avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 42655.26 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.21 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: ~5780 km (stan na 09.09.24)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu

• Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom

Po najbliższej okolicy Częstochowy

Poniedziałek, 20 lipca 2020 · dodano: 06.09.2020 | Komentarze 2

Dzisiejsza pogoda była jeszcze bardziej niepewna w stosunku do poprzedniego dnia, dlatego pokręciłem się trochę po bliskiej okolicy, by w razie czego szybko wrócić do mieszkania. Początkowo wybrałem się przez Wyrazów do Blachowni na linię D29-61, tam po kilku kolejowych kadrach wygoniła mnie zbliżająca się od zachodu burza, ruszyłem w drogę powrotną przez Konopiska. Po dojechaniu do Częstochowy postałem chwilę przy tej samej linii kolejowej w dzielnicy Błeszno, czuć było pojedyncze krople deszczu, a po około pół godzinie wszystko się rozmyło, burza przeszła gdzieś bokiem. Sprawdziłem jeszcze pogodę na radarze, nic nie wskazywało na pojawienie się kolejnych pogodowych niespodzianek przez najbliższą godzinę. Obrałem kierunek na Słowik, Korwinów i las w pobliżu Zawodzia.
Tam udało mi się przejechać i uwiecznić wspomnianą we wpisie zarośniętą ścieżkę za użytkiem ekologicznym "Zapadliska". Chmury burzowe omijały okolicę szerokim łukiem, dlatego by zbyt wcześnie nie wracać do domu zrobiłem jeszcze jedną pętelkę, tym razem kierując się w stronę Kusiąt i Turowa. Na wzgórzu trafił mi się jeden skład osobowy, niestety słońce zdążyło schować się za chmury przed jego przejazdem, komary również dawały mocno znać o swojej obecności, dlatego po kilkunastu minutach ruszyłem w drogę powrotną do domu, zatrzymując się tylko na jedno zdjęcie w pobliżu Joachimowa.
Przy okazji zrobiłem też test, jak nagrywa aplikacja bikemap. Do tej pory ślady rejestrowałem w aplikacji Navime i eksportowałem jako plik gpx, następnie wgrywałem na stronę bikemap lub AllTrails. Wczoraj aplikacja AllTrails wypadła bez zarzutu podczas nagrywania i korzystania z telefonu w trakcie. Po zarejestrowaniu trasy ślad na mapie bez problemu znalazł się na stronie, bez zabawy w osobne eksportowanie gpx, jak w Navime. Niestety sama strona AllTrails widzę, że często ma jakieś przerwy techniczne, akurat kiedy chcę przejrzeć daną trasę nie ma takiej możliwości. Właśnie dlatego dzisiaj do testu stanął bikemap - aplikacja również nie gubi sygnału, mapa ze śladem w prosty sposób pojawia się na stronie internetowej. Jest jednak mały drobiazg, aplikacja jeśli nie znajdzie sygnału gps od razu przed wciśnięciem nagrywania trasy później sama nie szuka go ponownie. Wygląda to tak, że najpierw trzeba wyjść przed dom, aplikacja musi nas zlokalizować, dopiero wtedy możemy kliknąć nagrywanie śladu i po tym wszystkim włożyć telefon do sakwy . W Navime i AllTrails nagrywanie możemy włączyć nawet, jeśli nasza pozycja nie została jeszcze zidentyfikowana, tym samym włączmy rejestrację, wrzucamy telefon do sakwy, a po wyjściu przed dom automatycznie rozpoczyna się rejestracja śladu, co moim zdaniem jest o wiele wygodniejsze. Mam nadzieję, że za jakiś czas Navime jednak odżyje, bo ani AllTrails, ani bikemap nie spełnia w stu procentach moich oczekiwań.

Trasa: Częstochowa - Wyrazów - Blachownia - Konopiska - Częstochowa - Słowik - Korwinów - Zawodzie - Częstochowa - Kusięta - Turów - Kusięta - Częstochowa.

Cycle Route 6751453 - via Bikemap.net - Open Route in Bikemap App

Szlak: Blachownia - Częstochowa Gnaszyn, linia D29-61. EU07-072 z poc. TLK 83108 "Wybicki" relacji: Świnoujście - Kraków Główny "ucieka" przed nadciągającą burzą, mijając Blachownię.

Szlak: Częstochowa Gnaszyn - Blachowania, linia D29-61. "Jamnik" mija Blachownię, kierując się w stronę Herbów.

Szlak: Częstochowa Gnaszyn - Blachownia, linia D29-61. TRAXX (E483-221) zbliża się do semaforów wjazdowych stacji Blachownia, kierując się w stronę Herbów.
Wiejski akcent w mieście - Częstochowa, dzielnica Stradom, pole obok ulicy Wilgowej. W tle słychać było grzmoty. © Kolzwer205
Ulica Wilgowa w częstochowskiej dzielnicy Stradom
Ulica Wilgowa w częstochowskiej dzielnicy Stradom © Kolzwer205
Wiejski akcent w mieście - Częstochowa, dzielnica Stradom, pole obok ulicy Wilgowej © Kolzwer205

Szlak: Częstochowa Stradom - podg. Kucelinka, linia D29-61. EP07 ze zdefektowaną EP09 i opóźnionym 115 minut składem poc. IC 6202 "Hetman" relacji: Wrocław Główny - Lublin/Hrubieszów Miasto mija dzielnicę Błeszno. Za sterami siódemki sympatyczna pani maszynistka.
Zawodzie - Zapadliska
Zawodzie - Zapadliska © Kolzwer205
Zawodzie
Zawodzie © Kolzwer205

Szlak: podg. Kucelinka - Turów, linia D29-61. Impuls jako poc. R 42311/0 relacji: Częstochowa - Włoszczowa mija łuki w miejscowości Turów.
Joachimów - integralna część miejscowości Turów, ujęcie w kierunku miejscowości Małusy Małe :) © Kolzwer205