Info
Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 43870.26 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.23 km/h i się wcale nie chwalę.Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2008: 916,9 km
- rok 2009: 567,13 km
- rok 2010: 284,46 km
- rok 2011: 1086,27 km
- rok 2012: 1138,93 km
- rok 2013: 5128,5 km
- rok 2014: 5630,4 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: ~5780 km (stan na 09.09.24)
Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.
Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.
Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl
Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu
Ogólnopolska Galeria Kolejowa
Częstochowska Galeria Komunikacyjna
Moje rowerowe początki klik
Więcej o mnie.
2024:
2023:
łącznie z elektrycznym: ODO: 6738,44 km AVG: 21,24 km/h TRP: 116
2022:
2021:
2020:
2019:
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2024, Listopad12 - 10
- 2024, Październik26 - 65
- 2024, Wrzesień30 - 83
- 2024, Sierpień18 - 52
- 2024, Lipiec29 - 85
- 2024, Czerwiec27 - 79
- 2024, Maj33 - 107
- 2024, Kwiecień18 - 57
- 2024, Marzec24 - 47
- 2024, Luty16 - 50
- 2024, Styczeń4 - 12
- 2023, Grudzień6 - 8
- 2023, Listopad5 - 8
- 2023, Październik14 - 20
- 2023, Wrzesień23 - 63
- 2023, Sierpień19 - 23
- 2023, Lipiec19 - 36
- 2023, Czerwiec15 - 29
- 2023, Maj9 - 16
- 2023, Kwiecień3 - 4
- 2023, Marzec1 - 0
- 2023, Luty1 - 0
- 2023, Styczeń1 - 0
- 2022, Grudzień1 - 0
- 2022, Listopad7 - 2
- 2022, Październik7 - 6
- 2022, Wrzesień12 - 15
- 2022, Sierpień21 - 12
- 2022, Lipiec27 - 57
- 2022, Czerwiec23 - 42
- 2022, Maj27 - 63
- 2022, Kwiecień14 - 41
- 2022, Marzec23 - 47
- 2022, Luty19 - 63
- 2022, Styczeń14 - 21
- 2021, Grudzień15 - 8
- 2021, Listopad25 - 6
- 2021, Październik20 - 22
- 2021, Wrzesień20 - 19
- 2021, Sierpień18 - 19
- 2021, Lipiec22 - 55
- 2021, Czerwiec32 - 84
- 2021, Maj28 - 85
- 2021, Kwiecień30 - 72
- 2021, Marzec25 - 69
- 2021, Luty9 - 18
- 2021, Styczeń20 - 49
- 2020, Grudzień23 - 46
- 2020, Listopad33 - 78
- 2020, Październik35 - 80
- 2020, Wrzesień30 - 46
- 2020, Sierpień30 - 56
- 2020, Lipiec35 - 80
- 2020, Czerwiec35 - 35
- 2020, Maj37 - 11
- 2020, Kwiecień33 - 12
- 2020, Marzec30 - 3
- 2020, Luty25 - 4
- 2020, Styczeń20 - 1
- 2019, Grudzień20 - 0
- 2019, Listopad29 - 7
- 2019, Październik32 - 5
- 2019, Wrzesień34 - 1
- 2019, Sierpień29 - 0
- 2019, Lipiec25 - 0
- 2019, Czerwiec32 - 0
- 2019, Maj28 - 0
- 2019, Kwiecień26 - 0
- 2019, Marzec24 - 5
- 2019, Luty10 - 0
- 2019, Styczeń21 - 0
- 2018, Grudzień12 - 0
- 2018, Listopad36 - 0
- 2018, Październik19 - 0
- 2018, Wrzesień12 - 1
- 2018, Sierpień11 - 0
- 2018, Lipiec12 - 0
- 2018, Czerwiec6 - 0
- 2018, Maj3 - 0
- 2018, Kwiecień3 - 0
- 2018, Styczeń1 - 0
- DST 85.16km
- Czas 04:23
- VAVG 19.43km/h
- VMAX 46.65km/h
- Temperatura 32.5°C
- Podjazdy 618m
- Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
- Aktywność Jazda na rowerze
Z Żarek Letniska nad zalew "Dzibice" i do Zawady Pilickiej
Wtorek, 28 lipca 2020 · dodano: 20.11.2020 | Komentarze 6
Wyjazd z myślą o zrobieniu kilku kolejowych ujęć na Centralnej Magistrali Kolejowej, głównie nad Zalewem Dzibice i z wiaduktu we wsi Zawada Pilicka. Droga powrotna przez Myszków i odpoczynek przy szlaku "Wiedenki". Dodam jeszcze tylko, że tego dnia skwar wprost lał się z nieba, w słońcu termometry wskazywały ponad 40°C, temperatura w cieniu wahała się w okolicy 32°C.Trasa: Żarki Letnisko - Żarki - Jaworznik - Kotowice - Góra Włodowska - Hucisko - Kostkowice - Dzibice - Browarek - wzdłuż torów CMK do Zawady Pilickiej - wzdłuż torów CMK do Dzibic - Zalew Dzibice - Hucisko - Góra Włodowska - Myszków.
