avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 39073.07 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.06 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy zsumowane i dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (w trakcie uzupełniania)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu

• Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom

Pętla przez Poraj, Częstochowę, Olsztyn

Środa, 9 lutego 2022 · dodano: 09.02.2022 | Komentarze 8

Dzień nie należał do najładniejszych, bo deszcz praktycznie wisiał w powietrzu, ale temperatura była już akceptowalna, wiatr słaby, więc trzeba było wykorzystać wolny dzień. Ruszyłem spontanicznie z rodzinnego domu i wyszła mi taka trasa:

Trasa: Żarki Letnisko - Ostrów - Masłońskie - Baranowizna - lasem do Poraja - lasem do Częstochowy (Błeszno - Wrzosowiak - Raków - Zawodzie-Dąbie) - Olsztyn - Biskupice - Zaborze - Przybynów - Ostrów - Żarki Letnisko

Będąc w Częstochowie podjechałem też przy okazji do paczkomatu :)
Parę razy w trasie bardzo delikatnie pokropiło, jednak ogólnie jechało się dobrze, tym samym to wreszcie moja pierwsza typowo wycieczkowa, rekreacyjna jazda w 2022 roku, a przy okazji wpadła mi nie lada kolejowa gratka.

Baranowizna – przysiółek wsi Choroń - droga w kierunku Poraja
Baranowizna – przysiółek wsi Choroń - droga w kierunku Poraja.

Obowiązkowe foto z rowerem - Baranowizna
Obowiązkowe foto z rowerem - Baranowizna.

Droga pożarowa nr 17 w kierunku Poraja - Baranowizna – przysiółek wsi Choroń
Droga pożarowa nr 17 w kierunku Poraja - Baranowizna – przysiółek wsi Choroń. Największym plusem zimowych dróg jest stopień utwardzenia gruntu, latem ta droga jest dość piaszczysta.

Droga pożarowa Poraj - Częstochowa na wysokości Zawodzia i efekt ostatniej wycinki. Jesienią zeszłego roku w tym miejscu jeszcze był gęsty las....

Las na wysokości Zawodzia i efekt ostatniej wycinki
Las na wysokości Zawodzia i efekt ostatniej wycinki.

Droga pożarowa Poraj - Częstochowa na wysokości Zawodzia w tle efekt ostatniej wycinki.

Droga pożarowa Poraj - Częstochowa - część drzew po prawej ma zostać wycięta...
140 099-3 stoi na stacji Częstochowa Mirów
140 099-3 stoi na stacji Częstochowa Mirów © Kolzwer205
140 099
140 099-3, czechosłowacka lokomotywa potocznie nazywana "Bobiną" stoi na torach stacji Częstochowa Mirów. Jest to jedna ze starszych lokomotyw, jakie jeżdżą po torach - wyprodukowana w 1959 roku, dlatego tym bardziej jestem zadowolony, że udało mi się ją dzisiaj dorwać.
Zamek w Olsztynie (Jurajskim) - od tego roku miejscowość ponownie stała się miastemZamek w Olsztynie (Jurajskim) - od tego roku miejscowość ponownie stała się miastemOlsztyn (Jurajski) - XIV wieczny zamek szlaku Orlich GniazdOlsztyn (Jurajski) - XIV wieczny zamek szlaku Orlich GniazdOlsztyn (Jurajski)Olsztyn (Jurajski)
Brama przed zamkiem w Olsztynie (zamek za moimi plecami) i ul. Zamkowa

"Owca na rowerze" - rzeźba Michała Batkiewicza. Napis na tabliczce: "Rzeźba nawiązuje do promowania przez Gminę Olsztyn turystyki rowerowej oraz cennego dla środowiska naturalnego i jurajskiego krajobrazu wypasu owiec".

Przy
Przy "Owcy na rowerze" - OIsztyn

Przybynów - droga w kierunku Zaborze, już za moimi plecami

Przybynów

W zanadrzu mam jeszcze 4 nieopublikowane wpisy z poprzedniego roku, w większości obrobiłem do nich zdjęcia, więc niedługo się pojawią.

Kolzwer205
| 23:22 sobota, 12 lutego 2022 | linkuj @Roadrunner1984 Koniecznie musisz nadrobić zaległości, bo zamek to obowiązkowe miejsce, tylko w kwietniu już chyba kasa będzie działać i bez biletu wstępu się nie wejdzie....chyba, że od tyłu :)
Roadrunner1984
| 21:57 sobota, 12 lutego 2022 | linkuj No podoga do dupska hehe
Tego starocia tez dawno nie widzialem , jeszcze w takich barwach.
Kurde kumasz ze przy zamku jeszcze mnie nigdy nie bylo. Ciekawe kiedy tam zajade. Moze w święta w kwietniu
Kolzwer205
| 21:30 czwartek, 10 lutego 2022 | linkuj @Marecki Wielkie dzięki ;)

@Trollking Dokładnie to te oznaczone wcześniej, obecnie pomarańczowa farba na tych drzewach jest już ledwo widoczna. Niestety będą na pewno wycinać - w wielu miejscach droga została utwardzona żwirem i zrobiono nowe przepusty, zapewne dla przejazdu ciężkiego sprzętu...
Dzięki, zdarza się, zwłaszcza, jak przegląda się BS-a tak późną godziną ;)
Trollking
| 23:45 środa, 9 lutego 2022 | linkuj Cholera, użyłem "rządzi" dwa razy w dwóch zdaniach po sobie. Moja dusza humanisty cierpi, bo można było zastąpić czymś innym :)
| 23:43 środa, 9 lutego 2022 | linkuj Pamiętam Twoje zapowiedzi tej wycinki - niestety się sprawdziły :(

Bobina (a może lepiej Babinka?) rządzi, piękny ma kolor :)

Super foty. A owca na rowerze rządzi - nie mam się do czego przyczepić jako miłośnik zwierząt i dwóch kółek :)
Marecki
| 23:19 środa, 9 lutego 2022 | linkuj Zgadzam się z @andale. Leśne, brzozowe zdjęcia zdecydowanie wpadają w oko. No i te ruiny zamku Olsztyńskiego. Malina :)
Kolzwer205
| 23:16 środa, 9 lutego 2022 | linkuj @andale Jadąc tą brzozową drogą miałem właśnie skojarzenie z Twoim wpisem z Puszczy Noteckiej :) Olsztyn jeszcze oficjalnie nie jest jurajskim, ale już niedługo ma zmienić nazwę, żeby nie mylił się z tym drugim.
andale
| 23:13 środa, 9 lutego 2022 | linkuj Malownicza droga wśród brzóz. Przypominają mi się widoki z Puszczy Noteckiej. Chyba się tam wybiorę, bo faktycznie zimą drogi są mniej piaszczyste :)
Olsztyn Jurajski brzmi bardzo dumnie :D

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa anami