Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kolzwer205 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 39073.07 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.06 km/h i się wcale nie chwalę.

Moja statystyka z poprzednich lat przed założeniem konta na bikestats (jeździłem już dużo wcześniej, jednak dzienne dystanse zacząłem notować dopiero od 2007 roku):
- rok 2007: 879,9 km
- rok 2008: 916,9 km
- rok 2009: 567,13 km
- rok 2010: 284,46 km
- rok 2011: 1086,27 km
- rok 2012: 1138,93 km
- rok 2013: 5128,5 km
- rok 2014: 5630,4 km
- rok 2015: 2743,96 km
- rok 2016: 2659,05 km
- rok 2017: 5038,79 km
- rok 2018: 7687,55 km (założenie konta, dodana tylko część tras)
- rok 2019-2021 - statystyki zgodne
- rok 2022: od połowy przerwa na BS, statystyka uzupełniona, wyjazdy do pracy zsumowane i dodane jako zbiorcze wpisy
- rok 2023: 6738,44 km (w trakcie uzupełniania)

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na zwykłym rowerze - 170 km.

Mój najdłuższy dzienny dystans z sakwami na rowerze elektrycznym - 181 km.

Mój fotoblog: kolzwer205.flog.pl

Kolejowe zdjęcia zamieszczam również na stronach:
rail.phototrans.eu
Ogólnopolska Galeria Kolejowa
Częstochowska Galeria Komunikacyjna


Darmowe fotoblogi



Moje rowerowe początki klik
Więcej o mnie.

2024: button stats bikestats.pl
2023: button stats bikestats.pl
2022: button stats bikestats.pl
2021: button stats bikestats.pl
2020: button stats bikestats.pl
2019: button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Kolzwer205.bikestats.pl

Archiwum bloga

Wpisy archiwalne w miesiącu

Kwiecień, 2020

Dystans całkowity:651.36 km (w terenie 0.00 km; 0.00%)
Czas w ruchu:31:15
Średnia prędkość:20.84 km/h
Maksymalna prędkość:45.79 km/h
Suma podjazdów:78 m
Liczba aktywności:33
Średnio na aktywność:19.74 km i 0h 56m
Więcej statystyk
  • DST 24.37km
  • Czas 00:54
  • VAVG 27.08km/h
  • VMAX 42.44km/h
  • Temperatura 18.0°C
  • Sprzęt Merida One-Twenty 9.600
  • Aktywność Jazda na rowerze

Z Częstochowy do Żarek Letniska

Czwartek, 23 kwietnia 2020 · dodano: 25.04.2020 | Komentarze 0

Jazda szybszym tempem do domu w Żarkach Letnisku, po ostatniej trasie, tłumach w lesie i rozjeżdżonych drogach wybrałem wersję z asfaltem (i remontem drogi wojewódzkiej). Przy okazji chciałem sprawdzić, czy jeszcze nie wypadłem z formy, znajomy z gravelem już wspominał o wspólnej jeździe, gdy tylko obostrzenia zostaną zniesione. Jak na jazdę fullem mtb z torbami bickepackingowymi i plecakiem dla mnie wypadło bardzo dobrze, licznik na tym dystansie odnotował średnią 26,67 km/h.
Trasa: Częstochowa - Słowik - Korwinów - Zawodzie - Kolonia Borek - Osiny - Poraj - Masłońskie - Żarki Letnisko.