AllTrails:
Navime:
Najlepsze ujęcie z tego wyjazdu wyszło tak:
Szlak: Psary - Góra Włodowska, linia D29-4. "Dziewiątka" ze składem IC/EX 112 (14006) "Silesia" relacji: Warszawa Wschodnia - Praha hlavní nádraží mija zalew "Dzibice" w miejscowości o tej samej nazwie.
Fotorelacja od początku wycieczki:
Szlak: Zawiercie - Góra Włodowska, linia D29-4. "Siódemka" z poc. IC 62102 "Morcinek" relacji: Wrocław Główny - Lublin Główny mknie Centralną Magistralą Kolejową, zbliżając się do semaforów wjazdowych Góry Włodowskiej.
Zalew "Dzibice" widziany od wschodniej strony, na dalszym planie tory Centralnej Magistrali Kolejowej - w oczekiwaniu na skład, który za kilka minut minie te tereny.
Szlak: Góra Włodowska - Psary, linia D29-4 (Centralna Magistrala Kolejowa). EP09 (prawdopodobnie 019) z poc. EC/EIC 106 (45000) "Sobieski' relacji: Wien Hauptbahnhof - Gdynia Główna mija miejscowość Dzibice. Po przejeździe składu i zweryfikowaniu rozkładu jazdy mogłem swobodnie zabrać się za fotografowanie okolicy, wiedząc, że przez ponad godzinę nic jadącego "ze słońcem" mi nie ucieknie:
Zalew wodny "Dzibice" w miejscowości o tej samej nazwie © Kolzwer205
Dzibice © Kolzwer205
Dzibice © Kolzwer205
Dzibice © Kolzwer205
Dzibice © Kolzwer205
Dzibice © Kolzwer205
Dzibice © Kolzwer205
Dzibice © Kolzwer205
Ostatnie ujęcie na dzibicki zalew i ruszam na dalszy odcinek CMK-i.
Kulzów - Zawada Pilicka © Kolzwer205
Widoczek po mojej lewej stronie - Kulzów - integralna część wsi Zawada Pilicka. © Kolzwer205
Kulzów - integralna część wsi Zawada Pilicka © Kolzwer205
Kulzów - integralna część wsi Zawada Pilicka © Kolzwer205
Kulzów - Zawada Pilicka - po prawej widoczny jest wiadukt nad torami Centralnej Magistrali Kolejowej. © Kolzwer205
Kulzów - integralna część wsi Zawada Pilicka © Kolzwer205
Kulzów - integralna część wsi Zawada Pilicka © Kolzwer205
Widok z wiaduktu w Zawadzie Pilickiej - tory Centralnej Magistrali Kolejowej (linia D29-4, szlak; Góra Włodowska - Psary). © Kolzwer205
Temperatura na wiadukcie w Zawadzie Pilickiej, nie było tak źle i po około 40 minutach doczekałem się opóźnionego składu. Ten spóźniony był około pół godziny, na miejscu musiałem być oczywiście wcześniej, bo nie da się co do minuty przewidzieć kiedy pociąg minie odcinek mocno oddalony od stacji, na których się zatrzymuje. Dodam jeszcze, że po zobaczeniu go na horyzoncie mija tylko kilkanaście sekund, nim skład minie fotografującego - na tym szlaku prędkość maksymalna to 200 km/h, osiągana przez Pendolino, Husarze, składy jeżdżące na lokomotywach EP09 mkną tam 160 km/h, a maszyny EP07/EU07 rozwijają prędkość 125 km/h. Nie cieszył mnie tylko fakt, że po takim czasie słońce zaczęło przechodzić już bliżej osi torów, oświetlając mocniej czoło pociągu, jednocześnie rzucając lekki cień na bok wagonów....jeszcze powtórzę ujęcie w lepszych warunkach - motywacja do kolejnego letniego wypadu :)
Szlak: Psary - Góra Włodowska, linia D29-4. "Siódemka" (EP07-1040) z opóźnionym z poc. IC 26100 "Sztygar" relacji: Lublin Główny - Wrocław Główny mija łuk we wsi Zawada Pilicka.
Po powyższym ujęciu ponownie wróciłem nad zalew w Dzibicach, gdzie słońce jeszcze przez dłuższy czas padało na tory pod odpowiednim do zdjęć kątem.
Zalew w Dzibicach - widok od zachodniej strony © Kolzwer205
Zalew w Dzibicach - widok od zachodniej strony © Kolzwer205
Zalew w Dzibicach - widok od zachodniej strony © Kolzwer205
Zalew w Dzibicach - widok od zachodniej strony © Kolzwer205
Dzibice © Kolzwer205
Dzibice © Kolzwer205
Dzibice © Kolzwer205
Dzibice © Kolzwer205
Dzibice © Kolzwer205
Dzibice © Kolzwer205
Szlak: Góra Włodowska - Psary, linia D29-4. Bliżej niezidentyfikowane Pendolino jako poc. EIP 4502 relacji: Gliwice - Gdynia Główna mknie Centralną Magistralą Kolejową, mijając zbiornik wodny "Dzibice".
