avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 42655.26 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.21 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: ~5780 km (stan na 09.09.24)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu

2019: button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy Kolzwer205.bikestats.pl

• Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom

Częstochowa - las - Poraj - Żarki Letnisko - Częstochowa; dom-praca-dom; Częstochowa - Żarki Letnisko

Sobota, 19 września 2020 · dodano: 24.09.2020 | Komentarze 3

O godzinie 8:35 wyjechałem zawieźć klika większych rzeczy do domu w Żarkach Letnisku, temperatura powietrza nie przekraczała jeszcze 10*C, jednak w miarę szybko się ocieplało. Po drodze zaliczyłem dłuższy postój w okolicy stacji Częstochowa Mirów i bocznicy Huty Częstochowa. Na tor wagowy wjeżdżał "gagarin" Orion-u, szybko cyknąłem jedno foto "pod słońce" i stwierdziłem, że poczekam na niego po zważeniu składu, by mieć zdjęcie ze słońcem na czoło. Niestety moje plany legły w gruzach, gdy maszyna zamiast zostawić wagony spychała je ponownie, nie zważywszy jeszcze połowy składu, a następnie znowu wjeżdżała na wagę... tak trzy razy. Jako, że to moje tereny zadzwoniłem na nastawnię spytać się co to za dziwne manewry. Okazało się, że maszynista nie do końca miał jeszcze wprawę w jeździe przez wagi i nie umiał utrzymać właściwej prędkości. Dla wyjaśnienia dodam jeszcze, że ważenie składu kolejowego w ruchu musi odbywać się dokładnie w przedziale prędkości 3-8 km/h, przekraczając te wartości o 0,5 km/h na wadze wyskakuje błąd i cały proces trzeba powtarzać na nowo. Jak nietrudno się domyślić przy czterdziestu wagonach cała operacja trwała dość długo, także dokładnie o godzinie dziesiątej, nie czekając już maszynę ruszyłem dalej do Żarek, by wyrobić się na powrót do Częstochowy jeszcze przed godziną trzynastą.
Następnie dojazd do pracy, a prosto o zakończonej zmianie nocna jazda do Żarek Letniska już z lżejszym bagażem, skoro mam mocną lampkę również wybrałem wariant przez las. Temperatura powietrza podczas tej ostatniej jazdy oscylowała w okolicy... 6*C, odpowiedni ubiór i nawet jechało mi się lepiej, niż rano. Na kilkukilometrowym leśnym odcinku, znajdującym się w znacznej odległości od wszelkich zabudowań, po mimo nocy nie spotkałem ani jednego zwierzęcia, co trochę mnie dziwi, natomiast przejeżdżając przez miejscowość Masłońskie, w pobliżu domostw drogę przebiegła mi sarna.

Trasa: Częstochowa - drogami pożarowymi przez las - Poraj - wojewódzka - Masłońskie - boczne uliczki i gruntową wzdłuż torów do Żarek Letniska - powrót do Częstochowy tą samą trasą; dojazd do pracy; Częstochowa - las - Poraj - Masłońskie - boczne uliczki i gruntową wzdłuż torów do Żarek Letniska

M62-1296 wciąga próżny skład węglarek ze stacji Częstochowa Mirów na tory bocznicy Huty Częstochowa. To na jego powrót podczas wyjazdu z bocznicy się nie doczekałem.

W drodze powrotnej na torach zauważyłem taki oto skład, dlatego postanowiłem zjechać trochę z trasy i utrwalić go na zdjęciu. Szlak: Poraj - Myszków, linia D29-1. Wygaszona SM42 ze składem roboczym stoi w pobliżu po. Masłońskie Natalin.

Droga pożarowa z Poraja do Częstochowy, na zdjęciach odcinek położony w pobliżu stacji towarowej Częstochowa Mirów. Po prawej stronie zdjęcia widać efekt tegorocznej wycinki.
Droga pożarowa na wysokości stacji towarowej Częstochowa Mirów, tędy czekała mnie jeszcze nocna jazda. © Kolzwer205
Droga pożarowa za moimi plecami - w kierunku Poraja
Droga pożarowa za moimi plecami - w kierunku Poraja © Kolzwer205
Niebo po zachodzie słońca - ujęcie jeszcze z pracy :)