avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 42673.10 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.21 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (łącznie z rowerem elektrycznym)
- rok 2024: ~5780 km (stan na 09.09.24)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu

• Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom

Na "węglówkę" - Żarki Letnisko - Strzebiń - Żarki Letnisko

Sobota, 4 lipca 2020 · dodano: 12.07.2020 | Komentarze 1

Tym razem nieco inaczej, bo wycieczkę rozpocząłem z domu w Żarkach Letnisku. Po mimo tego, że kilka lat temu, gdy mieszkała tam babcia spędzałem wiele tygodni w owym domu, ale do tej pory jeszcze nigdy nie wyjeżdżałem stamtąd w kierunku zachodnim dalej, niż do Siewierza. Ktoś z rodziny mówił mi, że to mało atrakcyjne tereny, cały czas płasko, duży ruch po drodze, więc naturalnie wybierałem kierunek wschodni lub południowy z przewagą jurajskich formacji skalnych, nie licząc oczywiście północnego i tras do mieszkania w Częstochowie. W końcu trzeba było nadrobić zaległości i tak w południowych godzinach z odpaloną nawigacją udałem się bocznymi drogami w okolice miejscowości Strzebiń. Po drodze ani nie było ruchliwe, ani też płasko, tempo jazdy ślimacze z racji tego, że co skrzyżowanie musiałem zerkać na mapę w telefonie, ale po tej przejażdżce pewnie nie raz ruszę w tamtym kierunku.

Gniazdów - gmina Koziegłowy.
Gniazdów - gmina Koziegłowy. © Kolzwer205
Gniazdów - widok w kierunku Siedlca.
Gniazdów - widok w kierunku Siedlca. © Kolzwer205

Pola w pobliżu Bukowca - integralnej części wsi Strzebiń
Pola w pobliżu Bukowca - integralnej części wsi Strzebiń © Kolzwer205
Łaciata na polu w pobliżu Bukowca - integralnej części wsi Strzebiń
Łaciata na polu w pobliżu Bukowca - integralnej części wsi Strzebiń © Kolzwer205
Kolejna łaciata na polu w pobliżu Bukowca - integralnej części wsi Strzebiń
Kolejna łaciata na polu w pobliżu Bukowca - integralnej części wsi Strzebiń © Kolzwer205
Ta nie lubi zdjęć, szybko się oddaliła - pola w pobliżu Bukowca - integralnej części wsi Strzebiń © Kolzwer205
Łaciata na polu w pobliżu Bukowca - integralnej części wsi Strzebiń
Polu w pobliżu Bukowca - integralnej części wsi Strzebiń
Polu w pobliżu Bukowca - integralnej części wsi Strzebiń © Kolzwer205

Szlak: Kalety - podg. Strzebiń, linia D29-131. EN57-1278 jako poc. osobowy Regio 44205 relacji: Tarnowskie Góry - Wieluń Dąbrowa mija las w pobliżu wsi Strzebiń.
Droga na leśnym przejeździe - Dubiele - część wsi Strzebiń
Droga na leśnym przejeździe - Dubiele - część wsi Strzebiń © Kolzwer205

Szlak: podg. Strzebiń - Kalety, linia D29-131. "Siódemka" - EU07-462 ze składem wagonów typu Falns mija las i pobliski użytek ekologiczny "Torfowisko Dubiele", kierując się na południe.
Żuk leśny spotkany przy torach
Żuk leśny spotkany przy torach © Kolzwer205
Linia kolejowa D29-143, szlak Koszęcin - Kalety
Linia kolejowa D29-143, szlak Koszęcin - Kalety © Kolzwer205
Linia kolejowa D29-143, szlak Kalety - Koszęcin
Linia kolejowa D29-143, szlak Kalety - Koszęcin. W razie czego gdyby nic nie nadjechało mam zawsze ujęcie na pamiątkę, że dotarłem w dane miejsce :)) © Kolzwer205

Szlak: Koszęcin - Kalety, linia D29-143. 14WE-04 jako poc. KS 94358 relacji: Lubliniec - Oświęcim mija las w pobliżu miejscowości Strzebiń (UJĘCIE OD TYŁU PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE).

Szlak: Kalety - Koszęcin, linia D29-143. EN57AKŚ-224 jako poc. osobowy KS 46307 relacji: Katowice - Kluczbork mija las w pobliżu Strzebinia. Koleje Śląskie uruchomiły to połączenie 15 grudnia 2019 roku.