Szlak: Psary - Góra Włodowska, linia D29-4. "Dziewiątka" na czele składu EIC/EC 107 (54000) "Sobieski" Gdynia Główna - Wien Hautbahnhof mknie Centralną Magistralą Kolejową, mijając zbiornik wodny "Dzibice" - zdążyła przed cieniem rzucanym przez chmury :) (lokomotywa także w bliższym ujęciu po kliknięciu w powyższe zdjęcie i bezpośrednim przejściu na fotobloga).
Kilka ujęć z kaczkami (WIĘCEJ PO KLIKNIĘCIU W POWYŻSZE ZDJĘCIE)
Muszle Szczeżuji Wielkiej leżące na wyschniętej części dna zbiornika, szybkie ujęcie (no dobra 2-3 ujęcia) i czas wracać do domu, gdyż wieczorem mogą pojawić się burze. Mijając Myszków zauważyłem, jak na stację wjeżdża specjalny ELF Kolei Śląskich - ostro podkręciłem tempo, by wykorzystać jego dwuminutowy postój, wyprzedzić skład i cyknąć mu fotę za peronami stacji - zdążyłem na styk. Pewnie, gdyby nie modernizacja poniższego szlaku i konieczność jazdy torem lewym, przeciwnym do zasadniczego to ujęcie by nie wyszło:
ELF - EN76-001 jako poc. osobowy KS 40630 relacji: Gliwice - Częstochowa opuszcza stację Myszków, wyjeżdżając na szlak do Poraja, linia D29-1. Powyższa maszyna to jeden z dwóch składów Kolei Śląskich nawiązujący do Powstań Śląskich, okleina tego egzemplarza upamiętnia osobę Wojciecha Korfantego.
Szlak: Poraj - Myszków, linia D29-1. ELF (27WEb-005) jako poc. KS 40685 relacji: Częstochowa - Gliwice rozpędza się po odjeździe z po. Myszków Nowa Wieś.
Szlak: Myszków - Poraj, linia D29-1. "Byk" (ET22-726) ze składem platform do przewozu kontenerów pokonuje łuk przed po. Myszków Nowa Wieś, kierując się na północ.
ELF - EN76-009 jako poc. osobowy KS 40632 relacji: Gliwice - Częstochowa zbliża się do po. Myszków Nowa Wieś. Pierwszy z dwóch składów Kolei Śląskich w specjalnej okleinie nawiązującej do 100-lecia wybuchu Powstań Śląskich - dobra miejscówka, idealnie padające popołudniowe słońce - szczęście dopisało mi podwójnie.
Szlak: Poraj - Myszków, linia D29-1. Dart (ED161-013) jako poc. IC 1425 "Pilecki" relacji: Warszawa Wschodnia - Racibórz mija łuk za przystankiem osobowym Myszków Nowa Wieś. W tle widać już nadchodzącą burzę, wiedziałem jednak że ELF z "czerwonym czołem" będzie wracać do Gliwic, więc zaczekałem jeszcze kilkanaście minut.
Szlak: Poraj - Myszków, linia D29-1. ELF jako poc. osobowy KS 40687 relacji: Częstochowa - Gliwice rozpędza się po odjeździe z po. Myszków Nowa Wieś.
Kategoria Przejażdżki 60 - 100 km
Komentarze
Trollking | 22:12 niedziela, 22 listopada 2020 | linkuj
Nooo... te odnośniki trzeba było ogarnąć, zanim zaczęło się korzystać :)
Trollking | 21:47 sobota, 21 listopada 2020 | linkuj
Się pochwalę, że kiedyś miałem taką księgę, bo bawiłem się w pewnym instytucie w badania frekwencji i takie tam. Miało to klimat, choć zajmowało połowę plecaka :) No i faktycznie był problem z aktualizacjami, bo jak człowiek zapomniał się po nie zgłosić, to co kilka miesięcy miał problem :)
Trollking | 23:25 piątek, 20 listopada 2020 | linkuj
Szkoda, że BS tak pikseluje zdjęcia, bo są naprawdę świetnie ostre po kliknięciu na właściwy blog.
Ta temperatura... Brrr... Aż mi zimno na samo wspomnienie :)
Co do wyszukiwania czasu odjazdu pociągów z danej stacji - pamiętam, że PKP (rozumiane jako ogół ogółów) wydawało jeszcze z dziesięć lat temu wielkie księgi z każdą możliwą relacją. Miało toto jakieś tysiąc stron, posiadały ją drużyny konduktorskie, MKOL-e oraz co bardziej zaangażowani pasażerowie. Wydaje się jeszcze takie coś?
Komentuj
Ta temperatura... Brrr... Aż mi zimno na samo wspomnienie :)
Co do wyszukiwania czasu odjazdu pociągów z danej stacji - pamiętam, że PKP (rozumiane jako ogół ogółów) wydawało jeszcze z dziesięć lat temu wielkie księgi z każdą możliwą relacją. Miało toto jakieś tysiąc stron, posiadały ją drużyny konduktorskie, MKOL-e oraz co bardziej zaangażowani pasażerowie. Wydaje się jeszcze takie coś?