  • DST 12.97km
  • Czas 00:36
  • VAVG 21.62km/h
  • VMAX 37.84km/h
  • Temperatura 19.5°C
  • Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
  • Aktywność Jazda na rowerze

Dom - praca - dom

Czwartek, 23 kwietnia 2020 · dodano: 23.04.2020 | Komentarze 0

Kategoria Praca


  • DST 48.60km
  • Czas 02:25
  • VAVG 20.11km/h
  • VMAX 36.27km/h
  • Temperatura 12.5°C
  • Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
  • Aktywność Jazda na rowerze

Transportowo z wkrętami i śrubami

Środa, 22 kwietnia 2020 · dodano: 25.04.2020 | Komentarze 0

Trzeba było zawieźć do domu trochę wkrętów i parę innych cięższych drobiazgów (nie tak znowu ciężko, tylko jakieś 6kg), tak by następnego dnia można było spokojnie pojechać już góralem bez zbędnego balastu. Leśny parking zapełniony po brzegi jak przy weekendzie. Na szczęście większość spacerowiczów, amatorów biegania i chodzenia z kijkami nie zapuszczała się w las głębiej, niż półtora kilometra, dalej minąłem tylko kilka pojedynczych osób, choć w normalnym tygodniu (poza koronawirusowym okresem) nikogo dalej nie spotykam.
Po wyjechaniu z lasu w Poraju było już mniej przyjemnie, spokojna droga wzdłuż torów z krótkim gruntownym odcinkiem zamieniła się w ruchliwy trakt z głębokim piaskiem. Minąłem zamknięty przejazd w Poraju (na drodze do Choronia), jadąc prosto przez skrzyżowanie. Okazało się, iż kolejną spokojną drogą, z dalszym leśnym odcinkiem puszczono objazd wspomnianego przejazdu kolejowego. Wraz z końcem asfaltu tejże drogi głęboki piasek, tumany kurzu, wręcz egzotycznie wyglądające tiry jadące przez las, taka męczarnia aż do małego niestrzeżonego przejazdu na ul. Kosmicznej. Wzdłuż zbiornika w Poraju, aż do Żarek na szczęście spokój, pomijając kolejną rozjeżdżoną gruntówkę wzdłuż torów przed samymi Żarkami Letniskiem.
Podsumowując utrudnienia w dojeździe do tej miejscowości - modernizacja szlaku kolejowego, remont drogi wojewódzkiej przebiegającej przez Poraj, Osiny z dwoma odcinkami ruchu wahadłowego, rozjeżdżone drogi gruntowe. Alternatywnie do wyboru mam jeszcze dłuższą trasę przez Olsztyn, Biskupice, Zaborze, Przybynów + konkretne wzniesienia, jazda załadowanym trekkingiem nie przychodzi tam łatwo, jednak gdy zrobi się gorzej nie będzie wyjścia.

Trasa w skrócie: Częstochowa - ul. Bugajska - pożarowką do Poraja - wzdłuż zbiornika - Masłońskie - wzdłuż torów kolejowych do Żarek Letniska. Powrót: Żarki Letnisko - drogami wzdłuż torów do po. Masłońskie Natalin - wzdłuż zbiornika Poraj - Osiny - Kolonia Borek - Zawodzie - Słowik - Częstochowa.



Leśna dróżka w Poraju, nieopodal ulic Zielonej i Kosmicznej.
Leśna dróżka w Poraju, nieopodal ulic Zielonej i Kosmicznej. © Kolzwer205

