avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 39167.91 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.07 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy zsumowane i dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (w trakcie uzupełniania)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu

• Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom

Leśne drogi, Pasieki, Zalew Nakło-Chechło i Tarnowskie Góry

Wtorek, 15 czerwca 2021 · dodano: 23.06.2021 | Komentarze 6

Na wstępie wspomnę już, że ze względu na dużą liczbę zdjęć część z nich można obejrzeć dopiero po kliknięciu w wyznaczone fotografie wpisu.

Spontaniczna wycieczka na południowy zachód, początkowo miałem w głowie wyjazd do lasu w okolicy miejscowości Kalety, ale zaciekawiły mnie inne leśne obszary i wybrałem drogi jeszcze bardziej odsunięte na południe. Jazda przez las przebiegała na długim odcinku - pomiędzy miejscowością Cynków, a samym Miasteczkiem Śląskim, tereny te jednak oferują dobrej jakości drogi i jazda nimi to sama przyjemność.

Trasa: Żarki Letnisko - Lgota Nadwarcie - Lgota Górna - Brzeziny - Koziegłówki - Rzeniszów - Krusin - Poręba - Cynków  - Leśniczówka - Srąków - Podlesie - lasem: Bagno Bruch koło Pyrzowic, żelaza i kruszcu Bibiela-Pasieki - Zespół Przyrodniczo-Krajobrazowy Pasieki; Szyndros - Miasteczko Śląskie - Zalew Nakło-Chechło - las - Nakło Śląskie - Tarnowskie Góry - Miasteczko Śląskie - las - Strąków - Podlesie - Warmusica - Krusin - Rzeniszów - Koziegłówki - Grabowiec - Lgota Górna - Lgota Nadwarcie - Żarki Letnisko

Ślad GPS najlepiej przeglądać na warstwie OSM (Open Street Maps):

Lgota Górna - kościół pw. Świętego Jana Chrzciciela
Lgota Górna - kościół pw. Świętego Jana Chrzciciela © Kolzwer205
Sanktuarium Świętego Antoniego Padewskiego - Koziegłówki
Sanktuarium Świętego Antoniego Padewskiego - Koziegłówki © Kolzwer205
Widok na północny wschód w Koziegłówkach
Widok na północny wschód w Koziegłówkach © Kolzwer205
Koziegłówki © Kolzwer205
Droga po wschodniej stronie DK-1 w Rzeniszowie
Droga po wschodniej stronie DK-1 w Rzeniszowie © Kolzwer205

OSP Rzeniszów - nie sposób było przejechać obojętnie obok takiego klasyka, dlatego zawróciłem zaraz po przejechaniu kilkunastu metrów - MAN 450

Gacki - część wsi Markowice (PO WIĘCEJ UJĘĆ KLIKNIJ W POWYŻSZE ZDJĘCIE)

Bocianie gniazdo w Cynkowie (PO WIĘCEJ UJĘĆ KLIKNIJ W POWYŻSZE ZDJĘCIE)

Las za Cynkowem (KLIKNIJ W POWYŻSZE ZDJĘCIE)

Las w gminie Woźniki - (KLIKNIJ W POWYŻSZE ZDJĘCIE)

Na mapie w swoim telefonie zauważyłem inaczej zaznaczony leśny obszar o nazwie "Bagno Bruch koło Pyrzowic", dlatego trzeba było to sprawdzić jadąc około kilometra takim zielonym dywanem  - (KLIKNIJ W POWYŻSZE ZDJĘCIE)
Leśne drogi - Miasteczko Śląskie
Leśne drogi - Miasteczko Śląskie © Kolzwer205

Na mapie zauważyłem też oznaczenia jakichś ruin, to także sprawdziłem, trafiając na ruiny kopalni rud żelaza i kruszcu Bibiela-Pasieki - (KLIKNIJ W POWYŻSZE ZDJĘCIE)

Widząc tablice informacyjne i mapę rozwieszoną przy punkcie wypoczynkowym zdecydowałem o ruszeniu ścieżką na około zespołu przyrodniczo-krajobrazowego "Pasieki" - (KLIKNIJ W POWYŻSZE ZDJĘCIE)

Zespół Przyrodniczo-Krajobrazowy "Pasieki" - Miasteczko Śląskie - (KLIKNIJ W POWYŻSZE ZDJĘCIE)

Jedno z jeziorek w zespole przyrodniczo-krajobrazowym "Pasieki" - Miasteczko Śląskie

