Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 39167.91 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.07 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2008: 916,9 km
- rok 2009: 567,13 km
- rok 2010: 284,46 km
- rok 2011: 1086,27 km
- rok 2012: 1138,93 km
- rok 2013: 5128,5 km
- rok 2014: 5630,4 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy zsumowane i dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (w trakcie uzupełniania)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu
Ogólnopolska Galeria Kolejowa
Częstochowska Galeria Komunikacyjna


Darmowe fotoblogi



Moje rowerowe początki klik
Więcej o mnie.

2024: button stats bikestats.pl
2023: button stats bikestats.pl
2022: button stats bikestats.pl
2021: button stats bikestats.pl
2020: button stats bikestats.pl
2019: button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Kolzwer205.bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 52.05km
  • Czas 03:08
  • VAVG 16.61km/h
  • VMAX 33.66km/h
  • Temperatura 27.5°C
  • Sprzęt Gazelle Orange C8
  • Aktywność Jazda na rowerze

Do Wrocławia po odbiór roweru + przejażdżka w okolicę Świętej Katarzyny i Lizawic

Wtorek, 15 września 2020 · dodano: 10.01.2021 | Komentarze 5

   Wyjazd w celu odbioru roweru po obowiązkowym serwisie gwarancyjnym. Do Wrocławia dojechałem komfortowo pociągiem IC "Panorama" jadącym z Warszawy Wschodniej i kończącym bieg właśnie w moim mieście docelowym. Na miejscu skład zameldował się planowo, także szybko udałem się po odbiór Gazelle, krótka rozmowa w sklepie (serwisantowi podobał się mój patent oklejenia przeźroczystych osłon tylnego koła folią termokurczliwą) i ruszyłem w rejony wrocławskich żelaznych szlaków.
    Pierwszy postój zaplanowałem na szlaku towarowej obwodnicy podg. Stadion - Wrocław Brochów (dla niewtajemniczonych skrót "podg." oznacza posterunek odgałęźny, inaczej też miejsce zbiegu wielu linii kolejowych). Zachwalany przez moich znajomych szlak pod względem walorów zdjęciowych okazał się dla mnie przeciętny i mało bezpieczny przez ściany z krzaków - wykonując zdjęcia musiał bym stanąć na jednym ze skrajnych torów, co de facto jest niedozwolone. Ruszyłem dalej w okolicę torów przebiegających wzdłuż ulicy Ignacego Mościckiego, tam miałem już dogodne warunki i mój postój w tym miejscu trwał około godziny. Jedynym minusem tego miejsca było tylko to, że jeżdżą tam wyłącznie składy osobowe, a towary wjeżdżają na odleglejszą, niewidoczną grupę torów, tym samym ruszyłem na znany mi z innego foto-wyjazdu szlak linii D29-132 Święta Katarzyna - Oława. Trasa obrzeżami Wrocławia wiodła miejscami przez kamienne drogi, gdzie nieźle mnie wytrzęsło, a od Świętej Katarzyny typowo polnymi duktami. 
    Całą resztę dnia do godziny 17:50 spędziłem w spokoju przy torach 132-ki, to co wpadło w obiektyw można zobaczyć poniżej. Spotkałem również parę dużych drapieżnych ptaków, jednak zbyt szybko poderwały się do lotu i nawet nie zdążyłem nakierować na nie aparatu. W drodze powrotnej musiałem zwiększyć już tempo, standardowo by się nie zgubić w telefonie miałem odpalony gps. Szybsza jazda i rower miejski to jednak dwie sprzeczne rzeczy, jeszcze, gdy dochodzą do tego drogi gruntowe, ale jakoś to poszło. Najgorszy był jednak odcinek za wsią Iwiny kończący się w Parku Brochowskim - typowy singiel przez łąki dla mtb. Po przejechaniu kilkuset metrów stwierdziłem, nie mam czasu na zawracanie, a nie znając pobliskich ulic i szlaków tylko tracił bym czas. W mieście ponownie obrałem taktykę trzymania się głównych dróg, tam już z prędkością niewiele mniejszą niż 30-tka dotarłem na dworzec, mając w zapasie jeszcze piętnaście minut na wyczyszczenie roweru z grubej warstwy pyłu. Całe szczęście przez kilkuminutowe opóźnienie przyjazdu pociągu IC "Zefir" (Kołobrzeg - Kraków Główny) miałem trochę dodatkowego czasu. Odjazd z Wrocławia odbył się planowo, tak samo bez opóźnienia zameldowałem się na stacji docelowej. Przy okazji pozdrawiam rowerzystę z gravelem, który sam zaproponował i pomógł mi w powieszeniu mojej "kolubryny" na wieszaku rowerowym (może kiedyś tu trafi i przeczyta) :)
Navime:
AllTrails (ślad nagrany apk Navime):


Kilka ujęć przed wyjazdem - Częstochowa Stradom, linia D29-61. Na torze głównym dodatkowym (szóstym) odjazdu oczekują E6ACTa-005 i SM42-2412, zaś torem głównym zasadniczym - drugim rozpędza się EN57AKŚ-892 jadący jako poc. osobowy KS 94552 relacji: Lubliniec - Częstochowa Osobowa.


