avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 39133.58 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.07 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy zsumowane i dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (w trakcie uzupełniania)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu

Lipiec, 2023

Częstochowa - Poraj - Żarki Letnisko

Poniedziałek, 17 lipca 2023 · dodano: 07.01.2024 | Komentarze 0

Jazda do rodzinnego domu w Żarkach Letnisku i dosłownie po długim maratonie codziennych zmian w pracy wyczekiwany wtedy początek letniego urlopu. Trasa: Częstochowa - Słowik - Zawodzie - Kolonia Borek - wojewódzką przez Osiny, Poraj, Masłońskie do Żarek Letniska.
Kategoria Do rodziny

Częstochowa - Żarki Letnisko

Niedziela, 16 lipca 2023 · dodano: 12.01.2024 | Komentarze 0

Popołudniowa jazda do rodzinnego domu z konkretniejszym bagażem - początek wyczekiwanego urlopu.
Kategoria Do rodziny

Lipiec 2023 - praca i miasto

Niedziela, 16 lipca 2023 · dodano: 07.01.2024 | Komentarze 2

Zbiorcze kilometry z lipca 2023, 11 wyjazdów do pracy i miasta od nocnej zmiany 01/02.07 do nocnej zmiany 15/16.07.

11.07.2023 - modernizacja drogi widziana z nastawni:

cja

13.07.2023 - zdjęcie przez szybę:

14.07.2023 - pojawiła się pierwsza warstwa asfaltu:
Kategoria Miasto, Praca

Dom - praca - dom

Niedziela, 9 lipca 2023 · dodano: 12.01.2024 | Komentarze 0

Niedzielna pierwsza zmiana 6-14, trochę wymęczyły mnie ostatnie trzy dni pogoni za balonami i spanie po niewiele ponad 4 godziny, więc wyjątkowo skorzystałem z tego roweru.
Kategoria Praca

Częstochowa - Olsztyn - Czepurka - VI Jurajskie Zawody Balonowe

Sobota, 8 lipca 2023 · dodano: 10.01.2024 | Komentarze 2

Po wczesnym wstawaniu na pierwszą zmianę 6-14 i powrocie do domu miałem już mniejsze chęci na ruszenie się gdziekolwiek. Ostatecznie stwierdziłem, że skoro pogoda dopisuje i wypadła mi pasująca zmiana trzeba się ruszyć, tym bardziej, że na finałowy lot o 6 rano następnego dnia w niedzielę nie będę mógł się wybrać właśnie z uwagi na pracę.

Trasa: Częstochowa - Olsztyn - lasami - Przymiłowice - Bukowno - Lusławice - Czepurka - Bukowno - Lusławice - Bukowno - Przymiłowice - Turów - Olsztyn - Turów - Częstochowa.

Na początek znalazłem najmniej obleganą skałę w Olsztynie, zza wzgórza zamkowego miały startować balony, a kierunek wiatru wskazywał na to, że przelecą mniej więcej obok mojego miejsca.

(Po kliknięciu w każde ze zdjęć można przejść bezpośrednio na mój fotoblog i zobaczyć dodatkowe ujęcia)

Tak w stu procentach nie byłem zadowolony z powyższych ujęć, więc stwierdziłem, że skoro lecą w znane mi rejony spróbuję je dogonić, zanim wylądują, tym bardziej, że jak zaobserwowałem poprzednio przed samym lądowaniem dość długo unoszą się w miejscu.

Pierwszy, którego zacząłem doganiać w Bukownie:

Ledwo co wylądował, a w oddali widać kolejny zbliżający się do ziemi.

Lądowanie na polach w Czepurce

Kolejne lądują

Całe podejście do lądowania w Czepurce

Przelatywał nad Bukownem

Wylądował w Bukownie u kogoś na działce :)

Lądowanie w Lusławicach, z pozdrowieniami dla załogi, z którą miałem okazję wymienić parę zdań i zaproponowałem również podesłanie kilku zdjęć na pamiątkę.

Na koniec "nocne świecenie balonów" w Olsztynie, dojechałem już na końcówkę, bo niektóre balony się składały. Dojeżdżając już do granic Olsztyna zaskoczyły mnie trochę liczne tłumy i kompletnie zakorkowane ulice, tym bardziej, że Złoty Potok poprzedniego dnia nie był tak oblegany. Załodze balonu "Ostatnia Noc Świata" przez te korki nie udało się dotrzeć na miejsce i zaprezentować się nocą.

Wyjazd z Olsztyna nawet rowerem nie należał do łatwych, tylu ludzi, co wtedy chyba jeszcze nigdy tam nie widziałem. Trasę powrotu musiałem więc zmodyfikować jadąc przez Turów i Kusięta, a dodatkowo pojechać okrężną drogą przez dzielnicę Zawodzie-Dąbie i Raków, bo przez korek na ul. Bugajskiej ciężko było by mi się przecisnąć. Niby bliżej, niż poprzedniego dnia a i tak przez te drogowe utrudnienia do mieszkania dojechałem po godzinie 23.

