avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 42673.10 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.21 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: ~5780 km (stan na 09.09.24)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu

2019: button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy Kolzwer205.bikestats.pl

• Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom

Polowanie na "Pierwiosnek", czyli pociąg specjalny w okolicy

Piątek, 21 maja 2021 · dodano: 21.05.2021 | Komentarze 9

W dniu dzisiejszym przez Częstochowę przejeżdżał pociąg specjalny zorganizowany przez TurKol Turystyka Kolejowa. Takiej okazji nie mogłem przepuścić, po mimo nieprzespanej nocy (praca) jakoś udało mi się zebrać przed południem i ruszyć na pierwszą zaplanowaną miejscówkę w Mariance Rędzińskiej. Następnie po uwiecznieniu składu ruszyłem na drugą miejscówkę w dzielnicy Gnaszyn, cały czas walcząc po drodze z silnym wiatrem. Zdążyłem dosłownie na styk, czekając na skład niespełna dwie minuty, dobrze, że złapał kilkuminutowe opóźnienie, inaczej ze zdjęcia wyszły by nici.

Podobny skład niedługo pojawi się również we Wrocławiu (Globtroter, Harry) i Poznaniu (Pirat, Franek, Koziołek, Piast). Dla zainteresowanych tematem podsyłam link do strony przewoźnika: https://turkol.pl/

Trasa: Częstochowa (Zawodzie-Dąbie - Mirów) - Jaskrów - Rędziny - Marianka Rędzińska - Rząsawy - Częstochowa (Północ - Tysiąclecie - Podjasnogórska - Gnaszyn - Stradom - Wrzosowiak).

Szlak: Rudniki koło Częstochowy - podg. Wyczerpy, linia D29-1. Przed przejazdem składu specjalnego moją miejscówkę minął wcześniej zwykły skład osobowy: EN57AL-753 jako poc. Regio 14213 relacji: Radomsko - Częstochowa mija Mariankę Rędzińską.

W oczekiwaniu na skład nie mogłem odmówić sobie kilku ujęć rzepakowych pól - po kliknięciu w powyższe zdjęcie dwa dodatkowe ujęcia.
Rzepakowe pola w Mariance Rędzińskiej
Rzepakowe pola w Mariance Rędzińskiej © Kolzwer205

Marianka Rędzińska
Cessna 152 #SP-AKP i szybowiec SZD 51-1 Junior #SP-3415 nad Marianką Rędzińską
nad głową też się działo - Cessna 152 #SP-AKP i szybowiec SZD 51-1 Junior #SP-3415 nad Marianką Rędzińską © Kolzwer205
Szybowiec SZD 51-1 Junior #SP-3415 nad Marianką Rędzińską
Szybowiec SZD 51-1 Junior #SP-3415 nad Marianką Rędzińską © Kolzwer205
Cessna 152 #SP-AKP
Cessna 152 #SP-AKP © Kolzwer205
Cessna 152 #SP-AKW
Cessna 152 #SP-AKW © Kolzwer205
- po kliknięciu w powyższe zdjęcie ujęcia z końmi w lepszej jakości, a dla leniwych te same ujęcia z większą pikselozą poniżej.
Konie w Mariance Rędzińskiej
Konie w Mariance Rędzińskiej © Kolzwer205
Koń w Mariance Rędzińskiej
Koń w Mariance Rędzińskiej © Kolzwer205
Młodziak w Mariance Rędzińskiej
Młodziak w Mariance Rędzińskiej © Kolzwer205

Szlak: Rudniki koło Częstochowy - podg. Wyczerpy, linia D29-1. "Łajka" z pociągiem specjalnym "Pierwiosnek" zorganizowanym przez "Turystyka Kolejowa TurKol" mija tereny wsi Marianka Rędzińska. Skład wyruszył z Koluszek do Wrocławia Głównego, umożliwiając przejazd wieloma odcinkami linii kolejowych, po których obecnie nie prowadzi się normalnego ruchu pasażerskiego, były to m.in.:
-przejazd z Piotrkowa Trybunalskiego do Rogowca niezelektryfikowaną linią D29-24 (jako poc. "Przebiśnieg");
- przejazd do Poraja przez stację towarową Częstochowa Mirów na linii D29-155 (jako poc. "Poraj");
- przejazd z Tarnowskich Gór do stacji Zawadzkie na linii D29-144 (jako poc. "Prymula").