Wrocław - okolica Osiedla Gaj, droga wzdłuż szlaku Wrocław Brochów - podg. Stadion.
Wrocław - okolica Osiedla Gaj, ścieżka wzdłuż szlaku Wrocław Brochów - podg. Stadion.
Wrocław - okolica Osiedla Gaj, ścieżka wzdłuż szlaku Wrocław Brochów - podg. Stadion. © Kolzwer205

Wrocław, okolica osiedla Gaj, linia D29-750 Wrocław Brochów WBA - podg. Stadion, na zdjęciu głównym widok w kierunku podg. Stadion, poniżej w stronę Brochowa.
Linia D29-750 podg. Stadion - Wrocław Brochów
Linia D29-750 podg. Stadion - Wrocław Brochów © Kolzwer205

Wrocław - okolica Osiedla Gaj, ścieżka wzdłuż szlaku linii kolejowej D29-750: Wrocław Brochów - podg. Stadion.


Szlak: Wrocław Główny - Święta Katarzyna, linia D29-132. EU07-380 z poc. IC 62100 "Sztygar" relacji: Wrocław Główny - Lublin Główny jedzie wzdłuż ul. Ignacego Mościckiego, nieopodal osiedla Bieńkowice.


Szlak: Wrocław Główny - Święta Katarzyna, linia D29-132. Dart (ED161-017) jako poc. IC 6126 "Słowacki" relacji: Wrocław Główny - Białystok jedzie wzdłuż ulicy Ignacego Mościckiego, w pobliżu osiedla Bieńkowice.


EN57-1310 jako poc. Regio 46419 relacji: Kędzierzyn-Koźle - Wrocław Główny [przez Gogolin, Opole Główne jedzie wzdłuż ul. Ignacego Mościckiego, w pobliżu osiedla Bieńkowice.


Szlak: Wrocław Główny - Święta Katarzyna, linia D29-132. Impuls jako poc. KD 69706 relacji: Wrocław Główny - Jelcz-Laskowice jedzie wzdłuż ulicy Ignacego Mościckiego, nieopodal osiedla Bieńkowice.


SA134-012 jako poc. osobowy Regio 46605 relacji: Kędzierzyn-Koźle - Wrocław Główny (przez Nysę) jedzie wzdłuż wrocławskiej ulicy Ignacego Mościckiego , w pobliżu osiedla Bieńkowice.
Droga przez pola - Święta Katarzyna - ul. Nowa
Droga przez pola - Święta Katarzyna - ul. Nowa © Kolzwer205
Święta Katarzyna - widok w kierunku Wrocławia
Święta Katarzyna - widok w kierunku Wrocławia © Kolzwer205
Święta Katarzyna - widok w kierunku Siechnic
Święta Katarzyna - widok w kierunku Siechnic © Kolzwer205


Święta Katarzyna, linia D29-132. "Gagar" zmierzający w kierunku Oławy, w tle hałdy w Siechnicy. (KILKA DODATKOWYCH UJĘĆ PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)
Święta Katarzyna - widok w kierunku Wrocławia
Święta Katarzyna - widok w kierunku Wrocławia © Kolzwer205
Święta Katarzyna - widok w kierunku Wrocławia
Święta Katarzyna - widok w kierunku Wrocławia © Kolzwer205
Święta Katarzyna - widok w kierunku Wrocławia - na horyzoncie widoczny wieżowiec Sky Tower
Święta Katarzyna - widok w kierunku Wrocławia - na horyzoncie widoczny wieżowiec Sky Tower © Kolzwer205

Święta Katarzyna, ul. Nowa i widok w kierunku Wrocławia


Święta Katarzyna - Oława, linia D29-132. Vectron #039 z krótkim składem towarowym i znajdującym się na końcu drugim wygaszonym Vectronem #044 mijają pola w pobliżu wsi Jankowice, kierując się w stronę Brzegu. (Lokomotywę na końcu składu można zobaczyć po kliknięciu w powyższe zdjęcie)


Oława - Święta Katarzyna, linia D29-132. Dragon - E6ACT-002 mija pola w pobliżu wsi Jankowice, kierując się w stronę Wrocławia.


Szlak: Święta Katarzyna - Oława, linia D29-132. EZT jako poc. osobowy Regio 64414 relacji: Wrocław Główny - Kędzierzyn-Koźle mija pola w pobliżu wsi Jankowice.


