avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 42673.10 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.21 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: ~5780 km (stan na 09.09.24)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu

2019: button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy Kolzwer205.bikestats.pl

• Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom

Z Żarek Letniska w okolice Dąbrowy Górniczej i Sławkowa - lądowisko Niegowoniczki, wąwóz w Krzykawce

Wtorek, 6 października 2020 · dodano: 12.10.2020 | Komentarze 4

Poprzedniego dnia, by nie tracić pogody i wolnego pomyślałem, że mógł ruszyć gdzieś w okolicę Dąbrowy Górniczej oraz Bukowna na pobliskie linie kolejowe. Po drodze chciałem także zobaczyć na żywo wąwóz w Krzykawce, który od dłuższego czasu wpadł mi w oko przeglądając różne wpisy na BS.
  Zapakowany z prowiantem na cały dzień i cieplejszymi ubraniami na drogę powrotną wyruszyłem kilka minut przed godziną 11. Nigdy nie lubię planować tras na sztywno, korzystając z GPS-a i map w telefonie kieruję się mniej więcej w zamierzonym kierunku, ustalając trasę na bieżąco. Droga zawsze jest wtedy ciekawsza, a w razie czego nie mam uczucia niedosytu, że nie udało mi się zrealizować ścisłego śladu wycieczki.
  W Niegowoniczkach na pobliskim lądowisku trafiłem na ćwiczenia wojskowe, tym sposobem by nie tracić okazji na kilka ujęć klasyków polskiego lotnictwa stwierdziłem, że zostanę tam na dłużej, a na kolejowe ujęcia jeszcze będzie sposobność. Po około dwóch godzinach foto-stopu ruszyłem dalej, korzystałem głównie z pobocznych dróg, wiele z nich było błotnistymi drogami gruntowymi, które jednak widokami rekompensowały żółwie tempo jazdy. Cały teren od wschodniej strony Dąbrowy Górniczej jest mocno pagórkowaty, także i tak trekkingiem ciężko osiągnąć jakąś sensowną średnią prędkość.
   Dłuższe postoje na zdjęcia zaliczyłem w Krzykawce i nad wodami Białej Przemszy. Przed godziną osiemnastą sprawdziłem jeszcze drogi w pobliżu stacji Dąbrowa Górnicza Towarowa, by następnym razem, gdy odwiedzę te rejony mieć już rozeznanie, gdzie znajdują się dobre miejscówki do kolejowych ujęć. Przed godziną dziewiętnastą zaczęło się ściemniać i dość szybko ochładzać - temperatura powietrza spadła do około 9°C. Ubrałem się zatem w cieplejsze rzeczy i ruszyłem w drogę powrotną, trzy krótkie postoje na zdjęcia zrobiłem jeszcze w Łazach, Zawierciu i Żarkach Letnisku, dojeżdzając do domu przed godziną 22.

Trasa: Żarki Letnisko - Myszków - Myszków Mrzygłód - wzdłuż torów kolejowych do Zawiercia Borowego Pola - Zawiercie - las - Łazy - Niegowonice - Niegowoniczki-lotnisko - Męczywoda - Kuźniczka Nowa - Krzykawka-wąwóz - Sławków - Dąbrowa Górnicza Okradzionów - DW790 do Niegowonic - Łazy - Zawiercie - Myszków - Żarki Letnisko

Start samolotu Antonov An-2 #SP-ANH - Lądowisko Niegowoniczki (CAŁA SERIA UJĘĆ PO KLIKNIĘCIU W POWYŻSZE ZDJĘCIE)

Chronologicznie kolejność zdjęć z wyjazdu układa się następująco:

Linia kolejowa D29-182, szlak Zawiercie - Siewierz - Kuźnica Masłońska
Linia kolejowa D29-182, szlak Zawiercie - Siewierz - Kuźnica Masłońska © Kolzwer205
Linia kolejowa D29-182, szlak Siewierz - Zawiercie. Tym szlakiem prowadzone są m.in. dostawy do fabryki Elektrolux w Siewierzu. © Kolzwer205
Las Kuźnica Masłońska - powiat zawierciański, gmina Łazy
Las Kuźnica Masłońska - powiat zawierciański, gmina Łazy © Kolzwer205
Kuźnica Masłońska, czyli dalsza część drogi przez las pomiędzy Zawierciem i Łazami © Kolzwer205
Kuźnica Masłońska
Kuźnica Masłońska © Kolzwer205
Tuż po wylądowaniu - An-2 #SP-AOF - lądowisko Niegowoniczki.
Tuż po wylądowaniu - An-2 #SP-AOF - lądowisko Niegowoniczki. © Kolzwer205

An-s #SP-AOF
An-2 #SP-ANH podchodzi do lądowania w Niegowoniczkach
An-2 #SP-ANH podchodzi do lądowania w Niegowoniczkach © Kolzwer205
An-2 #SP-ANH © Kolzwer205

An-s #SP-ANH (cała seria z lądowania po kliknięciu w powyższe zdjęcie)
Po zabraniu kolejnych skoczków samolot kołuje na pasie
Po zabraniu kolejnych skoczków samolot kołuje na pasie © Kolzwer205