Zespół Przyrodniczo-Krajobrazowy "Pasieki" - Miasteczko Śląskie - tutaj trafiłem także na pewną przeszkodę dla ciężkiego roweru - (KLIKNIJ W POWYŻSZE ZDJĘCIE)
Droga w pobliżu zespołu przyrodniczo-krajobrazowego
Droga w pobliżu zespołu przyrodniczo-krajobrazowego "Pasieki" - Miasteczko Śląskie © Kolzwer205
Szyndros - Miasteczko Śląskie
Szyndros - Miasteczko Śląskie © Kolzwer205
Miasteczko Śląskie - ul. Rynek
Miasteczko Śląskie - ul. Rynek © Kolzwer205

Zalew "Nakło-Chechło" - Nowe Chechło, widoki z południowo-zachodniego brzegu - (PO WIĘCEJ UJĘĆ KLIKNIJ W POWYŻSZE ZDJĘCIE)

Perkozy dwuczube - Zalew Nakło-Chechło - Nowe Chechło (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W POWYŻSZE ZDJĘCIE)
Zalew Nakło-Chechło - widok z południowego brzegu
Zalew Nakło-Chechło - widok z południowego brzegu © Kolzwer205
Pałac Donnersmarcków - Nakło Śląskie
Pałac Donnersmarcków - Nakło Śląskie © Kolzwer205

Szlak: Nakło Śląskie - Tarnowskie Góry, linia D29-131. EN57AKŚ-1533 jako poc. KS 46303 relacji: Oświęcim - Kluczbork mija Tarnowskie Góry.

ST48-072 ze składem platform wypełnionych węglem zbliża się do stacji Tarnowskie Góry, jadąc szlakiem od strony Nakła Śląskiego, linia D29-131.

Szlak: Nakło Śląskie - Tarnowskie Góry, linia D29-131. EN57-2011 jako poc. osobowy KS 94317 relacji: Oświęcim - Lubliniec zbliża się do stacji w Tarnowskich Górach.
Widok na stację w Tarnowskich Górach
Widok na stację w Tarnowskich Górach © Kolzwer205
Dworzec kolejowy w Tarnoskich Górach
Dworzec kolejowy w Tarnoskich Górach © Kolzwer205
Tp1-18 stojąca w pobliżu stacji Tarnowskie Góry
Tp1-18 stojąca w pobliżu stacji Tarnowskie Góry © Kolzwer205
SM15-22 stojąca w pobliżu stacji Tarnowskie Góry
SM15-22 stojąca w pobliżu stacji Tarnowskie Góry © Kolzwer205
Pierwsza miejscowość po kilkunastokilometrowej jeździe lasem - Cynków, ul. Śląska © Kolzwer205
Krusin
Krusin © Kolzwer205

Kolzwer205
| 08:35 środa, 30 czerwca 2021 | linkuj @wowa113 Dziękuję, szczególnie leśne odcinki są warte polecenia :)
wowa113
| 07:53 poniedziałek, 28 czerwca 2021 | linkuj Wow, świetne foty i relacja. Az chce się ruszyć Twoim śladem.
Kolzwer205
| 10:51 sobota, 26 czerwca 2021 | linkuj @szczypiorizka Dzięki, a okolicę Tarnowskich Gór pewnie odwiedzę nie raz, leśny wariant dojazdu jest całkiem przyjemny ;)

@Trollking Dzięki, kilka razy czekałem nawet dłuższą chwilę na odpowiednie warunki ze słońcem. Z perkozami nie było łatwo, bo miałem przy sobie ten nie najdłuższy obiektyw, to co widać to sporo powiększone wycinki z oryginalnego zdjęcia.

@Marecki Dzięki :) Dworzec także zabytkowy, swoim wyglądem też bardzo przypomina pałac. Jest około 40 lat młodszy od Pałacu Donnersmarcków.
Marecki
| 07:20 piątek, 25 czerwca 2021 | linkuj Mega wycieczka i fotorelacja. Podoba mi się różnorodność, od leśnych klimatów, po zabytki..Kapitalny pałac, choć bardziej mi podszedł dworzec w Tarnowskich Górach. No i te soczyste kolory na fotkach. Gratki za stówe plus :)
Trollking
| 20:49 czwartek, 24 czerwca 2021 | linkuj Fajna i bogata relacja. Widoki super, skansen również, a perkozy są wisienką na stówkowym torcie :)
szczypiorizka
| 15:25 czwartek, 24 czerwca 2021 | linkuj Fajna rajza. Dzięki za mapkę. Zdjęcia, zarówno tu, jak i na Flogu są świetne. Zapraszam na dalsze odkrywanie Tarnowskich Gór ;]

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa acysu