nie poszalałem, V max 10-15 km/h, bardziej wolałem chłonąć widoki wiosennej natury), jak choćby fragment niebieskiego szlaku, którym nigdy nie jechałem. Górala nie chciałem brać, bo aparat musiał bym wieźć w plecaku na plecach, czego zawsze unikam jak ognia i ograniczyć się tylko do jednego obiektywu. Jak uzbiera mi się zbyt dużo zdjęć wtedy o nim pomyślę, a na serio teraz wiem, gdzie miał bym nim satysfakcję z jazdy ;)

Widok z Mirowskiego Gościńca na drogę wojewódzką prowadzącą przez Kotowice, rzepak zaczyna kwitnąć © Kolzwer205
Mirowski Gościniec, czyli droga pieszo-rowerowa z Żarek do Mirowa
Mirowski Gościniec, czyli droga pieszo-rowerowa z Żarek do Mirowa © Kolzwer205
Ze wzgórza Parchowotka w Żarkach
Ze wzgórza Parchowotka w Żarkach © Kolzwer205
Ze wzgórza Parchowotka - widok na południowy wschód
Ze wzgórza Parchowotka - widok na południowy wschód © Kolzwer205
Ze wzgórza Parchowotka - droga wojewódzka przez Kotowice a w tle Myszków
Ze wzgórza Parchowotka - droga wojewódzka przez Kotowice a w tle Myszków © Kolzwer205
Na wzgórzu Parchowotka w Żarkach
Na wzgórzu Parchowotka w Żarkach © Kolzwer205
Skały na wzgórzu Parchowotka w Żarkach
Skały na wzgórzu Parchowotka w Żarkach © Kolzwer205
Jabłoń na wzgórzu Parchowotka w Żarkach
Jabłoń na wzgórzu Parchowotka w Żarkach © Kolzwer205
Ze wzgórza Parchowotka - widok na ruiny kościoła Św. Stanisława przy drodze wojewódzkiej © Kolzwer205
Ze wzgórza Parchowotka - widok na Żarki
Ze wzgórza Parchowotka - widok na Żarki © Kolzwer205
Wzgórze Parchowotka w Żarkach
Wzgórze Parchowotka w Żarkach © Kolzwer205
Lilak pospolity na wzgórzu Parchowotka
Lilak pospolity na wzgórzu Parchowotka © Kolzwer205
Wzgórze Parchowotka - Żarki © Kolzwer205
Wzgórze Parchowotka - Żarki - widok na północ, pod tamtym lasem będę jechał w drodze powrotnej © Kolzwer205
Wzgórze Parchowotka - Żarki - widok na skały w Przewodziszowicach
Wzgórze Parchowotka - Żarki - widok na skały w Przewodziszowicach © Kolzwer205
Wzgórze Parchowotka - Żarki i droga wojewódzka prowadząca przez Niegową
Wzgórze Parchowotka - Żarki i droga wojewódzka prowadząca przez Niegową © Kolzwer205
Amonit odciśnięty w wapiennej skale - wzgórze Parchowotka - Żarki
Amonit odciśnięty w wapiennej skale - wzgórze Parchowotka - Żarki © Kolzwer205
Rojnik wapienny
Rojnik wapienny © Kolzwer205
Wzgórze Parchowotka - Żarki - widok na południe, czyli w kierunku Myszkowa
Wzgórze Parchowotka - Żarki - widok na południe, czyli w kierunku Myszkowa © Kolzwer205
Wzgórze Parchowotka - widok w kierunku Żarek
Wzgórze Parchowotka - widok w kierunku Żarek © Kolzwer205
Widok ze wzgórza Parchowotka w Żarkach - tamtędy będę jechał
Widok ze wzgórza Parchowotka w Żarkach - tamtędy będę jechał © Kolzwer205
Widok ze wzgórza Parchowotka w Żarkach - na horyzoncie rysuje się Zamek Ogrodzieniec...dawno tam nie byłem, więc w niedalekiej przyszłości na pewno podjadę tam bliżej.
Widok ze wzgórza Parchowotka w Żarkach
Widok ze wzgórza Parchowotka w Żarkach © Kolzwer205
Ruiny zamku w Mirowie
Ruiny zamku w Mirowie © Kolzwer205
Skały wapienne obok zamku w Mirowie
Skały wapienne obok zamku w Mirowie © Kolzwer205
Niegowa
Niegowa © Kolzwer205
Niegówka © Kolzwer205
Niegówka i widok na południe, w kierunku Niegowej
Niegówka i widok na południe, w kierunku Niegowej © Kolzwer205
Czarny Kamień (Moczydło) - niebieski szlak przez las
Czarny Kamień (Moczydło) - niebieski szlak przez las © Kolzwer205