Do rodziny i na VI Jurajskie Zawody Balonowe

Piątek, 7 lipca 2023 · dodano: 10.01.2024 | Komentarze 2

Po poprzednim dniu z dalekimi ujęciami balonów tym razem postanowiłem, że podjadę trochę bliżej. Po zakończeniu pierwszej zmiany 6-14, powrocie do mieszkania (dojazd do pracy Meridą) musiałem podrzucić kilka rzeczy do rodzinnego domu w Żarkach Letnisku, a stamtąd mogłem wybrać się na kolejny lot podczas tegorocznych zawodów. Na miejscu trochę się najeździłem w pogoni za tymi latającymi obiektami, z jednej strony żałowałem, że nie wziąłem zwykłego roweru, bo nim udaje mi się bardziej rozpędzić, a z drugiej nie wiem, czy na tych licznych górkach była by jakakolwiek przewaga, w sumie poza mną raczej fotografowie byli osobami zmotoryzowanymi :)

Trasa: Częstochowa - Słowik - Korwinów - Zawodzie - Kolonia Borek - DW: Osiny, Poraj, Masłońskie, Żarki Letnisko - DW - Żarki - ścieżka rowerowa - Czatachowa - Zawada - Czatachowa - Zawada - Czatachowa - Ostrężnik - Złoty Potok - Janów - DK 46 do Olsztyna - Częstochowa.

Fotorelacja z zawodów, po kliknięcie w każde poniższe zdjęcie i przejściu bezpośrednio na mój fotoblog można zobaczyć dodatkowe ujęcia.

Nad Czatachową:

Nad Zawadą:

Dwa powyższe balony wylądowały w Zawadzie.

Nad Czatachową

Czatachowa - składanie po wylądowaniu

Dalsza część imprezy w Złotym Potoku - "nocne świecenie balonów":

Noc zaczęła robić się dość chłodna, dobrze, że zabrałem cieplejszą bluzę i nogawki. W mieszkaniu zameldowałem się jakoś około 23:40, w łóżku po północy, a po czwartej czekało mnie wstawanie na kolejną pierwszą zmianę, dwa razy w roku dla ujęć z tej imprezy w sumie mogę się poświęcić, a po wcześniejszych sześciu nockach i tak miałem problem na przestawienie się do wcześniejszego zasypiania, więc na jedno wychodziło.

Dom - praca - dom + wieczorem na pola - VI Jurajskie Zawody Balonowe

Czwartek, 6 lipca 2023 · dodano: 07.01.2024 | Komentarze 4

Na początek dnia pierwsza zmiana 6-14, powrót do mieszkania. Później wieczorny wyjazd na pola, bo w miejsce startu balonów w Złotym Potoku wiedziałem, że już nie dotrę na czas.

Trasa: dom - praca - dom; Częstochowa - Kusięta - Turów - Przymiłowice - Bukowno - Lusławice - Czepurka - Piasek - wzniesienie Kadzielnia - DK 46 przez Przymiłowice, Skowronów - ścieżką rowerową wzdłuż DK 46 do Olsztyna i Częstochowy.

W domu byłem jakoś po godzinie 23, a następnego dnia czekało mnie wstawanie po godzinie 4 i plan na kolejny popołudniowy dzień z balonami.

Słoneczniki w Lusławicach (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Pola w Lusławicach (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Widok z Czepurki na startujące ze Złotego Potoku balony (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Balony widoczne z miejscowości Piasek (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Pola w miejscowości Piasek (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Pola w miejscowości Piasek i Gąsiorek na jednym z krzewów (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Jeden z balonów widoczny z miejscowości Piasek (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Kolejny z balonów widoczny z miejscowości Piasek (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Częstochowa - Srocko - Turów - Częstochowa

Środa, 5 lipca 2023 · dodano: 10.01.2024 | Komentarze 2

Przed załamaniem pogody po południu udało mi się wykręcić krótką trasę, choć po szóstej z rzędu nocce było już tak jakoś dziwnie: Częstochowa - Srocko - Kusięta - Turów - Olsztyn - Częstochowa

Młode sarny na polu w Turowie - dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie

Joachimów - część wsi Turów - dodatkowe ujęcia po kliknięciu w zdjęcie

Miasto + dom - praca - dom

Poniedziałek, 3 lipca 2023 · dodano: 07.01.2024 | Komentarze 0

Po odespaniu poprzedniej nocki jazda do miasta i marketu budowlanego "C", a później wyjazd na kolejną nocną zmianę 22-6 03/04.06.2023.