avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 42683.28 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.21 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: ~5780 km (stan na 09.09.24)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu

• Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom

Częstochowa - Poraj -Dębowiec - Poraj - Żarki Letnisko - las - Częstochowa

Niedziela, 1 listopada 2020 · dodano: 03.11.2020 | Komentarze 7

Normalnie był by to mój dzień pracujący, jednak ustawowo czwarta niedziela musi być wolna, także jak to zwykle u mnie w wolne bywa jazda transportowa Częstochowa- Żarki Letnisko, tym razem postanowiłem odbić w kierunku Dębowca korzystając głównie z leśnych dróg. Od początku lasu w Częstochowie do odcinka na wysokości Zawodzia nienaturalnie dużo spacerujących i nieprzewidywalnych "niedzielnych rowerzystów", pomijam sytuacje niespodziewanych zmian strony drogi, takie miałem trzy, reszta nie raczyła też odwzajemnić pozdrowienia ręką.

Okolice Poraja i Dębowca to raptem kilka spacerujących osób i kilku normalnych rowerzystów, mimo to dla dłuższych chwil całkowitego odosobnienia i obcowania z naturą zjechałem z głównych szutrowych dróg na odcinki pokryte igliwiem, lub piaszczyste nieutwardzane, tam jak przewidziałem nie było nikogo.

Po dwugodzinnej przerwie w domu i wymianie pakunku, tym razem na cięższy (żeby nie było mieszczący się w dwóch sakwach) w zapadającej szarówce po godzinie szesnastej ruszyłem do Częstochowy bardziej standardową trasą, ale także przez las za Porajem, tam w połowie drogi mijałem tylko jednego biegacza (bez latarki w ciemnym lesie to pewnie ciekawe uczucie) i już bliżej Częstochowy spacerowicza z latarką.

Trasa: Częstochowa - las - Poraj - las - Dębowiec - Choroń - ul. Zieloną w Choroniu - las - Poraj - wzdłuż zbiornika wodnego - Masłońskie - drogami wzdłuż torów do Żarek Letniska; powrót: wzdłuż torów kolejowych do Ostrowa - Masłońskie - wzdłuż zbiornika do Poraj - las - Częstochowa - obok Guardiana - dzielnica Raków - dzielnica Błeszno.

Ślad Częstochowa - Żarki Letnisko:
Ślad Żarki Letnisko - Częstochowa:
Jedna z bocznych leśnych dróg w Poraju
Jedna z bocznych leśnych dróg w Poraju © Kolzwer205
Droga w kierunku stadniny
Droga w kierunku stadniny "Leśny Konik" - Poraj © Kolzwer205
Droga w kierunku Dębowca za stadniną
Droga w kierunku Dębowca za stadniną "Leśny Konik" - Poraj © Kolzwer205
Po lewej stronie szutrowej drogi zauważyłem węższą ścieżkę - Dębowiec
Po lewej stronie szutrowej drogi zauważyłem węższą ścieżkę - Dębowiec © Kolzwer205
Leśna ścieżka w Dębowcu - w słońcu wygląda jeszcze lepiej
Leśna ścieżka w Dębowcu - w słońcu wygląda jeszcze lepiej © Kolzwer205
Zbliżenie leśnej drogi w Dębowcu
Zbliżenie leśnej drogi w Dębowcu © Kolzwer205
Dębowiec - ujęcie na jeszcze większej ogniskowej - już wiedziałem, że muszę sprawdzić tą dróżkę © Kolzwer205
Po wjeździe na leśny pagórek w Dębowcu - droga za plecami
Po wjeździe na leśny pagórek w Dębowcu - droga za plecami © Kolzwer205
Kolejna z nastrojowych leśnych dróg w Dębowcu © Kolzwer205
Leśny pagórek w Dębowcu - patrząc w prawo
Leśny pagórek w Dębowcu - patrząc w prawo © Kolzwer205
Leśny pagórek w Dębowcu - patrząc pod nogi, borówek było całkiem sporo... a do tego smacznych :) © Kolzwer205
Kolejna z nastrojowych leśnych dróg w Dębowcu
Kolejna z nastrojowych leśnych dróg w Dębowcu © Kolzwer205
Na horyzoncie grzybiarze - Dębowiec
Na horyzoncie grzybiarze - Dębowiec © Kolzwer205
Po chwili grzybiarze zaszyli się w głębi lasu odsłaniając całą długość dróżki - Dębowiec © Kolzwer205
Pieszy szlak w Dębowcu, za kilkaset metrów w prawo i będę na drodze w kierunku leśniczówki © Kolzwer205
Przy drodze w Dębowcu
Przy drodze w Dębowcu © Kolzwer205
Liści już zauważalnie mniej, niż kilka dni temu - droga w kierunku leśniczówki w Dębowcu. Dla porównania zdjęcia tej i poniższych dróg są we wpisie wcześniejszym: klik
Przedłużenie ulicy Kosmicznej w Poraju i egzotycznie wyglądające w tym miejscu znaki © Kolzwer205
Na koniec przekalkulowałem przejechany już tegoroczny dystans - 7406,64 km, planowo z dojazdów do pracy wyjdzie mi dodatkowo około 460 km, także do 8k w "sezonie" muszę jeszcze przejechać około 135 km.