avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 39073.07 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.06 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy zsumowane i dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (w trakcie uzupełniania)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu

Czerwiec, 2022

Nocą z Częstochowy do Żarek Letniska

Niedziela, 19 czerwca 2022 · dodano: 24.06.2022 | Komentarze 2

Nocny wyjazd po pracy i spakowaniu się na kilka wolnych dni do rodzinnego domu w Żarkach Letnisku. Noc ciepła, ale po mimo późnej pory wiało dość mocno.
Standardowa trasa: Częstochowa - Słowik - Korwinów - Nowa Wieś - Poczesna - Zawodzie - Kolonia Borek - wojewódzką przez Osiny, Poraj, Masłońskie do Żarek Letniska.

Po drodze dwa ujęcia z telefonu, który zaskoczył mnie pozytywnie przy nocnych zdjęciach:
Tak świeci moja lampka na dynamo - B&M Lumotec IQ-X 100 Lux - droga pomiędzy Częstochową a Słowikiem - godz. 23:42
Przedwojenna kostkowa droga i kościół pw. Świętego Jana Chrzciciela w Poczesnej
Przedwojenna kostkowa droga i kościół pw. Świętego Jana Chrzciciela w Poczesnej - godz. 23:57.

Tu jeszcze krótkie nagranie z drogi wojewódzkiej pomiędzy miejscowościami Poraj i Masłońskie:

Żarki Letnisko - Poraj - Osiny - Poczesna - Częstochowa

Sobota, 18 czerwca 2022 · dodano: 18.06.2022 | Komentarze 2

Przedpołudniowy powrót z rodzinnego domu do mieszkania w Częstochowie, standardowa trasa z wariantem przez Poczesną i przedwojenną drogą:

Żarki Letnisko - wojewódzką przez Masłońskie, Poraj, Osiny - Kolonia Borek - Zawodzie - Poczesna - Nowa Wieś - Korwinów - Słowik - Częstochowa.

Podczas trasy towarzyszył mi wiat, akurat w większości wiał w dobrym kierunku. Na dwudziestym kilometrze z ciekawości spojrzałem na średnią:

Średnia na dwudziestym kilometrze
Średnia na dwudziestym kilometrze © Kolzwer205

Oczywiście już pod koniec drogi nie było szans utrzymać takiej wartości, bo nawierzchnie miałem takie:

Pomiędzy Słowikiem a Czestochową
Pomiędzy Słowikiem a Czestochową © Kolzwer205

Przed Częstochową odstrony Słowika - droga przy wałach Warty
Przed Częstochową odstrony Słowika - droga przy wałach Warty © Kolzwer205

W Częstochowie podjechałem jeszcze odebrać zakupy w sklepie "R".

Poprzedni dzień od rana do późnego wieczora spędziłem przy remoncie pokoju u brata ciotecznego, więc nie było szans pokręcić. Od poniedziałku do czwartku mam wolne, jeden dzień będę musiał poświęcić na remont, więc w pozostałe powinny wpaść jakieś wycieczkowe kilometry. Tylko żeby jeszcze czas na obróbkę zdjęć się znalazł, bo majowych i czerwcowych fot nie ruszyłem, a tu bankowo będą kolejne, najwyżej uraczę Was wiosennymi wpisami zimą ;)

Dom-praca-dom + Częstochowa - Poraj - Żarki Letnisko

Czwartek, 16 czerwca 2022 · dodano: 18.06.2022 | Komentarze 2

Pierwsza zmiana 6-14. Na ten dzień od godziny czternastej do wieczora pogodynki zapowiadały  opady i gwałtowne burze. Po pracy podjechałem jeszcze do mieszkania zapakować rzeczy, które miałem zawieźć do rodzinneg domu. Niestety prognozy zaczęły się sprawdzać, zaraz po powrocie z pracy przeszedł silniejszy deszcz, w oddali zagrzmiało. Gdy tylko opady ustały przed godziną szesnastą zerknąłem na radar meteo i ruszyłem w drogę. Było to trochę ryzykowne bo zbliżał się kolejny front, ale rzekomo miałem do jego nadejścia 50 minut, a cała  trasa zajmuje mi zwykle godzinę do godziny i dziesięciu minut. Niestety radar chyba się nie zaktualizował i silną nawałnicę z "dyskoteką" musiałem odczekać w mniej, niż połowie trasy pod wiatą przystankową. Ta przerwa na pogodowy armagedon trwała około czterdziestu minut, po tym czasie mogłem dopiero ruszyć zalanymi ulicami, ale jeszcze w pelerynie i nakolannikach przeciwdeszczowych. Opady ustały dopiero, gdy dojechałem do celu.