Szlak: Święta Katarzyna - Oława, linia D29-132. EP07-1068 z poc. IC 84106 "Szkuner" relacji: Słupsk - Katowice mija tereny miejscowości Jankowice.


Szlak: Oława - Święta Katarzyna, linia D29-132. Impuls - 36WEa-030 jako poc. R 46423 relacji: Kędzierzyn-Koźle - Wrocław Główny mija miejscowość Jankowice.


Szlak: Oława - Święta Katarzyna, linia D29-132. Škoda 59E1 (182 035-6) i TEM2-223 prowadzą skład węglarek w kierunku Wrocławia, mijając okolice wsi Jankowice.


Szlak: Święta Katarzyna - Oława, linia D29-132. Impuls - 36WEa-050 jako poc. Regio 64416 relacji: Wrocław Główny - Kędzierzyn-Koźle mija pola w pobliżu wsi Jankowice.


Szlak: Oława - Święta Katarzyna, linia D29-132. EP07-1010 z poc. IC 48106 "Szkuner" relacji: Katowice - Słupsk mija tereny wsi Jankowice.


Szlak: Święta Katarzyna - Oława, linia D29-132. Ponownie Impuls 36WEa-030 jako poc. Regio 64426 relacji: Wrocław Główny - Racibórz mija pola w pobliżu miejscowości Jankowice. Na tym zdjęciu musiałem dokonać pewnej "poprawki" w programie graficznym. Ledy migają z częstotliwością, której nie widzi ludzkie oko, a wychwytuje aparat - różnicę przed i po widać klikając powyższe zdjęcie ;)


Szlak: Oława - Święta Katarzyna, linia D29-132. "Dziewiątka" - EP09-031 na czele poc. IC 26104 "Hetman" z Lublina Głównego do Wrocławia Głównego mija okolicę wsi Jankowice.


Szlak: Oława - Święta Katarzyna, linia D29-132. Dwie "siódemki" (EP07-1019 i EP07-514) na czele poc. TLK 16103 "Fredro" z Warszawy Wschodniej do Wrocławia Głównego mijają pola w pobliżu wsi Jankowice.


Szlak: Oława - Święta Katarzyna, linia D29-132. ED72Ac-101 jako poc. Regio 66269 relacji: Opole Główne - Wrocław Główny mija pola w pobliżu miejscowości Jankowice.


Szlak: Święta Katarzyna - Oława, linia D29-132. Pierwszy Dart (ED161-001) jako poc. IC 6124 "Orzeszkowa" relacji: Jelenia Góra - Warszawa Wschodnia mija pola w pobliżu miejscowości Jankowice.


Szlak: Oława - Święta Katarzyna, linia D29-132. Impuls - 36WEa-049 jako poc. Regio 60463 relacji: Opole Główne - Wrocław Główny mija Jankowice.


Szlak: Oława - Święta Katarzyna, linia D29-132. Vectron 193 368 mija pola w pobliżu miejscowości Jankowice, kierując się w stronę Wrocławia.


Szlak: Święta Katarzyna - Oława, linia D29-132. "Chomik" (ED72Ac-102) jako poc. Regio 64420 relacji: Wrocław Główny - Kędzierzyn-Koźle mija tereny w pobliżu wsi Jankowice.


Szlak: Oława - Święta Katarzyna, linia D29-132. Škoda 31E - 182 028-2 ze składem węglarek mija pola w pobliżu miejscowości Jankowice, kierując się w stronę Wrocławia.


Szlak: Święta Katarzyna - Oława, linia D29-132. Škoda 31E2 - 181 106-6 "Sebuś" mija tereny wsi Jankowice, kierując się w stronę Brzegu.


Szlak: Oława - Święta Katarzyna, linia D29-132. ET42-042 mija pola w pobliżu wsi Jankowice, kierując się na zachód.


Szlak: Oława - Święta Katarzyna, linia D29-132. Impuls - 36WEa-026 jako poc. osobowy Regio 46427 relacji: Kędzierzyn-Koźle - Wrocław Główny mija miejscowość Jankowice.


Szlak: Święta Katarzyna - Oława, linia D29-132. "Chomik" - ED72Ac-101 jako poc. Regio 60402 relacji: Wrocław Główny - Opole Główne zbliża się do po. Lizawice.


Lotnia nad szlakiem w Lizawicach.


Szlak: Święta Katarzyna - Oława, linia D29-132. Škoda 59E - 182 128-9 mija pola w pobliżu Lizawic, kierując się w stronę Brzegu.


Święta Katarzyna - Oława, D29-132. EN57-2012 jako poc. osobowy R 60412 relacji: Wrocław Główny - Brzeg zbliża się do po. Lizawice. Przełącznik na końcówki trochę nie w tą stronę ustawiony...