Szlak: Kalety - Koszęcin, linia D29-143. Škoda 61E1 - 183 020-7 mija las w pobliżu miejscowości Strzebiń, kierując się na północ.
Leśne drogi - Dubiele - część wsi Strzebiń
Leśne drogi - Dubiele - część wsi Strzebiń © Kolzwer205
Dubiele - część wsi Strzebiń
Dubiele - część wsi Strzebiń © Kolzwer205
Rusałka admirał spotkany w lesie Dubiele - Strzebiń
Rusałka admirał spotkany w lesie Dubiele - Strzebiń © Kolzwer205
Las Dubiele - Strzebiń
Las Dubiele - Strzebiń © Kolzwer205
Magistrala węglowa w Strzebiniu, szlak: Kalety - podg. Strzebiń.
Magistrala węglowa w Strzebiniu, szlak: Kalety - podg. Strzebiń. © Kolzwer205

Szlak: Kalety - podg. Strzebiń, linia D29-131. ET22 zbliża się do semaforów wjazdowych posterunku w Strzebiniu, kierując się na północ.

Szlak: podg. Strzebiń - Kalety, linia D29-131. 182 078-6 mija łuki w Strzebiniu, kierując się na południe, niestety skład trochę mnie zaskoczył i ujęcie jest takie sobie.

Szlak: podg. Strzebiń - Kalety, linia D29-131. Dragon 2 mija łuki w miejscowości Strzebiń, kierując się na południe. Posterunek odgałęźny wspomniany jako szlak to pozostałość po dawnej stacji i linii do Woźnik, zlikwidowanej w latach 90-tych.

Szlak: Kalety - podg. Strzebiń, linia D29-131. EN57-1278 jako poc. Regio 44209 relacji: Tarnowskie Góry - Wieluń Dąbrowa minął tarcze ostrzegawcze posterunku w Strzebiniu.
Droga powrotna to wyjątkowe ciepłe światło - Bukowiec - Strzebiń
Droga powrotna to wyjątkowe ciepłe światło - Bukowiec - Strzebiń © Kolzwer205
Złociste łany pod Strzebiniem
Złociste łany pod Strzebiniem © Kolzwer205
Bukowiec - Strzebiń
Bukowiec - Strzebiń © Kolzwer205
Pola Bukowiec - Strzebiń skąpane w ciepłym świetle zachodu
Pola Bukowiec - Strzebiń skąpane w ciepłym świetle zachodu © Kolzwer205
Wiatraki mijane w drodze do Strzebinia podczas popołudniowego powrotu prezentują się o wiele ciekawiej w takim świetle. © Kolzwer205
Bukowiec - Strzebiń, czyli droga z pierwszej części trasy, tym razem popołudniową porą. © Kolzwer205
Bukowiec - Strzebiń
Bukowiec - Strzebiń © Kolzwer205
Droga przed Psarami
Droga przed Psarami © Kolzwer205
Pola w pobliżu miejscowości Lubsza
Pola w pobliżu miejscowości Lubsza © Kolzwer205
Pola w pobliżu miejscowości Lubsza - nie mogłem ich pominąć oświetlonych promieniami zachodzącego słońca © Kolzwer205
Pola w pobliżu miejscowości Lubsza
Pola w pobliżu miejscowości Lubsza © Kolzwer205
Malowane promieniami zachodzącego słońca pola w Lubszy
Malowane promieniami zachodzącego słońca pola w Lubszy © Kolzwer205
Dróżka pośród pól w Lubszy
Dróżka pośród pól w Lubszy © Kolzwer205
Pola w Lubszy - widok w kierunku wsi Kamienica
Pola w Lubszy - widok w kierunku wsi Kamienica © Kolzwer205
Pola w Lubszy - widok w kierunku Kamieńskich Młynów
Pola w Lubszy - widok w kierunku Kamieńskich Młynów © Kolzwer205
Pola w Lubszy i ogrodzenie pod napięciem
Pola w Lubszy i ogrodzenie pod napięciem © Kolzwer205
Dróżka pośród pól w Lubszy
Dróżka pośród pól w Lubszy © Kolzwer205
Pola w Lubszy
Pola w Lubszy © Kolzwer205
Lubsza i widok w kierunku miejscowości Psary
Lubsza i widok w kierunku miejscowości Psary © Kolzwer205
Ligota Woźnicka - Woźniki - widok na wiadukt A1 © Kolzwer205
Księżyc nad Kuźnicą Starą w gminie Poraj
Księżyc nad Kuźnicą Starą w gminie Poraj © Kolzwer205
Wieczorny postój nad zbiornikiem wodnym
Wieczorny postój nad zbiornikiem wodnym "Poraj" - brzeg w Kuźnicy Starej © Kolzwer205
Wieczorny postój nad zbiornikiem wodnym "Poraj" - brzeg w Kuźnicy Starej - na wprost Ptasia Wyspa © Kolzwer205