© Kolzwer205
Brzoza na tle Zalewu Porajskiego - ujęcie z brzegu w Masłońskim
Brzoza na tle Zalewu Porajskiego - ujęcie z brzegu w Masłońskim © Kolzwer205
Widok z brzegu w Masłońskim - zbiornik wodny Poraj
Widok z brzegu w Masłońskim - zbiornik wodny Poraj © Kolzwer205
Drzewa na tle zalewu w Poraju - brzeg w Masłońskim
Drzewa na tle zalewu w Poraju - brzeg w Masłońskim © Kolzwer205
Modernizowana linia kolejowa D29-1 w Żarkach Letnisku (szlak: Poraj - Myszków).
Modernizowana linia kolejowa D29-1 w Żarkach Letnisku (szlak: Poraj - Myszków). © Kolzwer205
27WEb-006 jako poc. KS 40630 relacji: Gliwice - Częstochowa jedzie szlakiem linii D29-1: Myszków - Poraj, mijając miejscowość Żarki Letnisko.
27WEb-006 jako poc. KS 40630 relacji: Gliwice - Częstochowa jedzie szlakiem linii D29-1: Myszków - Poraj, mijając miejscowość Żarki Letnisko. © Kolzwer205
EP07-408 na czele poc. TLK 41100
EP07-408 na czele poc. TLK 41100 "Górnik" relacji: Katowice - Łódź Kaliskamknie szlakiem: Myszków - Poraj, mijając Żarki Letnisko, linia D29-1. © Kolzwer205
Szlak: Myszków - Poraj, linia D29-1. Dart - ED161-017 jako poc. IC 4120
Szlak: Myszków - Poraj, linia D29-1. Dart - ED161-017 jako poc. IC 4120 "Daszyński" relacji: Żywiec - Białystok mija Żarki Letnisko. © Kolzwer205

  • DST 12.59km
  • Czas 00:36
  • VAVG 20.98km/h
  • VMAX 37.30km/h
  • Temperatura 15.4°C
  • Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
  • Aktywność Jazda na rowerze

Dom - praca - dom

Środa, 22 kwietnia 2020 · dodano: 23.04.2020 | Komentarze 0

Poranek z temperaturą bliską zeru stopni, sucho, dlatego zdecydowałem się na krótszy wariant dojazdu do pracy drogą przez łąkę. Powrót tą samą trasą w poszukiwaniu zagubionego klucza od domofonu, niestety będę jednak musiał dorobić nowy.
Kategoria Praca


  • DST 14.65km
  • Czas 00:40
  • VAVG 21.98km/h
  • VMAX 37.66km/h
  • Temperatura 13.5°C
  • Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
  • Aktywność Jazda na rowerze

Dom - praca - dom

Wtorek, 21 kwietnia 2020 · dodano: 21.04.2020 | Komentarze 0

Tym razem jazda w kominie, oddychało się w miarę komforto, okulary rano nie parowały (1,5°C). Powrót w jeszcze cieńszym kominie, niestety jedyny minus przy nim jest taki, że zasuwa mi się z nosa i trzeba uchwycić go noskami okularów.
Kategoria Praca


  • DST 17.21km
  • Czas 00:46
  • VAVG 22.45km/h
  • VMAX 35.67km/h
  • Temperatura 12.5°C
  • Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
  • Aktywność Jazda na rowerze

Dom - praca - dom

Poniedziałek, 20 kwietnia 2020 · dodano: 20.04.2020 | Komentarze 0

Poranek chłodny z temperaturą około 1*C, jazda w maseczce i parujące okulary...
Kategoria Praca


  • DST 24.26km
  • Czas 01:12
  • VAVG 20.22km/h
  • VMAX 34.88km/h
  • Temperatura 7.5°C
  • Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
  • Aktywność Jazda na rowerze

Z Żarek Letniska do Częstochowy

Niedziela, 19 kwietnia 2020 · dodano: 21.04.2020 | Komentarze 0

Przed wyjazdem demontaż wkładek antyprzebiciowych Tannus, opona znowu zaczęła się z nimi źle układać. Wkładki powędrowały do Rometa Retro. Niestety bez wkładek opony mojego trekkinga też są trochę zdeformowane, w wolnym czasie czeka mnie wymiana na Maxisy.
Nie wiem, czy to przez maseczkę, ale jakoś dziwnie zaczynało mi brakować energii do jazdy w lepszym tempie.
Kategoria Do rodziny


  • DST 23.99km
  • Czas 01:04
  • VAVG 22.49km/h
  • VMAX 37.84km/h
  • Temperatura 15.0°C
  • Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
  • Aktywność Jazda na rowerze