Kolzwer205
| 03:31 wtorek, 24 maja 2022 | linkuj @szczypiorizka Na początku nie jest łatwo z serwisem, trzeba mieć też odpowiednie narzędzia, co nie zawsze się opłaca, jeśli daną rzecz robimy rzadko. Obecnie jest wiele poradników, np. na YouTube, które w prosty i obrazowy sposób przedstawiają naprawy. Moja młodsza siostra swój rower serwisuje już sama...zresztą w swoim motocyklu też sporo potrafi zrobić o czym ja nie mam już pojęcia.
Jurę warto odwiedzić, ma niepowtarzalny klimat, a do tego oferuje wiele dróg rowerowych ;)
szczypiorizka
| 11:22 niedziela, 22 maja 2022 | linkuj Serwisowanie roweru to zaś u mnie noga- kompletnie tego nie potrafię- nawet durnych hamulców V-brake -> raz się u mnie skończyło to tym, że zdemontowałam całkowicie hamulec tylny+ bagażnik i błotnik (ze zdenerwowania) :P
Teraz, gdy mam bagażnik do auta, to spokojnie się ugaduję z serwisem rowerowym, podjeżdżam i oddaję fachowcom :-)
Co do wycieczki- fantastyczne rejony, Jura to jeden z moich punktów rowerowych, które chciałabym zaliczyć, aż tak daleko nie mam, więc jest duża szansa na zrealizowanie ;]
Kolzwer205
| 22:36 środa, 18 maja 2022 | linkuj @Marecki Kiedyś może lubiłem serwisowanie, ale teraz kompletnie za tym nie przepadam. Jak dla mnie to strata czasu, bo wiele innych lepszych rzeczy mógł bym wtedy zrobić, ale jak trzeba to trzeba. Dzięki :)

@Trollking Dzięki, wolałem ten zamek, gdy był ruiną, a przede wszystkim ogólnodostępny wraz ze skalistym terenem nieopodal. Wiele wskazuje, że odbudują go jak ten w Bobolicach. Przy serwisie jakoś innym nie ufam, dlatego robię sam i mam pewność, że będzie jak trzeba.

@andale Dzięki, zapraszam, wiele dróg na Jurze jest już asfaltowych lub utwardzonych. Sam często zjeżdżam na szlaki piesze i bezdroża, bo lubię ich nietknięty ręką człowieka charakter ;)
andale
| 21:43 środa, 18 maja 2022 | linkuj Jak na późną godzinę, to wpis bogaty. Te wapienie super wyglądają. Muszę się w tym roku wybrać do Jury, bo tak dawno nie byłem. A potem pewnie przyjdzie pora na serwis roweru po kąpielach w piasku :P
Trollking
| 21:26 środa, 18 maja 2022 | linkuj Foty świetne. Piękne fale :) Tylko ten remontowany zamek dziwnie wygląda :)

Serwisowanie roweru... Hm. Tak, znam to. Polega na tym, że oddaje się go innym :)
Marecki
| 19:49 środa, 18 maja 2022 | linkuj Serwisowanie rowerka to dla mnie osobiście niezwykle duża przyjemność, nawet jak rower nie należy do mnie. Leśne i podwieczorne kadry fantastyczne. Tych Zamków Ci szczerze zazdrozczę..

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa czaso