Wieczorem po ogarnięciu roweru zabrałem się jeszcze za wymianę uszkodzonego w kwietniu błotnika przedniego mojej miejskiej Gazelle. Oryginalny błotnik, który dzięki sklepowi Rowerystylowe.pl został zamówiony z fabryki w Holandii dotarł po dwóch miesiącach. Nie chciałem mieć dwóch różnych błotników, tylny był dobry, a przez mocowany do niego bagażnik zmiana kompletu była by bardziej problematyczna, dlatego jak dla mnie warto było czekać.
Nowy błotnik przedni dotarł z Holandii i jest już na swoim miejscu
Nowy błotnik przedni dotarł z Holandii i jest już na swoim miejscu © Kolzwer205
Kategoria Do rodziny, Praca

Środa, 15 czerwca 2022 · dodano: 16.06.2022 | Komentarze 0

Pierwsza zmiana 6-14.

Dom - praca - dom (ost SWA) + miasto

Wtorek, 14 czerwca 2022 · dodano: 15.06.2022 | Komentarze 2

Pierwsza zmiana 6-14, poranek dość chłodny, bo tylko 8,6°C. Ostatnia zmiana w starym miejscu, od jutra oficjalnie przechodzę do obsady drugiej nastawni, dlatego od razu wyjeżdżając z pracy przetransportowałem sobie drugą część rzeczy, całkowicie opróżniając szafkę.

W drodze powrotnej zaliczyłem jeszcze paczkomat Inpost. Po dojeździe do mieszkania, przed obiadem czekała mnie  piesza wizyta w Biedrze za rogiem, na ten dzień zaplanowaliśmy sobie pizzę....Oczywiście akurat w moim dyskoncie musiało ich braknąć, więc drugi wyjazd był właśnie do trochę dalszej Biedry - udało się kupić. Po drodze odebrałem też paczki z drugiego "zielonego paczkomatu Allegro". Pierwszy raz tam zamówiłem, paczkomat jest niewiele dalej, ale przynajmniej paczka nie była magazynowana w innym jeszcze dalszym paczkomacie lub co gorsza punkcie odbioru z konkretnymi godzinami otwarcia, jak już często mam z Inpostem - chyba przerzucę się na tego "zielonego" ;)
Kategoria Miasto, Praca

Żarki Letnisko - Częstochowa

Poniedziałek, 13 czerwca 2022 · dodano: 14.06.2022 | Komentarze 2

Nocny powrót (po godzinie 22) z rodzinnego domu do mieszkania w Częstochowie, stała trasa:

Żarki Letnisko - wojewódzką przez Masłońskie, Poraj, Osiny - Kolonia Borek - Zawodzie - Poczesna i przedwojenna czerwona droga - Nowa Wieś - Korwinów - Słowik - Częstochowa.

Ogólnie dzisiejszy dzień obfitował w dużą ilość silnych opadów, a wieczorem około dwudziestej, gdy już miałem jechać niedaleko przeszła burza, więc wycieczko nic nie wyszło. Poprzedni dzień to cały czas pomoc przy... a jakże remoncie pokoju u brata ciotecznego. Bokiem mi już wychodzą takie prace, ale tak mam, że nie zostawię kogoś w potrzebie, tym bardziej, że w tym przypadku liczą się czas i remontowe umiejętności, które przypadkowo nabyłem przy swoich pracach.
Kategoria Do rodziny

Piątek, 10 czerwca 2022 · dodano: 14.06.2022 | Komentarze 2

Nocna zmiana "+", czyli 22-10 10/11.06.2022. Od środy już oficjalnie będę miał w pracy wspomnianą wcześniej zmianę, co też przełoży się na moją zmniejszoną aktywność na BS i w innych miejscach.

Wracając z pracy musiałem zahaczyć już o drugą nastawnię, by przewieźć tam część swoich rzeczy, a stamtąd bliżej miałem już przez las i dzielnicę Bugaj:

Po lewej Warta, po prawej Kucelinka
Po lewej Warta, po prawej Kucelinka © Kolzwer205
Warta i Kucelinka w częstochowskiej dzielnicy Bugaj
Warta i Kucelinka w częstochowskiej dzielnicy Bugaj © Kolzwer205
Ps. We wcześniejszym wpisie zamieściłem też link do time-lapse z chmurami tworzonego w wybrane dni od lutego.

Czwartek, 9 czerwca 2022 · dodano: 10.06.2022 | Komentarze 0

Nocna zmiana 22-6 09/10.06.2022. Zmiana  u mnie w pracy, o której pisałem w poprzednim wpisie na 99% już od połowy przyszłego tygodnia, mówi się trudno i chyba w niedługim czasie będę już szukać innej, być może związanej ze studiami.