Z zakupami do domu w Żarkach Letnisku

Piątek, 17 kwietnia 2020 · dodano: 18.04.2020 | Komentarze 0

Trasa przez Słowik, Korwinów, Zawodzie, Kolonię Borek, Osiny, Poraj - asfaltem wzdłuż zbiornika, Masłońskie i gruntową wzdłuż torów. Dodatkowo około 10 kg zakupów w sakwach. W maseczce już ciężko na takiej trasie...
Kategoria Do rodziny


  • DST 15.56km
  • Czas 00:43
  • VAVG 21.71km/h
  • VMAX 37.01km/h
  • Temperatura 4.0°C
  • Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
  • Aktywność Jazda na rowerze

Dom - praca - dom

Czwartek, 16 kwietnia 2020 · dodano: 18.04.2020 | Komentarze 0

Nocna zmiana 16/17.04.2020.
Kategoria Praca


  • DST 15.42km
  • Czas 00:45
  • VAVG 20.56km/h
  • VMAX 33.21km/h
  • Temperatura 3.5°C
  • Sprzęt Merida Freeway 9300 Custom
  • Aktywność Jazda na rowerze

Dom - praca - dom...powoli nadchodzi kres lampki B&M

Środa, 15 kwietnia 2020 · dodano: 16.04.2020 | Komentarze 0

Nocna zmiana 15/16.04.2020. Powrót już w maseczce, najbardziej przeszkadzały parujące okulary podczas każdego postoju i zmniejszania prędkości. Wytarcie nosa to też wymuszony postój, a normalnie można to było robić podczas jazdy. Ciekawe jak to będzie, gdy zrobi się cieplej, bo już teraz oddychanie na każdym podjeździe było trochę ograniczone.
Na dodatek przy tych maseczkowych niedogodnościach posłuszeństwa odmawia przednia lampka. Kilka lat temu po złamaniu uchwytu mocującego (plastikowy wtopiony w obudowę B&M Iq Cyo Premium) dorobiłem metalową blaszkę. Wraz z upływem czasu blaszka się wyrobiła i lampkę trzeba często poprawiać, żeby mieć oświetlony obszar dalej, niż na 5 metrów przed kołem. Druga kwestia - wykonane metalowe mocowanie było dokręcone do wystającej u dołu śruby trzymającej dolne diody. Śruba ta niestety też pełni dodatkową funkcję - przewodzi prąd od diod dodatkowych do głównej. W efekcie przy dokręceniu do niej blaszki mocującej musiałem odizolować ją od uchwytu widelca, tak żeby prąd nie spływał do ramy. Gdy się tego nie zrobi lampka miga nawet przy prędkościach poniżej 20 km/h. Metalowe mocowanie z drugiej strony dokręcone było wkrętem do plastikowej obudowy, co z automatu upośledziło działanie czujnika zmierzchu (umieszczony pod pokrętłem pozycji 0-S-T, w pokrętle jest właśnie wgłębienie odsłaniające go w pozycji S). Kilka dni temu niefortunnie przekręciłem lampkę i wspomniany wkręt uszkodził trochę styki wewnętrznej płytki, od częstego poprawiania przetarł się też przewód zasilający. Wczoraj rozebrałem lampkę do zera, dolutowałem nowy przewód, poprawiłem też ścieżki elektryczne na płytce. Póki co świeci, jednak problem opadania jej na wybojach nasilił się, uszkodzony jest także włącznik, lampka świeci tylko na pozycji S, ale trzeba dobrze wcelować by się załączyła. Wszystko wskazuje na to, że muszę koniecznie pomyśleć o nowej, zastanawiam się ponownie nad Cyo IQ Premium 80 Lux, ale także nad droższą IQ-X. Za tą drugą przemawia mocowanie, nadal plastikowe, ale w razie uszkodzenia można dokupić je samo, awaryjne wykonanie obejmy z blaszki też było by łatwe (mam na myśli czarny plastik okalający lampkę).
Kategoria Praca