Szlak: Częstochowa Stradom - Częstochowa Gnaszyn, linia D29-61. "Łajka" z pociągiem specjalnym "Pierwiosnek" z Koluszek do Wrocławia Głównego mija dzielnicę Gnaszyn.

Kolzwer205
| 10:33 środa, 26 maja 2021 | linkuj @szczypiorizka Relację można było nawet połączyć i dotrzeć tego dnia do Wrocławia Głównego, bo tam docelowo zmierzał skład. Dojazd do Tarnowskich Gór był niejako poboczną jego trasą, by zaliczyć odcinek przez nieobsługujące już ruchu pasażerskiego stacje Tworóg, Kielcza, Rzędowice.
szczypiorizka
| 18:18 wtorek, 25 maja 2021 | linkuj Przez przypadek trafiłam na informację o tej "akcji" z pociągami. Szczególnie mnie zainteresował ten z TG, bo jak dobrze doczytałam, to on chyba nawet jechał dalej do Opola.
Roadrunner1984 kilkanaście lat temu taki parowóz jechał z TG do Tworoga i nazot, w ramach 10-lecia funkcjonowania Powiatu Tarnogórskiego :P miałam okazję się nim karnąć :-)
Póki co, zostaje nam kolejka wąskotorowa z takich nietypowych przewozów :P
Kolzwer205
| 10:55 poniedziałek, 24 maja 2021 | linkuj @Marecki Dokładnie, jak odpisał @Trollking, na BS jakoś dziwnie działa ta kompresja po zamieszczeniu zdjęć we wpisie, to samo robi się przy PhotoBS, ale w tym drugim przypadku zdjęcie chrzani się już po publikacji na samej stronie, nie rzuca się to tak w oczy tylko przy jakichś widoczkach, zdjęciach przyrody. Wracając jeszcze do floga - tam po otworzeniu zdjęcia na stronie, kliknięciu w nie warto jeszcze nacisnąć "f'', żeby wyświetliło się w pełnym rozmiarze - dopiero wtedy widać właściwą jakość bez kompresji.
Trollking
| 21:16 niedziela, 23 maja 2021 | linkuj * - "nie wiem", nie "nie wie" :)
| 21:15 niedziela, 23 maja 2021 | linkuj Kolzwer - dzięki, będę obczajał, ale czasu na polowania braknie, bo są plany :)

Marecki - jak klikniesz w zdjęcie to trafisz na właściwego bloga, tam jest już ostro :) W sumie nie wie czemu tak się dzieje, ale też to jakiś czas temu tu zauważyłem.
Marecki
| 19:55 niedziela, 23 maja 2021 | linkuj Albo mi się wzrok rypie, albo zdjęcia z ciuchciami nie są ostre. Chodzi mi o ostrzenie na pociąg. Chyba że to kompreskja zdjęcia tak te foty skasztaniła. Co ciekawe rzepaki i samolocik widzę normalnie
Kolzwer205
| 01:12 niedziela, 23 maja 2021 | linkuj @Roadrunner1984 Przynajmniej jest lokomotywa w historycznych barwach, a tym bardziej SU42 (spalinowa uniwersalna m.in. do prowadzenia składów osobowych na szlakach) - tych jest niewiele, bo całą masa podobnych to SM42 (spalinowa manewrowa). Parowóz był przejazdem jakoś dwa lata temu...tyle, że zapomniałem, że akurat ma jechać :)

@Trollking Dzięki :) Pod Poznaniem, według tego co na podlinkowanej stronie "stalowego konia" masz w kilku porach 30 maja ;)
Trollking
| 16:54 sobota, 22 maja 2021 | linkuj Piękne konie, te prawdziwe, jak i oczywiście ten żelazny :) Fajne info, będę pod Poznaniem wypatrywał podobnych.
Roadrunner1984
| 06:31 sobota, 22 maja 2021 | linkuj Kurka brakuje tylko parowozu, wtedy był by klimat hehehe ale i tak fajnie że jest dla takich miłośników kolei :D:D:D:D:D

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa enieo