An-2 #SP-ANH po zakończonych lotach
An-2 #SP-ANH po zakończonych lotach © Kolzwer205
Rzeka Biała Przemsza - ulica Turystyczna - Kuźniczka Nowa - Dąbrowa Górnicza
Rzeka Biała Przemsza - ulica Turystyczna - Kuźniczka Nowa - Dąbrowa Górnicza © Kolzwer205
Most na ulicy Turystycznej - Kuźniczka Nowa
Most na ulicy Turystycznej - Kuźniczka Nowa © Kolzwer205
Biała Przemsza w Kuźniczce Nowej - Dąbrowa Górnicza
Biała Przemsza w Kuźniczce Nowej - Dąbrowa Górnicza © Kolzwer205
Ulica Turystyczna - Kuźniczka Nowa - Dąbrowa Górnicza
Ulica Turystyczna - Kuźniczka Nowa - Dąbrowa Górnicza © Kolzwer205
Ulica Starowiejska -Krzykawka
Ulica Starowiejska -Krzykawka © Kolzwer205
Ulica Starowiejska - początek kolejnego celu mojej wycieczki -  wąwozu w Krzykawce
Ulica Starowiejska - początek kolejnego celu mojej wycieczki - wąwozu w Krzykawce © Kolzwer205
Wąwóz w Krzykawce - całe szczęście jechałem od właściwej strony i czekał mnie zjazd z górki © Kolzwer205Ulica Starowiejska -Krzykawka
Ulica Starowiejska -Krzykawka © Kolzwer205
Ulica Starowiejska -Krzykawka
Ulica Starowiejska -Krzykawka. Rower cały czas czekał na górze, szkoda tracić zjazdu :)Ulica Starowiejska -Krzykawka
Rzeka Biała Przemsza w Sławkowie, odcinek przy ulicy Fabrycznej
Rzeka Biała Przemsza w Sławkowie, odcinek przy ulicy Fabrycznej © Kolzwer205
Mostek nad Białą Przemszą w Sławkowie
Mostek nad Białą Przemszą w Sławkowie © Kolzwer205
Biała Przemsza
Biała Przemsza © Kolzwer205
Biała Przemsza.
Biała Przemsza w Sławkowie (w pobliżu basenu przy ulicy Fabrycznej).
Biała Przemsza w Sławkowie (w pobliżu basenu przy ulicy Fabrycznej). Od przechodzącej przez most pani z najlepszym środkiem lokalnego transportu (oczywiście, że z rowerem) dowiedziałem się, iż widoczne po prawej uschnięte drzewo stoi w tym miejscu już ponad dziesięć lat i jak widać nie zamierza się przewrócić.
Biała Przemsza
Biała Przemsza © Kolzwer205
Droga rowerowa w kierunku Dąbrowy Górniczej - Niwka, Sławków
Droga rowerowa w kierunku Dąbrowy Górniczej - Niwka, Sławków © Kolzwer205
Niwka - Sławków - widok w kierunku Krzykawki
Niwka - Sławków - widok w kierunku Krzykawki © Kolzwer205
Droga rowerowa w kierunku Dąbrowy Górniczej - Niwka, Sławków, szykuje się zjazd i podjazd © Kolzwer205
Droga rowerowa w kierunku Dąbrowy Górniczej - Niwka, Sławków
Droga rowerowa w kierunku Dąbrowy Górniczej - Niwka, Sławków © Kolzwer205
Po krótkim zjeździe i podjeździe - widok na południe w kierunku centrum Sławkowa © Kolzwer205
Niwka - Sławków, powiat będziński.
Niwka - Sławków, powiat będziński. © Kolzwer205
Tunel pod linią D29-171 (szlak podg. Kozioł - DGT) - Okradzionów, Dąbrowa Górnicza © Kolzwer205
Drugi tunel pod linią D29-154 (podg. Przemiarki - Dąbrowa Górnicza Towarowa) - Okradzionów © Kolzwer205
Droga pomiędzy dwoma tunelami pod liniami kolejowymi D29-154 i D29-171  - Dąbrowa Górnicza.
Droga pomiędzy dwoma tunelami pod liniami kolejowymi D29-154 i D29-171 - Dąbrowa Górnicza. © Kolzwer205

Parowóz (Ty45-421) stojący przed stacją w Łazach, przy tym ujęciu trochę namęczyłem się, by odpowiednio i stabilnie oprzeć aparat na monopodzie o rower, w efekcie mogłem zastosować niską czułość i długi 8-sekundowy czas naświetlania, co oczywiście przełożyło się na dobrą jakość i brak szumu na zdjęciu.
Wygaszony Vectron 193-737 stojący na torze głównym dodatkowym stacji Zawiercie
Wygaszony Vectron 193-737 stojący na torze głównym dodatkowym stacji Zawiercie © Kolzwer205
Gwiazdy widziane na wjeździe do Żarek Letniska
Gwiazdy widziane na wjeździe do Żarek Letniska, wyciśnięte siódme poty z mojego aparatu, pierwszy raz użyłem w nim czułości ISO 6400 i 8000. W rzeczywistości niebo było trochę ciemniejsze, a linia drzew ledwo widoczna. Ujęcia niestety z ręki, bo monopod nie pozwalał na wycelowanie w niebo, a od kiedy go posiadam nie wożę już statywu.