Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 42683.28 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.21 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2008: 916,9 km
- rok 2009: 567,13 km
- rok 2010: 284,46 km
- rok 2011: 1086,27 km
- rok 2012: 1138,93 km
- rok 2013: 5128,5 km
- rok 2014: 5630,4 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: ~5780 km (stan na 09.09.24)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu
Ogólnopolska Galeria Kolejowa
Częstochowska Galeria Komunikacyjna


Darmowe fotoblogi



Moje rowerowe początki klik
Więcej o mnie.

2024: button stats bikestats.pl
2023: button stats bikestats.pl
łącznie z elektrycznym: ODO: 6738,44 km AVG: 21,24 km/h TRP: 116

2022: button stats bikestats.pl
2021: button stats bikestats.pl
2020: button stats bikestats.pl
2019: button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Kolzwer205.bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 25.20km
  • Czas 00:57
  • VAVG 26.53km/h
  • VMAX 38.08km/h
  • Temperatura 26.1°C
  • Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
  • Aktywność Jazda na rowerze

Powrót do Częstochowy

Piątek, 4 czerwca 2021 · dodano: 05.06.2021 | Komentarze 8

Trasa: Żarki Letnisko - drogą wojewódzką przez Masłońskie, Poraj, Osiny (nadal ruch wahadłowy) - Kolonia Borek - Zawodzie - Korwinów - Słowik - gruntową do Częstochowy.

Jazda z pełnymi sakwami, ale tym razem bardziej objętościowo i na lekko, bo w sumie około 5kg, więc można było pojechać trochę szybszym tempem. Wiatr też o dziwo specjalnie nie przeszkadzał, ale przez większą część drogi miałem go prosto w twarz.



Cały poprzedni dzień, z wyjątkiem godziny o poranku zszedł mi na kompleksowym serwisie starego roweru znajomej. Trochę mało opłacalna naprawa, ale jak ktoś bardzo prosił, bo ma do niego sentyment nie wypadało odmówić. Było trochę "zabawy", do pomocy przy odkręceniu misek osi korby wkroczył 2-kilowy młotek, w rowerze było też trochę oryginalnych samoróbkowych patentów z którymi musiałem się uporać.
Ogólnie rzecz biorąc wyczyściłem i nasmarowałem:
- łożyska osi przedniej,
- łożyska sterów (przy kierownicy),
- piastę tylną Shimano Positron PPS 3 wraz z całym mechanizmem.
Wymieniłem cięgno biegów, naprawiłem nietrzymający już mechanizm biegów przy piaście tylnej (blaszka wymagała podgięcia, kulka wymiany, zapadki lekkiego podpiłowania dla nadania pierwotnego kształtu). Założyłem nowy wkład suportu zamiast osi na łożyskach, nową korbę z pedałami, wymieniłem linkę i pancerz przedniego hamulca, wymieniłem łańcuch. Kilka dni wcześniej koła zostały wycentrowane w lokalnym serwisie - jedyna z tych czynności, do której chyba nigdy się nie przekonam, wolę powierzyć ją bardziej wprawionym. Okazało się, że tylne jest w innym rozmiarze - 630 mm, czyli na oponę 27 cali, a przednie standardowe 28 - 622 mm, do tego pierwszego trochę naszukałem się nowej opony. Poprzednio jakimś cudem wciśnięta była opona 28 (622 mm) i żeby zdjęć ją do wymiany pękniętej szprychy trzeba było ją rozciąć. Jak dowiedziałem się od właścicielki roweru - zakładała ją kiedyś razem z sąsiadem...jak dla mnie nie lada sztuka założyć taką mniejszą oponę na większą obręcz :))
Na koniec prostowanie bagażnika, poprawienie mocowania tylnego błotnika i czyszczenie ramy z warstw brudu, starego smaru, który pamiętał jeszcze lata 80-te.
Podczas serwisu zrobiłem kilka zdjęć telefonem, jako dowód, że faktycznie wszystko zostało rozebrane do zera:


Piasta planetarna po czyszczeniu, jeszcze przed smarowaniem i złożeniem:




Wnętrze tylnej piasty:

Stare cięgno od biegów:

Nowy suport, korba i pedały:

Stery po rozłożeniu i wyczyszczeniu:

Miski sterów, niedługo też będą potrzebowały wymiany:

Mechanizm trzymający biegi Shimano Positron PPS3 - ta część wymagała regenreacji:

Ogólnie widać też, że rama nie posiada napinaczy tylnego koła i nie została tak na prawdę przystosowana do takiej piasty.

Rower w całości:




Komentarze
Kolzwer205
| 20:54 poniedziałek, 7 czerwca 2021 | linkuj @Trollking Dzięki, Lego miałem tak mało, że mało co dało się z nich zrobić poza jakąś prostą terenówką dla jednego ludzika, więc siłą rzeczy jak by coś zostało nie było by chyba 1/3 pojazdu. Nauczony doświadczeniem pilnowałem tu części jak oka w głowie :)) Dzięki, ze średnią sam się zdziwiłem po dojeździe do domu.
Trollking
| 22:31 niedziela, 6 czerwca 2021 | linkuj O cholera, mi nawet w Lego zostawały jakieś części, a robiłem z instrukcją :) Tym większy podziw :)

Średnia naprawdę ładniusia.
Kolzwer205
| 21:21 niedziela, 6 czerwca 2021 | linkuj @Ciacho1985 Dzięki :)
Ciacho1985
| 07:34 niedziela, 6 czerwca 2021 | linkuj Dobra robota! :-)
Kolzwer205
| 03:31 niedziela, 6 czerwca 2021 | linkuj @Marecki Dzięki, taki idealny pomykacz na kilka km do sklepu i czasem na kilkunastokilometrową wycieczkę :)

@Roadrunner1984 Dzięki, a piasta faktycznie fajna...najbardziej z wyglądu :))

@grigor86 Nie tak trudno, jak to wygląda, satysfakcja pewnie, że jest ;)
grigor86
| 20:12 sobota, 5 czerwca 2021 | linkuj O ja cię! Tego złożyć to ja nie dał bym rady chyba...ale satysfakcja z udanego serwisu jest co? :-)))
Roadrunner1984
| 19:30 sobota, 5 czerwca 2021 | linkuj niezła średnia no i ta przekładnia planetarna fajna sprawa :):):):):)
Marecki
| 09:37 sobota, 5 czerwca 2021 | linkuj Niezły pomykacz. Moje uznanie za własnoręczny pełny serwis. Z piastą planetarną jeszcze "nie walczyłen"
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ziejl
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]