Szlak: Oława - Święta Katarzyna, linia D29-132. EP07-1054 z poc. IC 38100 "Mehoffer" relacji: Kraków Główny - Szczecin Główny mija miejscowość Lizawice.


Szlak: Oława - Święta Katarzyna, linia D29-132. EU07-077 z poc. IC 26100 "Sztygar" relacji: Lublin - Wrocław Główny mija miejscowość Lizawice.


Szlak: Święta Katarzyna - Oława, linia D29-132. Impuls -36WEa-026 jako poc. osobowy Regio 64428 relacji: Wrocław Główny - Racibórz zbliża się do po. Lizawice.


Szlak: Oława - Święta Katarzyna, linia D29-132. EU07-1507 mija tereny miejscowości Lizawice, kierując się w stronę Wrocławia.


Impuls- 36WEa-049 jako poc. osobowy Regio 66222 relacji: Wrocław Główny - Opole Główne zbliża się do po. Lizawice.


Szlak: Oława - Święta Katarzyna, linia D29-132. Impuls - 36WEa-027 jako poc. osobowy Regio 46429 relacji: Kędzierzyn-Koźle - Wrocław Główny mija pola w pobliżu wsi Jankowice.


Szlak: Oława - Święta Katarzyna, linia D29-132. ET22-1168 z transportem samochodów marki Fiat mija pola w pobliżu wsi Jankowice, kierując się w stronę Wrocławia.


Szlak: Święta Katarzyna - Oława, linia D29-132. EN57-2025 jako poc. osobowy Regio 66712 relacji: Wrocław Główny - Oława mija tereny w pobliżu miejscowości Jankowice.
Święta Katarzyna - w drodze powrotnej
Święta Katarzyna - w drodze powrotnej © Kolzwer205
Święta Katarzyna
Święta Katarzyna © Kolzwer205


Święta Katarzyna, ulica Nowa w świetle zachodu.
Święta Katarzyna - widok w kierunku Wrocławia
Święta Katarzyna - widok w kierunku Wrocławia © Kolzwer205




Komentarze
Kolzwer205
| 03:53 czwartek, 14 stycznia 2021 | linkuj @Ciacho1985 Wiele zmian połączeń wymusiła też pandemia. Stwierdziłem, że z rowerem wygodniej będzie mi wsiadać we Wrocławiu, tym bardziej, że tam skład stoi w peronach kilka minut, zamiast minuty. Dodatkowy czas przydaje się na wejście odpowiednimi drzwiami, do właściwego wagonu :) Poza tym tak, czy inaczej jadąc do Oławy dalej musiał bym korzystać z mapek i GPS-u, więc wolałem Wrocław, który mniej więcej po tych wyjazdach kojarzę.

@Marecki Dzięki

@Trollking Wszystkie te niedogodności specjalnie pominąłem w fotorelacji, dzięki wielkie :)
Trollking
| 22:24 niedziela, 10 stycznia 2021 | linkuj O, taki Wrocław to ja lubię - znaczy się bez bruku, wszędobylskich bloków i z zielenią :)

Fajna ta Twoja pasja, do tego w wersji "pro" :)
Marecki
| 21:03 niedziela, 10 stycznia 2021 | linkuj Niezła ciuchciowa wrzuta..
Ciacho1985
| 19:18 niedziela, 10 stycznia 2021 | linkuj Dobra, sprawdziłem. Faktycznie - skład 64612 jedzie do KK przez Nysę.
Dziwne połączenie, nie pamiętam takiego zupełnie.
Ciacho1985
| 19:16 niedziela, 10 stycznia 2021 | linkuj Dzięki za info :-)
SA134-012 - wydaje mi się, że ten skład nie dojeżdża do Kędzierzyna. Jak jeszcze jeździłem na trasie Wrocław - Brzeg, to kończył bieg w Nysie (byłbym nawet skłonny stwierdzić, że nawet w Głuchołazach, ale to już mogło mnie ponieść w tej chwili). To był bardzo charakterystyczny skład na tej trasie, bo jedyny spalinowy i dość krótki - zawsze na peronie we Wrocławiu śmierdziało w nim spalinami, do tego zawsze był zapchany strasznie, bo akurat godzinowo wstrzelał się w lukę pomiędzy innymi pociągami na trasie Wrocław - Brzeg (zwłaszcza w soboty był w przystępnej dla mnie godzinie).
Do Kędzierzyna dojeżdżały Impulsy, EN-57 (łącznie z tymi sprzed modernizacji w Mińsku Mazowieckim) i EDki.
No, ale mogę się mylić, albo coś się w rozkładzie pozmieniało. :-)
Co do trasy, to zamiast wracać do Wrocławia trzeba było dojechać do Oławy polami, albo dojechać do DK94, tam składy IC też się zatrzymują, a czasowo chyba wyszłoby podobnie :-)
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa iesci
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]