Na pamiątkę mam za to gotowy materiał filmowy rejestrowany w wybrane dni od lutego do czerwca, którym się dzielę:

Środa, 8 czerwca 2022 · dodano: 10.06.2022 | Komentarze 1

Nocna zmiana 22-6 08/09.06.2022. Dojazd na nockę bezdeszczowy, rano musiałem przeczekać dodatkowe pół godziny i dzięki temu wracałem tylko mokrymi asfaltami, bez wody z góry. Przy poprzedniej nocce miałem wyjątkową okazję transportu samochodem z bratem ciotecznym (pomagam mu w pracach remontowych), więc skorzystałem, lało to wtedy było mało powiedziane.
Dzisiaj (09.06) całe popołudnie mocno deszczowo-burzowe, więc na wszelki wypadek nie odpalałem lapka, żeby obrobić zdjęcia. Jest ich znowu sporo, na wolnym wpadła mi druga tegoroczna "stówka+" do statystyk.
Zmiany szykują się też w pracy, firma jednak zmieniła zdanie, zatrudnią zewnętrzną firmę i przeniosą mnie na inną nastawnię, co oznacza, że nie będę miał już przerw na nadgonienie zaległości z BS i innych kont.

Żarki Letnisko - Zawiercie - Łazy - Niegowoniczki - Bukowno - Żarki Letnisko

Poniedziałek, 6 czerwca 2022 · dodano: 03.01.2024 | Komentarze 3

Wyjazd około godziny jedenastej z jedynym planem - jechać gdzieś na południe, jak daleko wyjdzie w trakcie.  Podczas wyjazdu zaczęło się już lekko chmurzyć, a na popołudnie zapowiadano całkowite zachmurzenie i przelotne opady. Pierwsze się sprawdziło, drugie na szczęście nie, bo co prawda zamruczało, ale w oddali i poszło bokiem. Temperatura dla mnie idealna, praktycznie brak wiatru, więc ostatecznie wpadła dłuższa trasa. Nocny powrót z meldunkiem w domu o godz 22 również z przyjemną temperaturą w okolicy 18°C i nadal bezwietrzny.

Trasa: Żarki Letnisko - Dzierżno - Myszków: centrum, Światowit, Mrzygłód - Zawiercie - Łazy: Głazówka, Słotwina, Dębina - Niegowoniczki-lądowisko - Męczywoda - Zagórcze - Dąbrowa Górnicza Błedów - Laski - Kolonia - Bolesław - Bukowno - Las Przymiarki - Podlipie - Krze -Pniaki - Laski - Dąbrowa  Górnicza Błędów - Niegowoniczki - Niegowonice - Łazy - Zawiercie - Myszków - Dzierżno - Żarki Letnisko

Koń na wybiegu - Zawiercie - Kosowska Niwa (DODATKOWE UJĘCIA POD LINKIEM: KLIK

Na wybiegu - Zawiercie - Kosowska Niwa (DODATKOWE UJĘCIA POD LINKIEM: KLIK 2

Słotwina - Niegowonice (DODATKOWE UJĘCIA POD LINKIEM)

Kwiaty akacji Słotwina - Niegowonice (DODATKOWE UJĘCIA POD LINKIEM)

Takie porzucone klasyki - Jelcz i prawdopodobnie Star stojące przy ul. Zagórczańskiej - Niegowoniczki, gmina Łazy (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Kolejny, ale sprawny klasyk Lasów Państwowych - Samolot rolniczo-gaśniczy PZL M18B "Dromader" - Lądowisko Niegowoniczki - Pustkowie Niegowoniczki, gmina Łazy, powiat zawierciański. (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Dąbrowa Górnicza - Błędów (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Biała Przemsza - Dąbrowa Górnicza - Błędów (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Biała Przemsza - Dąbrowa Górnicza - Błędów

Nad Białą Przemszą w Dąbrowie Górniczej

Las Błędowski - Dąbrowa Górnicza (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Kolejka kopalniana w miejscowości Bolesław (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Dwór - Bolesław (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Lokomotywy stojące w parku maszyn muzeum Kopalnia Wiedzy o Cynku w Bukownie (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Park maszyn przy muzeum Kopalnia Wiedzy o Cynku w Bukownie (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

EZT jako poc. Regio 42906 relacji: Katowice - Sędziszów rozpędza się po odjeździe z peronów stacji Bukowno, linia D29-62.

Szlak: Bukowno - Olkusz, linia D29-62. EZT jako poc. Regio 33140 "Jadwiga" relacji: Kraków Główny - Olkusz mija Bukowno.

Szlak: Bukowno - Sławków, linia D29-62. EZT jako poc. Regio 34243 relacji: Kozłów - Katowice mija tereny Bukowna.

Bukowno - Kleparz

Bukowno - Kleparz (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Widok na Beskidy - Bukowno - Kleparz (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Podlipie - Bukowno (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Las Błędowski - Dąbrowa Górnicza (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

Pustkowie Niegowoniczki i nietypowy obiekt stojący pośród pól (DODATKOWE UJĘCIA PO KLIKNIĘCIU W ZDJĘCIE)

SM42 stojąca na terenie grupy towarowej stacji Zawiercie.